Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Kabinetscrisis voor het einde van de week?

1 Ja
25
46%
2 Nee
9
17%
3 Zal me worst wezen
20
37%

Totaal aantal stemmen: 54

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Bericht door Richardt. » 20 feb 2010, 12:15

Heb het gisterenavond helaas allemaal gemist, had verwacht dat het na het weekend zou gebeuren. Dus nu even wat dingen lezen.

Zoals ik eerder heb gezegd, ik ben er eigenlijk wel blij mee maar ben ook een beetje bang over hoe het nu verder moet. Vooral wanneer de PVV de grootste partij wordt.
Ik ben wel van plan om daar op te stemmen, maar of het echt het beste is als zij de grootste worden? :|

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 feb 2010, 12:20

Ook al wordt de PVV de grootste partij, als niemand met ze wil samenwerken komen ze alsnog in de oppositie :)

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2010, 13:52

Door het gevallen kabinet is besloten de missie in uruzgan te verlengen tot augustus 2010 en vervolgens de zaak af te bouwen tot eind 2010. Omdat dat besluit niet meer te herzien is nu vertrekken we daar en eindigt de missie.
Ik hoop dat dat de uiteindelijke redenatie wordt.
Ook al wordt de PVV de grootste partij, als niemand met ze wil samenwerken komen ze alsnog in de oppositie :)
De PVV wil ook helemaal niet in een regeringscoalitie.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2010, 13:53

dvh schreef:
Emiel schreef:Bos zal wel balkenende zijn positie willen gaan innemen als gezicht van NL ?

Vraag me af of het er beter op gaat worden nu. Van ellende naar ellende.

Domme vraag wellicht, maar hoe gaat dit ?
Nu komt er binnen 3 maanden een nieuw kabinet.
Dus laat zeggen dat Pvda,pvv en d66 het nieuwe kabinet vormen, wie of wanneer word er een beslissing genomen wie er premier wordt ?

Het is gebruikelijk dat de partij met het meeste aantal gewonnen zetels de premier levert, uiteraard is er eerst een informatie ronde; die onderzoekt de mogelijkheden van eventuele te vormen coalities die kan rekenen op een kamermeerderheid, het maken van een concept regeerakkoord.

Is men daar uit, dan volgt een formatie ronde; hier worden de puntjes op de i gezet, de formateur is vaak de toekomstig premier. Taak; vorming van het kabinet, uitwerken regeerakkoord, portefeuille verdeling.
Laatst gewijzigd door romo op 20 feb 2010, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2010, 14:00

Ik weet hoe de coalitiepolitiek in NL werkt romo :wink: .

Wat ik ermee wil zeggen is dat ik Wilders niet in een regeringscoalitie zie gaan zitten omdat hij dan zijn standpunten (welke?) waar moet gaan maken en hij volgens mij heel goed weet dat dat niet haalbaar is. Ook hij moet zich dan conformeren aan een regeringsakkoord en de grondwet waardoor zijn gemakkelijke populistische uitspraken een compleet ander gewicht krijgen. Daarbij wie heeft hij tot zijn beschikking om als ministers te functioneren?

Hij wil wel premier worden met de absolute meerderheid maar dat gaat toch niet gebeuren (mag ik hopen in ieder geval)..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2010, 14:14

Was niet voor jou Hans,....................... :wink:

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2010, 14:17

:oops: :shithappens:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2010, 14:25

romo schreef:Was niet voor jou Hans,....................... :wink:
zo is dat :wink: thnx for explaning.

maareuh hij kan toch ook ministers aanwijzen uit partijen die wel geschikte hebben? ik zie geen problemen, en regeringen en of mensen die er nu zaten kunnen gemist worden....er zouden goede krachten moeten komen die onafhankelijk van de partij voor het volk kiezen en niet voor de partij alleen, daarbij liever geen religieuze achtergrond zoals een CP of CDA oid aan de Top, dat in elk geval niet, die zijn veels te zacht voor criminelen en oproer kraaiers en hooligans en extreme geloven or whatever omdat dat zogenaamd ook mensen zijn...ja dat zijn ze maar verspelen hun rechten als ze zich niet gedragen.
Verder hoorde ik wel eens dat als je ontsnapt uit de gevangenis of tijdens proefverlof je geen zwaardere straf krijgt?? als dat zo is moeten ze dat meteen veranderen! bv, probeer je te ontsnappen 1 jaar extra straf ofzo, doe je het nog en keer dubbel.
Gewoon duidelijke straffen die zelfs boeven snappen :mrgreen: dus breek je ergens in verspeel je je meeste rechten en ben je vogelvrij ofzoiets en kun je nadien geen klachten over/tijdens dat indienen, wie z'n reet brand moet op de blaren zitten.

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2010, 14:32

maareuh hij kan toch ook ministers aanwijzen uit partijen die wel geschikte hebben?
Zo werkt dat niet Rene :D .
er zouden goede krachten moeten komen die onafhankelijk van de partij voor het volk kiezen en niet voor de partij
Eens, alleen hebben we in NL een partijenstelsel.
daarbij liever geen religieuze achtergrond zoals een CP of CDA oid aan de Top
Dat heet nu eenmaal democratie. De meerderheid bepaald. CP is trouwens geen partij (meer), je bedoeld waarschijnlijk CU (Christen Unie)?
Verder hoorde ik wel eens dat als je ontsnapt uit de gevangenis of tijdens proefverlof je geen zwaardere straf krijgt??
Klopt, ontsnappen is niet strafverzwarend.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2010, 15:01

:bag: yep CU :mrgreen:

eigenlijk toch heel erg raar dat ontsnappen niet strafverzwarend werkt...dan zou je het makkelijker op kunnen gokken, bijna uitlokking :wink:

net als bv, een boef wordt gevangen via "onrechtmatig" verkregen bewijs, maar het bewijs ligt er...doch zou een boef dan vrij gesproken kunnen worden, dat vind ik ook erg raar/krom...(al begrijp ik de intentie wel vanwege privacy, maar toch)

Harrie

Bericht door Harrie » 20 feb 2010, 21:46

Ik zou er nog niet zeker van zijn dat de PVV niet in de regering komt. Ik hoorde in de wandelgangen ook al een combinatie PvdA-PVV- en een derde partij. PvdA zou er niet meer zo tegen zijn als ze in eerste instantie roepen. De laatste dagen heeft alleen Pechthold HEEL duidelijk gezegd dat PVV de enige partij is waarmee ze NIET willen praten.

Ook heb ik Bos vanmorgen ook niet ontkennend reageren op een eventuele lijmpoging.

Shakes

Bericht door Shakes » 20 feb 2010, 21:49

Prachtig dat de partijen de PVV bij voorbaat afwijzen. Democraten noemen ze zichzelf vast alleen thuis.

(ben absoluut geen PVVer oid maar de grote bek van die PVDA/CDA/etc. losers komt me de keel uit).

Harrie

Bericht door Harrie » 20 feb 2010, 21:51

InjectTheVenom schreef:Laat ze maar eens onderzoeken waarom die brief van de NAVO er TOCH kwam ondanks dat overduidelijk was dat de Pvda tegen verlenging is en er dus eigenlijk helemaal geen brief had hoeven komen... durf te wedden dat De Hoop-Scheffer en Balkenende onder 1 hoedje spelen om zo de Pvda buiten spel te zetten, ze zijn toch al constant bezig om die partij te klieren en te treiteren :hmmm:
Klpt niet helemaal wat je zegt. PvdA wist van de brief. dat was wel duidelijk geworden in het debat. Ze hebben bij nagenoeg alle besprekingen bij gezeten en hebben toen niet gezegd dat die optie onbespreekbaar was.

Scheffie en Balkie onder 1 hoedje gespeeld om PvdA buitenspel te zetten? Dat geloof ik ook niet, want in feite hebben ze PvdA nu sterker gemaakt dan ze waren. Bos heeft nu keurig zijn rug recht kunnen houden (voor de domme buitenwacht) en gaat hiermee zetels winnen.

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2010, 22:07

Gewoon paars weer terug.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 feb 2010, 22:23

Ik zou bijna +1 zeggen Hans ware het niet de PVDA wel erg diep gezonken is bij mij...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 feb 2010, 22:26

Shakes schreef:Prachtig dat de partijen de PVV bij voorbaat afwijzen. Democraten noemen ze zichzelf vast alleen thuis.

(ben absoluut geen PVVer oid maar de grote bek van die PVDA/CDA/etc. losers komt me de keel uit).
:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2010, 22:35

Balkenende 4 was het al (was dat bijna vergeten)

vroeger noemden ze het praten als Brugman, straks noemen ze het: praten als Balkenende :mrgreen:

Hoop aub niet dat het CDA weer in de regering komt please not... :angel:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 feb 2010, 22:40

Harrie schreef:
InjectTheVenom schreef:Laat ze maar eens onderzoeken waarom die brief van de NAVO er TOCH kwam ondanks dat overduidelijk was dat de Pvda tegen verlenging is en er dus eigenlijk helemaal geen brief had hoeven komen... durf te wedden dat De Hoop-Scheffer en Balkenende onder 1 hoedje spelen om zo de Pvda buiten spel te zetten, ze zijn toch al constant bezig om die partij te klieren en te treiteren :hmmm:
Klpt niet helemaal wat je zegt. PvdA wist van de brief. dat was wel duidelijk geworden in het debat. Ze hebben bij nagenoeg alle besprekingen bij gezeten en hebben toen niet gezegd dat die optie onbespreekbaar was.

Scheffie en Balkie onder 1 hoedje gespeeld om PvdA buitenspel te zetten? Dat geloof ik ook niet, want in feite hebben ze PvdA nu sterker gemaakt dan ze waren. Bos heeft nu keurig zijn rug recht kunnen houden (voor de domme buitenwacht) en gaat hiermee zetels winnen.
Niet onbespreekbaar maar met een duidelijke anti houding van Bos, maar ik begrijp je antwoord.
Scheffie (let even op, van oorsprong een CDA'er net als Jan-Peter he!) en Balkie hadden het er altijd nog samen door kunnen drukken en dan lange neus naar de Pvda maken omdat die het als "niet onbespreekbaar" beschouwd heeft en in hun ogen dus niet moet zeiken maar slikken... zeg nou zelf, is het niet wat heel toevallig dat er een Nederlander bij de Navo heeft gezeten?

HansD

Bericht door HansD » 20 feb 2010, 22:45

Niels schreef:Ik zou bijna +1 zeggen Hans ware het niet de PVDA wel erg diep gezonken is bij mij...
Ik had er beter een cynische smiley achter kunnen zetten :D . Je ontkomt echter helaas niet aan een coalitie zonder CDA of de PVDA.
Doe dan maar een coalitie van CDA, D'66 en VVD al moet ik zeggen dat ik het helemaal gehad heb met zowel het CDA als de PVDA.

Metchu

Bericht door Metchu » 21 feb 2010, 04:54

kom maar op met die verlosser wilders! ik ben benieuwd :banaan:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 feb 2010, 08:20

HansD schreef:
Niels schreef:Ik zou bijna +1 zeggen Hans ware het niet de PVDA wel erg diep gezonken is bij mij...
Ik had er beter een cynische smiley achter kunnen zetten :D . Je ontkomt echter helaas niet aan een coalitie zonder CDA of de PVDA.
Doe dan maar een coalitie van CDA, D'66 en VVD al moet ik zeggen dat ik het helemaal gehad heb met zowel het CDA als de PVDA.
+1

romo

Bericht door romo » 21 feb 2010, 09:51

Wat velen vergeten; de democratie zal haar loop moeten nemen.

Dat betekent dat alle deelnemende partijen, incluis Wilders, stemmen kunnen trekken. De uiteindelijke, democratisch bepaalde, uitslag zal daarna de coalitievorming bepalen............

Dat je het daar als persoon niet altijd mee eens bent is ander verhaal, een partij/persoon vooraf afschieten is ook niet wijs................in het leger leerde ik; Geef een kneus een kans, stop hem bij de Intendance.................

Zoals CDA-PvdA-CU hun kans hebben gekregen, gewogen zijn en te licht bevonden ( achteraf dus), zo moet dat ook met de komende regering/coalitie...............

In een volwassen democratie wordt achteraf verantwoording afgelegd, daar kan iedereen boven de 18 jaar aan meedoen, door naar het stemhok te gaan.....................

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2010, 10:24

GTRene schreef:Balkenende 4 was het al (was dat bijna vergeten)

vroeger noemden ze het praten als Brugman, straks noemen ze het: praten als Balkenende :mrgreen:

Hoop aub niet dat het CDA weer in de regering komt please not... :angel:
Met de PVDA (sorry Metchu) ben je nog slechter af Rene, die zijn nog softer voor al het uitschot wat er rondloopt :bag:

Ik denk dat ik maar niet ga stemmen en dan achteraf ga zeiken, zoals een goede nederlander betaamt :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 21 feb 2010, 12:21

Metchu schreef:kom maar op met die verlosser wilders! ik ben benieuwd :banaan:

Euh, ik mis wat......
Even natuurlijk niet beledigend bedoelt, hij is toch anti-islam ed.

Zou jij dan lekker zitten met zo'n leider hier in Nederland?
Ik heb respect voor jouw manier van leven in Nederland, zeer positief, maar denk maar niet dat het er hier prettiger op gaat worden door Wilders.......

Of ben je nu gewoon sarcastisch en mis ik een smiley?

Bos is trouwens een regelrechte eikel. Ik gok op slechts 10 zetels voor PVDA in nieuwe kabinet.

Metchu

Bericht door Metchu » 21 feb 2010, 12:32

Er zijn zoveel mensen die zitten te zeuren en Wilders zou het allemaal wel weten ... nou laat het hem maar doen, ik ben benieuwd... Maar dat gaat niet gebeuren... hij wil premier worden, niet meer niet minder...

het word dolle boel als Hero brinkman een minister word, het word lachen geblazen als onze premier weer eens in Engeland geweigerd word... Nederland word het lachertje van de internationale samenleving... eerst harry potter en daarna mozart als premier! hahaha lol

anyway... Ik heb geen zin dat die man jaren en jaren door zit te emmeren en groepen tegenelkaar opzet... laat het hem dan maar meteen doen, zijn we er meteen vanaf. Net zoiets als een pleister, meteen eraf trekken... Ik ben ook gewoon nieuwschierig, hoe hij het gaat doen en WAT hij allemaal gaat doen ...

Maar goed, het liefste natuurlijk niet ;)

Plaats reactie