Volvo V60 PIH
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Fiat Grande Punto / Peugeot 206 GTI / VW Golf GTI op komst!
Leuk Wouter! Gefeliciteerd!
Mooie combi!

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Week 11 kan ik hem ophalen in Wolfsburg. :banaan: Da's een week of 2 eerder dan ik had verwacht. 8)
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Wat zijn het ook een noeste arbeiders he, die Duitsers. Ben benieuwd, kom ik snel even buurten!Wouter81 schreef:Week 11 kan ik hem ophalen in Wolfsburg. :banaan: Da's een week of 2 eerder dan ik had verwacht. 8)
-
Grrrrr.... valt dus niet mee om een datum te plannen om dat ding op te halen. Krijg je beschikbare datum doorgemaild... reageer je... nee sorry, hotel dan toch al vol. Stuur je nieuwe datum.... nee sorry, ook dan al vol. En dat tot 2/3 keer aan toe. Heel maart zit dat hotel dus al vol komt het op neer. Zit nu al begin april te kijken, alweer 2 weken later dus. Gaat èrg moeizaam so far.
:fy:

:fy:

- Arthur
Laten bezorgen gaat sneller? Dan wist ik het wel.
-
Laten bezorgen duurt wat langer dan ophalen maar goed, net alwéér een nieuwe datum moeten aangeven aangezien 1 en 2 april ook niet goed uitkwam daar. Nu 5 en 6 april staan, hopen dat dat eindelijk eens lukt.
Begint me ietwat te irriteren. Leuk zo'n factory-delivery maar als er nooit plek is, dan schiet het ook niet op.

-
Nou hehe, eindelijk geregeld. 5 April naar Duitsland toe en 6 april in de nieuwe GTI terug naar huus. 
Overnachting in het Ritz erbij, rondleiding door Autostadt en door de fabriek, wordt vast leuk.

Overnachting in het Ritz erbij, rondleiding door Autostadt en door de fabriek, wordt vast leuk.
- Remmie
Dat is nog eens een leuk tripje. 

-
Re: Fiat Grande Punto / Peugeot 206 GTI / VW Golf GTI op kom
Nou, het is bijna zo ver. 8) Voel me net een klein jongetje dat uitkijkt naar schoolreisje.
De Fiat is exit, afgelopen donderdag ingeleverd. 80.000 km mee gereden. Rij nu tijdelijk rond in de 206 GTI van m'n vriendin (nou ja, eigenlijk ook van mij). Op naar de Golf GTI.
:banaan:
Vorig weekend de kentekenplaten en papieren reeds gekregen. Maandagochtend vroeg op de trein, samen met m'n vriendin en m'n vader. Als dat maar goedkomt, een enkele treinreis naar het oosten in een Duitse trein.
Rond een uurtje of 13:00u in Wolfsburg. Diezelfde middag een rondleiding door Autostadt, 's avonds overnachten in het 5 sterren Ritz Carlton en de volgende ochtend krijg ik m'n auto. Daarna nog een factorytour. Daarna huiswaarts in der neue Golf. Eerste 1000 km mag ik van VW tot 3/4e van de topsnelheid inrijden. Da's nog steeds 180.
Valt mee dus.
Ik maak wel even een verslagje en wat piccies, vast leuk denk ik.

:banaan:
Vorig weekend de kentekenplaten en papieren reeds gekregen. Maandagochtend vroeg op de trein, samen met m'n vriendin en m'n vader. Als dat maar goedkomt, een enkele treinreis naar het oosten in een Duitse trein.

Rond een uurtje of 13:00u in Wolfsburg. Diezelfde middag een rondleiding door Autostadt, 's avonds overnachten in het 5 sterren Ritz Carlton en de volgende ochtend krijg ik m'n auto. Daarna nog een factorytour. Daarna huiswaarts in der neue Golf. Eerste 1000 km mag ik van VW tot 3/4e van de topsnelheid inrijden. Da's nog steeds 180.

Ik maak wel even een verslagje en wat piccies, vast leuk denk ik.

- Jelmer850i
Re: VW Golf VI GTI / Peugeot 206 GTI
Ik ben benieuwd!
- JP
..und wie geht's ?

-
Zo, ik ben terug.
2 Topdagen gehad en eind van de middag thuisgekomen met m'n nieuwe GTI. 8)
Verslag hieronder (prepare voor een lap tekst
), foto's volgen nog.
Lang gewacht en eindelijk was het zo ver, mijn nieuwe auto ophalen. Als een kind wat naar Sinterklaas toeleeft, zo voelde ik me hehe.
Erg veel zin in dus. Had gekozen om de auto op te halen in Autostadt Wolfsburg, leek me erg leuk en speciaal.
De treinreis was geboekt via een reisbureau wat door de dealer wordt ingeschakeld. Waren nogal wat tussenstops (Leeuwarden > Groningen > Leer > Bremen > Hannover > Wolfsburg) en ben niet zo fan van openbaar vervoer maar goed. We zouden met 3 personen ernaartoe (m'n vader, m'n vriendin en ikzelf).
Gisterochtend vroeg opgestaan om de trein van 4 mins over 7 uit Leeuwarden richting Groningen te pakken. Vlak van te voren nog even gecheckt of er geen andere treintijden waren oid. maar volgens internet klopte alles. Nou niet dus... die trein bleek dus niet te rijden, reed pas een uur later. Dat kon niet want dan zou de rest van de reis gelijk in het honderd lopen. Begon al goed dus... leve het OV.
Maar weer naar de parking en met de Saab van m'n vader naar Groningen gereden, volgende tussenstop. Uiteindelijk bedacht om in Hoogeveen-Sappermeer op te stappen, lekker rustig daar en gratis parkeren. 
Bleek een goed idee, we waren ruim om tijd en aldaar opgestapt. Naar Leer ging vlot. Daar overgestapt op de trein naar Bremen. Van Bremen op de ICE gestapt naar Hannover. Ging ook goed. Had gehoopt op highspeed treinen maar dat viel tegen, ding ging niet harder dan 146 km/u.
Nou ja... in Hannover aangekomen om daar tot de ontdekking te komen dat onze reispapieren niet klopten. Treinnummer matchte totaal niet met de tickets (bij de ICE heb je eigen stoelen op je naam staan) dus ff nagevraagd bij Duitse dame van de DB. Was toch wel de goeie trein dus snel daarnaartoe. Echter, 1 of andere Duitse kampcommandant van de DB vond dat we d'r niet meer inmochten en versperde ons de toegang. Motherfucker... hoop dat ie met zijn vette bierpens binnenkort van zijn teringtrein afdondert. Arschlog. Gelijk daarna vertrok die trein dus die misten we. Toen maar kaartjes gekocht voor slome stoptrein naar Wolfsburg. Met 3 kwartier vertraging daar uiteindelijk aangekomen. Van de 5 etappes totaal gingen er 2 mis dus. Zoals ik net zei: OV sucks.
Anyway... in Wolfsburg op het HBF aangekomen en daar zijn we de brug over de rivier overgestoken naar Autostadt, wat aan de andere kant van het water ligt. Daar ons gemeld en de kentekenplaten afgegeven bij een speciale afdeling waar ze alles met je doornemen. Je kunt zeggen wat je wilt maar die Duitsers weten wel wat organiseren is. Overal is aan gedacht, superstrak geregeld allemaal. Echt top. Zonder kentekenplaten dus weer naar beneden waar onze geplande Autostadt tour begon. Was een tour van 2 uur langs de belevenissen van Autostadt inclusief het Zeithaus. Vooral dat laatste is zeer mooi. De geschiedenis van de automobiel (wat begint met een replica van de Benz van 1886, de eerste auto) met natuurlijk een prominente plek voor auto's als de Kever. Wat ik een sterk punt vond was dat ze zich bepaald niet beperken tot Volkswagens alleen, ook andere merken passeren de revue. Wat me wel opviel was dat de persoon Adolf H. (die natuurlijk een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van VW) zorgvuldig vermeden werd.
Ligt blijkbaar toch erg gevoelig. Na enige tijd 1 van de 2 beroemde glazen torens (die elk 400 auto's bevatten, klaar voor aflevering) bezocht. Volledig geautomatiseerd liftsysteem daarin wat automatisch auto's erin en eruit lepelt. Zeer indrukwekkend om te zien. Geeindigd in de Abholerwelt, het gebouw waar de afleveringen plaatsvinden. Stond nog een mooie blauwe Golf R trouwens, enorm vet.
Toen de tour voorbij was zelf wat paviljoens bezocht van de diverse VW merken. Ook de Bugatti Veyron bewonderd, blijft een megavet apparaat. Het was inmiddels later op de middag dus maar eens ingecheckt bij het, op het park aanwezige, Ritz Carlton hotel waar we een overnachting hadden. 5 Sterren dus zeer fatsoenlijk zeg maar.
's Avonds nog wat biertjes gedronken in een restaurantje en in het hotel, smaakte ook bijzonder goed na een lange vermoeiende maar erg leuke dag. Vanochtend om 09:30 stond mijn aflevering gepland. Tijdig daarnaartoe, om 09:10 gemeld bij de balie. Dan krijg je een afleverbalie toegewezen. Het zijn er 3: A, B en C. Ik had A. Toen wachten, tot je je naam op een groot scherm voorbij ziet komen. Dat ging niet helemaal goed, computersysteem had een storing ofzo (voor het eerst in 10 jaar aldus die Duitser
) maar na wat horten en stoten was ik rond 09:45 aan de beurt. Naar beneden, naar het aflevergedeelte met de aardige Duitse jongeman. Werd nog netjes gevraagd of we de uitleg in het Duits of Engels wilden. Doe maar Duits, je moet je ook een beetje aanpassen als je daar bent vind ik.
Trouwens verdomd weinig buitenlanders, 99% van de afhalers daar is Duits.
En daar stond ie, m'n nieuwe trots. Voorzien van de gele kentekenplaten die ik zelf dus had meegenomen en net gepoetst.
Helemaal blij, die ouwe van mij vond het ook helemaal het einde. Gelijk gecheckt of m'n bestelde opties (Dynaudio, 5 deurs, iPod aansluiting, Xenon, LED achterlichten etc.) allemaal eropzaten (bij de vorige auto van me ging dat dus mis) maar alles klopte gelukkig. Duitser eea. uitleggen over de auto maar heb het kort gehouden. Keine Frage, Fahren wollen wir.
Weet het meeste toch wel, niet zo spannend. En wat ik niet weet zoek ik zelf wel uit.
Hij had zelf ook een Golf 6 GTI, was wel leuk. Ook een liefhebber dus. Hij heeft nog even een foto gemaakt van mij bij de auto en uitgeprint meegegeven, leuk souvenir. Paar blikjes Red Bull kreeg ik van hem nog mee en toen kon ik wegrijden.... naar de parking 100 meter verderop. Want we hadden een uur later een fabriekstour.
Om 11:15 vanochtend op een treintje gestapt voor een tour door de fabriek. Eerste wat opvalt is hoe megagroot dat terrein is, niet normaal. Werken een kleine 50.000 man daar. :o Op een gegeven moment met dat treintje zo'n hal ingereden waar ze het plaatwerk fabriceren. On-voor-stelbaar... wat een logistiek vereist dat, om alles 'just-in-time' overal op tijd te krijgen. Zeer indrukwekkend. Je wordt zo overdonderd met info dat ik de helft alweer vergeten ben
maar het is echt groot. Ondanks de gigantische hoeveelheden auto's die hier geproduceerd worden komt het gemiddeld slechts eens per 4 weken voor dat 2 bestelde auto's volledig identiek zijn! Dus zowel kleur als opties ed. Zoveel keus heb je tegenwoordig. Testafdeling nog gezien (waar de auto's aan final check worden onderworpen). Helaas niet het deel gezien waar de motoren in de auto's worden gehangen, had me ook wel leuk geleken. Ritje duurde bijna een uur. Heel leuk en als ondernemer van een klein bedrijf (8 mensen totaal, waar het soms al lastig is om alles strak en volgens planning te laten verlopen) vond ik dat vooral zo indrukwekkend, hoe men zo'n gigantische organisatie gestroomlijnd kan laten functioneren. Er zal vast wel eens wat misgaan maar alles wat wij hebben gezien en meegemaakt was tot in de puntjes geregeld.
Na de tour was het tijd om te vertrekken, moest nog ca. 450 km naar huis toe. Rond 12:45 weggereden, getankt (uit veiligheidsredenen zit er maar een litertje of 10 in de tank) en op naar Fryslân. Tot 1000 km wat rustiger inrijden, tot max. 3/4e van de topsnelheid aldus de instructies en de Duitser die bij de overdracht was. Nu is de autobahn niet ideaal voor wisselende belasting maar toch wel redelijk gevarieerd kunnen rijden. Gedurende de rit even 2x tot een 190 km/u gepiekt maar veelal tussen de 120 - 160 gecruised. Ding is nu al zuiniger dan mijn vorige Grande Punto.
Niet enorm snel maar ook niet traag teruggereden en een verbruik van 1 op 12,5 op de terugrit. Vind ik erg netjes. Was druk op de weg, vooral bij Hannover en Bremen maar bij Bremen gelukkig een dikke file op de Autobahn net kunnen ontwijken. Dwars door het centrum, sluiproute en dat pakte goed uit. Heeft ons zeker een uur gescheeld. Rond 17:45 thuis.
Eerste 500 km staan er dus bijna op. En wat een topauto so far.
Sportief als het moet, en comfortabel en stil als je dat wilt. Zitpositie heerlijk, geluidje bij gasgeven ook lekker... afwerking super. Te kort voor een uitgebreide rij-impressie maar ben er tot nu toe HEEL blij mee.
Auto gaat binnenkort nog even een dagje naar de dealer (inbouw carkit, montage 18") en tegen die tijd ben ik vast de inrijkilometers ook voorbij en kunnen we echt gasgeven.
Topding die GTI en superleuke ervaring in Autostadt gehad, gister en vandaag. Nu alweer zin in morgenochtend, weer werken maar dan kan ik weer ff sturen.

Verslag hieronder (prepare voor een lap tekst

Lang gewacht en eindelijk was het zo ver, mijn nieuwe auto ophalen. Als een kind wat naar Sinterklaas toeleeft, zo voelde ik me hehe.

De treinreis was geboekt via een reisbureau wat door de dealer wordt ingeschakeld. Waren nogal wat tussenstops (Leeuwarden > Groningen > Leer > Bremen > Hannover > Wolfsburg) en ben niet zo fan van openbaar vervoer maar goed. We zouden met 3 personen ernaartoe (m'n vader, m'n vriendin en ikzelf).
Gisterochtend vroeg opgestaan om de trein van 4 mins over 7 uit Leeuwarden richting Groningen te pakken. Vlak van te voren nog even gecheckt of er geen andere treintijden waren oid. maar volgens internet klopte alles. Nou niet dus... die trein bleek dus niet te rijden, reed pas een uur later. Dat kon niet want dan zou de rest van de reis gelijk in het honderd lopen. Begon al goed dus... leve het OV.

Bleek een goed idee, we waren ruim om tijd en aldaar opgestapt. Naar Leer ging vlot. Daar overgestapt op de trein naar Bremen. Van Bremen op de ICE gestapt naar Hannover. Ging ook goed. Had gehoopt op highspeed treinen maar dat viel tegen, ding ging niet harder dan 146 km/u.

Anyway... in Wolfsburg op het HBF aangekomen en daar zijn we de brug over de rivier overgestoken naar Autostadt, wat aan de andere kant van het water ligt. Daar ons gemeld en de kentekenplaten afgegeven bij een speciale afdeling waar ze alles met je doornemen. Je kunt zeggen wat je wilt maar die Duitsers weten wel wat organiseren is. Overal is aan gedacht, superstrak geregeld allemaal. Echt top. Zonder kentekenplaten dus weer naar beneden waar onze geplande Autostadt tour begon. Was een tour van 2 uur langs de belevenissen van Autostadt inclusief het Zeithaus. Vooral dat laatste is zeer mooi. De geschiedenis van de automobiel (wat begint met een replica van de Benz van 1886, de eerste auto) met natuurlijk een prominente plek voor auto's als de Kever. Wat ik een sterk punt vond was dat ze zich bepaald niet beperken tot Volkswagens alleen, ook andere merken passeren de revue. Wat me wel opviel was dat de persoon Adolf H. (die natuurlijk een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van VW) zorgvuldig vermeden werd.

Toen de tour voorbij was zelf wat paviljoens bezocht van de diverse VW merken. Ook de Bugatti Veyron bewonderd, blijft een megavet apparaat. Het was inmiddels later op de middag dus maar eens ingecheckt bij het, op het park aanwezige, Ritz Carlton hotel waar we een overnachting hadden. 5 Sterren dus zeer fatsoenlijk zeg maar.

En daar stond ie, m'n nieuwe trots. Voorzien van de gele kentekenplaten die ik zelf dus had meegenomen en net gepoetst.

Om 11:15 vanochtend op een treintje gestapt voor een tour door de fabriek. Eerste wat opvalt is hoe megagroot dat terrein is, niet normaal. Werken een kleine 50.000 man daar. :o Op een gegeven moment met dat treintje zo'n hal ingereden waar ze het plaatwerk fabriceren. On-voor-stelbaar... wat een logistiek vereist dat, om alles 'just-in-time' overal op tijd te krijgen. Zeer indrukwekkend. Je wordt zo overdonderd met info dat ik de helft alweer vergeten ben

Na de tour was het tijd om te vertrekken, moest nog ca. 450 km naar huis toe. Rond 12:45 weggereden, getankt (uit veiligheidsredenen zit er maar een litertje of 10 in de tank) en op naar Fryslân. Tot 1000 km wat rustiger inrijden, tot max. 3/4e van de topsnelheid aldus de instructies en de Duitser die bij de overdracht was. Nu is de autobahn niet ideaal voor wisselende belasting maar toch wel redelijk gevarieerd kunnen rijden. Gedurende de rit even 2x tot een 190 km/u gepiekt maar veelal tussen de 120 - 160 gecruised. Ding is nu al zuiniger dan mijn vorige Grande Punto.

Eerste 500 km staan er dus bijna op. En wat een topauto so far.

Auto gaat binnenkort nog even een dagje naar de dealer (inbouw carkit, montage 18") en tegen die tijd ben ik vast de inrijkilometers ook voorbij en kunnen we echt gasgeven.
Topding die GTI en superleuke ervaring in Autostadt gehad, gister en vandaag. Nu alweer zin in morgenochtend, weer werken maar dan kan ik weer ff sturen.

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 06 apr 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Leuk verhaaltje maar ik mis de foto's
(brengt toch een stukje extra zo'n snoepreis bij een GTI
)

(brengt toch een stukje extra zo'n snoepreis bij een GTI

- JP
Wow, wat een verslag....
Jammer van het OV, maar als je eenmaal daar bent, maakt alles het wel goed. Ben als leverancier paar keer op de fabriek geweest, echt impressive
Nou nog ff beheersen, en daarna (nu ook al) genieten van een klassebak....Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst...
Benieuwd naar de foto's....

Nou nog ff beheersen, en daarna (nu ook al) genieten van een klassebak....Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst...

Benieuwd naar de foto's....

Laatst gewijzigd door JP op 06 apr 2010, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
Leuk verhaal! binnenkort maar even in het echt bekijken 8)
Ohja Foto's
Ohja Foto's

- MartijnGizmo
Goed dat je daar meteen hebt gecheckt offie 5-deurs is, lastig als je er later mee terug moet! 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Leuk verhaal om te lezen!
Veel plezier ermee, enhe mooi he een blauwe R 

- Arjan S.
- Auto: G31 540i xDrive
Hahaha, het zat je niet mee. Verder veel plezier van je nieuwe wagen, klinkt als een topauto! 

-
Paar piccies. Ben niet zo'n goeie fotograaf, nog maar es afspraak maken met Mark of Martijn. 

Komen dus nog andere wielen onder (BBS CH 18"). Dit zijn de standaard 17".

- Arjan S.
- Auto: G31 540i xDrive
Dat komt hem zeker ten goede denk ik, al is het nu al niet behelpenWouter81 schreef:

- Arthur
Erg mooi
Ben benieuwd naar de het totaalplaatje met de velgens straks.

- Michel P
Leuk verslag Wouter, veel plezier met de GTI, maar dat zal wel lukken. BBS zal de auto af maken.
Michel
Michel
- Petrolhead Tom
Moet hij nog wat inzakken of ligt het aan mij? Lijkt net of hij vrij hoog staat.