zegt hij met als avatar een gulf kleur sportwagenMathieu schreef:Ik heb helemaal niks met de Gulf kleuren, Hansje R daarentegen weer wel.
Oranje. Blauw. Het Gulf Coulours-topic
- GTRene
Re: Oranje. Blauw. Het Gulf Coulours-topic
-
EJGT3CS
Ik kreeg net deze toegestuurd!
http://pistonheads.com/sales/1480276.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pistonheads.com/sales/1480276.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
allen
- daNpy
- Snipe
Dat donkerblauw vind ik dan weer niks. Op die DAF niet, maar op die McLaren ook niet.
- jaydee
... niet veel meer, zou ik zeggen.Sjoerd MP BMW schreef: Van andere merken zie je dat namelijk niet (veel).
Texaco
Martini
Jack Daniels
Rothmans
Marlboro
Red Bull
Wel grappig dat de bekendste sponsorgebonden kleurstellingen voor 'slechte' producten zijn (alcohol en tabak)
Dat is meteen een hele goede reden waarom we dit minder zien tegenwoordig, denk ik. Bovendien zijn er minder bedrijven die autosport over de hele linie sponsoren (uitgezonderd Red Bull; dat is meer een sponsor zoals de sigarettenmerken vroeger).
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt inderdaad. Gulf was eigenlijk wat vóór mijn tijd(eind jaren 60 en zo) .jaydee schreef:... niet veel meer, zou ik zeggen.Sjoerd MP BMW schreef: Van andere merken zie je dat namelijk niet (veel).
Texaco
Martini
Jack Daniels
Rothmans
Marlboro
Red Bull
Wel grappig dat de bekendste sponsorgebonden kleurstellingen voor 'slechte' producten zijn (alcohol en tabak)![]()
Dat is meteen een hele goede reden waarom we dit minder zien tegenwoordig, denk ik. Bovendien zijn er minder bedrijven die autosport over de hele linie sponsoren (uitgezonderd Red Bull; dat is meer een sponsor zoals de sigarettenmerken vroeger).
Ik ben groot geworden met Marlboro(de McLarens bijvoorbeeld) en vooral ROTHMANS, bedenk ik me nu.
Misschien was ik toendertijd wel 'n beetje te Porsche biased
- Petrolhead Tom
Ik had laatst een paar oude auto kampioen blaadjes uit de jaren 80 in mijn handen, stonden ook nog advertenties in van Rothmans. Wat is daar mee gebeurt? Hadden een mooi kleur schema. 
-
M@rcel
JPS ook niet te vergeten natuurlijk.
Hier in Den Haag zie ik regelmatig een oude Alfa Gulia in Gulf outfit rijden. Echt een mooi ding.
Hier in Den Haag zie ik regelmatig een oude Alfa Gulia in Gulf outfit rijden. Echt een mooi ding.
- Jeffer
Gulf heeft zeker een mooie historie, helemaal samen met McQueen. Beide draag ik dan ook dagelijks met me mee.
- Bijlagen
-
- Gulf_monaco.png (243.7 KiB) 1551 keer bekeken
- Stéphane
Grappig. Die Heuer Monaco's is waarschijnlijk bijna niet meer aan te komen? Maar er zijn toch verschillende TH re-editions/replica's? Met patsermerk bedoel je dan waarschijnlijk geld-speelt-geen-Rol-ex?Robin schreef:TagHeuer(ergo ik ben begonnen met een TAG Heuer 1000 duikertje in 1986, m'n eerste echte luxe Zwitserse klok) is 'n leuk merk, maar de Gulf Monaco is overdone vind ik ook.Stéphane schreef:Eens met jou, Robin. Die TH met Gulf kleuren vind ik ook fail. Originele Heuer Monaco zoals hierboven gedragen wordt door Steve McQueen mag dan weer welRobin schreef:Bij Gulf racers denk ik maar aan 2 karren: De Ford GT40 en de 917 en dan niks.....
Ja totdat in 2008 AM met 'zn DBR9 op LM reed, maar dan nog. Eigenlijk gewoon de Ford en de Porker, de rest is erbij gesleept omwille van 'retroreclame' imo.
Grappige is trouwens wel dat ik zo'n jas heb, maar die heb ik eigenlijk bijna nooit aan. Was voor mij vanwege de film Le Mans gekocht, omdat ik dat een gave film vind.
Steve McQueen droeg bij mijn weten alleen voor de film 'n Heuer Monaco. Z'n hart lag net als bij Paul Newman bij dat patsmerk.
- Jeffer
Je kunt ze nog wel vinden maar zijn nu echt wel collectors items geworden. Idd vanaf 3K. Er is zover ik weet 1 re-edition, deze heeft witte chrono wijzer plaatjes ipv zwarte. McQueen was idd Rolex drager. Voor Le-mans had hij bij uitzondering een ander klokkie om...
- Snipe
Je vergeet de mooiste.jaydee schreef:Texaco
Martini
Jack Daniels
Rothmans
Marlboro
Red Bull
- FreudeamFahren
Variatie op het thema:

Een hele FIJNE variatie op het thema (helaas matig vastgelegd door de fotograaf), in de vorm van een CGT in Gulf Blau.

Een hele FIJNE variatie op het thema (helaas matig vastgelegd door de fotograaf), in de vorm van een CGT in Gulf Blau.
- GTRene
JPS
die blauwe GT

die blauwe GT
- GTRene
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Porsche 918 rendering

- Joh@n