Fotografie
- MartijnGizmo
Re: Fotografie
Nice! Bij http://www.designtec.nl/bestickering.html" onclick="window.open(this.href);return false; kun je een voorruitsticker met eigen tekst laten maken... 
- MartijnGizmo
Vandaag sneeuwde het weer, misschien wel de laatste keer dit jaar, dus meteen naar buiten gegaan om nog wat te filmen:
[vimeo]http://www.vimeo.com/9945285[/vimeo]
[vimeo]http://www.vimeo.com/9945285[/vimeo]
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
DAMN!!! En ZO!! breng je sfeer.
Erg goed Martijn, super.
Erg goed Martijn, super.
- Joop
Het filmen gaat je ook goed af Martijn...
...heerlijk hollands winters sfeertje zo
...heerlijk hollands winters sfeertje zo
- Joy
- MartijnGizmo
Qua slow motion of qua video in het algemeen?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Het geheel Martijn.
De muziek ondersteund de beelden en past erg goed bij het zwart witte slomo. Sowieso zijn enkele beelden waarbij niet echt duidelijk op een onderwerp
wordt gefocused, maar waar bij bijvoorbeeld halve voorbij rijdende fietsen worden gefilmd, erg sfeerverhogend en supergoed gefilmd. Je script, om het
maar even zo te noemen, is gewoon erg goed in orde en lijkt erg goed over nagedacht te zijn.
De muziek ondersteund de beelden en past erg goed bij het zwart witte slomo. Sowieso zijn enkele beelden waarbij niet echt duidelijk op een onderwerp
wordt gefocused, maar waar bij bijvoorbeeld halve voorbij rijdende fietsen worden gefilmd, erg sfeerverhogend en supergoed gefilmd. Je script, om het
maar even zo te noemen, is gewoon erg goed in orde en lijkt erg goed over nagedacht te zijn.
- Joy
Dat slowmotion vind ik altijd erg fraai met opspattend water. Wat Topgear ook al eens heeft gedaan met die superslomo shots in de regen, of rokende achterbanden. Heel gaaf is dat. Gezien de sfeer die je weet vast te leggen kun je nog eens wat maken met een leuke bolide, dame die naar de bolide toeloopt, instapt, shot van wegrijden, je snapt 'm wel 
- MartijnGizmo
Thanks, ik heb idd wel even goed nagedacht bij de montage. had eerst ook gewoon harde cuts, maar dat zag er niet uit, dus cross dissolves van 1 sec gebruikt.
Maar ik doelde hierop met mijn vraag:
Maar ik doelde hierop met mijn vraag:
Aangezien ik onlangs een autovideo poste, maar daar geen slowmotion bij gebruikt heb. Rokende banden is wat lastig op een 997 turbo met PDK.Joy schreef:Maak eens een keer iets met een rijdende auto ? Kijken wat dat brengt
-
MartijnS
Ja cool hoor. Goed bezig 
- Stéphane
Mooi gedaan, Martijn. Groningen brengt bij mij sowieso altijd goed herinneringen naar boven
Ik heb 150m van de plaats waar je gefilmd hebt gewoond in de Poelestraat.
Ik heb 150m van de plaats waar je gefilmd hebt gewoond in de Poelestraat.
-
Xave30
Masterful filmmaking Martijn. 
-
Luuk
Cool filmpje Martijn! Hoe lang ben je ongeveer aan 't filmen geweest? 
- Snipe
Over filmen gesproken, ik lees in de Focus van deze maand dat filmen met de reflex helemaal de bom wordt. Voordelen: hoge kwaliteit, creatieve mogelijkheden (o.a. scherptediepte), en dat terwijl de kosten relatief laag zijn. Bij Nikon kom je nog niet verder dan HD ready, maar bij Canon is al full HD mogelijk.
Focus noemt de onderstaande 2 commercials, die beiden volledig gemaakt zijn met een spiegelreflexcamera.
Focus noemt de onderstaande 2 commercials, die beiden volledig gemaakt zijn met een spiegelreflexcamera.
- Olivier
Gisteren het Salon Auto in Geneve bezocht. Wat een verademing weer in vergelijking met de Auto Rai vorig jaar...hier loop je niet tussen de zeecontainers op een oersaaie beurs, maar is het nog echt emotie. ALLES stond er: Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, Hispano Suiza, Spyker, Brabus, Alpina, AMG, Lotus, Bentley, Rolls Royce, Volkswagen etc. etc.....
Staan wat foto's online op http://www.olivierdescamps.nl/gallery2/ ... temId=1485" onclick="window.open(this.href);return false;

Staan wat foto's online op http://www.olivierdescamps.nl/gallery2/ ... temId=1485" onclick="window.open(this.href);return false;
- Olivier
@ Martijn
Super...heb er geen ander woord voor.
Super...heb er geen ander woord voor.
- markk
Vandaag de EVO weer opgehaald. Kras/schade bumper is gemaakt en direct is ook de blanke lak van de carbon spoiler opnieuw gedaan want die was aan het bladeren.

Mark.
Mark.
-
Xave30
Er had iets beter bij plaat nr. 1gekund.. wat kan ik niet zo zeggen.
Nr. 2 is simpel en zeker aardig.
Na je laatste serie posts zijn de verwachtigen heel erg groot geworden..vrees ik
Nr. 2 is simpel en zeker aardig.
Na je laatste serie posts zijn de verwachtigen heel erg groot geworden..vrees ik
- Linc (Bas)
Die porsche op de achtergrond helpt de foto niet echt.
Wacht ik zet hem wel ff aan de kant:

Wacht ik zet hem wel ff aan de kant:
-
Metchu
wow, nice shop linc!
- markk
@Bas: Een beetje m'n BoxsterS wegshoppen. Barbaar !!!!
Vage / onscherpe BoxsterS in achtergrond stoort me niet. Vind het zelf wel een leuke foto, denk enkel dat het diafragma iets kleiner had gemogen en er dus wat meer scherpte over een langere afstand van de carbon spoiler op de voorgrond in had mogen zitten. Nu is de DOF met name in de voorgrond van de foto erg beperkt, te beperkt.
Mark.
Vage / onscherpe BoxsterS in achtergrond stoort me niet. Vind het zelf wel een leuke foto, denk enkel dat het diafragma iets kleiner had gemogen en er dus wat meer scherpte over een langere afstand van de carbon spoiler op de voorgrond in had mogen zitten. Nu is de DOF met name in de voorgrond van de foto erg beperkt, te beperkt.
Mark.
- MartijnGizmo
Een minuut of 20, totaal zo'n 10 minuten aan bronmateriaal denk ik.Luuk schreef:Cool filmpje Martijn! Hoe lang ben je ongeveer aan 't filmen geweest?
Een cropcamera zoals de 7D heeft gewoon hetzelfde formaat sensor als een 'bioscoop-camera', en dat voor €1300. Een complete setup zit je misschien aan €10000, waar je tot voorheen gerust een 0 bij kon zetten voor vergelijkbare resultaten. Er wordt al veel meer met HDSLR's opgenomen dan alleen reclamefilmpjes, de nieuwe clip van Anouk, actiescenes in 24, zelfs George Lucas wil ermee aan de slag voor nieuwe Star Wars opnames... 8)Snipe schreef:Over filmen gesproken, ik lees in de Focus van deze maand dat filmen met de reflex helemaal de bom wordt. Voordelen: hoge kwaliteit, creatieve mogelijkheden (o.a. scherptediepte), en dat terwijl de kosten relatief laag zijn. Bij Nikon kom je nog niet verder dan HD ready, maar bij Canon is al full HD mogelijk.
Bij Nikon heb je trouwens ook geen volledige manual controls (behalve op de D3s) en brakke motionJPEG ipv h.264...
- Linc (Bas)
@markk
Mij stoort die boxter wel, zeker omdat die als enige een kleurtje heeft, lijkt het net of dat dat het hoofdonderwerp is.
Ik heb zelf net ff een foto gemaakt van de carbagerun auto, voordat we hem van buiten aan gaan pakken:

Mij stoort die boxter wel, zeker omdat die als enige een kleurtje heeft, lijkt het net of dat dat het hoofdonderwerp is.
Ik heb zelf net ff een foto gemaakt van de carbagerun auto, voordat we hem van buiten aan gaan pakken:
- Joy
Eentje extra voor onderdelen Bas ?