Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 16:24

Ruf heeft nu een eigen V8 gemaakt, ziet er prachtig uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

die motor zit nu alvast in deze

550 pk V8 in RUF RGT-8 (verhaal autoblog)
Maak niet de fout om de heren van Ruf uit te maken voor “tuner” want ze beschouwen zichzelf als supercar bouwers. In Genève staat de laatste creatie uit Pfaffenhausen: de RGT-8. Voorzien van een V8 (!) die goed is voor 550 pk. En gelukkig alleen groen qua kleur.
Nee, niet iedereen op de autosalon was bezig met groene technologie. Hoewel ze in het verleden ook wel eens wat met accu’s hebben gespeeld, was Ruf er gewoon om hun nieuwste pk monster te showen. Ergens weggestopt in een duister hoekje vond Autoblogger de heren die hun naam vestigden met onder meer de Yellow Bird. De motor uit de Porsche 997 is vervangen door een zelf ontworpen V8. Deze levert 550 pk bij 8500 toeren per minuut. En een koppel van bijna 500 Nm bij 5400 toeren. De motor is daarnaast dik 36 kilo lichter dan de standaard Porsche motor.
Om het geheel af te maken is er een rolkooi gemonteerd en het interieur is ook flink onder handen genomen. Keramische remmen achter de 19 inch Ruf wielen moeten het geheel tot stilstand brengen. Gezien de reputatie van Ruf zal ook dit weer een sensationele, tot in de puntjes verfijnde auto zijn.
Afbeelding

Afbeelding


vind de motor er super uit zien, erg clean en niet meer dan echt nodig :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 16:25

Body
2 seated coupé with integrated roll-cage
2 racing type bucket seats
Aluminium doors and front hood
Carbon fibre engine cover and rear spoiler

Engine
Lightweight-8-Cylinder-90°-engine with racing DNA
180° crankshaft "Flatcrank"
4,5 Liter displacement
Power output 404 kW (550 bhp) @ 8500rpm
Maximum torque 500 Nm @ 5400rpm
Aluminium crankcase and cylinder heads
Water cooled, cylinderheads and engineblock cross flowed



4-valve system with spherical layout
4 camshafts with hydraulically timed valve system for in- and outlet
Hydraulic valve tappets
Dry sump oil lubrication with two windage trays for each of the 4 chambers
Individual chamber oil suction with 2 suction intakes
Waterpump, generator and AC compressor are directly driven of the Engine (no belts), located at the lowest position
Sequential fuel injection system
Individual cylinder ignition coils
Electronic engine management system
Electronic throttle control system per bank with 2 butterflies
3-Way catalytic converters with stereo closed loop lambda control
On-Board-Diagnosis for continuous monitoring of the exhaust system



Transmission
Rear wheel drive with 6 speed manual gearbox

Chassis:
Electronic stability control system, ABS, traction control,
automatic limited-slip differential

RUF high performance brakes with ceramic discs,
perforated and air cooled
Front brake disc diameter 380 mm
Rear brake disc diameter 350 mm

Forged RUF alloy wheels with single central retaining nut
Front : 9Jx19 with 245/35 ZR 19
Rear : 12Jx19 with 325/30 ZR 19
Michelin Pilot Sport Cup tires
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Robin » 08 mar 2010, 16:37

Wow! Mooie techniek. Zal ff wat anders klinken. (Als 'n Ferrari met 'n flat crankshaft)Mooi gedaan. :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Tim R » 08 mar 2010, 17:17

Super mooi blok, mooie specs ook. Ben benieuwd naar het geluid van deze beauty!

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door ErikMartijn » 08 mar 2010, 18:20

Ik was bang dat zo'n v8 veel te zwaar is achter in een 911, maar hij is maar liefst 36 kilogram lichter dan de porsche motor! :clap:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Femme » 08 mar 2010, 18:57

Te gruwelijk gewoon. Respect voor Ruf, de beste Porsche-veredelaar.

Misschien moet Victor Muller even Ruf anrufen om te vragen of ze die motor white label mogen inkopen voor de Aileron :) .

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Tom » 08 mar 2010, 19:03

Vet :)

Wat ik mij altijd al afvroeg is waarom eigen motoren bouwen zo moeilijk is. Althans dat lees je vaak, ik heb weinig kaas gegeten van autotechniek. Kleine merken kunnen dat niet en pakken vrijwel altijd een motor van een grote fabrikant (die de motoren het liefst in zoveel mogelijk modellen of zelfs merken stopt om kosten te besparen). Dit is zo'n beetje de eerste keer dat een kleine tuner met een geheel eigen motorblok komt. Na TVR die altijd veel problemen had om die speed six betrouwbaar te krijgen. Wat maakt het ontwikkelen/maken van een blok zo duur? Men maakt al 100 jaar motoren die niet wezenlijk veranderd zijn. Veel zaken kunnen tegenwoordig prima berekend worden door een computer (balans, waar krachten op komen te staan enz.)?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door MartijnGizmo » 08 mar 2010, 19:11

Robin schreef:Wow! Mooie techniek. Zal ff wat anders klinken. (Als 'n Ferrari met 'n flat crankshaft)Mooi gedaan. :thumbup:
Of als een X6... :bag: Ik ben iig benieuwd!

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door ErikMartijn » 08 mar 2010, 19:30

Martijn Koevoets schreef:
Robin schreef:Wow! Mooie techniek. Zal ff wat anders klinken. (Als 'n Ferrari met 'n flat crankshaft)Mooi gedaan. :thumbup:
Of als een X6... :bag: Ik ben iig benieuwd!
Hij heeft geen turbo's toch? Zal dus meer op de ferrari lijken :shakeit:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door steve smith » 08 mar 2010, 19:36

Martijn Koevoets schreef:
Robin schreef:Wow! Mooie techniek. Zal ff wat anders klinken. (Als 'n Ferrari met 'n flat crankshaft)Mooi gedaan. :thumbup:
Of als een X6... :bag: Ik ben iig benieuwd!
Die heeft geen flatplane krukas, dus klinkt totaal anders. Ben benieuwd naar het geluid, ik hoop op een hoog Audi-V8-jaren-90-DTM gehalte en zo min mogelijk Ferrari V8 gehalte. Die klinken m.i. als een keukenblender.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Petrolhead Tom » 08 mar 2010, 20:15

Heel benieuwd naar het geluid!

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Niels v D » 08 mar 2010, 20:18

Tom schreef:Vet :)

Wat ik mij altijd al afvroeg is waarom eigen motoren bouwen zo moeilijk is. Althans dat lees je vaak, ik heb weinig kaas gegeten van autotechniek. Kleine merken kunnen dat niet en pakken vrijwel altijd een motor van een grote fabrikant (die de motoren het liefst in zoveel mogelijk modellen of zelfs merken stopt om kosten te besparen). Dit is zo'n beetje de eerste keer dat een kleine tuner met een geheel eigen motorblok komt. Na TVR die altijd veel problemen had om die speed six betrouwbaar te krijgen. Wat maakt het ontwikkelen/maken van een blok zo duur? Men maakt al 100 jaar motoren die niet wezenlijk veranderd zijn. Veel zaken kunnen tegenwoordig prima berekend worden door een computer (balans, waar krachten op komen te staan enz.)?
Ontwerpen is niet zo lastig.. Het betaalbaar produceren wordt wat lastiger.

Gebruikersavatar
alexm3gt
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 aug 2006, 20:44

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door alexm3gt » 08 mar 2010, 20:29

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-rOZKep8Drc&feature=sub[/youtube]

heb hier het filmpje er van

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Robin » 08 mar 2010, 20:49

Mooi filmpje. Sympathieke mensen die Ruf en z'n vrouw. En aldus Herr Alois klinkt ie turbine en Ferrari achtig(zelfde configuratie wat we al zeiden) Had de M3 maar een flatplane ipv crossplane krukas qua sound.

Ben niet 'n echte 911 freak(eigenlijk helemaal niet), maar dit is te gek qua techniek. Die RT12S, handbakje 685pk. :df:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Joop » 08 mar 2010, 21:55

...
Laatst gewijzigd door Joop op 08 mar 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Niels » 08 mar 2010, 21:55

Femme schreef:Te gruwelijk gewoon. Respect voor Ruf, de beste Porsche-veredelaar.
+ontelbaar :thumbup:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door Joop » 08 mar 2010, 21:56

Machtig mooi stukje techniek van Ruf... 8)

...ben benieuwd naar de soundtrack; als deze richting de Ferrari V8's gaat, zoals Alois beweerd, is dat wel erg lekker.

Met dit blokje mag Ruf zich met recht autobouwer noemen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door GTRene » 08 mar 2010, 22:14

mooi filmpje, zelfs nog wat boller bij de wielen? gaaf ding, dat dash is toch ook anders?
mooie techniek.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door GTRene » 09 mar 2010, 01:08

ff wat foto's van eeb boxter 6 porsche opgezocht als het goed is dan ist van een gt2 nwe,
de Ruf V8 en de Boxter 6 GT2 zie het verschil :lol:

Afbeelding

Afbeelding

wat een verschil :shocking:

trouwens hoor vaak van mensen flat six kan lekker laag...maar je moet ook nog de uitlaten eraan denken dus heel laag kan ook weer niet, daarnaast komt de rest boven op de motor en is de boxter 6 bijna net zo lang schat ik zo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door GTRene » 22 aug 2010, 20:09

heeft iemand dat ding al een keer gezien of horen lopen?

zijn ze nog meer van plan met die mooie motor?

Afbeelding

http://www.ruf-automobile.de/en/RUF-RGT-8.04a2e.php

ah, lees nu net in de pdf vanaf 2011 verkrijgbaar.

http://www.ruf-automobile.de/upload/122 ... _Logo2.pdf

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door dvh » 22 aug 2010, 20:17

Mooi ding, maar wat een lelijk stuur ! :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door GTRene » 22 aug 2010, 20:21

dvh schreef:Mooi ding, maar wat een lelijk stuur ! :bag:
klopt, stuur is saai...ooit een keer gemaakt in het beginnende airbag tijdperk? en toen wellicht mooi...nu verouderd/saai, wellicht iets van Ruf zelf en weer opnieuw ontwerpen kost geld/keuren e.d.?

ken der wel meer met lelijke airbag sturen, daar is deze nog redelijk bij of saai, want echt lelijk vind ik hem niet...in elk geval niet sportief :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door JP » 22 aug 2010, 20:25

Wel onlangs Am Ring een RT12s gezien, maar da's maar een 6pittertje...... :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door romo » 22 aug 2010, 20:37

Ziet er erg goed en mooi uit.........

Kan iemand mij toelichten wat het verschil tussne een cross en flatplane krukas is........beetje geneusd op het net maar geheel duidelijk is het me niet............. :oops:

Tevens zie ik 2 gaskleppen, is dat nu het zefde als die 8 butterflies van een M3 blok? Althans hebben die dezelfde functie?

Vergeef me mijn technische onwetendheid............

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8

Bericht door ErikMartijn » 22 aug 2010, 22:02

Cross plane krukas:

Afbeelding

Flat plane krukas:

Afbeelding

De cross plane ziet er recht van voren dus als een X of + uit, en de flat plane is dus plat.....

Duidelijk? :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Fabian, Zed240 en 21 gasten