Mark 320iS schreef:Stéphane schreef:....dus na de kosten van de motor vorige maand ben ik in de eerste 2 maanden al weer best een bak geld kwijt aan de Elise
Je moet er wat voor overhebben, voor wat driving fun

Ik post dan wel nooit wat, maar ik volg je topic al van het begin (en daarvoor dat van Emiel) en het valt me inderdaad op dat je behoorlijk wat geld kwijt bent aan onderhoud. Begin 2009 heb ik ook nog een beetje getwijfeld om de 320iS weg te doen en een Elise S2 uit de UK te halen, maar ik schrik toch wel van de kosten die het onderhoud van een Elise met zich meebrengt.
Wel een prachtbak trouwens!
Het is en blijft een Engelse auto. Dat betekend of hoge onderhouds kosten of zelf leren sleutelen. Helaas is dat gewoon zo. Nu heeft Stephane wat pech met het kleppen systeem gehad maar ook onderdelen die al geupgrade zijn, radiateur, remschijven, schokdempers, dat scheelt stiekem nogal.
Dat is ook waarom ik toch besloten heb om voor een technisch aangepakte S1 te gaan ipv standaard.
Tenzij je zoals Michel P , Ruben etc. een nieuwere Lotus koopt met hogere bouw kwaliteit. Maar ook daarvan blijft het afwachten of je geen rare dingen tegen komt, maar de kans is wel wat kleiner.
Is ook de regel eigenlijkl met Lotus kopen, zo nieuw mogelijk dan is de bouwkwaliteit het hoogste....toch koop ik een uit 1998