Ach winterwielen, krik, ratel en dop 17 liggen voor het grijpen.
Wisselen naar winterbanden
- Sjoerd MP BMW
Re: Wisselen naar winterbanden
Heb ze afgelopen maandag weer gewisseld voor zomersetje.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1Ferdi Gielen schreef:Ik wacht tot hooguit half maart en dan gaan de zomersloffen er bij mij ook weer onder.
Heb nu weer lang genoeg op winterbanden gereden
Of komt er nog hevige sneeuwval zoals hier toen op 2/3? maart 2005?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat kan uiteraard altijd in maart, half april, dat lijkt me een betere tijd..............om te wisslen that is...........
- Robin
Ieder het zijne, maar da's mij te laat. Begin maart. De relatieve nadelen komen nu bovensijpelen, behalve dat ie wel erg makkelijk scheef gaat op normaal wegdek LOL, maar daar waren die winterbanden in de eerste plaats niet voor bestemdromo schreef:Dat kan uiteraard altijd in maart, half april, dat lijkt me een betere tijd..............om te wisslen that is...........
- Remmie
Vorige week de bmw terug gezet op de zomerbandjes ivm DF dag @ Zandvoort .
Nog niet terug gewisseld naar winter. Zie wel of het nog nodig is, ze liggen in ieder geval zo voor het grijpen.
Nog niet terug gewisseld naar winter. Zie wel of het nog nodig is, ze liggen in ieder geval zo voor het grijpen.
- Joop
Morgen gaan ze er bij mij ook onder vandaan..indobesar schreef:Temperatuur is afgelopen dagen >10 graden C geweest. Van het weekend maar weer wisselen naar zomerbanden. Was een goed winterbanden seizoen.![]()
- Robin
Bij mij dinsdag a.s.Joop schreef:Morgen gaan ze er bij mij ook onder vandaan..indobesar schreef:Temperatuur is afgelopen dagen >10 graden C geweest. Van het weekend maar weer wisselen naar zomerbanden. Was een goed winterbanden seizoen.![]()
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Er zit nog wat kou in de lucht....................... 
- Martin van der Zwaard
De mijne zijn toch zo goed als versleten dus ik rij er nog wel ff op door. Eind maar haal ik ze er wel onderuit.
Vorig jaar haalde ik ze eraf....meteen op de weg naar huis een dikke hagelbui en sneeuw.
Vorig jaar haalde ik ze eraf....meteen op de weg naar huis een dikke hagelbui en sneeuw.
- Robin
Kou zegt me niks, sneeuw wel.romo schreef:Er zit nog wat kou in de lucht.......................
- Joop
...zo; wat rijdt dat weer lekker zeg die PS2'tjes...
...zag aan de achterbandjes wel dat ik best enthousiast aan het sturen ben geweest in de winterse sneeuw ...
8)
...zag aan de achterbandjes wel dat ik best enthousiast aan het sturen ben geweest in de winterse sneeuw ...
-
Roy
eind Maart / begin April wissel ik weer.
- Ravin ///M
Afgelopen 7 jaar altijd sneeuw in maart, dus ik wacht nog even. Maar ik kan niet
wachten tot ik de 19" Alpina's onder mijn e61 kan gaan zien
wachten tot ik de 19" Alpina's onder mijn e61 kan gaan zien
- Robin
Over sneeuw de komende week. Dacht van niet?
Iemand?
Iemand?
- JP
Heb vrijdagavond, in de Ardennen, nog natte sneeuw gehad bij een temperatuur van +0.5 graden....
Sta er dus niet van te kijken als we komende week/maand hier in het zuiden nog wat sneeuw krijgen......
Sta er dus niet van te kijken als we komende week/maand hier in het zuiden nog wat sneeuw krijgen......
- romo
Temp gaat weer omlaag, natte sneeuw voorspeld..........................FWIW
- Chris van S.
Ik wil de PS2's ook weer onder mijn 5cil. Maar ik wacht ook nog eventjes...Joop schreef:...zo; wat rijdt dat weer lekker zeg die PS2'tjes...
...zag aan de achterbandjes wel dat ik best enthousiast aan het sturen ben geweest in de winterse sneeuw ...![]()
8)
- GTRene
ben der eindelijk weer eens op uit geweest gisteravond, prima temperatuurje was iets van 7 graden ofzo, dus grip genoeg voor de Falken 452 en hij liep heerlijk
heb een iets zwaardere accu gemonteerd (zat al 2 jaar een 74ah 680-A in wat standaard is voor de R6 M 3.2)
Nu een 85ah 800-A wat meer voor de V8 is
hij draait sneller met starten en hikt niet meer als ik de airco inschakel
ook lijkt het stationair zelfs een fractie hoger te liggen, kortom hij loopt frisser/vlotter en brult naar de top
daarnaast past ie ook beter in de accubak en is ie iets lager.
heb een iets zwaardere accu gemonteerd (zat al 2 jaar een 74ah 680-A in wat standaard is voor de R6 M 3.2)
Nu een 85ah 800-A wat meer voor de V8 is
-
Marco R.
Vanaf dinsdag beschik ik over 15" 195/50/15 All season bandekes ipv 195/55/15 zomerbandekes.
Zomerprestaties zijn hetzelfde ondanks dat beide in een (onderling) verschillende categorie vallen.
Zomerprestaties zijn hetzelfde ondanks dat beide in een (onderling) verschillende categorie vallen.
- Sjoerd MP BMW
Heb de wielen in de vier hoeken in de garage staan. Wilde ze vandaag op één plek leggen. Op achterzijde met een vet krijtje aangeven waar wielen gemonteerd zaten (LV, RV, LA, RA) maar dit vetkrijtje schrijft niet op de band...
Stomme vraag: wat voor een soort krijtje gebruiken jullie?
Stomme vraag: wat voor een soort krijtje gebruiken jullie?
- frankv
en lekker laag profiel, toch wel 50 ipv 55, let op dat je niet teveel toeren maakt met die kleinere omtrek!Marco R. schreef:Vanaf dinsdag beschik ik over 15" 195/50/15 All season bandekes ipv 195/55/15 zomerbandekes.
"all season" lijkt me helemaal niks, dat is volgens mij gewoon alle seizoenen op 50% van wat mogelijk is met een zomer / winterband
overigens moet mijn nieuwe 7-serie 60-serie banden hebben, lekker comfy! gelukkig heb ik er een complete vrijwel nieuwe winterbandenset bijgekegen, die gaat er volgende seizoen onder
-
Marco R.
Ik was ook huiverig, maar ik heb wat tests opgezocht op internet en die all-seasons zijn met droge+natte omstandigheden net zo goed als de zomervariant.
Qua toeren zal hij inderdaad iets meer afwijking geven op de teller ook qua snelheid enz, maar daar kan ik wel mee leven.
Qua toeren zal hij inderdaad iets meer afwijking geven op de teller ook qua snelheid enz, maar daar kan ik wel mee leven.
- Joop
Klein beetje eind van de week verwacht...Robin schreef:Over sneeuw de komende week. Dacht van niet?
Iemand?
...maar ja; verwachtingen koop ik niets voor.
En anders moet ik maar weer een kwartiertje sleutelen mocht er echt een flink pak sneeuw komen te liggen en ik moet nog flinke afstanden maken; maar daar ga ik eigenlijk niet meer vanuit.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik schrijf het met een stift aan de binnenkant van de velgSjoerd MP BMW schreef:Stomme vraag: wat voor een soort krijtje gebruiken jullie?
- Joop
'k Zet het zelf met watervaste stift op de achterkant van het naafkapje...Ferdi Gielen schreef:Ik schrijf het met een stift aan de binnenkant van de velgSjoerd MP BMW schreef:Stomme vraag: wat voor een soort krijtje gebruiken jullie?