een gelovig "volk" over het algemeen was vanuit vroeger ook meer een volgeling en dus niet echt verder denkend dan...als je verder dacht mocht dat niet.
tegenwoordig is het wat vrijer en de kerken wat leger en mag je ook verder/meer denken dus stappen velen uit die verder zien dan alleen de wolkjes zeg maar.
in bepaalde landen wordt het grootste deel van het "volk" ook bewust onthouden van verdere info en of TV/Internet e.d. en is het er wel dan alleen wat ze willen dat ze mogen zien/horen, en dus weet men vaak niet beter, behalve de mensen met vaak hogere IQ die denkt wat verder wat in bepaalde landen heel gevaarlijk is en of niet mag.
Gelukkig wordt het wat minder streng , maar het gaat langzaam...sommige geloofs achtergronden zijn dus best gevaarlijk en beïnvloedbaar en uit de naam van Alah of Mohammed om maar wat te noemen hebben ze nog redelijk wat slaafjes/volgelingen...gelukkig denken en zien ook steeds meer uit die groepen mensen meer en krijgen ook een eigen wil, maar ik voorzie nog wel grote problemen...kijk bv naar gisteren Gadaffi met zijn uitspraken en zo broeden er nog een stuk of 3<>5 leiders...
magoed eerst stemmen daar ging het hier over
gemeenteraad, hier in Almelo hebben ze niet alle partijen, dus als het geen CDA/PvdA of CU

wordt dan kun je VVD of TON of een Almelose partij, die man heeft echt goede dingen voor het gewone volk, maar TON in Almelo heeft bijna dezelfde goede dingen is alleen landelijk groter en dus in theorie beter TON denk ik, omdat de gemeenteraad het weer gedeeltelijk vanuit landelijk krijgt gestuurd toch?
ik ben erg benieuwd bij welke partijen nog meer afgesnoept wordt (al zitten sommige redelijk vastgeroest met trouwe stemmers of hebben een grote leden club)
3 maart...das al woensdag. rijbewijs of paspoort/ID niet verdgeten....