Snipe schreef:Michel P schreef:Idd begin maar met hoofdoek af als je ambtenaar zijn, in het onderwijs, zorg enz. enz. werken. En bied werkgevers ook het recht dit te verbieden. En nogmaals geld voor mij ook voor keppeltjes, en andere uiterlijke geloofsuitingen zoals zichtbaar een kruis dragen.
Alles verbieden is iets anders dan alleen die hoofddoekjes verbieden. Alles verbieden daar is wel iets voor te zeggen, alleen maar blijven hameren op 'kopvodden' niet.
En inderdaad, die gereformeerde scholen zijn minstens zo erg. Hoor jij Wilders er wel eens over?
Nee, helaas niet, zou het wel een stuk sterker maken, beetje het franse systeem qua onderwijs.
Toch is er een ware opkomst van de hoofddoek, in mijn ogen meer een poltiek statement danwel een statement van fuck het westen........
Ik ben 43, en vroegen waren er op de middelbare school genoeg meisjes met een moslim achtergrond maar geen hoofddoekjes........... nu zie je hele hordes jonge dames met zo'n hoofddoek, maar wel hakken en strak in de make-up.......... hoe bedoel je conflicterend. Waarom hebben ze het lef niet om die doek niet op te zetten..........
Wat ik niet begrijp van links is dat ze alles maar dan ook alles slikken omdat de allochtonen als stemvee willen houden. Enig kritisch signaal ontbreekt. Nederland bied kansen middels onderwijs, en vrijheid van meningsuiting. Als je die kansen niet pakt, moet je de maatschappij niet de schuld geven.
Ik zou zelf verwachten dat de vrijheid en de gelijkheid van elk idividu van welke sexe of welk sexuele geaardheid e.d. inmiddels in NL allemaal gelijk zijn. Wel bij wet, maar in de praktijk lijkt dit minder en minder te worden. Zie potenrammen in A'dam door allochtonen, zie Joden die worden bespuigt e.d. en links met Cohen voorop noemt het stelselmatig incidenten........
Wilders zijn onvoorwaardelijke steun aan Isreal, is net zo achterlijk als de verbondenheid van vele moslims met de palestijnen. Zowel de orthodoxe joden als die hamas en co sporen gewoon niet, dat ziet toch elk wel denkend mens.
Maar ik zou wel eens een onderzoek willen zien naar wat het effect op de geest is van iemand die 24/7 bewaakt dient te worden en zich niet meer vrij kan bewegen in NL......... En dat in het vrije Nederland......... wat verlamt raakt door de nieuwe zuil Islam genaamd.........
Dat het niet alleen bij geweldsdrijging blijft is rencent al meermaals bewezen
Michel