http://www.youtube.com/watch?v=N_itu6lc6zk" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz,Hanz06
Was dus in de winter.Bert ///M3 schreef:Is ook geen plek waar je graag zijn wilt, vooral niet in de winter![]()
Keer die de meeste indruk op mij maakte was ook rond dat gebied, op de atlantic in de winter. Stond op de brugvleugel, dat is 30 meter hoog. Wij lagen in een golfdal en de toppen kwamen boven de horizon uit. Dat is dus een swell van ruim 30 meter hoogGelukkig een vrij lange periode dan heb je er niet zo heel veel last van.
:
Martin van der Zwaard schreef:Paniekzaaiers is wel een beetje overdreven.
Van wat ik begrepen heb zijn er wel een aantal doden gevallen vanwege rondvliegend glas. Dus een kleine reden tot paniek was er denk wel.
Ga maar een keer de oceaan oversteken in slecht weer. Dan zie dat de zee elk schip tekeer kan laten gaan, hoe groot hij ook mag zijn.Richardt. schreef:Van zo'n immens cruiseschip verwacht je eigenlijk niet dat ie zoveel last heeft van een grote golf, moet een beste knal zijn geweest!
Toevallig is de rederij hiervan 1 van onze klanten. Heb pas met 1 van de mensen gesproken en alles is er aan gedaan om zoveel mogelijk stabiliteit te creëren (door stabilisatoren e.d.) maar tegen zulke golven kan er niks gedaan worden. Dat is pure overmacht (Force Majeure) en gaat elk schip tekeer, ook al is hij 500 mtr lang.Knot schreef:Denk toch dat de Oasis of the Seas er minder last van zou hebben gehad...
Ik had er inderdaad even bij moeten zetten dat ik nog niet verder dan Engeland ben geweest met de bootTristan schreef:Ga maar een keer de oceaan oversteken in slecht weer. Dan zie dat de zee elk schip tekeer kan laten gaan, hoe groot hij ook mag zijn.Richardt. schreef:Van zo'n immens cruiseschip verwacht je eigenlijk niet dat ie zoveel last heeft van een grote golf, moet een beste knal zijn geweest!
Zee kent geen genade.
39000 ton is ook niet zo heel groot bootje danMarc RS4 schreef:Google dan even op de ondergang van de Fedra....39000 ton was dat ding geloof ik...
Slaat gewoon kapot tegen de rotsen op Gibraltar..*edit found it*
Of was ik een nulletje vergeten?Tristan schreef:32000 ton is waarschijnlijk het doodgewicht (lees:leeggewicht) van het schip.
EDIT: even opgezocht, mv Fedra woog leeg: 63,940 ton.
Ik begin steeds meer van je relatie met Hanz te begrijpen.......allen schreef:En dan rijd ik gewoon in de weg.
allen schreef:Ach, ik maak dat wel vaker mee hoor. En dan rijd ik gewoon op de weg.
Je houd het toch altijd idd. Cruise schepen varen ook bijna alleen in mooi weer gebieden die kom je echt niet tegen midden op de Atlantic. Ook die oasis of the sea niet.Tristan schreef:Toevallig is de rederij hiervan 1 van onze klanten. Heb pas met 1 van de mensen gesproken en alles is er aan gedaan om zoveel mogelijk stabiliteit te creëren (door stabilisatoren e.d.) maar tegen zulke golven kan er niks gedaan worden. Dat is pure overmacht (Force Majeure) en gaat elk schip tekeer, ook al is hij 500 mtr lang.Knot schreef:Denk toch dat de Oasis of the Seas er minder last van zou hebben gehad...
Gebruikers op dit forum: Bombadil, Edwin de Haas, Lex70V, Sander-E46, smiley, Thomas H, tomgtr en 16 gasten