Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

ErikMartijn

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door ErikMartijn » 27 feb 2010, 01:45

Luco schreef:Erik, je snapt er echt geen ruk van, ik zeg toch niet dat ik niks doe, maar ik zit praktisch naast de kerk.
Dan vind IK het niet netjes om op kerktijd buiten de auto te wassen,
Het wordt me niet gevraagd of wat dan ook, is mijn eigen keuze om daar rekening mee te houden.

Kom ik zondags terug van een race dan laad ik gewoon netjes de kar uit en zet de auto binnen enz enz enz
Maar je hoeft het niet op te zoeken.
Ok, dan heb ik dat verkeerd opgevat.

En ik bedoel ook juist dat je het niet op moet zoeken, maar dat je wel gewoon normaal je eigen ding moet kunnen blijven doen.
Gewoon rekening met elkaar houden zoals ik al eerder zei.

Zo. Peace homie. :beer:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 feb 2010, 01:47

Luco schreef:Waar zeg ik dat ik enthousiast ben over Wilders??
Ik heb het over Wilders-aanhangers, jij reageert met "we" 8)
....maar het was inderdaad een aanname.
Luco schreef:Waar zeg ik dat ik enthousiast ben over Wilders??
Dat maak jij ervan, ik heb het over aanpassen, en ja als mensen zich niet aanpassen dan mogen ze van mij weer vertrekken.
Moet jij eens proberen in bv marokko een gereformeerde kerk te bouwen, wordt je gelijk weer de grens over gezet als je geluk hebt, met pech wordt je vervolgd.
Ik heb geen plannen om een gereformeerde kerk te bouwen in Marokko. Maar.... Het feit dat dat niet kan interesseert me niet zoveel. Marokko is een land waar religie een veel grotere rol speelt, een doorvoerhaven voor cocaïne, een land waar ze het met de mensenrechten niet al te nauw nemen, een land waar het reisadvies 'voorzichtigheid betrachten' voor geldt en een land waar het er democratisch iets anders aan toegaat dan we in Europa gewend zijn. Moet je je daar als beschaafd westers land dan aan spiegelen?

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 08:29

Erik, peace, ik ram er zo op los :wink: :mrgreen:

Snipe, nee het was maa een voorbeeld, en als die mensen naar een beschaafd westers land komen moeten ze zich (vind ik) ook beschafd gedragen.
Zo niet lekker wegwezen. :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 feb 2010, 09:42

Waarom zitten jullie luco nou af te zeiken omdatie zegt rekening te houden met zn buurt? Das toch juist lovenswaardig? In mijn buurt rij ik ook 30 km/u omdat er uit alle hoeken en gaten kleine kinderen vandaan kunnen springen, dan pas ik me toch ook aan (in tegenstelling tot de nodige tokkies die hier ook nog 70 rijden).

Ohja heb 1x commentaar gehad dat ik 70 reed op een 50 weg in de wijk, maar een compleet afgescheiden en overzichtelijke asfaltweg met parralelweg langs de woningen en apart fietspad vind ik wat anders dan een woonerf :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 feb 2010, 10:53

Afzeiken? We zijn gewoon nieuwsgierig.

RVV

Bericht door RVV » 27 feb 2010, 11:06

Luco schreef:Erik, peace, ik ram er zo op los :wink: :mrgreen:

Snipe, nee het was maa een voorbeeld, en als die mensen naar een beschaafd westers land komen moeten ze zich (vind ik) ook beschafd gedragen.
Zo niet lekker wegwezen. :mrgreen:

Nu is beschaving ook slechts een flinterdun begrip gevat in een paar wetboeken ondersteund door een paar 'oppassers'. Er hoef maar dit (knipt met de vingers) te gebeuren en hier is de beschaving in een split second verdwenen. Mooi voorbeeld zijn die strandrellen vorig jaar.. dat was op kleine schaal.. maar op grote schaal ligt ook in het verschiet.

Moslims, christenen.. ieder doet maar lekker zijn ding. Ik respecteer dat.. hou ook rekening ermee.. dus niet op zondag grasmaaien.. (woon in net zo'n dorp als Luco) kinderen gaan naar een Christelijke school, omdat ik het idee heb dat daar meer aan normen en waarden word gedaan. En of een god bestaat? Ach we weten het toch niet.. zeggen dat je niet in een god geloofd is van dezelfde waarde dan zeggen dat je wel in een god geloofd. De wereld draait wel door. Met of zonder een god.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 11:42

ben het wel met Luco eens. :thumbup:

en ow was een leuke link dat verklaarde mijn hogere IQ als atheïst :banaan: :wink:

http://www.nu.nl/wetenschap/2193586/int ... eist-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

(terwijl ik vrij streng gereformeerd werd opgevoed maar altijd met voorbeelden kwam om ze te overtuigen dat veel zaken niet klopten van de verhalen uit de bijbel maar dat ze dat toen dachten/geloofden en de rest voorbeelden waren om een verhaal uit te dragen (boodschap) enz enz :mrgreen:
toen ik uit huis ging heb ik me ook meteen uit laten schrijven en zelfs die mensen gedeeltelijk overtuigt :mrgreen: wilden ze eigenlijk niet horen)

is door de jaren en ongelukken op men kop en TIA's weinig meer van over(IQ) magoed :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 feb 2010, 11:44

mooie post Rico.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 feb 2010, 11:53

Toch opmerkelijk inderdaad, dat die atheïsten een hoger IQ hebben. Zeker weten dat iets wat je niet weet er niet is, is in mijn ogen net zo stompzinnig als zeker weten dat iets wat je niet weet er wél is. Wat je niet kunt weten, valt immers niet te weten.

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 12:05

Snipe schreef:Toch opmerkelijk inderdaad, dat die atheïsten een hoger IQ hebben. Zeker weten dat iets wat je niet weet er niet is, is in mijn ogen net zo stompzinnig als zeker weten dat iets wat je niet weet er wél is. Wat je niet kunt weten, valt immers niet te weten.
Einstein :hmmm: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 12:37

een gelovig "volk" over het algemeen was vanuit vroeger ook meer een volgeling en dus niet echt verder denkend dan...als je verder dacht mocht dat niet.
tegenwoordig is het wat vrijer en de kerken wat leger en mag je ook verder/meer denken dus stappen velen uit die verder zien dan alleen de wolkjes zeg maar.
in bepaalde landen wordt het grootste deel van het "volk" ook bewust onthouden van verdere info en of TV/Internet e.d. en is het er wel dan alleen wat ze willen dat ze mogen zien/horen, en dus weet men vaak niet beter, behalve de mensen met vaak hogere IQ die denkt wat verder wat in bepaalde landen heel gevaarlijk is en of niet mag.
Gelukkig wordt het wat minder streng , maar het gaat langzaam...sommige geloofs achtergronden zijn dus best gevaarlijk en beïnvloedbaar en uit de naam van Alah of Mohammed om maar wat te noemen hebben ze nog redelijk wat slaafjes/volgelingen...gelukkig denken en zien ook steeds meer uit die groepen mensen meer en krijgen ook een eigen wil, maar ik voorzie nog wel grote problemen...kijk bv naar gisteren Gadaffi met zijn uitspraken en zo broeden er nog een stuk of 3<>5 leiders...

magoed eerst stemmen daar ging het hier over :mrgreen:

gemeenteraad, hier in Almelo hebben ze niet alle partijen, dus als het geen CDA/PvdA of CU :wink: wordt dan kun je VVD of TON of een Almelose partij, die man heeft echt goede dingen voor het gewone volk, maar TON in Almelo heeft bijna dezelfde goede dingen is alleen landelijk groter en dus in theorie beter TON denk ik, omdat de gemeenteraad het weer gedeeltelijk vanuit landelijk krijgt gestuurd toch?

ik ben erg benieuwd bij welke partijen nog meer afgesnoept wordt (al zitten sommige redelijk vastgeroest met trouwe stemmers of hebben een grote leden club)

3 maart...das al woensdag. rijbewijs of paspoort/ID niet verdgeten....

Snipe

Bericht door Snipe » 27 feb 2010, 12:45

GTRene schreef:TON in Almelo heeft bijna dezelfde goede dingen is alleen landelijk groter en dus in theorie beter TON denk ik, omdat de gemeenteraad het weer gedeeltelijk vanuit landelijk krijgt gestuurd toch?
Nul zetels in de peilingen momenteel.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 13:05

Snipe schreef:
GTRene schreef:TON in Almelo heeft bijna dezelfde goede dingen is alleen landelijk groter en dus in theorie beter TON denk ik, omdat de gemeenteraad het weer gedeeltelijk vanuit landelijk krijgt gestuurd toch?
Nul zetels in de peilingen momenteel.
:lol: wordt ik vast ere-lid :roflol:

de telling hier is landelijk, daar heb je meer mogelijkheden dan lokaal gemeenteraad, ik weet niet waar jij woont maar denk dat daar ook niet alle landelijke partijen zitten? of je moet in de grote steden wonen geloof ik :hmmm:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 feb 2010, 13:08

In Amsterdam doen veel partijen wel mee, ja.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 13:15

Snipe schreef:In Amsterdam doen veel partijen wel mee, ja.
Amsterdam...ja daar zal je meer keus hebben dan hier in Almelo, hier draaien speerpunten om het gemeentehuis welke al jaaaaren goed staat en in moie staat is, maar ze willen een nieuwe ergens anders en daarvoor huizen afbreken en 50 miljoen betalen...tja daar ben ik niet voor, das een beetje strooien met geld, kun je beter wat lasten verlagen :wink:
en het Heracles stadion, nog niet eens zo oud willen ze verplaatsen, kost ook weer veel...en niet echt nodig kunnen ze beter andere zaken voor doen als bv betaalbare woningen bouwen oid.
overal valt natuurlijk wat voor te zeggen, but at what cost...er zijn nu al vrij grote groepen die niet meer mee kunnen komen, kun je ze wel gaan subdieren of wat ook maar dat gaat van kwaad tot duurder euh erger lijkt me.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 27 feb 2010, 13:48

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6157 ... ar___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2010, 13:52

Gerard Spong... ook zo heerlijk objectief altijd. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 13:56

ja, maar daar staat wel weer een ander soort wetje tegen over als het gaat om uitdragen van bepaald werk of als ambtenaar, dus uitzonderingen denk ik.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 feb 2010, 16:03

Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!!
Turken integreren beter in Frankrijk

Turkse immigranten en hun kinderen in Nederland beheersen de taal van het land waarin ze wonen slechter dan die in Frankrijk. Ze gebruiken die taal ook relatief weinig. Verder hebben ze minder contact met autochtonen. Tussen Turken in Nederland en in Duitsland zijn geen significante verschillen.

Dat blijkt uit een onderzoek waarop sociaalwetenschapper Evelyn Ersanilli woensdag promoveert aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ze onderzocht de sociaal-culturele integratie van Turken in Nederland, Duitsland en Frankrijk en de relatie hiervan met het integratiebeleid van die landen. De onderzoekster hield een enquête onder in totaal duizend Turkse immigranten en nam tientallen diepte-interviews af.

Cultuur

Dat Nederlandse Turken op een aantal vlakken minder zijn geïntegreerd dan Franse, komt volgens Ersanilli doordat Nederland immigranten veel ruimte geeft om hun eigen cultuur te behouden. Zo kunnen etnische en religieuze minderheden subsidie krijgen voor eigen scholen of publieke omroepen. Dit heeft "eerder een negatief dan een positief effect op de aanname van de woonlandcultuur'', schrijft ze.

Het dichtdraaien van de subsidiekraan voor dit soort onzin werkt dus 2 kanten op, minder belastinggeld in uitgeven, dus bezuinigen, en betere intergratie! Win win dus.

Michel

Turkse Nederlanders identificeren zich overigens wel relatief vaak met Nederland. Hetzelfde geldt voor Franse Turken. De twee groepen voelen zich veel vaker 'Nederlands' en 'Frans' dan Turkse Duitsers zich 'Duits' voelen.
Win win, bezuinigen en beter intergreren!

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... d_dan.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2010, 16:27

sowieso al belachelijk dat ze subsidie krijgen voor aparte school(en busjes/vervoer voor moslim scholen ver weg)/radio/geloofs redenen, magoed dit is NL hier kan veel, de bezem moet er maar eens goed hard door, hoe eerder hoe beter.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 feb 2010, 16:34

De hele publieke omroep moet op de schop. Al die omroepclubje die draaien op subsidie zijn niet meer van deze tijd. Een kanaal voor sport, nieuws, cultuur en verder niets, ook zonder reclame.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2010, 17:01

Nederland is ook subsidieziek...
zal mij benieuwen hoeveel subsidie vormen wel niet bestaan, denk honderden...ook benieuwd welk totaal bedrag per jaar aan alle subsidies op elk gebied verstrekt worden.

Luco

Bericht door Luco » 28 feb 2010, 17:05

Als er geen subsudie of ondersteuning zou zijn voor diverse dingen dan zouden ook "onze" kinderen niet aan sport en cultuur kunnen doen.
Dus het is wel degelijk nodig, net als uitkeringen en ondersteuning voor bepaalde groepen mensen.

Kan je alles wel rigoreus wegbezuinigen, maar dan verhongerd half nederland.

Metchu

Bericht door Metchu » 01 mar 2010, 09:53

ik ga het toch eens zeggen, René.... ik snap niet hoe jij sommige dingen kan zeggen gezien jouw eigen situatie... Je mag eens ***** blij zijn met het sociale beleid!!

Wat Luco zegt klopt, als je een land wilt ontwikkelen, moet je erin investeren! Cultuur, sport en noem maar op... kijk eens naar Amerika, dom als de neten en een gemiddelde BMI waar je accuut een hartaanval van krijgt!

wat betreft het franse verhaal, Turks ligt heel dicht tegen frans aan... Nederlands en Duits daarentegen is een moeilijkere taal, vanuit de Turken gezien! Dat zou ook een oorzaak kunnen hebben... Dat mevrouw gaat promoveren op dat onderzoek, wil niet zeggen dat ze elk aspect heeft onderzocht. En dat het dus percé daaraan ligt... het is wel interessant tho!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2010, 10:25

Luco schreef:Als er geen subsudie of ondersteuning zou zijn voor diverse dingen dan zouden ook "onze" kinderen niet aan sport en cultuur kunnen doen.
Dus het is wel degelijk nodig, net als uitkeringen en ondersteuning voor bepaalde groepen mensen.

Kan je alles wel rigoreus wegbezuinigen, maar dan verhongerd half nederland.
Metchu schreef:ik ga het toch eens zeggen, René.... ik snap niet hoe jij sommige dingen kan zeggen gezien jouw eigen situatie... Je mag eens ***** blij zijn met het sociale beleid!!

Wat Luco zegt klopt, als je een land wilt ontwikkelen, moet je erin investeren! Cultuur, sport en noem maar op... kijk eens naar Amerika, dom als de neten en een gemiddelde BMI waar je accuut een hartaanval van krijgt!

wat betreft het franse verhaal, Turks ligt heel dicht tegen frans aan... Nederlands en Duits daarentegen is een moeilijkere taal, vanuit de Turken gezien! Dat zou ook een oorzaak kunnen hebben... Dat mevrouw gaat promoveren op dat onderzoek, wil niet zeggen dat ze elk aspect heeft onderzocht. En dat het dus percé daaraan ligt... het is wel interessant tho!
Dan ben jij al net zo Dom als Luco(wat hijin theorie zegt klopt maar heb ook niet anders beweerd gaat over dat er veel subsidies weg kunnen), zo nu zeg ik het ook :mrgreen:
Ik heb het helemaal niet over alle subsidies maar stopzetten...heb je dat ergens gelezen? jullie rukken verhalen uit het verband...
misschien dat jij en luco subsidies krijgen? ik weet het niet maar maakt ook verder niet uit.
Daarbij gezien mijn situatie is heel wat anders dan rare subsidies overal maar op, daar kunnen en gaan er veel van verdwijnen en lees goed waar wij op doelden!!
Ja ik zit in de WAO maar das heel wat anders dan zomaar een uitkering, en nee ik krijg/heb nergens subsidie van, geen huur geen koopsubsidie geen sport of wat ook? wat is jullie probleem...(ik zit helaas door ongelukken long time ago in de WAo ook vele jaren voor betaald wees blij dat het er is stelletje :protest: ) dan kun je alle ambtenaren wel op een hoop gooien das ook geld van burgers...ik ben niet gek.
en Luco had beter Lullo kunnen heten wat een :sealed: :protest: zo das eruit... :lol:
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 mar 2010, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie