Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?
-
Marc R
Re: Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?
Hunebedje....
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Toe maarrrrrrrrrrrr
Tralalala
Volgens Frits Wester 90% kans

Tralalala
Volgens Frits Wester 90% kans
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ze nemen wel de tijd.....................wat een lijdensweg zeg..................
Pull the trigger.........................de pil van Drion mag ook................dot it, do it fast.........
Pull the trigger.........................de pil van Drion mag ook................dot it, do it fast.........
-
Luco
Ja hoor kabinet is gevallen, nu persconferentie van wouter bos 
- RVV
Nieuwe verkiezingen binnen 3 maanden
DEN HAAG - Als premier Jan Peter Balkenende bij koningin Beatrix het ontslag van zijn kabinet heeft aangeboden, worden uiterlijk 83 dagen nadat de koningin het ontbindingsbesluit heeft ondertekend, nieuwe verkiezingen gehouden.
Zodra de koningin het ontslag van het kabinet heeft ingewilligd en het ontbindingsbesluit heeft getekend, gaat eerst een termijn in van maximaal veertig dagen waarin de kandidaatstelling voor een nieuwe Tweede Kamer klaar moet zijn. Het is moeilijk om deze periode in te korten, omdat er veel moet worden geregeld.
De verkiezingen moeten volgens de kieswet worden gehouden op de 43e dag na de kandidaatstelling. Acht dagen daarna komt de nieuwe Tweede Kamer voor het eerst bijeen.
Geen regels
Er zijn geen regels wanneer het officiële ontbindingsbesluit moet worden genomen. Soms zit er tussen de val van een kabinet en de daadwerkelijke ontbinding van de Tweede Kamer een langere periode, bijvoorbeeld om te voorkomen dat de verkiezingsdag in een vakantie valt.
De val van het kabinet is overigens niet van invloed op de gemeenteraadsverkiezingen die op 3 maart worden gehouden.
DEN HAAG - Als premier Jan Peter Balkenende bij koningin Beatrix het ontslag van zijn kabinet heeft aangeboden, worden uiterlijk 83 dagen nadat de koningin het ontbindingsbesluit heeft ondertekend, nieuwe verkiezingen gehouden.
Zodra de koningin het ontslag van het kabinet heeft ingewilligd en het ontbindingsbesluit heeft getekend, gaat eerst een termijn in van maximaal veertig dagen waarin de kandidaatstelling voor een nieuwe Tweede Kamer klaar moet zijn. Het is moeilijk om deze periode in te korten, omdat er veel moet worden geregeld.
De verkiezingen moeten volgens de kieswet worden gehouden op de 43e dag na de kandidaatstelling. Acht dagen daarna komt de nieuwe Tweede Kamer voor het eerst bijeen.
Geen regels
Er zijn geen regels wanneer het officiële ontbindingsbesluit moet worden genomen. Soms zit er tussen de val van een kabinet en de daadwerkelijke ontbinding van de Tweede Kamer een langere periode, bijvoorbeeld om te voorkomen dat de verkiezingsdag in een vakantie valt.
De val van het kabinet is overigens niet van invloed op de gemeenteraadsverkiezingen die op 3 maart worden gehouden.
-
allen
Was lekker slapen met de tv aan vannacht. Balkenende 5 anyone? 
-
Rupie
Misschien moeten we Heijnsbroek weer vragen? 
-
Emiel
Bos zal wel balkenende zijn positie willen gaan innemen als gezicht van NL ?
Vraag me af of het er beter op gaat worden nu. Van ellende naar ellende.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Denk je dat je een nieuwtje hebt op de zaterdagmorgen. Is Luco me voor. Nou ja ben je daar iig wél snel in.
Anyway, 't sneeuwt hier.
Anyway, 't sneeuwt hier.
-
Rupie
En bedankt voor dat nieuwtje, ik ging tot een minuut geleden een zonnige dag tegemoet

- Ravin ///M
En ik dacht dat ik nieuws had...
-
Shakes
- Hans
Dat gaan leuke formatie besprekingen worden na de verkiezingen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
nou, eindelijk................................wat een bevalling zeg........................
Zoals eerder in een ander draadje opgemerkt waren er minsten 5 heikele punten waarop dit kabinet zou kunnen struikelen............................en ik schatte die kans ook hoog in...........
Verbazingwekend kan het allermist zijn IMO, het lag in de lijn der verwachting................
Zoals eerder in een ander draadje opgemerkt waren er minsten 5 heikele punten waarop dit kabinet zou kunnen struikelen............................en ik schatte die kans ook hoog in...........
Verbazingwekend kan het allermist zijn IMO, het lag in de lijn der verwachting................
-
Xave30
We staan ook prominent op de frontpage van de BBC, CNN , en Fox News.
- Gert-jan
het Nederlandse kabinet op zijn best 
- dvh
Emiel schreef:Bos zal wel balkenende zijn positie willen gaan innemen als gezicht van NL ?
Domme vraag wellicht, maar hoe gaat dit ?
Nu komt er binnen 3 maanden een nieuw kabinet.
Dus laat zeggen dat Pvda,pvv en d66 het nieuwe kabinet vormen, wie of wanneer word er een beslissing genomen wie er premier wordt ?
- Maus335i
Traditioneel schuift de grootste partij in het kabinet de premier naar voren. Als PvdA de meeste zetels zou hebben in bovenstaand voorbeeld, zou Bos premier kunnen worden. Maar het kan zo zijn datie die post doorschuift naar een ander(e partij). Ik stem denk ik PVV, al zal ik eerst iets van een kieswijzer doen. Maar ik zie Wilders liever niet als premier, ofwel het gezicht van Nederland. Zo'n rol zie ik liever weggelegd voor Rutte ofzo.dvh schreef:Emiel schreef:Bos zal wel balkenende zijn positie willen gaan innemen als gezicht van NL ?
Domme vraag wellicht, maar hoe gaat dit ?
Nu komt er binnen 3 maanden een nieuw kabinet.
Dus laat zeggen dat Pvda,pvv en d66 het nieuwe kabinet vormen, wie of wanneer word er een beslissing genomen wie er premier wordt ?
- InjectTheVenom
Laat ze maar eens onderzoeken waarom die brief van de NAVO er TOCH kwam ondanks dat overduidelijk was dat de Pvda tegen verlenging is en er dus eigenlijk helemaal geen brief had hoeven komen... durf te wedden dat De Hoop-Scheffer en Balkenende onder 1 hoedje spelen om zo de Pvda buiten spel te zetten, ze zijn toch al constant bezig om die partij te klieren en te treiteren 
- GTRene
yes
maar waarom moet de koningin nou beslissen voor of een lijmpoging...afijn dat zal wel iets statisch zijn of hoe noemen ze dat.
maar tot de nwe verkiezingen betekent dat dus dat CDA en CU de taken van de ex PvdA krijgen...voor ff
In elk geval blij dat kabinet(cabaret) Balkenende gevallen is pfff was niet goed voor men bloeddruk
voor de rest zien we wel, hoop dat er een sterk/duidelijk kabinet/regering voor terug komt
eneuh de KMH kastjes voor particulieren auto's nu echt van de baan is
voor lease en auto's van de zaak en of alles waar registratie voor nodig is ist wel handig
magoed, de oude stempel de deur uit 
maar tot de nwe verkiezingen betekent dat dus dat CDA en CU de taken van de ex PvdA krijgen...voor ff
In elk geval blij dat kabinet(cabaret) Balkenende gevallen is pfff was niet goed voor men bloeddruk
voor de rest zien we wel, hoop dat er een sterk/duidelijk kabinet/regering voor terug komt
eneuh de KMH kastjes voor particulieren auto's nu echt van de baan is
voor lease en auto's van de zaak en of alles waar registratie voor nodig is ist wel handig
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
NaiefGTRene schreef: voor de rest zien we wel, hoop dat er een sterk/duidelijk kabinet/regering voor terug komt
:
-
OnlineHansD
Maar wat gaan we nu antwoorden aan de NAVO?
- SteV6
Sorry, we zijn gevallenHansD schreef:Maar wat gaan we nu antwoorden aan de NAVO?
- JP
:fy: were out of here !HansD schreef:Maar wat gaan we nu antwoorden aan de NAVO?
- Maus335i
Door het gevallen kabinet is besloten de missie in uruzgan te verlengen tot augustus 2010 en vervolgens de zaak af te bouwen tot eind 2010. Omdat dat besluit niet meer te herzien is nu vertrekken we daar en eindigt de missie.HansD schreef:Maar wat gaan we nu antwoorden aan de NAVO?
Op deze manier heeft de PvdA uiteindelijk toch zijn zin, de missie gaat niet door.