Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Niels
Auto: Prius+

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 08:15

Voor alle duidelijkheid, ik veroordeel niemand op wat ie stemt hoor. Die paar man in dit topic zijn nog minder dan een druppel op de gloeiende plaat en we zitten op een auto forum :wink: Iedereen heeft z'n overtuiging en een bepaald idee/gevoel bij een bepaalde partij. So be it.

En niet om je af te rekenen maar je geeft toe dat je je met name door de media laat leiden en komt vervolgens met een uitspraak die eigenlijk kant nog wal raakt en dat vind ik tekenend want dat geldt ik denk voor wel 90% van de stemmers. Zoals ik al eerder zei, dan is het ook geen wonder dat er uiteindelijk een kabinet komt waar je niets aan hebt :)

Ik heb bijvoorbeeld ooit eens een discussie gehad met een ex-collega die 1000,- netto in de maand verdiende en een huurflatje met huursubsidie had. Alles was kut en ze stemde daarom ook vol overtuiging VVD :lol:

De media speelt in op subjectieve gevoelens en politici maken daar handig gebruik van maar om zo goed mogelijk te stemmen zouden mensen zich toch wat meer in de materie moeten verdiepen alleen doet het merendeel dat toch niet dus waar hebben we het nog over :lol: Stemmen is te veel een gevoelskwestie waar het eigenlijk objectief zou moeten zijn. Helaas wordt dat objectieve een zeer lastig verhaal in de praktijk...

Alain

Bericht door Alain » 24 feb 2010, 09:00

Niels schreef:Ik heb een keer een stemwijzer ingevuld en daar heb je dus geen ene fuck aan.
Niels, je hebt één letter verkeerd ... het moet zijn stomwijzer :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 feb 2010, 09:21

@Niels, als we allemaal PvdA en CDA hadden gestemt, of in ieder geval iets van de gevestigde orde.... had je dan nog steeds 4x over toe gezegd dat veel mensen zich niet verdiepen in de materie? Krijg het gevoel dat vooral PVV stemmers dat verwijt krijgen en dat snap ik niet.

Iemand kan wel 1000 redenen hebben om voor een bepaalde partij te kiezen, en waarom je daar dan voor kiest doet er niet toe. Als jij (of ik) van mening bent dat die partij het beste bij je past, dan stem je daarop en is dat automatisch de (enige) juiste keuze. Daar kan niemand anders wat over zeggen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 feb 2010, 09:22

Ik zou het trouwens niet erg vinden als de ggggggggristenunie compleet wordt weggevaagd van deze aardbodem:
Demissionair vicepremier Rouvoet pakt de onderwijsportefeuille van ex-minister Plasterk op, wat dinsdag bekend werd gemaakt. Hij neemt de portefeuille echter over met uitzondering van homo-emancipatie.

De ChristenUnie-leider zal die taak vandaag hoogstwaarschijnlijk in de schoot werpen van CDA-staatssecretaris Van Bijsterveldt.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 09:26

Iemand gisteren Pauw en Witteman gezien?
Daar was Sietse Fritsma van de PVV. Hilarisch om te zien, maar wel treurig als je bedenkt dat hij allemaal serieus meent wat hij zegt.

Luco

Bericht door Luco » 24 feb 2010, 09:29

Wouter81 schreef:Ik zou het trouwens niet erg vinden als de ggggggggristenunie compleet wordt weggevaagd van deze aardbodem:
Demissionair vicepremier Rouvoet pakt de onderwijsportefeuille van ex-minister Plasterk op, wat dinsdag bekend werd gemaakt. Hij neemt de portefeuille echter over met uitzondering van homo-emancipatie.

De ChristenUnie-leider zal die taak vandaag hoogstwaarschijnlijk in de schoot werpen van CDA-staatssecretaris Van Bijsterveldt.

Ook weer zoiets, wel raar, je neemt deel aan de nederlandse regelgeving en wetten, maar ow wee als je het even niet uitkomt dan gooi je het snel naar een ander.
Of je doet mee of niet, maar niet half.
Weg met die rouvoet, gelijk het land uittrappen die vent.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 feb 2010, 09:30

Wouter81 schreef:Ik zou het trouwens niet erg vinden als de ggggggggristenunie compleet wordt weggevaagd van deze aardbodem:

Dat is toch die besmettelijke ziekte? :stom:

Die hele gristenunie leeft echt in het verleden.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 feb 2010, 09:33

Snipe schreef:Iemand gisteren Pauw en Witteman gezien?
Daar was Sietse Fritsma van de PVV. Hilarisch om te zien, maar wel treurig als je bedenkt dat hij allemaal serieus meent wat hij zegt.
Ook dat is perceptie... niet alles wat hij zei was even sterk inderdaad maar die Jeltje van Nieuwenhuizen was helemaal zwak. Als je daarvoor kiest, dan weet je zeker dat er niets verbetert.

Trouwens, in Almere lijkt de PVV de grootste partij te worden met 30% van de stemmen.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 09:39

Wouter81 schreef:
Snipe schreef:Iemand gisteren Pauw en Witteman gezien?
Ook dat is perceptie... niet alles wat hij zei was even sterk inderdaad maar die Jeltje van Nieuwenhuizen was helemaal zwak. Als je daarvoor kiest, dan weet je zeker dat er niets verbetert.

Trouwens, in Almere lijkt de PVV de grootste partij te worden met 30% van de stemmen.
Natuurlijk was Van Nieuwenhoven ook niet steeds even sterk. Alleen viel het bij Fritsma meer op. De PVV is immers de partij die alles gaat veranderen. Veel mensen lijken te denken dat alle problemen over zijn zodra de PVV aan de macht komt. En dan denk ik: misschien is het wat al te optimistisch om te denken dat de verlossing komt van zo'n hysterische idioot als Fritsma.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 09:43

Ik zou graag zien dat het stemrecht alleen beschikbaar voor mensen die loon uit arbeid genieten of inkomen uit vermogen. Te veel mensen die niets bijdragen aan de economie anders dan kosten hebben teveel invloed middels het stemrecht. Die stemmen op een SP of PVDA (in het verleden) Dan ben je ook van het genate stemmen ronselen af in achterstandwijken.

Ofwel wie betaald bepaald.

Verder met veel punten van het PVV programma eens. En Snipe een ambtenaar in de ww/bijstand is goedkopen dan met een buro achter een raam....... De secondaire arbeidsvoorwaarden van gemeente/provisie/rijksambtenaren staan niet in verhouding met de baan onzekerheid of andere risico's, die zijn er namelijk niet. Uitzonderingen zijn natuurlijk de politie, brandweer, en onderwijzers. Die zouden juist beter moeten worden beloont.

Dat er geen mensen met knowhow op het pluche komen is een onzin argument. Er zijn thans ook maar weinig ministers of staatssecretarissen die een koppeling hebben vanuit hun opleiding/beroep met de functie die men uitoefend. Het is bij de zittende kliek vooral, een bruine arm/tong halen, ofwel netjes gezegd, netwerken....... Of had bijvoorbeeld Vogelaar een overtuigende CV, los van het profe bestuurstijger zijn. En zo zijn er velen.

Hoe is het mogelijk dat een politicus geen voeling heeft met de werkelijke wereld? In mijn ogen door nooit in het bedrijfleven aktief te zijn geweest!! Een staatssecretaris die in mijn ogen positief is opgevallen is staatsecretaris De Jager en warempel, die komt uit het bedrijfsleven, en fuctioneert goed. Los of je het met al zijn zaken eens bent, hij is zeer voortvarend te werk gegaan!! Je zou bijna denken dat hij VVD-er zou zijn.

Verder zijn een Hirsch Ballin en Donner sluwe enge mannetjes, die je los van hun enorme inteligentie niet graag terug ziet, het gevoel alleen al wat ze IMO opwekken met hun neerbuigende houding jegens "het volk" Braak!

En idd nooit meer Balkie, man wat een non MP, hij is enorm slim, maar uitstraling en leiderschap ontbreken! Mooiste fotomoment van hem, bijna kwijlend mevrouw Obama kussen :hosanna:

Ik zit qua stemmen tussen PVV en VVD in, Rutte is wel gegroeit, maar blijft ook een knulletje. Mijn alltime favourit VVD-er blijft Bolkenstijn. Verder is het ook een puinhoop in de VVD met, een Dijkstal doet mij bijvoorbeeld braak neigingen krijgen, en er zijn er veel die binnen de VVD op die denk lijn zitten.

Blijft dus heel erg moeilijk.

Partijen verbieden is natuurlijk verder 100% ondemocratisch. Echter zou ik graag zien dat bijzonder onderwijs afgeschaft gaat worden, en dat de wet aangepast gaat worden i.z. politieke partijen die geloof in welke vorm dan ook in hun statuten hebben niet meer mogelijk zijn. Geloof moet prive zijn!!

En die Fritsma gisteren samen met Van Nieuwenhove bij P&W beiden een drama........

Michel

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 09:45

Alain schreef:
Niels schreef:Ik heb een keer een stemwijzer ingevuld en daar heb je dus geen ene fuck aan.
Niels, je hebt één letter verkeerd ... het moet zijn stomwijzer :wink:
Echt briljant! :lol:
Maus335i schreef:@Niels, als we allemaal PvdA en CDA hadden gestemd, of in ieder geval iets van de gevestigde orde.... had je dan nog steeds 4x over toe gezegd dat veel mensen zich niet verdiepen in de materie? Krijg het gevoel dat vooral PVV stemmers dat verwijt krijgen en dat snap ik niet.
Nee integendeel Maurice. Ik denk dat juist een groot deel van de CDA stemmers al jaren blind kiezen op de partij waar ze al jaren op stemmen. Ze zijn immers niet voor niets behoorlijk constant te noemen in het aantal zetels (daarnaast heb ik een aantal overtuigende CDA’rs in de buurt). V.w.b. de harde kern van de PVDA stemmers denk ik hetzelfde maar in absolute aantallen qua stemmers is dit minder omdat de keus op links wat breder is. Overtuigd de PVDA niet dan kun je ook nog SP, of Groenlinks of whatever. Dat zie je ook terug in de peilingen.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 09:49

Michel, ik weet wel dat die ww-ambtenaar goedkoper kan zijn dan een raamambtenaar, maar het ging me er meer om dat je dat nergens terugziet in hun plannen. Ik zie tenminste nergens een enorm budget voor ontslagvergoedingen en extra ww-uitkeringen.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 09:50

Idd Niels, mijn opa en oma's waren zulke types, hoe slecht het CDA ook persoonlijk voor hun was, er werd toch op gestemd............ Idem voor de PVDA voor velen, maar dat neemt hard af, vandaar dat met aan het ronselen in andere gelederen, en ze veel hard bevochten vrijheden willen inleveren voor macht.......... gelijke rechten voor vrouwen, acht lekker belangrijk............ Macht heel belangrijk.....

Michel

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 09:56

Michel P schreef: En Snipe een ambtenaar in de ww/bijstand is goedkopen dan met een buro achter een raam....... De secondaire arbeidsvoorwaarden van gemeente/provisie/rijksambtenaren staan niet in verhouding met de baan onzekerheid of andere risico's, die zijn er namelijk niet. Uitzonderingen zijn natuurlijk de politie, brandweer, en onderwijzers. Die zouden juist beter moeten worden beloont.

Dat er geen mensen met knowhow op het pluche komen is een onzin argument. Er zijn thans ook maar weinig ministers of staatssecretarissen die een koppeling hebben vanuit hun opleiding/beroep met de functie die men uitoefend. Het is bij de zittende kliek vooral, een bruine arm/tong halen, ofwel netjes gezegd, netwerken.......

Michel
Wouter haalt het juiste woord aan: perceptie :thumbup:

Als ik bovenstaande lees dan zou ik met 100% zekerheid zeggen dat je SP zou stemmen Michel :lol: Is het niet de (ex)VVD die mekaar leuke functies toeschuiven en de hand boven het hoofd houden (Nijpels bij Zalm) en zullen het geen VVD-ers zijn die op (ambtenaar)management positie eigenlijk overbodig zijn maar lekker hun functie in stand (laten) houden, een briljant salaris te scoren en totaal geen feeling hebben met wat dan ook om zich heen? Of stemmen amtenaren standaard links omdat ze vanuit het sociale aspect betaald worden :mrgreen:

Absoluut geen aanval hoor :thumbup: Ik vond het alleen ff leuk om dit aan te halen met de perceptie waar Wouter het over had. Want dat is het natuurlijk en geldt voor iedereen :)

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 09:57

Snipe schreef:Michel, ik weet wel dat die ww-ambtenaar goedkoper kan zijn dan een raamambtenaar, maar het ging me er meer om dat je dat nergens terugziet in hun plannen. Ik zie tenminste nergens een enorm budget voor ontslagvergoedingen en extra ww-uitkeringen.
Dat budget is er want het zijn incidentele kosten die jij noemt, daar staat een bezuiniging tegenover, geen hoge lonen en dure pensioenen e.d. voor die raamambtenaren!

Ik mis echter een partij die e.e.a. rekenkundig inzichtelijk maakt. Een programma geschreven op een flattax plan, waarbij vele aftrekposten en dito administatieve rompslomp en kosten worden weg gesneden. Waarbij arbeid loont, waardoor meedoen beloont word, terwijl door allerlei bijzondere bijstandspotjes met soms beter thuis kan zitten.

Neem de hypotheekrenteaftrek, een heilig huisje, waarom, angst. Stel dat er geen WOZ circus meer is, geen aftrek in ruil voor een lager IB tarief, dan prikkel je mensen om af te lossen, en zal men per saldo netto netto gelijk zitten en er op vooruit gaan als men aflost. Je beloont daarmee goed gedrag. Gros van de mensen hoeft geen aangifte meer te doen, je hebt dus vele ambtenaren minder nodig, geen afdelingen bij gemeentes die met WOZ bezig zijn enz. enz.

Ik zou verder graag ontwikkelingshulp willen aanpassen en verminderen, begin eens met het stoppen van landen waarvan NL vind dat ze o.b.v. de mensenrechten steken laten vallen. Stop financiele bijdrages aan dictaturen.

Michel

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 10:00

Michel P schreef:Idd Niels, mijn opa en oma's waren zulke types, hoe slecht het CDA ook persoonlijk voor hun was, er werd toch op gestemd............

Michel
Verbazingwekkend idd..... CDA zorgt dat ze altijd landbouw in de portefeuille hebben omdat ze weten dat ze die achterban dan behouden maar er zijn zoveel boeren die er aan onderdoorgaan. Die hebben dus gewoon totaal niet door dat ze daar zelf voor kiezen omdat ze gewoon een pamflet met drie letters vertrouwen... Dat is nou precies mijn punt :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 10:01

@niels,

LOL, de SP wil iedereen gelijk ofwel iedereen een uitkering, en wie het betaald, daar hadden ze nog niet over nagedacht........ Die SP staat voor Sprookjes Partij......... De sprookjespartij doet naast de SP mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Deventer :banaan: http://sprookjespartij.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 10:05

Toch vond ik dat Marijnissen een aantal dingen wel goed voor de bril had en dan met name wat het ambterlijk apparaat kosten en die vier management lagen tussen schooldirecteur en leraar :wink: Niet om de SP op te hemelen maar die snappen natuurlijk ook wel dat een werkeloze geld kost en niets opbrengt.

Overigens was het programma van de SP opverwacht ondernemers vriendelijk de laatste verkiezing, stukken vriendelijker dan de VVD voor het MKB. Ik denk dat een hoop (kleine) ondernemers dat ook gemist hebben :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 10:25

Michel P schreef:Dat er geen mensen met knowhow op het pluche komen is een onzin argument. Er zijn thans ook maar weinig ministers of staatssecretarissen die een koppeling hebben vanuit hun opleiding/beroep met de functie die men uitoefend. Het is bij de zittende kliek vooral, een bruine arm/tong halen, ofwel netjes gezegd, netwerken....... Of had bijvoorbeeld Vogelaar een overtuigende CV, los van het profe bestuurstijger zijn. En zo zijn er velen.

Hoe is het mogelijk dat een politicus geen voeling heeft met de werkelijke wereld? In mijn ogen door nooit in het bedrijfleven aktief te zijn geweest!! Een staatssecretaris die in mijn ogen positief is opgevallen is staatsecretaris De Jager en warempel, die komt uit het bedrijfsleven, en fuctioneert goed. Los of je het met al zijn zaken eens bent, hij is zeer voortvarend te werk gegaan!! Je zou bijna denken dat hij VVD-er zou zijn.
Nog even hierover. Die ‘bestuurstijgers’ zijn natuurlijk ook mensen met ervaring. Waar ik op doelde was dat je in de meeste partijen een mix hebt tussen nieuwe mensen en mensen die al ervaring hebben, als minister, als Kamerlid, mensen die in Den Haag de weg weten. Als je naar het huidige kabinet kijkt, zie je ook een mix tussen nieuwe mensen en mensen die een passende opleiding of ervaring hebben.

Balkenende was relatief nieuw en onervaren in de politiek toen hij minister-president werd. Geen van zijn kabinetten heeft de eindstreep gehaald.
Verhagen was onervaren in de buitenlandse politiek, in tegenstelling tot zijn voorganger Ben Bot. Wat zie je? Nederland slaat een modderfiguur bij de NAVO, omdat die gluiperige Limburger als een olifant door de porseleinkast jaagt.

Wouter Bos heeft bijvoorbeeld wél ervaring. Hij studeerde politicologie en was al staatssecretaris van Financiën. Dat merk je, bijvoorbeeld als je kijkt naar hoe hij te werk ging met de banken.
Plasterk was Minister van Onderwijs en kwam zelf uit het onderwijs én was een vooraanstaand politiek commentator.
Donner? Beroepspoliticus. Kun je je dat Kamerdebat nog herinneren waarbij Donner Balkenende influisterde wat hij moest zeggen?

En dan Vogelaar. Die had inderdaad een overtuigend cv. Eerst sociale academie, later onderwijskunde. Vice-voorzitter van de FNV, lid van de SER, gewerkt als zelfstandig adviseur/interim-manager, voorzitter van de raad van commissarissen van Unilever… Noem dat maar een ‘niet overtuigend cv’. Maar wel een gebrek aan politieke ervaring, en dan zie je dat zo iemand toch een zwakke minister is.

Luco

Bericht door Luco » 24 feb 2010, 10:32

Ja en juist door die mix veranderd er niks.
Want de gesettelde orde verteld hoe het moet en zal er dus ook nooit geen frisse wind komen.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2010, 10:33

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6122 ... ?cid=short" onclick="window.open(this.href);return false;

Geloof maakt meer kapot dan je lief is. Ofwel hoe onverdraagzaam is een gelovige............. Werkelijk te schandalig voor woorden.....

@Snipe, Bos heeft ervaring, maar om nou te zeggen dat dit goed heeft gewerkt met de banken........ ik vond het meer handelen in blinde paniek........

Verhagen......... idd een drama, wil op een RK manier macht :mrgreen: Ben Bot wat zo gruwelijk veel beter, maar hij had nog een tegoedbon van Balkie voor die functie omdat hij Balkie een keer op zijn diens verzoek had gesteunt......

Michel

Niels

Bericht door Niels » 24 feb 2010, 10:34

Ben het over het algemeen goed met je eens Perry al valt Plasterk me wel enorm tegen in de praktijk. Ik had daar zeker meer van verwacht. Studeren is straks alleen weggelegd voor de elite, slechte zaak imho...

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 10:40

Luco schreef:Ja en juist door die mix veranderd er niks.
Want de gesettelde orde verteld hoe het moet en zal er dus ook nooit geen frisse wind komen.
Radicaliseren zou ik niet direct een frisse wind willen noemen. Wat de PVV voorstaat is een soort politiestaat waar de islam verboden wordt, vrouwen met hoofddoekjes thuiszitten, de cultuur wordt afgeschaft en de democratie geminimaliseerd. Lekkere frisse wind.

@Niels: studeren voor de elite? Ik hoor het wel vaker, maar volgens mij valt dat wel mee. Volgens mij is het alleen zo dat de studenten, waarvan je kunt verwachten dat ze een redelijk salaris krijgen, later wat meer terug moeten betalen. "Investeren in jezelf", om het eens even goed tenenkrommend uit te leggen. Of zie ik iets over het hoofd?

Luco

Bericht door Luco » 24 feb 2010, 10:43

Snipe schreef:
Luco schreef:Ja en juist door die mix veranderd er niks.
Radicaliseren zou ik niet direct een frisse wind willen noemen. Wat de PVV voorstaat is een soort politiestaat waar de islam verboden wordt, vrouwen met hoofddoekjes thuiszitten, de cultuur wordt afgeschaft en de democratie geminimaliseerd. Lekkere frisse wind.

@Niels: studeren voor de elite? Ik hoor het wel vaker, maar volgens mij valt dat wel mee. Volgens mij is het alleen zo dat de studenten, waarvan je kunt verwachten dat ze een redelijk salaris krijgen, later wat meer terug moeten betalen. "Investeren in jezelf", om het eens even goed tenenkrommend uit te leggen. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb het over een frisse wind, waar noem ik de PVV?

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2010, 10:44

Ja, daar heb jij weer gelijk in.

Plaats reactie