De Jeremy Clarkson van de lage landen spreekt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peter Tunissen

De Jeremy Clarkson van de lage landen spreekt

Bericht door Peter Tunissen » 27 dec 2006, 18:18

:lol:
Goeie column wel, helemaal mee eens!
http://www.nu.nl/news/927392/1202/Koop_ ... to%21.html

Kansloze trend die MPV's en SUV's en andere debielenbusjes.
*trekt zich terug in zijn schuttersputje, schudt zijn po uit, zet het ding ondersteboven op zijn hoofd en wacht op de dingen die gaan komen* :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 dec 2006, 18:26

Ik vind die dingen gewoon lelijk. Punt. Net als dat ik niet gecharmeerd ben van stationwagens(uitzonderingen daargelaten)en terreinwagens ook maar niks vind(alleen in onherbergzame gebieden waar 't nodig is)

Rebel

Bericht door Rebel » 27 dec 2006, 18:33

Ben het volledig met je eens.
Tis een snelgroeiende hype, die nog veel erger gaat worden.
Heb verder niks met zulk type auto's, maar stoor me er ook niet aan.

Hans

Bericht door Hans » 27 dec 2006, 19:15

Leven en laten leven, nu richt men zich tegen de SUV. De volgende op de lijst zijn auto's met een groot motorvermogen. (want ja je mag hier in Nederland toch maar max. 120 en dus heb je veel vermogen toch niet nodig)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 dec 2006, 19:17

Wouter post hier ook regelmatig, dus de 'Jeremy Clarkson' van NL daar zal 'ie vast nog op terugkomen. :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 27 dec 2006, 19:42

Dennis Cavallino schreef:Wouter post hier ook regelmatig, dus de 'Jeremy Clarkson' van NL daar zal 'ie vast nog op terugkomen. :D
Haha, weet ik toch. :D
Ik vind het al super dat ze dit soort columns tenminste door een echte liefhebber laten schrijven i.p.v. door de gebruikelijke nitwits die de bagageruimte van een of andere Kia met een Daewoo gaan vergelijken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 dec 2006, 19:56

Er gaat niets boven een sedan........................egh coupe ..................

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 dec 2006, 20:20

LOL :) Mooi verhaal van Wouter.

Ik zat van de week ook nog te denken wat mensen inderdaad met zo'n SUV moeten toen ik de nieuwe XC60 in de AV zag staan.

Instap is vaak hoog, dus ook nog eens moeilijker om kinderen in de Maxicosi te zetten. Hetzelfde geldt voor de kofferruimte. Als je de boodschappen achterin wilt zetten moet je zo 10-20cm hoger tillen. Ze zijn vaak onzuinig door de hoge luchtweerstand, duur in de wegenbelasting door het gewicht en daardoor ook duurder in de verzekering. Met andere woorden: een 'gewone' stationwagon is dan een veel praktischere oplossing, toch?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 dec 2006, 20:33

SUV is een "probleem" wat zich vanzelf oplost. Er is gewoon geen markt voor een X5 of Touareg van 10 jaar oud. Tegen de tijd dat ze op leeftijd zijn en ze groot onderhoud nodig hebben dan zijn ze economisch total loss. Daarbij komt dat het gewoon een mode trend is :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 dec 2006, 21:39

Dat zat ik me ook te bedenken Niels. Die dingen blijven afschrijven tot 0.
Vraag me ook af waar al die X5-en etc., maar ook ex-lease 5 series allemaal blijven. De meesten gaan toch richting oostblok ofzo via de Handel denk? Maar dat zal echt niet voor woekerprijzen zijn.

De 2e hands markt voor dat soort auto's is natuurlijk kl&te. Zelfde geldt denk ik voor al die suffe MPV's. 2e hands zijn die krengen niet zoals een BMW E34 of Saab 900/9000 bij >2 ton nog redelijk 'courant'.

RVV

Bericht door RVV » 27 dec 2006, 23:28

Eens met hans. ook wij zitten met zijn allen in de hoek waar de klappen straks vallen.

Dutch

Re: De Jeremy Clarkson van de lage landen spreekt

Bericht door Dutch » 28 dec 2006, 00:01

Peter Tunissen schreef::lol:
Goeie column wel, helemaal mee eens!
http://www.nu.nl/news/927392/1202/Koop_ ... to%21.html
Amen. Alsof ik 't woordelijk heb ingefluisterd! (Wat niet zo is, mochten daar misverstanden over ontstaan.)

Rebel

Bericht door Rebel » 28 dec 2006, 00:51

Niels schreef:SUV is een "probleem" wat zich vanzelf oplost. Er is gewoon geen markt voor een X5 of Touareg van 10 jaar oud. Tegen de tijd dat ze op leeftijd zijn en ze groot onderhoud nodig hebben dan zijn ze economisch total loss. Daarbij komt dat het gewoon een mode trend is :wink:

Denk wel dat deze trend nog verder gaat doorzetten en de komende tien jaar zal gaan bepalen. Als je ziet hoe iedere fabrikant nu bezig is, om ieder model in zijn klasse een halve meter hoger van de vloer te krijgen, dan ziet het er niet naar uit dat dit achter 5 jaar weer langszaam afneemt.
Ik voorspel dat achter een x-aantal jaren 3/4 van het wagenpark uit dit soort auto's bestaat.

Je kunt bijna ieder model in een "cross-country-jeep-busje" uitvoering krijgen. Van Fiat panda, tot een Spijker.

woka

Bericht door woka » 28 dec 2006, 10:59

:P
Tenks voor de complimenten. Het was recht uit het hart geschreven.

Enne; ik rij nog slechter dan JC, dus de vergelijking gaat nog niet helemaal op.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 dec 2006, 11:05

Je bent in ieder geval meer bescheiden dan hij. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 28 dec 2006, 11:36

Denk dat met de vergrijzing juist meer mensen hoog willen zitten, en met een SUV een veilig gevoel kopen.....

Verder mooie collum.

Verder denk ik dat mensen steeds meer naar praktische en luxe comfortable auto's zoeken omdat de jacht op hardrijders alleen maar erger zal worden en we steeds meer stil staan in NL, dan is ruimte, luxe e.d. opeens wel prettig.

Michel

Erik2

Bericht door Erik2 » 28 dec 2006, 18:55

Zoals met meer dingen in het leven, hangt het er vanaf.

Zie maar eens drie kleine koters, fatsoenlijk, legaal (kinderzitjes!) en praktisch in een sedan te frotten.

Geen kwaad woord over de MPV! Super-praktisch en oerlelijk, dus hij wordt in ieder geval niet gestolen.

En trouwens, voor de prijs van een knappe sedan, rijdt moeder met alle kinders in een busje (Alhambra van een jaar oud) en vader in een snelle hatch (130i)!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 dec 2006, 10:27

Nu is een dikke SUV nog leuk en ik ben het met Rebel eens dat de trend zich wel voortzet in de kleinere en minder dure auto's maar de toekomst voor de echte SUV zie ik s :cry: mber in.

Ruil nu maar eens een dikke S-klasse, 7-serie of A8 in dan is dat al drama na een paar jaar maar bekijk die auto's in de particuliere markt eens (ca. 10+ jaar) :? .......er is geen droogbrood meer aan te verdienen omdat de runningcosts gewoon te hoog zijn. Echter zijn de runningcosts van deze topklasse wagens nog heilig bij die van een dikke SUV. Met een A8 2.8 haal je nog eens 1 op 9 maar met een Touareg met 3.2 motor maar twee keer zo hoog en 700kg zwaarder kom je niet in de buurt natuurlijk. Heb ik nog niet eens over wegenbelasting, verzekering en onderdelen als banden e.d.

Dus ik hoop voor de toekomstige SUV rijder dat die zooi zoals Dennis al aangeeft allemaal nog wat opbrengt in de export want als ze NL blijven werkt dat uiteindelijk door in de inruilprijzen van de nieuwere SUV's imo.

Plaats reactie