Wie kan mij even snel bijpraten over consumentenrecht?
Ik heb op 17 februari twee computers besteld bij een webwinkel. Op hun site stond een verwachte levertijd van 6 tot 10 dagen (op voorraad bij leverancier). Enkele dagen na betaling kreeg ik een mailtje dat de geschatte leverdatum 21 april 2010 is. Dat is plaats van de bovengenoemde 6 -10 dagen bijna 9 (!) weken ... Lijkt me dus logisch dat ik de bestelling wil annuleren en mijn geld terug wil. Nu staat dit echter op de site van deze webwinkel:
Mijn vraag is hoe houdbaar deze tekst en tegoedbon in juridisch opzicht? Kan ik annuleren en mijn geld terugeisen?U kunt uw bestelling tot het moment van afhalen of verzenden kosteloos wijzigen of annuleren.
Uitzondering hierop zijn speciaal voor u bestelde of geassembleerde producten. Als u wilt annuleren of wijzigen, neem dan contact op met onze verkoopafdeling ... of middels het onderstaande formulier.
Let op: bij een annulering ontvangt u een tegoedbon, niet het geld terug. Alle gedane winkelaankopen zijn finaal. Wij betalen u geen geld terug! Indien u het product niet wenst, kunt u het omruilen of ontvangt u een tegoedbon, te besteden binnen 1 jaar in onze winkel.
Stephan