Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Niels
Auto: Prius+

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 10:59

Snipe schreef: studeren voor de elite? Ik hoor het wel vaker, maar volgens mij valt dat wel mee. Volgens mij is het alleen zo dat de studenten, waarvan je kunt verwachten dat ze een redelijk salaris krijgen, later wat meer terug moeten betalen. "Investeren in jezelf", om het eens even goed tenenkrommend uit te leggen. Of zie ik iets over het hoofd?
Klinkt aardig in theorie maar in de praktijk wordt het gewoon niet te betalen. Kosten omhoog, stufi is 0,niks, niet rentevrij meer lenen en binnenkort ook nog een BKR registratie als het een beetje meezit... Mijn schoonzusje is 17 en mijn zwager(tje) 22, gaat nergens over als ik mijn vriendin (vrouw klinkt zo oud en minder spannend :mrgreen: ) zo hoor. Het plan is zelfs dat wij de jongste wat gaan toeschuiven zodat ze niet hoeft te lenen. BKR zit je toch echt niet op te wachten als je wat op wilt bouwen straks. Wat een visie weer :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 11:02

Dat geldt ook allemaal als je een huis wilt kopen. Is dat dan ook voor de elite?

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 11:10

Goed punt maar een huis kopen is ook niet voor iedereen weggelegd en zeker buiten Groningen niet :wink: Maar voor de record en misschien ouderwets maar in mijn tijd had je nog de keuze om zonder studieschuld af te studeren en dat zit er al helemaal niet meer in. Situatie van de ouders spelen in dit geval zeker mee.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 11:16

Maar goed, je kunt lenen. Iedereen heeft dus wel de kans om te gaan studeren, alleen wil niet iedereen dat. Dat is wat anders dan dat het voor de elite zou zijn.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 24 feb 2010, 11:20

Snipe schreef:Maar goed, je kunt lenen. Iedereen heeft dus wel de kans om te gaan studeren, alleen wil niet iedereen dat. Dat is wat anders dan dat het voor de elite zou zijn.
Straks krijg je gewoon een grote groep jongeren die klaar zijn met hun opleiding die dan 15.000 euro schuld hebben, dan hoef je ook echt niet bij de bank aan te kloppen voor een flatje van 130.000 euro met een bruto salaris van 2100 euro

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 11:22

Ik wil niet teveel offtopic gaan maar je wordt eerder gedwongen om te lenen vanwege stijgende kosten terwijl er wel een BKR geregistreerd gaat worden. Probeer eens een huis te kopen met een BKR.... Het elitaire in dit geval (imho) is dat mensen met geld niet in een dergelijke situatie "gedwongen" worden.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 11:25

Radicaliseren zou ik niet direct een frisse wind willen noemen. Wat de PVV voorstaat is een soort politiestaat waar de islam verboden wordt, vrouwen met hoofddoekjes thuiszitten, de cultuur wordt afgeschaft en de democratie geminimaliseerd. Lekkere frisse wind.
Die vrouwen mogen gewoon de straat op , echter de druk vanuit geloof/cultuur/sociale controle is dit moeilijk, echter om die reden het toe te laten is een zwakte bod. Er is niet voor niets gestreden voor de emancipatie van de vrouw.

Verbod op de islam is geen sprake van. Een discussie over geloof en wellicht de islam is moeilijk want WWII sentimenten enz. enz. die er geen flikker mee te maken hebben laten vele linksmensen in hun alles moet kunnen reflex schieten. Vooral alleen de goede dingen zien, maar de slechte tot een incident bestempelen.

Maar een gedwongen huwelijk, besnijden (man en vrouw) voor dat men daar als volwassen individu zelf voor kan kiezen is toch niet echt meer van deze tijd. Geld ook voor communie doen als RK kiddo, echter niet echt schadelijk, maar ook onderdeel van het dogma geloof op kiddo's programeren. Let wel een kind is een copycat van pa en ma!!! Zijn belangrijkste voorbeelden, zeker tot een jaar of 12 tot 14.........

Daarom ook geen bijzonder onderwijs meer, zelfs niet als dat middels prive scholen zou gaan. Laat een jong volwassene de ruimte om zijn eigen visie en keuzes te maken vanaf zijn 18e. Zouden die jongen zicht laten besnijden? Wie weet, maar dan wel uit vrije wil..........

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 11:29

Snipe schreef:Maar goed, je kunt lenen. Iedereen heeft dus wel de kans om te gaan studeren, alleen wil niet iedereen dat. Dat is wat anders dan dat het voor de elite zou zijn.
+1 investeren in jezelf, bij een lening zul je toch meer gemotiveerd zijn om af te studeren! En daardoor een betere baan te krijgen en even de schouders onder de schuld zetten en die af te lossen. De vrijblijvendheid is dan weg, en het bewustzijn dat onderwijs kostbaar is krijgen ze dan vanzelf.

En dat flatje komt dan 2 jaar later, wat een ramp......... wellicht kan men dan ook wat beter omgaan met geld.

En ouders die de kids zwaar sponsoren bij studie e.d. daar heb ik niets mee, laat ze er maar wat voor doen, is goed voor hun ontwikkeling!

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 11:38

Michel P schreef:Die vrouwen mogen gewoon de straat op
Ik bedoelde thuiszitten als in 'niet werken', want de PVV wil ze uit openbare functies hebben.
Michel P schreef:Verbod op de islam is geen sprake van.
Dan weet je meer dan Wilders, want die heeft dat laatst in het lijsttrekkersdebat letterlijk zo gezegd.
Michel P schreef:Daarom ook geen bijzonder onderwijs meer, zelfs niet als dat middels prive scholen zou gaan. Laat een jong volwassene de ruimte om zijn eigen visie en keuzes te maken vanaf zijn 18e.
Daar zit misschien wel wat in. Ik heb meer dan eens het genoegen mogen smaken om bij een les op een gereformeerde school aanwezig te zijn en dat had toch veel weg van een stevig staaltje hersenspoelen.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 11:40

Idd begin maar met hoofdoek af als je ambtenaar zijn, in het onderwijs, zorg enz. enz. werken. En bied werkgevers ook het recht dit te verbieden. En nogmaals geld voor mij ook voor keppeltjes, en andere uiterlijke geloofsuitingen zoals zichtbaar een kruis dragen.

En die grevo schooltjes......... brrrrrrrrr net zo ziek.........

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 11:47

Michel P schreef:Idd begin maar met hoofdoek af als je ambtenaar zijn, in het onderwijs, zorg enz. enz. werken. En bied werkgevers ook het recht dit te verbieden. En nogmaals geld voor mij ook voor keppeltjes, en andere uiterlijke geloofsuitingen zoals zichtbaar een kruis dragen.
Alles verbieden is iets anders dan alleen die hoofddoekjes verbieden. Alles verbieden daar is wel iets voor te zeggen, alleen maar blijven hameren op 'kopvodden' niet.

En inderdaad, die gereformeerde scholen zijn minstens zo erg. Hoor jij Wilders er wel eens over?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 11:48

Snipe schreef:
Dan weet je meer dan Wilders, want die heeft dat laatst in het lijsttrekkersdebat letterlijk zo gezegd.
denk dat je te kort door de bocht denkt (is wel snel overigens :mrgreen: )
Wilders wil geen Islam overheersing en is tegen bepaalde zaken die uit d Islam voortkomen of soms onderdeel darvan zijn, maar niet tegen de Islam op zich..verboden worden ging wel over de Sharia of hoe heet dat en nog iets, maar niet de milde brave zich niet opdringende zich willen overheersende Islam.

Ik ken je denk ik niet Snipe(of misschien al eens gezien met DF dag? hoe heet je eigenlijk..Snipe of? :mrgreen: ), maa ben jij of je vriendin oid van de Islam misschien, of van een bepaald geloof? :angel: tell us all about that, so we can understand you maybe better.

Luco

Bericht door Luco » 24 feb 2010, 11:55

Niels schreef:Ik wil niet teveel offtopic gaan maar je wordt eerder gedwongen om te lenen vanwege stijgende kosten terwijl er wel een BKR geregistreerd gaat worden. Probeer eens een huis te kopen met een BKR.... Het elitaire in dit geval (imho) is dat mensen met geld niet in een dergelijke situatie "gedwongen" worden.

Ow dus je krijgt geld om te studeren, hoeft niks af te betalen, als je dan later een goede baan hebt mag je alles houden, dat is pas kortzichtig.

Als jij graag een goede opleiding wilt, dan investeer je inderdaad maar in jezelf, niet alles hoef je toegeworpen te krijgen.
En waarom zou je niet eerst je studielening aflossen en dan pas een huis kopen, nee hier wil men alles.

Studeren, drie keer per jaar vakantie, groot huis, goede baan.
Maar ik wil er niks voor doen.

Wat een teringmentaliteit zeg.

Terug naar de tijd, Wie niet werkt zal niet vreten.
Moet je opletten hoeveel er ineens wel kunnen werken :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 11:59

GTRene schreef:
Snipe schreef:
denk dat je te kort door de bocht denkt (is wel snel overigens :mrgreen: )
Wilders wil geen Islam overheersing en is tegen bepaalde zaken die uit d Islam voortkomen of soms onderdeel darvan zijn, maar niet tegen de Islam op zich..verboden worden ging wel over de Sharia of hoe heet dat en nog iets, maar niet de milde brave zich niet opdringende zich willen overheersende Islam.

Ik ken je denk ik niet Snipe(of misschien al eens gezien met DF dag? hoe heet je eigenlijk..Snipe of? :mrgreen: ), maa ben jij of je vriendin oid van de Islam misschien, of van een bepaald geloof? :angel: tell us all about that, so we can understand you maybe better.
Ga in dit filmpje maar even naar 4:35.

"De islam is een gevaarlijke, kwaadaardige ideologie waar wat ons betreft in Nederland geen plaats voor is."

Ik ben geen moslim en in mijn directe omgeving verder ook niet zo gek veel mensen, maar dit gaat me gewoon een paar bruggen te ver. Boeken verbieden, een geloof verbieden, kunst en cultuur wegbezuinigen, voor het minste of geringste worden opgepakt of het land uit worden gezet; wat mij betreft zijn dat middeleeuwse praktijken die in een beschaafd land niet thuishoren.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 12:01

Snipe schreef:
Michel P schreef:Idd begin maar met hoofdoek af als je ambtenaar zijn, in het onderwijs, zorg enz. enz. werken. En bied werkgevers ook het recht dit te verbieden. En nogmaals geld voor mij ook voor keppeltjes, en andere uiterlijke geloofsuitingen zoals zichtbaar een kruis dragen.
Alles verbieden is iets anders dan alleen die hoofddoekjes verbieden. Alles verbieden daar is wel iets voor te zeggen, alleen maar blijven hameren op 'kopvodden' niet.

En inderdaad, die gereformeerde scholen zijn minstens zo erg. Hoor jij Wilders er wel eens over?
Nee, helaas niet, zou het wel een stuk sterker maken, beetje het franse systeem qua onderwijs.

Toch is er een ware opkomst van de hoofddoek, in mijn ogen meer een poltiek statement danwel een statement van fuck het westen........

Ik ben 43, en vroegen waren er op de middelbare school genoeg meisjes met een moslim achtergrond maar geen hoofddoekjes........... nu zie je hele hordes jonge dames met zo'n hoofddoek, maar wel hakken en strak in de make-up.......... hoe bedoel je conflicterend. Waarom hebben ze het lef niet om die doek niet op te zetten..........

Wat ik niet begrijp van links is dat ze alles maar dan ook alles slikken omdat de allochtonen als stemvee willen houden. Enig kritisch signaal ontbreekt. Nederland bied kansen middels onderwijs, en vrijheid van meningsuiting. Als je die kansen niet pakt, moet je de maatschappij niet de schuld geven.

Ik zou zelf verwachten dat de vrijheid en de gelijkheid van elk idividu van welke sexe of welk sexuele geaardheid e.d. inmiddels in NL allemaal gelijk zijn. Wel bij wet, maar in de praktijk lijkt dit minder en minder te worden. Zie potenrammen in A'dam door allochtonen, zie Joden die worden bespuigt e.d. en links met Cohen voorop noemt het stelselmatig incidenten........

Wilders zijn onvoorwaardelijke steun aan Isreal, is net zo achterlijk als de verbondenheid van vele moslims met de palestijnen. Zowel de orthodoxe joden als die hamas en co sporen gewoon niet, dat ziet toch elk wel denkend mens.

Maar ik zou wel eens een onderzoek willen zien naar wat het effect op de geest is van iemand die 24/7 bewaakt dient te worden en zich niet meer vrij kan bewegen in NL......... En dat in het vrije Nederland......... wat verlamt raakt door de nieuwe zuil Islam genaamd.........

Dat het niet alleen bij geweldsdrijging blijft is rencent al meermaals bewezen :-(

Michel

Shakes

Bericht door Shakes » 24 feb 2010, 12:01

*droomt over een wereld zonder geloof*
:angel:

Luco

Bericht door Luco » 24 feb 2010, 12:03

Shakes schreef:*droomt over een wereld zonder geloof*
:angel:

Ik geloof erin :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 24 feb 2010, 12:06

Michel, ik denk dat de meeste vrouwen best die hoofddoek af willen zetten (sommige mogen hem op houden overigens, maar dat heeft meer met smaak te maken :mrgreen: ) het niet mogen van thuis. De man heeft een dominante rol/positie in die cultuur.

Jammer, maar zo gaat het volgens mij al lang en verandering gaat er in die cultuur wat minder snel denk ik dan in de westerse cultuur.

@ Shakes, een wereld zonder geloof lijkt ideaal maar hoeft dat niet te zijn. Geloof is in sommige gevallen meer dan allesn godsdienst.

Iedereen mag van mij geloven in wat ze willen, als ze dat maar voor zich houden in bepaalde uitingen en in de openbaarheid.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 12:18

Snipe schreef:[
"De islam is een gevaarlijke, kwaadaardige ideologie waar wat ons betreft in Nederland geen plaats voor is."

Ik ben geen moslim en in mijn directe omgeving verder ook niet zo gek veel mensen, maar dit gaat me gewoon een paar bruggen te ver. Boeken verbieden, een geloof verbieden, kunst en cultuur wegbezuinigen, voor het minste of geringste worden opgepakt of het land uit worden gezet; wat mij betreft zijn dat middeleeuwse praktijken die in een beschaafd land niet thuishoren.
Snipe schreef:

ik heb hem niet horen zeggen ik verbied de Islam :wink: als je het hele verhaal volgt mag je best wat genuanceerder denken en relativeren!
het is meer beschermend bedoeld, daarbij zou bv je wel gewoon je boekjes Koran/Sharia? ergens anders kunnen lezen (ander land) dus who cares...wat hij ook zegt van het boek Mein Kampf of hoe heet dat...das ook verboden ofzo? veel zaken doen ze voor bescherming van...echter de achterbakse bankiers en of bepaalde regerings mensen zijn niet altijd open/eerlijk/duidelijk wat is erger? ik heb liever iemand die duidelijk is dan achterbaks en slim sluimerend de schade groter maken, dat extreme gedoe van welk geloof ook mogen ze van mij wel verbieden, no problem en een gewoon geloof alleen prive houden maar vooral niet adere mensen mee belasten met zien of spreken zeg maar.
Laatst gewijzigd door GTRene op 24 feb 2010, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 12:20

Michel P schreef:links met Cohen voorop noemt het stelselmatig incidenten........
Dat zijn het ook, als je het aantal van die incidenten afzet tegen het aantal allochtonen. Uiteindelijk denk ik dat het theedrinken van Cohen beter werkt dan wat Wilders doet.

Kijk naar deze discussie. We zijn het niet eens en jij post jouw mening en ik de mijne. Virtueel theedrinken, zogezegd. Dat werkt hier toch ook beter dan dat ik à la Wilders van alles zou gaan roepen?

@Rene: als hij zegt dat er geen plaats voor is, is dat toch duidelijk genoeg?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 12:23

Snipe schreef:
@Rene: als hij zegt dat er geen plaats voor is, is dat toch duidelijk genoeg?
ik begrijp waar je op doelt, maar je moet het verhaal niet uit z'n verband rukken...als je meerdere gesprekken hebt gehoord van de PVV zul je misschien wat genuanceerder denken. :angel: geef het een kans mocht het zo ver komen....duurt nog ff.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 12:31

GTRene schreef:ik begrijp waar je op doelt, maar je moet het verhaal niet uit z'n verband rukken...
"De islam is een gevaarlijke, kwaadaardige ideologie waar wat ons betreft in Nederland geen plaats voor is." Dat is een letterlijke quote.
Er zijn 800.000 mensen of zo die dat geloof hebben in Nederland. "De islam is een gevaarlijke, kwaadaardige ideologie waar wat ons betreft in Nederland geen plaats voor is."

Maar goed, als literatuurliefhebber is het wel weer gunstig natuurlijk. Wie weet komt er nog eens een meisje van een jaar of 12 dat in een zolder- of achterkamertje een dagboek bij gaat houden.

Shakes

Bericht door Shakes » 24 feb 2010, 12:33

met hoofddoek op dan wel he

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 13:03

Shakes schreef:met hoofddoek op dan wel he
Dagboek van een anoniem hoofddoek meisje............ Want pa of ma zouden eens moeten weten wat ze schreef........ ;-)

@thee drinken na dat de zoveelste homo in elkaar is gerost............. hoe komen deze jongeren aan deze denkbeelden? Precies op de zelfde manier als de Grevo freaks die doorslaan met de hand op de bijbel........... Idem geld voor de ortodoxe Jood.......... Snoeihard straffen, gewoon 5 jaar de cel in, daarna nog een keer in de fout 10 jaar de cel in en nogmaals is exit en nooit meer de maatschappij in.

Uit hoofde van het geloof alles wat niet volgens "het" almachtige geloof correct is afkeuren t/m dit met geweld pogen af te dwingen.

Kijk naar Rouvoet, zo'n meelevende Gristen die het zo goed voor heeft met de wereld, echter alleen zoals die in zijn natte droom dient te zijn, een portefeuille van homo-emancipatie portefeuile weigert................. te schandalig voor woorden.......... Als het een vent is van principes moet die opstappen........ Hij is geen haar beter als haatbaarden die roepen dat homo's met head first van een hoog gebouw dienen te worden afgegooid.

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 24 feb 2010, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 13:11

Het wordt tijd dat Cohen eens een stevig kopje thee gaat drinken met Rouvoet.

Plaats reactie