slechtste, lelijkste, stink auto die je ooit hebt gehad?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marty

slechtste, lelijkste, stink auto die je ooit hebt gehad?

Bericht door Marty » 21 feb 2010, 22:12

Veel mensen voelen niks voor autos, daar hebben DFers natuurlijk geen last van.

maar ook al ben je trots op je auto, achteraf kan je wel eens denken "wat heeft me bezielt". :stom:

soms denk je terug en dan komt er altijd wel een in het lijste voor, een miskoop, een stinker, een olieboot of je was blut en kocht een auto die het niet verdient om gewassen te worden.

da's dan mijn bedoeling, heb je zoiets gehad en ben je er compleet op leeg gelopen of roept de herinnering aan een bepaalde auto bijna gevoelens van schaamte op....
kortom, wat is het ergste krot wat je ooit heb mogen bezitten?

ik bijt meteen de spits af.
mijn eerste.. en na het halen van m'n rijbewijs was het geld natuurlijk op.
het werd een Opel corsa 1.2 uit 85, de gaten vielen er in en via de accubak (die lek was en onder de voorruit zat) liep de auto vol met water.
De druk groep lag er uit en een van de wiellagers was toch wel erg versleten.
weg ligging had ie wel maar het was een belabberde, sturen afwisselen met schiet gebedjes.
vanzelfsprekend werd het onderhoud niet gepleegt want er moest eerst wat audio in, acht maanden later heb ik hem door verkocht.
ik heb de volgende eigenaar verteld wat er allemaal mis was en hem 500 gulden gevraagd en gek genoeg ook gekregen.

dat was mijn eerste auto mijn eerste opel en gelijk ook mijn laatste.
hoewel ik nu met m'n Elise volgens velen toch weer een stapje in de opel richting heb genomen (ja, als ik het niet zeg dan doen anderen het) :wink:

fotos heb ik helaas niet maar dat lijkt me in dit geval geen schande.

heb jij zo'n auto op je lijstje, vertel op...

Martin van der Zwaard

Re: slechtste, lelijkste, stink auto die je ooit hebt gehad?

Bericht door Martin van der Zwaard » 22 feb 2010, 10:13

Zelf nooit gehad, wel voor de misses.

Had een auto nodig om naar haar werk te rijden. Dus aan het zoeken gegaan en een Opel Corsa 1.4i Sport gekocht van 1992 ofzo. In het begin niks aan de hand. Totdat het winter werd en de kachel niet bleek te werken en de motor niet warm werd. Thermostaat vervangen en weer goed.
Nog geen twee dagen laten.....kokende motor. Oorzaak was een lekke radiateur. Dus op de sloop een radiateur gepakt en gemonteerd.
Auto gestart en liep weer goed.....totdat opeens het koelwater uit de motor spoot......dus hoppa....naar de sloop.

Binnen 3 maanden 1500,- de plee in gegooid :oops:

Snap nog steeds niet hoe ik zo stom had kunnen zijn om die bak te kopen. Is een wijze les geweest.
Daarna een Nissan Micra gekocht van 2001 en daar heeft ze bijna 1,5 jaar probleemloos mee gereden.

Hunter

Bericht door Hunter » 22 feb 2010, 10:26

Een grijs / paarse Daihatsu Cuore (dat oude vierkante model).
Gekocht voor een paar honderd euro. Toen was mijn gedachte, hij rijdt, ik zit droog en uit de wind en nog een klein beetje droog ook (dakraam was lek).
Bij aankoop toch wat lekkages verholpen, wat uiteindelijk de aankoopprijs verdubbelde.

Na 3 dagen had ik hem total loss gereden op een paaltje, omdat mijn voet van de koppeling gleed. :mrgreen:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 22 feb 2010, 10:34

Ik heb 2x een Volvo 340 variomatic gehad voor een paar honder eu's.
Dit waren geen missers maar die dingen stonken naar oude oma door roest en narigheid.
Vocht kwam binnen via de gaten in de koets,

Maar een setje verse 13" sloffen en de variomatic zorgde voor veel DF op rotondes en door de bochten.
Menig lease TDI heb ik op die manier lekker kunnen pesten. Al kwamen ze mij op de snelweg weer voorbij. Maar dat is niet zo spannend....

2000USA

Bericht door 2000USA » 22 feb 2010, 11:19

In de tijd dat ik nog om de 3 maanden een andere auto had:

Ik had een Calibra (... KeeZ kent m nog wel) die schade kreeg en waarvan ik het niet zag zitten om deze op te knappen. Op internet gezet en omdat niemand er maar tegenaan piste, hem uit wanhoop geruild tegen een VW Corrado G60, ook met wat schade, maar dat zou een kwestie zijn van een voorschem vervangen. Met gereviseerde G-lader en bonnen, wel zo belangrijk met dit type.

Liet dan ook het enige zijn wat er aan de auto goed was!
Subframe bouten die misten, banden met beschadigd karkas (aan binnenkant, niet te zien), vanalles mis onder de motorkap... totaal drama.
Te onveilig om mee te rijden, dus uit de verzekering gehaald en gestald. Helaas vergeten te schorsen, dus ook nog prent van CJIB.

Uiteindelijk verkocht aan iemand die bij een schadebedrijf werkte, die hem helemaal opgeknapt heeft voor flink geld.... om vervolgens een week later gejat te worden.

Karma op die auto....

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 22 feb 2010, 12:43

M'n eerste auto. Zat nog op school maar werkte ook daarnaast. Kreeg ik auto van de zaak om te gebruiken. Grijze Opel Astra 1.7D, grijs kenteken. Wat een hok. Gruwelijk traag, 60 PK. Verder een wegligging als de Titanic bij windkracht 12, zwalken tot en met. De besturing was ook brak, kon zeker een halve slag links en rechts op sturen terwijl de auto rechtdoor ging. Ook had het ding schade gehad, op de achterschermen kon je geen magneet vastkleven, was allemaal plamuur. :) Ook was de vergrendeling van het passagiersportier brak, ging onder het rijden soms ineens zo de deur open. Als je dan net langs wat geparkeerde auto's reed moest je heel snel over de passagiersstoel leunen om deur beet te pakken. Op het laatst maar met een stuk ijzerdraad vastgezet. :)

Maar ja... als 1e auto zijn je eisen niet zo hoog. Was er toen blij mee. :hmmm:

The Doctor

Bericht door The Doctor » 22 feb 2010, 16:02

Afbeelding

Volledig driftklare E28 535i (koni geel rondom, eibach veren, 850i remmen voor, kort co2sperdiff etc. etc.). Gekocht zodat ik en m'n maatje een leuk driftseizoen konden rijden (ik oefenen en hij competitie rijden, hij is veel beter dan ik ben). 2 weken voor de start van het nieuwe seizoen werd de hele regelgeving omgegooid, en mijn/ons budget was op. Exit plannen :(

Na een jaar stilstaan eindelijk het ding verkocht, op de dag van verkoop blijken er een paar injectorstekkers rot, waardoor de motor het niet meer deed.
Ding heeft me in een korte tijd veel geld gekost :(

En omdat ik toen nog maar 20 jaar was, was het ook geen optie om een 535i als daily erbij te pakken, anders had ik het zo gedaan, wat een rap ding was dat! :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 feb 2010, 19:22

Hokken genoeg gehad :bag:

Eerste auto was een Golf 2 GTS 1.8 die ik over kocht voor fl500,- Met 3 ton aan ouwe lulle kilometers lukte mij het om het blok in no-time om zeep te helpen. Daarnaast was er zoveel in gerookt dat de nicotine in de zomer overal naar beneden liep. Wat een hok van een ding.

Hok nr2 was een ingeruilde Fiesta. Two-tone rood met de bekende Ford brom erin als je em startte :lol: Na een paar maand rijden heb ik em weggegeven aan een vriend van me. Hij heeft er nog wel een jaar in gereden tot ie meteen over kon stappen in een nieuwe leasert :lol:

Hok nr3: Jetta GTX 16V. Hij zag er wat lelijk uit met een beetje schade maar sjouwde er goed op los :thumbup: Op een lekke kachelradiateur na eigenlijk probleemloos totdat het vertrouwen in de koppakking minder werd. Te veel risico op kosten als student zijnde :hmmm: Verkocht aan een Nigeriaan en als ie het nog doet dan is het de snelste Jetta van Nigeria.......................op winterbanden :mrgreen:

Hok nr4: Golf GTI16V. Het leek heel wat maar het was niets... Oorspronkelijk een 8V waarin een 16V was gelepeld en ooit was ie best mooi opgebouwd met mooie delen: Recaro Edition interieur, opnieuw in de zwarte lak, geheel nieuw type uitgevoerd enz. Op het lekken van het open dak na, het vervangen van de benzinepomp en het regelmatig inhouden waarbij je em ff van contact moest halen en weer opnieuw starten heeft ie me nooit laten staan :mrgreen:

Hok nr5: Corrado G60. Net als de bovenstaande Golf leek het heel wat maar na een andere versnellingsbak, een abs storing waarnaar ik een half jaar gezocht heb en een kachelradiateur die plofte was ik er wel klaar mee. De volgende eigenaar heeft nog een nieuwe g-lader en ander motorblok moeten monteren...

Hok nr6: Golf VR6. Zoek het topic maar eens... hoeveel geld kun je weggooien :bag: Inmiddels een topper maar als het goed is wordt ie eind maart opgehaald.

Inmiddels maar overgestapt op BMW :wink:

en een ander (lees: hoger) budget :mrgreen:

HeinJ

Bericht door HeinJ » 22 feb 2010, 20:44

Toen mijn BMW 1502 in de prak werd gereden wou ik een nieuwe 02. Het werd een witte 02 met turboverbreders.. zag er tof uit bij aankoop, en heel stoer zo met die verbreders. En last but not least, ik had weer een harde 02 om verder mee te frunniken..

Volgens mij wilde ik iets te graag een nieuwe 02, want het harde autootje bleek hard te zijn van plamuur met opvulstaaplaatjes. Het ma gnog een wonder heten dat de achteras of de pedalenbak of de dorpels er niet onderuit zijn geflikkerd tijdens het rijden.. zo verrot en slecht gerepareerd was dat ding. En gek genoeg begon ie ene paar dagen na aankoop ook te roken als de ziekte (heel de coentunnel zwart, ftw!), een resultaat van gare zuigerveren en een gare cilinderkop :hammer:

dus toen maar gesloopt en een andere 02 gekocht.. man, dat was echt een miskoop die ik nooit meer hoop mee te maken..

Niels

Bericht door Niels » 22 feb 2010, 21:27

Ik hoop dat je minder hardleers bent dan ik :oops: :lol:

Marty

Bericht door Marty » 24 feb 2010, 10:55

Kijk, er zitten al een paar mooie fiascos bij.

gelukkig heeft het mij nooit zo heel veel geld gekost, als ik dat zo lees dan zitten er best een paar behoorlijke aderlatingen bij.

groet,

Mart

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 11:16

De laatse aderlating kost me 3500,- dus laten we zeggen een Euro per kilometer excl. overige vaste en variabele kosten :bag:

Marty

Bericht door Marty » 24 feb 2010, 15:00

Niels schreef:De laatse aderlating kost me 3500,- dus laten we zeggen een Euro per kilometer excl. overige vaste en variabele kosten :bag:
Auw :shock:

Plaats reactie