DF Cabrio-/roadstertopic!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Stéphane

Re: DF Cabrio-/roadstertopic!

Bericht door Stéphane » 22 jan 2010, 10:41

Tom schreef:Vandaag voor het eerst in 2010 weer de kap open gehad.
Had afgelopen 1,5 maand dankzij al die sneeuwrommel weinig gereden(alleen de noodzakelijke ritjes).. vandaag ff erop uit geweest... ging weer lekker.. ook even de 200 aangetikt :)
Laat de lente/zomer maar weer komen 8) *kijkt naar buiten en ziet weer die witte meuk* :(
Afgelopen woensdag ook gelijk dak open gegooid en daarna met Christoph (die geholpen had met ophalen :thumbup:) weer even rondje gereden. Is en blijft toch geweldig :mrgreen:

VLA

Bericht door VLA » 22 jan 2010, 10:44

Tom schreef:De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
Klopt inderdaad, voor het geld wat ik nu voor mijn S2k betaald heb, had ik ook een USA import NSX kunnen kopen, maar toen ik wat prijzen van onderdelen ging opvragen bij de dealer, schrok ik enorm. Het kopen is 1 ding, het rijden een ander. En om in een NSX te kunnen rijden ben je heel wat meer kwijt dan in een S2k. Benzineverbruik, wegenbelasting, verzekering, onderdelen, alles is gewoon duurder.

Heb ontzettend veel zin om weer even topless te rijden trouwens, maar auto staat momenteel in winterstalling. :(

@ Tom : wat was nou eigenlijk de oorzaak van dat olie zuipen van je S2k ? Weet wel dat je er veel drama mee hebt gehad, maar oorzaak kan ik me niet herinneren. 9k heb je wel een nieuw blok voor lijkt me ?????? :shock:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 mar 2010, 17:35

Zo, ik heb vandaag voor het eerst sinds begin november ofzo (toen heb ik de hardtop afgehaald en maar laten zitten) weer open gereden. Fan-tas-tic! Heerlijk, je zou bijna vergeten hoe het ook al weer was, maar het blijft formidabel. Had gek genoeg ook veel minder moeite om weer te gooien en te smijten met dat ding. Let the DF-season begin 8) :df: !

NSXRS

Bericht door NSXRS » 03 mar 2010, 21:02

Fer Benning schreef:
Tom schreef:De NSX is qua onderhoud ontzettend duur. Nouja, onderhoud misschien niet eens, maar onderdelen schijnen ontzettend prijzig te zijn. Maar dat is wat ik ervan gehoord en gelezen heb. Bij de S2000 is dat niet het geval, ligt gewoon op normaal niveau (zolang je motor maar niet olie gaat zuipen zonder dat je het doorhebt...heeft mij 9k gekost in totaal).
Dat een NSX gwuwelijke onderdeelprijzen heeft weet ik (voorschermpje 2500 euro ongespoten). Ging mij meer om of ik er in zou passen... Is ook niet dat ik er morgen een wil aanschaffen, maar tot nu toe had ik de S2000 als droom, maar die valt af, dus dan maar over een NSX dromen.
Van de andere kant schijnen die wel heel betrouwbaar te zijn, dus zolang je niet meer dan normaal onderhoud hoeft te doen schijnen de kosten mee te vallen...
Regulier onderhoud aan een NSX is niks duurder dan van bijv een S2000. Waarom?: omdat het een japanse topper is waaraan verdraaid weinig kapot gaat mits normaal onderhouden.
Dus iets heel anders dan een Italiaanse topper waarmee de NSX zich probleemloos kan meten, behalve vwb onderhoudskosten, die zijn een fractie van die van zo'n Italiaan.
Krijg je schade, dan is het prijskaartje inderdaad anders, de plaatwerkdelen en wielophanging zijn zeer kostbaar.
In dergelijke gevallen zijn er echter meestal ook 2e hands delen te koop voor ca 50% van de nieuwprijs, in duitsland zit het grootste 2e hands NSX onderdelen magazijn in Europa.
Nieuwe onderdelen kosten trouwens in de US ca 50% van de prijzen hier. Zelfs met transport en invoer nog altijd stukje besparing mogelijk dus..

Plaats reactie