Afgelopen woensdag ook gelijk dak open gegooid en daarna met Christoph (die geholpen had met ophalenTom schreef:Vandaag voor het eerst in 2010 weer de kap open gehad.
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt
Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk*
DF Cabrio-/roadstertopic!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Klopt inderdaad, voor het geld wat ik nu voor mijn S2k betaald heb, had ik ook een USA import NSX kunnen kopen, maar toen ik wat prijzen van onderdelen ging opvragen bij de dealer, schrok ik enorm. Het kopen is 1 ding, het rijden een ander. En om in een NSX te kunnen rijden ben je heel wat meer kwijt dan in een S2k. Benzineverbruik, wegenbelasting, verzekering, onderdelen, alles is gewoon duurder.Tom schreef:De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
Heb ontzettend veel zin om weer even topless te rijden trouwens, maar auto staat momenteel in winterstalling.
@ Tom : wat was nou eigenlijk de oorzaak van dat olie zuipen van je S2k ? Weet wel dat je er veel drama mee hebt gehad, maar oorzaak kan ik me niet herinneren. 9k heb je wel een nieuw blok voor lijkt me ??????
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Zo, ik heb vandaag voor het eerst sinds begin november ofzo (toen heb ik de hardtop afgehaald en maar laten zitten) weer open gereden. Fan-tas-tic! Heerlijk, je zou bijna vergeten hoe het ook al weer was, maar het blijft formidabel. Had gek genoeg ook veel minder moeite om weer te gooien en te smijten met dat ding. Let the DF-season begin 8)
!
-
NSXRS
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Regulier onderhoud aan een NSX is niks duurder dan van bijv een S2000. Waarom?: omdat het een japanse topper is waaraan verdraaid weinig kapot gaat mits normaal onderhouden.Fer Benning schreef:Dat een NSX gwuwelijke onderdeelprijzen heeft weet ik (voorschermpje 2500 euro ongespoten). Ging mij meer om of ik er in zou passen... Is ook niet dat ik er morgen een wil aanschaffen, maar tot nu toe had ik de S2000 als droom, maar die valt af, dus dan maar over een NSX dromen.Tom schreef:De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
Van de andere kant schijnen die wel heel betrouwbaar te zijn, dus zolang je niet meer dan normaal onderhoud hoeft te doen schijnen de kosten mee te vallen...
Dus iets heel anders dan een Italiaanse topper waarmee de NSX zich probleemloos kan meten, behalve vwb onderhoudskosten, die zijn een fractie van die van zo'n Italiaan.
Krijg je schade, dan is het prijskaartje inderdaad anders, de plaatwerkdelen en wielophanging zijn zeer kostbaar.
In dergelijke gevallen zijn er echter meestal ook 2e hands delen te koop voor ca 50% van de nieuwprijs, in duitsland zit het grootste 2e hands NSX onderdelen magazijn in Europa.
Nieuwe onderdelen kosten trouwens in de US ca 50% van de prijzen hier. Zelfs met transport en invoer nog altijd stukje besparing mogelijk dus..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], dave van marion en 9 gasten
