Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
ErikS

Re: Lotus Elise S2 135R

Bericht door ErikS » 18 feb 2010, 15:14

Zo, op de tenen getrapt?
Goede reclame! niet dus.

De 'moeilijke' manier krijg je ook gewoon garantie, sterker nog. je krijgt gewoon een nieuwe uit de UK mocht er iets niet kloppen..

Dit is een non-comercieel forum, dus zonder voorstellen heb je hier op deze manier weinig te zoeken, toch? :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 18 feb 2010, 15:19

Ben ik ook heel benieuwd naar. Meestal lijken die prijzen nl. nergens naar. Maar ik kan nog wel een set Pro Race 1.2 7,5x17 5x98 ET 35 gebruiken, dus ben benieuwd wat die moeten kosten bij aanschaf in NL. 8x17 is trouwens ook goed, maar het moet wel 5x98 zijn, ik kan niks met schuifbouten gepruts.
Laatst gewijzigd door steve smith op 18 feb 2010, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2010, 15:21

steve smith schreef:Ben ik ook heel benieuwd naar. Meestal lijken die prijzen nl. nergens naar. Maar ik kan nog wel een set Pro Race 1.2 7,5x17 5x98 ET 35 gebruiken, dus ben benieuwd wat die moeten kosten bij aanschaf in NL.
Post dan ook maar de prijs voor een set voor een Exige S2.

Michel

steve smith

Bericht door steve smith » 18 feb 2010, 15:29

Toch vind ik het wel grappig dat die lui van GKB zich aanmelden. Een teken aan de wand dat het klassieke importeur/dealer/exclusiviteits systeem niet meer van deze tijd is. Lijkt me namelijk best vervelend als je op een forum als dit je doelgroep live kunt volgen terwijl ze hun inkopen elders doen. Wellicht tijd voor ze om wat minder hebberig te gaan worden en concurrerend te gaan leveren! Voor 10 piek loop ik echt niet weg maar voor 50eu per wiel wel.

allen

Bericht door allen » 18 feb 2010, 15:31

Pardon, ik heb nogsteeds geen antwoord op mijn vraag.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 feb 2010, 15:33

allen schreef:Pardon, ik heb nogsteeds geen antwoord op mijn vraag.
Huisregels doorlezen is moeilijk.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2010, 15:41

A. zoelen zal we niet meer posten.

Michel

allen

Bericht door allen » 18 feb 2010, 15:48

Lijkt me wel hoor Michel. Ze willen toch geld verdienen?

Stéphane, want vind je van dit model? Is in alle maten denkbaar verkrijgbaar.

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2010, 15:50

Te veel een poetserswiel Allen, met die schroefjes.

Maar voor 100 euro per wiel wil ik ze wel overwegen ;-)

Michel

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 15:51

allen schreef:Lijkt me wel hoor Michel. Ze willen toch geld verdienen?

Stéphane, want vind je van dit model? Is in alle maten denkbaar verkrijgbaar.

Afbeelding

Dat is voor een BMW :lol:

allen

Bericht door allen » 18 feb 2010, 15:55

Iets ander model, maar hier dan. Kom op heren, je hoeft ze niet te poetsen.

Afbeelding

a.zoelen

Bericht door a.zoelen » 18 feb 2010, 16:01

Erik,

Je hebt gelijk, maar ben niet op mijn tenen getrapt hoor. Ik maak alleen dagelijks mee bij ons op het bedrijf dat eindverbruikers mijn advies nodig hebben omdat er dus wel degelijk zaken verkeerd gaan met online bestellen. uiteindelijk resulteerd dit in een verkoop bij 1 van onze dealers die de juiste after sales aan jullie kunnen bieden

Met vriendelijke groet Adriaan van Zoelen
Erik Stoffelsen schreef:Zo, op de tenen getrapt?
Goede reclame! niet dus.

De 'moeilijke' manier krijg je ook gewoon garantie, sterker nog. je krijgt gewoon een nieuwe uit de UK mocht er iets niet kloppen..

Dit is een non-comercieel forum, dus zonder voorstellen heb je hier op deze manier weinig te zoeken, toch? :mrgreen:

a.zoelen

Bericht door a.zoelen » 18 feb 2010, 16:07

Natuurlijk is het jammer om te zien dat er veel mensen uitwijken naar het buitenland, terwijl wij als bedrijf juist onze uiterste best doen om het Produkt Team Dynamics te promoten. Ik denk dat we hier typisch nte maken hebben met een aantal mensen die het een sport vindt om een zo goedkoop mogelijk deal te maken i.p.v een juiste en verantwoordelijk deal. Nogmaals probeer het eens uit, wie weet is het de moeite waard.

Met vriendelijk groet,

Adriaan van Zoelen
steve smith schreef:Toch vind ik het wel grappig dat die lui van GKB zich aanmelden. Een teken aan de wand dat het klassieke importeur/dealer/exclusiviteits systeem niet meer van deze tijd is. Lijkt me namelijk best vervelend als je op een forum als dit je doelgroep live kunt volgen terwijl ze hun inkopen elders doen. Wellicht tijd voor ze om wat minder hebberig te gaan worden en concurrerend te gaan leveren! Voor 10 piek loop ik echt niet weg maar voor 50eu per wiel wel.

a.zoelen

Bericht door a.zoelen » 18 feb 2010, 16:08

J breedte en Inch maat Aub
Michel P schreef:
steve smith schreef:Ben ik ook heel benieuwd naar. Meestal lijken die prijzen nl. nergens naar. Maar ik kan nog wel een set Pro Race 1.2 7,5x17 5x98 ET 35 gebruiken, dus ben benieuwd wat die moeten kosten bij aanschaf in NL.
Post dan ook maar de prijs voor een set voor een Exige S2.

Michel

steve smith

Bericht door steve smith » 18 feb 2010, 16:11

Michel P schreef:A. zoelen zal we niet meer posten.

Michel
Dat zou ik dus jammer vinden. Als klassieke NL bedrijven die internetclubjes nooit serieus namen zich beginnen te registreren omdat ze het blijkbaar toch iets mislopen ben ik benieuwd wat ze te melden hebben. Als ze vervolgens met bruto - 10% door de bocht komen kunnen we altijd nog op de BAN knop (laten) drukken.

Zeker gezien de gemiddelde trackday-junkie een setje of 3 (zomer/winter/track) in z'n garage heeft liggen, of randdebielen zoals wij een set of 6a7 aan 17" GTA wielen hebben zwerven die eigenlijk te smal zijn. Zou best interessant zijn als er een middenweg te vinden zou zijn.

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 16:20

De handel is kapot gemaakt door internet. Maar men zal moeten gaan concurreren en extra service bieden anders gaat men ten onder.

Er zijn vele professionele webshops die hun werk erg goed doen en waarbij garantiei geen probleem is.
Dus als een set velgen dan 200 euro extra kost, tja ook in de particuliere portomonnee is het crisis dan, 200 euro is veel geld als de voorwaarden het zelfde zijn.

Bedrijven moeten daar op in leren spelen en tot nu toe gebeurd dat amper.

Tim N

Bericht door Tim N » 18 feb 2010, 16:22

TH2's Stephane!!! in zijdeglans zwart :thumbup:

steve smith

Bericht door steve smith » 18 feb 2010, 17:11

Emiel schreef:De handel is kapot gemaakt door internet. Maar men zal moeten gaan concurreren en extra service bieden anders gaat men ten onder.

Er zijn vele professionele webshops die hun werk erg goed doen en waarbij garantiei geen probleem is.
Dus als een set velgen dan 200 euro extra kost, tja ook in de particuliere portomonnee is het crisis dan, 200 euro is veel geld als de voorwaarden het zelfde zijn.

Dat is misschien ook een verschil in opvatting. Jij wil service, ik wil gewoon A-merk wielen in dozen die passen en licht zijn voor weinig, en als ze krom gaan wil ik goedkoop weer verse. De rest regel ik zelf wel. Dus lijkt het me niet meer dan logisch dat mijn wielen een stuk goedkoper zijn dan de jouwe. Toch?

Moet wel zeggen dat de prijs die ik net gePBed kreeg absoluut niet lullig was, dus wellicht toch handig meneer gkb eens te mailen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 feb 2010, 17:38

Tsja prijzen die ik hier in NL voor TD wielen gezien heb waren eigenlijk altijd veel hoger als in de UK.

Adviesprijzen die ik hier zie liegen er niet om terwijl ik omgerekend destijds voor 17x9J ET35 zo'n 175 euro per wiel oid kwijt was. Daar heb ik ze hier nog nooit voor gezien, altijd adviesprijzen rond de 300 euro.

Nou denk ik niet dat de meesten zich om een paar tientjes druk maken maar als je een aantal sets nodig hebt dan telt het wel behoorlijk op.

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 19:16

steve smith schreef:
Emiel schreef:De handel is kapot gemaakt door internet. Maar men zal moeten gaan concurreren en extra service bieden anders gaat men ten onder.

Dat is misschien ook een verschil in opvatting. Jij wil service, ik wil gewoon A-merk wielen in dozen die passen en licht zijn voor weinig, en als ze krom gaan wil ik goedkoop weer verse. De rest regel ik zelf wel. Dus lijkt het me niet meer dan logisch dat mijn wielen een stuk goedkoper zijn dan de jouwe. Toch?

Moet wel zeggen dat de prijs die ik net gePBed kreeg absoluut niet lullig was, dus wellicht toch handig meneer gkb eens te mailen.

Ik heb net mijn tekst gelezen en heb nergens gelezen dat ik service wil ? :)

Ik wil service op onderdelen die service nodig hebben zoals schokdempers, maar op een set velgen ? Als een velg na 6 a 12 mnd stuk gaat en je hebt voor 100/150/200 euro een nieuwe dan koop je 1 nieuwe en als je dan garantie krijgt op de defecte heb je er 1 reserve.

Geen garantie dan zal de handelaar/webshop/het merk benoemd worden via mond op mond reclame of op forum. Als wel goed is zal er compliment gemaakt worden. Word van jongs af aan al geleerd, wie goed is krijgt lekkers, wie stout is de roe :lol:

Wat helaas ook meespeelt in het verhaal is dat meeste van ons genoegen nemen met 80% kwaliteit.
Echter betaal je voor 90% en krijg je slechts 60/70% geleverd van de kwaliteit die je voor ogen hebt en waar je voor betaald.

Dat heeft niet te maken met te hoge eisen stellen maar dat er ook steeds meer rommel op de markt komt.

steve smith

Bericht door steve smith » 18 feb 2010, 19:23

Emiel schreef:Ik wil service op onderdelen die service nodig hebben zoals schokdempers, maar op een set velgen ? Als een velg na 6 a 12 mnd stuk gaat en je hebt voor 100/150/200 euro een nieuwe dan koop je 1 nieuwe en als je dan garantie krijgt op de defecte heb je er 1 reserve.

Geen garantie dan zal de handelaar/webshop/het merk benoemd worden via mond op mond reclame of op forum. Als wel goed is zal er compliment gemaakt worden. Word van jongs af aan al geleerd, wie goed is krijgt lekkers, wie stout is de roe :lol:
Sorry. Ik kan me voorstellen dat iemand op circuit-wielen geen garantie geeft. Ze zouden iig gek zijn om garantie te geven op wielen waar ik de baan mee op ga :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 19:38

Geen sorry nodig. Maar op circuit spul geen garantie dat is toch iets wat bedenkelijk denk ik ? Een wiel heeft op straat ook veel te lijden ? kinderkopjes, drempels, stoeprandjes horizontaal en verticaal, steenslag, pekel, gaten in de weg, etc.

Tenzij je op het circuit met blokkerende remmen over curbstones heen gaat , tja daar kon 12 jaar geleden eea niet goed tegen in ieder geval :lol: Foutje bedankt.

Maar de zijdelingse krachten dan funest voor circuit wielen ? rem temperatuur ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 feb 2010, 20:08

Op raceonderdelen heb je haast nooit garantie, ook schokdempers enz niet. Als jij bij Intrax een setje dempers onder je straatauto laat schroeven prima 2 jaar garantie, zo gauw het onder een raceauto zit is het garantie tot de deur. Let maar eens op, bedrijven als Moton, JRZ etc vermelden opmerkerlijk genoeg geen garantievoorwaarden op hun site :wink:

Mijn UK maatje ziet me al komen met een krom wiel. Ja uh hoe dat nou weer kan, weet het ook niet :mrgreen:

Wielen hebben op circuitauto's vooral te lijden van hoge zijwaardse krachten, over curbs springen enz, plus slicks race schokdempers enz zijn veel stijver, uiteindelijk krijgt alles dus meer op zijn flikker.

Emiel

Bericht door Emiel » 18 feb 2010, 22:26

Dat er geen garantie op zit weet ik idd. In de motorwereld al ervaren met o.a. PVM onderdelen maar ook nieuwe motors waar geen garantie op zit bij circuit gebruik etc.

Is ook niet meer als raar.

Maar veel straatonderdelen krijgen ook behoorlijk op hun sodemieter met alle dagelijkse dingen, maar de zijwaartse krachten , curb springen etc niet, ophanging zou afbreken...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 feb 2010, 23:32

Zo. Ben even avondje weg, gelijk mijn topic volgeschreven :shock:

En tja, moeilijk doen over wielen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb Enkei wielen voor mijzelf over laten komen van de importeur uit de VS. Voor prijzen waar je hier nog geen 2e hands afgesleten BBS voor kunt kopen. Maar dat terzijde.

@Adriaan van Zoelen: Als GKB nette prijzen heeft voor Team Dynamics wil ik daar ook best eens naar kijken. Doe maar een voorstel, zou ik zeggen. Hier het voorbeeld van Demon Tweeks:
http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ ... RIMS200017" onclick="window.open(this.href);return false;

Wielen van Compomotive staan hier eerder in het topic genoemd. En die bestel ik trouwens rechtstreeks bij de fabriek zelf, dus niet via een importeur of dealer.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe je hier zo terecht gekomen bent? Vind ik wel interessant

En als je denkt dat handel via Internet onbetrouwbaar is zou ik adviseren om terug te gaan naar 1990. Dan ben je echt niet meer van deze tijd, sorry hoor. Als trouwens nog wat advies wil hebben over online marketing wil ik je best nog wel helpen trouwens. Of ga praten met een bedrijf als eFocus: http://www.efocus.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie