http://www.autojunk.nl/2010/02/bmw-is-v ... econd-best" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn commentaar: bmw doet ook niets
Mijn antwoord: nee ook niet vreemd als je dit ziet:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/ ... segment-vs" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen had ik nog even verder gegoogled en citeerde dit:
Veel mensen zitten Bmw af te zeiken, voorkant is lelijk, achterkant lijkt te veel op een goedkope Jap. Eh, M-modellen horen geen turbo's op te zitten. Chris Bangle modellen zijn waardeloos etc etc.Audi has clearly exceeded the sales forecast that had already been upgraded in the course of last year, selling 949,700 cars worldwide in 2009.
The BMW Group sold a total of 1,286,310 (prev. yr. 1,435,876) vehicles worldwide in 2009. As a result, the company was able to expand its market share in the premium segment once again last year and maintain its position as the world’s leading supplier of premium vehicles.
Ik zie maar 1 ding in mijn ogen, dat zijn de verkoopcijfers en nettowinst van de BMW groep. Hoe je het wendt of keert, ze doen het goed in München. Tuurlijk zijn er fanboys die 'z'n eigen merk' zullen verdedigen (vind het altijd leuk om de commentaar te lezen in autoweek/autoblog bij Audi/BMW artikelen), maar cijfers tonen de harde feiten, BMW verkoopt gewoon meer of je nou de RSsen beter vind dan de M-en of de A4 ziet er beteruit dan de Dreier. Maar mogen we aan de verkoopaantallen het ene merk meer Premium vinden dan de ander?
Van waaruit moet je eigenlijk gaan baseren dat premium gedoe, of is het niet meer dan een marketingkreet?