Bert ///M3 schreef:Wat voor accu heb je er in staan? M3 motoren hebben best een hoog amperage nodig om te starten. Ik had in mijn E30 S50 volgens mij een vrij kleine accu staan, die redde het net. Moest lichten uit doen anders startte hij niet

In mijn normale M3 staat een 90 Ah accu volgens mij.
S50 en S54 staat iets van 74ah voor.
Destijds paar jaar terug moest ik een nieuwe accu voor mijn kar, dus ff vragen bij de dealer die had er nog 1 speciaal voor men M coupe

ikke van jaja, wat kost die dan? (immers dealer BMW) prijs was oke, dus zei oke, doe maar en hij zette die er ook nog voor me in voor nop

(schijnbaar zijn oude accu's ook nog wat waard aan lood e.d., anyway)
Echter na 2 jaar (Exide Exel 74ah 680A koudstart) en de kou (maar verder nooit problemen met starten) had ie het toch wel moeilijk(rijd ook weinig), en al die tijd vanaf begin als ik de airco inschakelde hikte de auto van de stroomverbruik inschakeling...verder niet echt bij stil gestaan.
Tot ik eens meer wilde weten en aan het speuren ging, voor de S50 en S54 inderdaad de 74ah 680A koudstart echter voor een 540i en M5 een veel hogere (accessoires e.d. en V8) vanaf 80<>105ah zoiets
Ik dacht ik haal een nieuwe verkoop die andere.
Ik zoeken naar een geschikte die in die accubak past anders heb je er nog weinig aan, en vaak is een hoger ah een grotere uitvoering, dus meten is weten.
Ik kon er 1 vinden die precies in de bak paste (was tikkie groter dan vorige, maar ook stukkie lager

) van 84ah en 800A koudstart. (Exide Premium)
Wat een verschil, men kar starte altijd al vlot maar nu draait ie een stuk vlotter rond en start gewoon goed, en hij hikt niet meer door inschakelen van de airco :banaan: en de motor loopt stationair zelfs vlotter rond wat niet had gehoeven, maar draaide daarna zo'n 50<>70rom sneller zoiets.
heb hem hier weg, goede prijzen
http://accuweb.nl/N_frame.html?http://a ... _home.html