Om naar zo'n vermogen te gaan wordt er inderdaad veel aangepast. Jos en Henno zijn goede voorbeelden waar nieuwe ideeën in de praktijk en op het circuit worden 'getest' waardoor bijvoorbeeld een upgrade naar 240pk met redelijke zekerheden kan worden geïnstalleerd.Rico schreef:240pk Tdi's.. op papier leuk, maar die VAG dingetjes zijn natuurlijk nooit gemaakt om op zijn minst betrouwbaar zoveel vermogen te leveren. Volgens mij moet je honderdduizend aanpassingen doen en dan gaat de rotzooi nog steeds stuk. Ik probeer me even voor te stellen hoe die vol op het gas, de bocht uit gaat...
Ik zou me er niet op blind staren.. liever betrouwbaar 140pk, desnoods een chipje naar 175pk ofzo..
Tien jaar geleden was een chip zo'n beetje het enige wat onder tuning van een TDI werd verstaan. Tegenwoordig is het arsenaal een (min of meer) plug&play turbo's groot maar ook zijn er veel ontwikkelingen op het gebied van verstuivers, nokkenassen, FMIC's en SMIC's, koppelingen e.d. nog even los van remupgrades, onderstel, en in- en uitlaattrajecten.