Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Kabinetscrisis voor het einde van de week?

1 Ja
25
46%
2 Nee
9
17%
3 Zal me worst wezen
20
37%

Totaal aantal stemmen: 54

Niels
Auto: Prius+

Re: Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Bericht door Niels » 21 feb 2010, 12:33

HansD schreef:
Niels schreef:Ik zou bijna +1 zeggen Hans ware het niet de PVDA wel erg diep gezonken is bij mij...
Ik had er beter een cynische smiley achter kunnen zetten :D . Je ontkomt echter helaas niet aan een coalitie zonder CDA of de PVDA.
Doe dan maar een coalitie van CDA, D'66 en VVD al moet ik zeggen dat ik het helemaal gehad heb met zowel het CDA als de PVDA.
Van paars werd ik destijds wel wat moe maar in vergelijking met Balkie's 1 t/m 23 :P was het een verademing. PVDA is bij mij heel diep gezonken maar by far nog niet zo ver als het CDA :lol: Tja ze vertegenwoordigen toch een groot deel van Nederland dus de kiezer zal dit wel allemaal willen zo :bag: VVD+D66 in de coalitie daar teken ik voor maar dat kun je met het CDA als grootste wel vergeten. Die vragen eerst hun christelijke vriendjes die het altijd met hun eens zijn natuurlijk.... Daarom wordt het ook nooit wat.

JP

Bericht door JP » 21 feb 2010, 12:35

^^ Inderdaad. Werd gister op Radio 2 ook al geopperd. Laat Wilders het maar ff proberen....om 2uur later weer nieuwe verkiezingen te houden :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 21 feb 2010, 12:41

V.w.b. Wilders: de geschiedenis herhaalt zich. 10 jaar terug had je Fortuyn, ook zo iemand die met een grote waffel zichzelf in de picture kon zetten. Fortuyn kon het net zo goed niet waarmaken maar heeft jammer genoeg de kans nooit gehad. Ik had het wel willen zien namelijk :mrgreen:

Toen ie werd vermoord pleitte een hele groep voor een standbeeld notabene. De briljante opmerking van m'n ma destijds: "als iedereen in Rotterdam met een grote bek een standbeeld verdient dan zal het wel vol worden" :lol:
Laatst gewijzigd door Niels op 21 feb 2010, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 21 feb 2010, 12:42

Fortuyn was toch van een andere orde dan Wilders hoor ...

Niels

Bericht door Niels » 21 feb 2010, 12:43

Beter of minder?

HansD

Bericht door HansD » 21 feb 2010, 13:04

Er zijn zoveel mensen die zitten te zeuren en Wilders zou het allemaal wel weten ... nou laat het hem maar doen, ik ben benieuwd... Maar dat gaat niet gebeuren... hij wil premier worden, niet meer niet minder...

het word dolle boel als Hero brinkman een minister word, het word lachen geblazen als onze premier weer eens in Engeland geweigerd word... Nederland word het lachertje van de internationale samenleving... eerst harry potter en daarna mozart als premier! hahaha lol

anyway... Ik heb geen zin dat die man jaren en jaren door zit te emmeren en groepen tegenelkaar opzet... laat het hem dan maar meteen doen, zijn we er meteen vanaf. Net zoiets als een pleister, meteen eraf trekken... Ik ben ook gewoon nieuwschierig, hoe hij het gaat doen en WAT hij allemaal gaat doen ...
Helemaal mee eens.
Ik heb het volgens mij al eerder geschreven maar als Wilders echt zoveel zetels wint als hij en de peilingen voorspellen hoop ik dat hij in de regering gaan zitten. Hij valt dan binnen notime van zijn voetstuk en dan ben je van die heldenverering zoals dat nu gebeurt af. Ik zie het hem niet doen, juist om deze reden, maar het is wel de beste -en gemakkelijkste- manier. Extremen redden het uiteindelijk toch niet in NL.
Beter of minder?
Fortuyn had een stuk meer inhoud en visie dan Wilders. En ook hij zag het niet zitten om met zoveel zetels in de regering/kamer te komen omdat hij gewoon niet genoeg geschikte mensen kon vinden om de plaatsen te bezetten.
VVD+D66 in de coalitie daar teken ik voor maar dat kun je met het CDA als grootste wel vergeten. Die vragen eerst hun christelijke vriendjes die het altijd met hun eens zijn natuurlijk....
Dat is niet waar. Het CDA werkt over het algemeen prima samen met de VVD en in iets mindere mate ook met D'66. 1 christelijk rechts georiënteerd, 1 liberale middenpartij en 1 liberaal rechtse partij, daar kun je prima een liberaal rechts kabinet mee vormen. De CU blijft een (splinter)partij met te weinig zetels -en uitgesproken meningen- om echt een rol van betekenis te spelen, in het vorige kabinet zaten ze ook alleen maar als opvulling om een meerderheid te vormen.
Laatst gewijzigd door HansD op 21 feb 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Harrie

Bericht door Harrie » 21 feb 2010, 13:07

Volgens mij heeft Fortuyn nooit de kans gehad.

JP

Bericht door JP » 21 feb 2010, 13:11

Ben eerder 'bang' voor de mensen achter Wilders. Zijn er genoeg bij die voor hun carriere bij de PVV, nooit een diplomatieke/bestuurlijke functie hebben gehad..

Waaronder Dion Graus, van BMW-verkoper, via een omweg naar tv-presentator, en na een interview met Wilders, staat ie opeens op de lijst van de PVV.

Niels

Bericht door Niels » 21 feb 2010, 14:30

HansD schreef:
Fortuyn had een stuk meer inhoud en visie dan Wilders. En ook hij zag het niet zitten om met zoveel zetels in de regering/kamer te komen omdat hij gewoon niet genoeg geschikte mensen kon vinden om de plaatsen te bezetten.
VVD+D66 in de coalitie daar teken ik voor maar dat kun je met het CDA als grootste wel vergeten. Die vragen eerst hun christelijke vriendjes die het altijd met hun eens zijn natuurlijk....
Dat is niet waar. Het CDA werkt over het algemeen prima samen met de VVD en in iets mindere mate ook met D'66. 1 christelijk rechts georiënteerd, 1 liberale middenpartij en 1 liberaal rechtse partij, daar kun je prima een liberaal rechts kabinet mee vormen. De CU blijft een (splinter)partij met te weinig zetels -en uitgesproken meningen- om echt een rol van betekenis te spelen, in het vorige kabinet zaten ze ook alleen maar als opvulling om een meerderheid te vormen.
Er mee "kunnen" is heel wat anders dan er ook mee samen willen. Als "vulling" hadden ze in deel 1 t/m 4 toch ook VVD of D66 kunnen betrekken?

Voor de Fortuyn liefhebbers kan ik alleen maar adviseren om het boek "In de ban van Fortuyn" eens te lezen. Die man heeft in het verleden nevernooit wat gepresteerd en ging dat in de regering ook zeker niet doen. Een relnicht van de eerste orde en verder helemaal niets... In het begin toen de man net kwam kijken vond ik het ook razend interessant hoor maar als je je wat verdiept in de materie :bag: Wilders heeft dan minder een uitgesproken visie maar minder dan Fortuyn is ie zeker niet, integendeel (al ben ik echt geen Wilders fan..).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 feb 2010, 14:33

Omdat Wilders nooit de absolute meerderheid krijgt, zal er altijd een coalitie volgen.................dat haalt al veel kou uit de lucht.
Vervolgens is het maar de vraag of Wilders in zo`n coalitie wil gaan zitten? Speculatief allemaal..........

Net in Buitenhof; mogelijkheden;

1 Een CDA-PvdA-Groen Links kabinet

2 Een minderheidskabinet van CDA-VVD, met gedoogsteun van de PVV ..........

FWIW
Laatst gewijzigd door romo op 21 feb 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 21 feb 2010, 14:44

Bij optie 1 kan ik beter gelijk een enkele reis buitenland boeken. :bag:

Doe maar iets als CDA - VVD - PVV indien mogelijk. Die Pechtold is ook een engerd.

Niels

Bericht door Niels » 21 feb 2010, 14:48

Enger dan deze?

Afbeelding

Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen de wereld in kijken :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 feb 2010, 14:55

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 21 feb 2010, 14:58

romo schreef:...

Net in Buitenhof; mogelijkheden;

1 Een CDA-PvdA-Groen Links kabinet

2 Een minderheidskabinet van CDA-VVD, met gedoogsteun van de PVV ..........
Wouter81 schreef:Bij optie 1 kan ik beter gelijk een enkele reis buitenland boeken. :bag:

Doe maar iets als CDA - VVD - PVV indien mogelijk. Die Pechtold is ook een engerd.
En wie krijgen we dan (niet weer :'( ) als MP ?

Joy

Bericht door Joy » 21 feb 2010, 15:01

Of het uiteindelijk iets uitmaakt is maar de vraag. Als er geen alternatieven zijn kom je vanzelf weer in dezelfde situatie terecht.
Er mag onderhand wel eens een frisse wind gaan waaien in het aanbod van verkiesbare partijen. Partijen die begrijpbare taal spreken (een kunst die Fortuyn goed verstond), willen luisteren naar de maatschappij en problemen kunnen oplossen waar de gewone man dagelijks mee te maken heeft.

Het is nu zo een 'ver van je bed show' geworden dat je je soms afvraagt van welke planeet de politici lijken te komen. Ze kakelen over absolute non-issues, maken fouten die zonder gevolg blijven, vergooien geld aan de meest bizarre projecten en laten de echte problemen voor wat ze zijn. Maar het ergste vind ik dat ze laten merken dat ze het volk als 'dom' beschouwen. Het maakt niet uit wat voor signalen de maatschappij afgeeft (bijv. kilometerheffing) de politiek beslist voor het volk.

Op dit moment lijkt er een Grand Canyon te liggen tussen de politiek en het volk. Het lijkt wel of ze de hele essentie van volksvertegenwoordiger vergeten zijn. En het treurige is dat ze er nog mee wegkomen ook. Straks bij de verkiezingen moet ik gaan kiezen uit een stel regelrechte slappelingen waar ik 0,0 vertrouwen danwel klik mee heb. :'(

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 feb 2010, 15:12

Wilders heeft er nogal een handje van om de kiezer op de mouw te spelden dat de complexiteit van besluitvorming veroorzaakt wordt door de kabinetten en niet een gegeven is van een steeds internationalere en complexere wereld.

Ja makkelijk om begrijpelijke taal te spreken in de oppositie maar in een kabinet zal blijken dat dat onmogelijk wordt.

Niels

Bericht door Niels » 21 feb 2010, 15:21

Ik zou je forumnaam even wijzingen JP :mrgreen:

@Joy: begrijpbare taal is niet altijd mogelijk omdat dingen gewoon complexer in elkaar steken dan dat het in eerste instantie lijkt. Het begint echter wel met visie i.p.v. detail geneuzel waar men erg goed in was de laatste jaren :bag:

romo

Bericht door romo » 21 feb 2010, 15:27

Ja makkelijk om begrijpelijke taal te spreken in de oppositie maar in een kabinet zal blijken dat dat onmogelijk wordt
Dat is niet exclusief voorbehouden aan Wilders, in de aanloop naar de verkiezingen is de bekende retoriek van alle tijden en van alle partijen.......................eenmaal in het kabinet (ongeacht welke partijen) weet iedere Nederlander wat er van die zogenaamde beloftes terechtkomt.................

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2010, 15:33

JP schreef:Ben eerder 'bang' voor de mensen achter Wilders. Zijn er genoeg bij die voor hun carriere bij de PVV, nooit een diplomatieke/bestuurlijke functie hebben gehad..

Waaronder Dion Graus, van BMW-verkoper, via een omweg naar tv-presentator, en na een interview met Wilders, staat ie opeens op de lijst van de PVV.

Doen de mensen die wel een functie in die richting hebben gehad het nu zo goed dan :bag: :bag:

Een bmw verkoper weet iig wat 90% van dit forum zou willen :angel: :angel:

romo

Bericht door romo » 21 feb 2010, 15:43

Doen de mensen die wel een functie in die richting hebben gehad het nu zo goed dan?

Spot on IMHO.............

Als je bang bent voor nieuw bloed dan zou dus niemand ooit een kans krijgen om danwel in de 2e kamer, danwel in de regering te komen..............

JP

Bericht door JP » 21 feb 2010, 15:49

- Doordat dit land leeft onder al zijn regeltjes en voorschrifften.....
- Dat je voor iedere scheet tegenwoordig een cursus moet volgen/diploma moet hebben....
- Er bij elke vacature (hoe simpel het werk ook is) een waslijst met eisen staat, voor de werkzoekende....

Dan verwacht ik idd dat die mensen die nieuw in het kabinet/regering komen, toch wel ergens enige ervaring in die richting hebben.... :hmmm:

Anders moet ik ook maar eens aan een carriereswitch gaan denken... :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 feb 2010, 15:51

Net als dat heel NL vol zit met bondscoachen zit het ook vol met politici, dus waarom niet ook iedereen de kans/mogelijkheid geven om het te worden?

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2010, 15:54

JP schreef:- Doordat dit land leeft onder al zijn regeltjes en voorschrifften.....
- Dat je voor iedere scheet tegenwoordig een cursus moet volgen/diploma moet hebben....
- Er bij elke vacature (hoe simpel het werk ook is) een waslijst met eisen staat, voor de werkzoekende....

Dan verwacht ik idd dat die mensen die nieuw in het kabinet/regering komen, toch wel ergens enige ervaring in die richting hebben.... :hmmm:

Anders moet ik ook maar eens aan een carriereswitch gaan denken... :mrgreen:

Misschien zijn juist die drie punten die je nu noemt de redenen dat de politici niet meer van deze wereld zijn en dat bedrijven geen inpakkers schoonmakers enz enz kunnen vinden omdat ze daar ook een universitaire opleiding voor vragen.
Het moet en kan allemaal veel simpeler.
Nederland werkt zichzelf uit de markt door al die regeltjes/opleidingen/eisen enz.

JP

Bericht door JP » 21 feb 2010, 15:56

Klopt Luco :thumbup:

maar;

Je kan nog de ambitie hebben om voor het hoogste te gaan (bij F1), maar je zult toch laag moeten beginnen. Daarom nam ik Dion Graus (die opeens in Economische zaken komt) ook als voorbeeld.

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2010, 16:00

Misschien moeten er maar eens mensen met een "normale simpele" gedachtengang in de regering.
Mensen die "logisch" nadenken en die niet overal een drama van maken.

Mensen die in "het leven" staan ipv uit een unker of ivoren toren komen.

En nog belangrijker, mensen die kunnen rekenen, want dat kunnen ze nu echt niet in den haag.

Plaats reactie