Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Fernando

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 23:43

HansD schreef:
Fernando, wat is dan de Nederlandse cultuur....
En nou niet zeggen wat het NIET is......

Mijn insteek, er is geen Nederlandse cultuur.
Die is er nooit geweest ook, een cultuur is namelijk aan verandering onderhevig en wijzigt in de loop der jaren / eeuwen.
Vroegah waren we slavenhandelaren, daarna kooplieden, daarna een land van baggeraars en dijkenbouwers, daarna een kennis land, en wat er nu komt zie ik wel...
Kolere zeg, wij denken exact hetzelfde hierover. Vorige week exact dezelfde discussie gehad op een nader forum met een wilders aanhanger met dezelfde vraag van mijn kant. Ik wacht nog steeds op een antwoord :D
Zo ken je huig niet verder open.... :D

HansD

Bericht door HansD » 05 mar 2010, 23:45

En iedereen die op zondagochtend uit zijn bed gebeieerd(?) wordt door de lokale kerkklokken? Dat zou voor mij persoonlijk een groter probleem zijn.

Jij zegt hier dus eigenlijk dat de islam niets is en dat je wilders gaat stemmen omdat je wellicht tijdens je ouderschapsverlof gestoord kan worden? Goeie reden.

Luco

Bericht door Luco » 05 mar 2010, 23:45

Fernando schreef:
HansD schreef:
Maar dat is een NEDERLANDSE KERK die er in 1623 ook al stond. Maar nu gaan ze een mega-moskee in Leiden bouwen en dan heb ik zoiets van pleurt op met dat hondslelijke gebouw met dertig megafoons aan die torens.... :hammer:
Dus als het een NL kerk is dan mag het wel. Eigen geloof eerst?

Ik heb er nu eenmaal geen probleem als er een moskee neer wordt gezet voor moslims om hun geloof te belijden (tenminste geen groter probleem dan met een kerk). Laat iedereen zijn eigen geloof belijden, >>>>>>zolang ze mij (de NL bevolking) er niet lastig mee vallen<<<<<< heb ik geen probleem met hun achterlijke geloven en rituelen.
Daar zit nou juist het probleem voor mij, zodra dat ding er staat komt er getettter uit die megafoons op het dak, en dat is op vrijdagmiddag als ik ouderschapsverlof heb en dus thuis zit. Dus ik heb er dan LAST van....

Ik woon 20 meter van een kerk vandaan, die klokken hoor ik al niet eens meer.
Wat dan wel vervelend is dat er af en toe een zijn auto voor het hek parkeert.
Maar als je je overal druk over moet gaan maken.

HansD

Bericht door HansD » 05 mar 2010, 23:46

Zo ken je huig niet verder open.... :D
Dat kan wel maar voorlopig vind ik het wel prima zo :D

Maar je antwoord op de oorspronkelijke vraag is?

HansD

Bericht door HansD » 05 mar 2010, 23:48

Blijkbaar wel als het over de islam gaat. Leven en laten leven is tegenwoordig schijnbaar teveel gevraagd.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 23:49

Fernando, dan had je bezwaar moeten indienen tegen de bouw van die moskee.
Maar hé, van dat democratisch recht heb je waarschijnlijk geen gebruik gemaakt.
( onder het mom van "het maakt allemaal toch geen flikker uit" )

Buiten dat, je wil niet weten hoe zeer ik me irriteer als ik op een zondagochtend probeer uit te slapen en die DERTIG kerkklokken proberen me te verleiden om langs te komen en vroom te zingen.

edit : Fernando, heb je ooit wel eens de moeite genomen om langs te gaan in een moskee ?
( serieuze vraag ! )
Laatst gewijzigd door Eric H op 05 mar 2010, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 05 mar 2010, 23:51

HansD schreef:
Blijkbaar wel als het over de islam gaat. Leven en laten leven is tegenwoordig schijnbaar teveel gevraagd.
Denk dat het meer te maken heeft dat wij de klokken wel gewend zijn en het "buitenlandse gejammer" niet
Maar ik heb nou wel het idee dat jullie elke wilders stemmer als rascist zien, en dan ben je eigenlijk net zo bekrompen :mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 23:51

HansD schreef:En iedereen die op zondagochtend uit zijn bed gebeieerd(?) wordt door de lokale kerkklokken? Dat zou voor mij persoonlijk een groter probleem zijn.Voor mij zou dat ook een probleem kunnen zijn maar ja een kerk die er al 700 jaar staat of een moskee van 10 jaar met arabisch getetter vind ik nogal een verschil

Jij zegt hier dus eigenlijk dat de islam niets is en dat je wilders gaat stemmen omdat je wellicht tijdens je ouderschapsverlof gestoord kan worden? Goeie reden.
Neuh er zijn wel meer redenen om op hem te stemmen. Maar om eerlijk te zijn zie ik een moskee-stopwel zitten.

Eric H

Bericht door Eric H » 05 mar 2010, 23:53

Luco schreef:
HansD schreef:
Denk dat het meer te maken heeft dat wij de klokken wel gewend zijn en het "buitenlandse gejammer" niet
Maar ik heb nou wel het idee dat jullie elke wilders stemmer als rascist zien, en dan ben je eigenlijk net zo bekrompen :mrgreen:
Ho, ik zie niet elke WIlders stemmer als racist, absoluut niet.
Denk dat dat voor Fernando ook een beetje lastig wordt ( half indisch en dan racist, dan heb je het niet echt makkelijk zeg maar.... :mrgreen: )

Waar het mij om gaat is dat Wilders de oplossing van alle problemen ziet in het verbannen van groepen mensen.
En Wilders ziet de Islam als grootste bedreiging want het is een achterlijk geloof....

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 23:55

Eric H schreef:Fernando, dan had je bezwaar moeten indienen tegen de bouw van die moskee.
Maar hé, van dat democratisch recht heb je waarschijnlijk geen gebruik gemaakt.
( onder het mom van "het maakt allemaal toch geen flikker uit" ) Beste Eric die moskee kwam er toen ik nog minderjarig was. Dus ik had wel wat anders aan me hoofd.

Buiten dat, je wil niet weten hoe zeer ik me irriteer als ik op een zondagochtend probeer uit te slapen en die DERTIG kerkklokken proberen me te verleiden om langs te komen en vroom te zingen. Dan had je daar niet moeten gaan wonen, ik denk dat die kerk er in 1800 ook al stond. Die ene moskee bij mij staat er nog niet en die ander relatief kort.

edit : Fernando, heb je ooit wel eens de moeite genomen om langs te gaan in een moskee ?Nee heb er totaal niks te zoeken want ik ben overtuigd atheïst
( serieuze vraag ! )

Luco

Bericht door Luco » 05 mar 2010, 23:56

wat heeft rascist nou weer met afkomst te maken?
Ook helemaal niks :mrgreen:

Snap je punt, maar ook fernando

Kijk wij zijn vanaf onze geboorte bekend met gebouwen en kerken, die horen in het straatbeeld.
Wat dat betreft ben ik het met Fernando eens dat ze niet in het ons bekende straatbeeld horen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mar 2010, 23:58

Jongens, elke vorm van geloof vind ik klote. Gelijke monnikken gelijke kappen. :mrgreen:

Dus niet alleen die RK/gerefo kerk aanpakken, maar die moskeeen idem dito. En daar dringt 't wat in jullie(Hans Disco's en Eric's) beleving, naar mijn idee.

Alles of niets.

Liever niets.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2010, 23:58

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Robin op 05 mar 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Fernando

Bericht door Fernando » 05 mar 2010, 23:59

Robin schreef:Jongens, elke vorm van geloof vind ik klote. Gelijke monnikken gelijke kappen. :mrgreen:

Dus niet alleen die RK/gerefo kerk aanpakken, maar die moskeeen idem dito. En daar dringt 't wat in jullie(Hans Disco's en Eric's) beleving, naar mijn idee.

Alles of niets.

Liever niets.
:thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 00:02

Ik ben alleen 'n heel klein beetje huiverig dat door slimme acties heel langzaam een ander geloof hier heel langzaam dat kikkerlandje 'verovert' zwart wit gezien hoor. Kerk en staat gescheiden.Punt. Dus ook niet de islam teveel een pluim in z'n reet douwen, en dat gebeurt naar mijn idee teveel hier in NL....

*Kijkt weer naar Frankrijk*

Eric H

Bericht door Eric H » 06 mar 2010, 00:03

Ik ben de laatste die zal beweren dat ik moskeeen net zo gewoon vind als een kerk.
Maar we moeten de realiteit niet uit het oog verliezen....

Wat ik me verder afvraag, hoe wil Wilders de bouw van Moskeeen voor vijf jaar stop zetten.
Volgens mij zijn dit besluiten die op lokaal niveau genomen moeten worden, en niet in Den Haag.
Daarbij hebben we in Nederland nog altijd een systeem waarbij er bezwaar gemaakt kan worden tegen eventuele bouwaanvragen....

Verder denk ik dat Wilders scoort door het openlijk op zijn verkiezingsprogramma te zetten.
Maar wellicht wordt er ( weliswaar wat genuanceerder ) door andere partijen ook wel zo over gedacht.

Fernando, wat vind jij van het Groene Hart...... ??
Als het aan Wilders ligt wordt dit namelijk compleet volgebouwd met huizen en kantoren....

HansD

Bericht door HansD » 06 mar 2010, 00:06

Wat mij betreft verbieden ze elk geloof. Maar dan ook elk geloof en geloofsuiting, niet die dwangmatige focus die er nu op de islam gelegd wordt.

Geen moskeeën meer bouwen, kerken en tempels slopen en iedereen atheist, lijkt me een uitstekend plan maar waarschijnlijk niet echt haalbaar.
Daarbij als je geloven aanpakt door hun uitingen te verbieden wil dat natuurlijk niet zeggen dat het geloof daarmee dan ook verdwijnt.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 00:06

@Eric: huizen en kantoren zie ik liever dan kerken en moskeen :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 06 mar 2010, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 06 mar 2010, 00:07

Kerk en staat gescheiden.Punt
Eens. Zijn we eindelijk ook eens van dat CDA af.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 00:07

HansD schreef:
Kerk en staat gescheiden.Punt
Eens. Zijn we eindelijk ook eens van dat CDA af.
graag.

Eric H

Bericht door Eric H » 06 mar 2010, 00:08

Robin schreef:@Eric: huizen en kantoren zie ik liever dan kerken en moskeen :lol:
Houd jij Frankrijk nou maar in de gaten...... :lol:

wjn

Bericht door wjn » 06 mar 2010, 00:08

Luco schreef:wat heeft rascist nou weer met afkomst te maken?
Ook helemaal niks :mrgreen:

Snap je punt, maar ook fernando

Kijk wij zijn vanaf onze geboorte bekend met gebouwen en kerken, die horen in het straatbeeld.
Wat dat betreft ben ik het met Fernando eens dat ze niet in het ons bekende straatbeeld horen.
Auto's en snelwegen bestonden in de middeleeuwen ook niet, dus die ook maar afschaffen?

En kerken zijn leuk:
Al 161 meldingen misbruik r-k kerk
Bij de kerkelijke instelling Hulp en Recht zijn 161 meldingen van seksueel misbruik binnengekomen, sinds vorige week de Wereldomroep en NRC Handelsblad met een onderzoek naar misbruik in de rooms-katholieke kerk kwamen.
AL 161 MELDINGEN MISBRUIK R-K KERK

Uit het onderzoek bleek dat paters van een katholiek internaat in Gelderland in de jaren '60 en '70 zeker drie kinderen hadden misbruikt.

Sindsdien verschijnen er steeds meer berichten in de media. De r-k kerk heeft een 'breed onderzoek' aangekondingd naar misbruik van kinderen binnen instellingen.
:popcorn:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 00:10

Fernando schreef:Snipe trek het maar weer uit verband, je snapt hopelijk toch wel wat ik bedoel of niet? Hier in Leiden heb je de Hooglandse Kerk met als bouwjaar 20 december 1314 vind ik nogal een verschil met die moskee bij mij om de hoek die er sinds 2001 staat....
Ik trek niks uit verband, ik stel alleen een vraag die kennelijk duidelijk maakt dat je stelling absurd is.

Je tettert maar door over Nederland en Nederlandse cultuur en zo, maar die cultuur is anders dan Wilders verkondigt. Nederland is een tolerant land, waar buitenlanders welkom zijn en waren. Nederland is een handelsnatie, en daar heb je het buitenland en buitenlanders voor nodig. Immigranten zijn hier ook al honderden jaren. Spaanse Joden, Portugese Joden, Hoogduitse Joden, Franse Hugenoten. Toen de Eerste Wereldoorlog uitbrak werden in Nederland een miljoen Belgen opgevangen. Na de Tweede Wereldoorlog kwamen 300.000 mensen uit Indië naar Nederland.
En nu komt er een meneer met raar haar die ineens loopt te verkondigen dat immigratie hier niet past. Dát is pas de Nederlandse cultuur te grabbel gooien.

Als Wilders het beste voor had met de Nederlandse cultuur zou hij zijn uiterste best doen om die mensen te helpen met integreren. Maar ja, dat zal er wel niet inzitten.

En verder wat Robin zegt: alles of niets en liever niets.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 00:12

Dat RK gedoe vind ik een non- issue.

Die paus , het is dat ie aus Bayern kommt want anders had ik 'm zo'n beuk voor z'n Hitlerjugendrotkopf gegeben. Vollidiot.Hufter. :evil:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 00:15

Oh ja, hier nog even een voorbeeld van hoe goed Nederlanders zelf inburgeren.
Die wonen er ook pas 60 jaar of zo.

Plaats reactie