Nieuwe Audi A8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Vdub

Re: Nieuwe Audi A8

Bericht door Vdub » 03 dec 2009, 23:02

Ik vind het echt een supermooie auto, subtiel veranderd zoals de VAG groep dat doet.. voor mij :thumbup:

Het begon natuurlijk met mijn mooie V8.. en ze blijven mooi.. het is dat ik het voor mn particuliere klanten niet kan verantwoorden maar anders reed ik een A8..

2000USA

Bericht door 2000USA » 04 dec 2009, 10:23

Zal vast IRL weer een dikke auto zijn, maar zo op de foto's doet het 'm geen recht. Dacht inderdaad tegen een A4 aan te kijken.

Maar ja, het is een Audi dus het zal wel weer als een malle verkopen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 dec 2009, 18:42

Vdub schreef:Ik vind het echt een supermooie auto, subtiel veranderd zoals de VAG groep dat doet.. voor mij :thumbup:

Het begon natuurlijk met mijn mooie V8.. en ze blijven mooi.. het is dat ik het voor mn particuliere klanten niet kan verantwoorden maar anders reed ik een A8..
Die discussie heb ik vaak gevoerd en persoonlijk ben ik van mening dat het onzin is. Zolang jij transparante prijzen hanteert die niet per se aan de bovenkant van de markt zitten, kan je volgens mij gerust een dikke auto rijden zonder daarop te worden aangekeken. De eigenaren van ons nieuwe accountantbureau rijden een gloednieuwe S4 avant, nieuwe A5 3.0 tdi en een fully loaded A6 3.0 tdi avant, good for them.. ik heb door een switch naar dit nieuwe accountantbureau vorig jaar bijna 20.000 euro bespaart.

Met andere woorden: als je prijstechnisch in je branche goed zit hoef je je daar volgens mij geen druk om te maken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 dec 2009, 21:55

Binnen Toppie....buitenkant Fail.......vooral de achterkant is een lachertje....nu moet je echt de typeaanduiding zien om te zien welk type het is......

Tuurlijk gaat ie verkopen want er is een een A8 vervangingsmarkt en sommige mensen willen nu eenmaal weer in de nieuw rijden inzake de buitenwereld...

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 05 dec 2009, 14:41

Weinig vernieuwend... saai.... ik denkt dat de 7 serie weer flink marktaandeel kan pakken de komende jaren :)

Tristan

Bericht door Tristan » 06 dec 2009, 08:00

Was een liefhebber van de eerste 2 A8´s maar dit is een gemiste kans van Audi. Vind ´m niet eens mooi en lijkt teveel op de A5 4/drs. Nee, de nieuwe 7 serie is het nu voor mij.

Marc R

Bericht door Marc R » 06 dec 2009, 09:05

De nieuwe 7 is het OOK niet.....

De oude S8 dan maar. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2009, 09:48

Oude S8 all the way. Deze vind ik niet mooi.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 dec 2009, 23:35

Blijft een beetje lastig deze auto.

Wat betreft de eerste foto's denk ik dat je de auto daarop niet zou moeten beoordelen. Dit soort foto's worden bewust "lelijk" gehouden. Denk aan BMW met de 1-serie coupe. Zo'n lelijke zandkleur op een lelijke geshopte achtergrond doet de auto niet tot zijn recht komen. Mensen kunnen dan langzaam wennen aan het model. Daarna komen de echte foto's met echte achtergronden en echte kleuren en iedereen is opeens om. Dus probeer niet te vroeg te negatief te denken, de ervaring leert dat je binnen een paar weken moet terugkomen op je eerder standpunt. En helemaal als je de auto in het echt ziet.

Dat laat onverlet dat de auto erg behoudend is gestyleerd. Weinig vernieuwend. Erg jammer, want Audi had het eerder toch veel beter voor elkaar. De lijnen zijn veel te veel een eenheidsworst wat Audi is geworden. Alles lijkt gewoon op elkaar. Dat is niet erg, maar wel voor je topmodel vind ik. Iets meer vernieuwing had wel gemogen van mij. Denk dat in het echt de gelijkenissen nog wel meevallen, maar zo op het eerste gezicht lijken alle Audi modellen veel te veel op elkaar wat betreft lijntjes en knikjes, wat je vooral aan de achterkant goed ziet. Maar we moeten er wel vanuit gaan dat Audi het zo gewild heeft, waarbij in het midden blijft of dit een gebrek aan lef is of een bewuste keuze vanuit het management.

De koplampen zien er vooralsnog niet uit. Een rechte lijn met bocht erin was veel mooier geweest dan deze welving, daar zal iedereen het over eens zijn. Ben benieuwd hoe dit uitpakt in het echt. Maar had anders gekund.

Het interieur is prachtig. Met afstand het mooiste interieur van alle concurrenten. BMW is ook niet verkeerd, maar ook niet vernieuwend, niet bijzonder genoeg en te zakelijk. Dit interieur is veel chiquer en luxer en heeft meer uitstraling dan de 7-serie. Dat was bij de vorige A8 ook al het geval. Audi is hier duidelijk onovertroffen.

Kortom: beetje mixed feeling.

allen

Bericht door allen » 06 dec 2009, 23:39

Mwoah, smaken verschillen. Persoonlijk vind ik het interieur van de nieuwe XJ een stuk mooier. De A8 oogt op zich wel ok hoor. Muv die, in mijn ogen, belachelijke koplampen. Dat ledgebeuren moeten ze eigenlijk bij alle merken afschaffen. Ik vind die kerstbolletjes gewoon niet niet mooi.

Rivanov
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport

Bericht door Rivanov » 22 feb 2010, 16:09

http://www.abhd.nl/video/audi-a8-2010/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 feb 2010, 16:16

^Tja. Allemaal wel prima en technisch 'perfect', maar die achterkant is mij té nikszeggend, en die leds aan de voorkant kán ik aan wennen. Wat hij ook zegt, als je in 't premium(...) segment niet echt op wil vallen:Doen.

Maar zo te zien staat er bij de 7er veel meer (stoere) auto....

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 feb 2010, 17:07

Kijk, zo'n touchpad vind ik nu weer enorm gaaf, helaas schrijf ik links en zou alleen een rechts gestuurde A8 een optie kunnen zijn 8)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 feb 2010, 21:34

Gaat op een kist staan, en schraapt zijn keel ...

" Jongens, deze A8 is een fantasieloos hok, of snap ik het niet meer... potverdorie
[schreeuwmodus aan]
ZIJN WE INGESLAPEN?? GROTE GRIJZE GEZINSAUTO'S VINDEN WIJ DF-ERS NIET LEUK.
[schreeuwmodus uit].
Wel een mooi interieur ??? (diepe zucht). Een 2CV uit 1963 heeft pas een mooi interieur.. kom nou toch.
De enige die wij toestaan om iets te zeggen over interieurs is MacBoy. Hij heeft daarop het DF-alleenrecht, eerstgeboorterecht zo u wilt. Niet omdat MacBoy er verstand van heeft, welnee, maar gewoon omdat MacBoy dat zo mooi vindt en dat gunnen wij hem. Maar de inhoud als zodanig is per definitie niet relevant.."

Stapt van kist af. Kijkt even rond en denkt: "He, dit was nu echt even nodig.."

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 feb 2010, 21:46

Eindelijk weer eens een echt serieuze test van ABHD! :thumbup:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 23 feb 2010, 00:41

FerdiACS1 schreef:Gaat op een kist staan, en schraapt zijn keel ...

" Jongens, deze A8 is een fantasieloos hok, of snap ik het niet meer... potverdorie
[schreeuwmodus aan]
ZIJN WE INGESLAPEN?? GROTE GRIJZE GEZINSAUTO'S VINDEN WIJ DF-ERS NIET LEUK.
[schreeuwmodus uit].
Wel een mooi interieur ??? (diepe zucht). Een 2CV uit 1963 heeft pas een mooi interieur.. kom nou toch.
De enige die wij toestaan om iets te zeggen over interieurs is MacBoy. Hij heeft daarop het DF-alleenrecht, eerstgeboorterecht zo u wilt. Niet omdat MacBoy er verstand van heeft, welnee, maar gewoon omdat MacBoy dat zo mooi vindt en dat gunnen wij hem. Maar de inhoud als zodanig is per definitie niet relevant.."

Stapt van kist af. Kijkt even rond en denkt: "He, dit was nu echt even nodig.."
Vriend van $p€€ :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 14 apr 2010, 08:44

Commentaar van mn vader die afgelopen vrijdag een uitnodiging had de A8 te bekijken. Ik kon er helaas niet zelf bij zijn:

+ Bediening mbv. touchpad gaat super
- Slechts 2 ipv. 4 voorkeuzestanden
- Gereedschap bij het reservewiel ipv. in de kofferbakklep
- Kleinere bagageruimte
- Bediening 4 zone clima achter in de armleuning, dus als je incidenteel met 5 personen in de auto zit, kun je achterin niet meer bedienen

Zo zullen er wel meer bezuinigingen zijn toegepast in de nieuwe A8 :(

Kortom niet echt een reden om van het oude naar het nieuwe model over te stappen, behalve als de oude aan vervanging toe is.

Marc R

Bericht door Marc R » 14 apr 2010, 14:58

K blijf erbij.....de facelift S8 ( van na 11-2007) is the way to go......Kirschschwarz graag...

Afbeelding

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 14 apr 2010, 23:19

* Kuch *

Afbeelding
Afbeelding

Ze worden met de dag mooier. Versnellingspook is even wennen. Vooral het terugzetten in "P" kan nog weleens een "R" worden.

MMI Touch werkt echt goed!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 apr 2010, 19:34

Heb inmiddels zowel de nieuwe A8 als de nieuwe 750i (gister en vandaag) gereden en ik zou voor de A8 kiezen.

De A8 heeft mij op veel punten enorm verrast. Dat je een vorig model A8 niet zou willen inruilen voor deze kan ik ABSOLUUT niet bij. Heeft je pa wel de nieuwe A8 gereden en niet in een A6 ofzo?

De massagestoelen in de nieuwe A8 zijn 2 compleet verschillende werelden. Heeft de oude A8 nog een "stang" die van boven naar beneden beweegt, rolt en niet hoger komt dan de helft van je rug... de nieuwe A8 heeft iets van 10 knoppen tot je schouders die draaien, duwen, schuiven... ongelooflijk comfortabel en relaxed. Je kan uit 5 verschillende massagetypes kiezen welke stuk voor stuk echt supergoed zijn!

De MMI heeft een flinke (grafische) update gekregen. Veel meer opties en mooier weggewerkt in het dashboard. Over het touchpad is genoeg geschreven, maar hier heeft Audi duidelijk een troef in handen t.o.v. de 7serie.

De adaptive suspension is uitgebreid met individuele settings. Je kan niet alleen het onderstel aanpassen, maar ook het gasrespons en het gedrag van de versnellingsbak. Dit heeft de 7 ook, maar in de oude A8 kon je alleen het onderstel aanpassen. Rolbewegingen heeft een bak van 2000 kilo natuurlijk altijd, maar lang niet zo erg als een "oud" (2008) model A8.

Wat hebben we nog meer... Nouja interieurwise kan je met het nieuwe model A8 uit verschillende sfeerkleuren kiezen. De stoelen zitten beter en als je de onderstaande fotos bekijkt valt er nog weinig uit te leggen. Maar hoe dan ook, het oude model van de A8 en dit nieuwe 2010 model zijn als water en vuur, waarbij het 2010 model een enorme verbetering is ten op zichte van het oude model!!

http://www.autoblog.nl/image-gallery?fi ... /A8L_2010/

Ik bedoel kom op..
Laatst gewijzigd door Maus335i op 17 apr 2010, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 17 apr 2010, 02:55

Audi6 schreef:Geheel eens met maus335i. Ik heb ook gereden met de nieuwe A8 en vind het een grote verbetering ten opzichte van de oude A8 D3. Snap niet dat je nog voor een oude A8 kiest, tenzij je natuurlijk te weinig budget hebt voor een nieuwe, dan is een oude A8 natuurlijk ook mooi. Hoewel de nieuwe A8 naar mijn smaak veel mooier is, met name de achterkant is een grote verbetering.. De 8erlichten van de A8 D3 waren te groot en zaten bovendien veel te hoog in de 8erklep, het zag er niet uit :cry:
Over hoe de nieuwe A8 rijdt kan ik niets vertellen, maar over het uiterlijk wel..
En op dat gebied ben ik het dus totaal niet met je eens, de achterkant van de nieuwe a8 lijkt gewoon veel te veel op die van een a4, veel te anoniem. Ik vind dat er wel een wezenlijk verschil moet zijn tussen een a4tje (niet het papiertje) en een a8 qua uiterlijk. De oude a8 had nog wel een bepaalde stijl, en die achterkant zag er juist wel dik uit... Maarja, over smaak valt niet te screwen. :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 apr 2010, 09:16

Erik, daar heb ik eens over na zitten denken. Het is een feit dat de nieuwe A8 het nodige weg heeft van de A4, maar is dit niet juist wat de koper wil? Een S65 AMG koop je om lekker schreeuwerig op te vallen, een 760iL voor zn rij-eigenschappen en de A8 W12 om bij je klanten langs te komen die geen opmerkingen maken over je "veel te dure" auto, omdat ze niet beter weten dat het een luxe A4 is.

Quattro of achterwielaandrijving is verder niet belangrijk. Je koopt het grootste en zwaarste model van een bepaald merk niet om er mee te hoeken. Daar koop je een sportief model (RS4, C63 of M3) voor.

Ik heb een hele tijd geroepen dat ik de nieuwe A8 niet mooi vind, maar nu ik aan het uiterlijk begin te wennen en er mee gereden heb vind ik hem geweldig! Eerst wat andere kopers de afschrijving gunnen en over een paar jaartjes eens rondneuzen :)

wjn

Bericht door wjn » 19 apr 2010, 22:40

Omgekeerde wereld: Non-turbo verslaat turbo :mrgreen:

Audi A8 gegen BMW 7er im Vergleich — AUTO BILD 15/2010 — 19.04.2010

http://www.autobild.de/artikel/audi-a8- ... 62923.html

Marc R

Bericht door Marc R » 20 apr 2010, 13:19

OUCH.......das een gevoelige tik voor het sportieve BMW.

Check het verbruik ook even....daar zit gewoon 5ltr per 100km tussen.

Niet onbelangrijk.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 apr 2010, 13:50

Geheel eens met Maus. Audi is gewoon conservatief en dat willen de rijders ook. Bovendien wil Audi als merk eenheid uitstralen. En dat is ze goed gelukt. Daarbij lijkt een A4 niet meer op een A8 zodra je ze naast elkaar zet. Overigens wijs ik in dat kader nog eens fijntjes op mijn post op vorige pagina.

Even iets anders.

Afbeelding

Er klopt iets niet aan deze foto dacht ik eerst. Maar dit is dus een A8 zonder LED en met dagrijverlichting ! Wel met xenon, maar zonder LED's ! Wist niet dat dit kon ?? De A8 had veel lelijkere verlichting dacht ik dus, maar de oplossing is dus gewoon geen LED bestellen !

Hier de lelijke variant met LED.
Afbeelding

@ Adje: heb je ook interieurfoto's ?? De binnenkant van de A8 heeft echt iets magisch moois.

klik op de foto voor groot formaat
Afbeelding
(ik vind dit niet een super kleurencombo, maar toch wat een mogelijkheden !)

Plaats reactie