Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Kabinetscrisis voor het einde van de week?

1 Ja
25
46%
2 Nee
9
17%
3 Zal me worst wezen
20
37%

Totaal aantal stemmen: 54

Luco

Re: Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Bericht door Luco » 17 feb 2010, 23:38

ErikMartijn schreef:
G Kolkman schreef:
Niall schreef:Probleem is Wilders, als de kabinet valt dan heeft hij veels te veel stemmen. Hetzelfde gold voor Fortuijn.

Die Linkse rakkers kunnen niet nog 1 keer zo iemand af laten knallen zou teveel vragen oproepen, dus moeten ze eerst zorgen dat Wilders achter de tralies verdwijnt dus een concurrent minder. Dan pas komen er verkiezeingen :bag:
Jaaaa, want hij gaat alle problemen oplossen :roll: . Sorry, vind hem bijna net zo'n 1-topic-show als de partij voor de dieren.
+1 Als hij aan de macht komt wordt het net zo'n drama als destijds met de LPF. Ik heb ook een hekel aan het huidige kabinet, maar Wilders zal de problematiek in Nederland niet oplossen, in tegendeel. Een grote teleurstelling zal dat worden voor de Wilders stemmers.
Slechter dan de huidige mongolen die er zitten kan niet, dus is altijd een vooruitgang :whistle:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 17 feb 2010, 23:39

Het kan altijd slechter helaas. :(

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 17 feb 2010, 23:40

ErikMartijn schreef:
G Kolkman schreef:
Niall schreef:Probleem is Wilders, als de kabinet valt dan heeft hij veels te veel stemmen. Hetzelfde gold voor Fortuijn.

Die Linkse rakkers kunnen niet nog 1 keer zo iemand af laten knallen zou teveel vragen oproepen, dus moeten ze eerst zorgen dat Wilders achter de tralies verdwijnt dus een concurrent minder. Dan pas komen er verkiezeingen :bag:
Jaaaa, want hij gaat alle problemen oplossen :roll: . Sorry, vind hem bijna net zo'n 1-topic-show als de partij voor de dieren.
+1 Als hij aan de macht komt wordt het net zo'n drama als destijds met de LPF. Ik heb ook een hekel aan het huidige kabinet, maar Wilders zal de problematiek in Nederland niet oplossen, in tegendeel. Een grote teleurstelling zal dat worden voor de Wilders stemmers.

Precies mijn idee.

Vanavond was die GL-madame op de buis. Brrrr, ik zie haar bij wijze van spreke al strooien met het belastinggeld :x :? :turtle: . Maar vind de geloofwaardigheid van het huidige kabinet ook niet echt op peil (al hebben ze enkele dingen tijdens de crisis best netjes afgehandeld waar veel mensen baat van hebben/hadden (deeltijd-ww e.d., banken redden). Heeft lef genoeg gekost. Vind het alleen dan weer zooooo typisch den haag dat er over 1 kwestie zolang gebakkeleid kan worden dat de boel maar op de klippen moet lopen. Jeuj, weer 6 maanden stuurloos, just what we need :roll: .

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 feb 2010, 00:22

Ik vind ook dat het kabinet wat er nu zit niet echt geweldig is, Balkenende bestuurt nou niet bepaald de sterren van de hemel, maar Wilders for president zie ik helemaal niet zitten!

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 feb 2010, 08:48

Je kunt voor of tegen Wilders zijn... maakt niet uit.... maar hem gelijk vergelijken met de LPF gaat wel wat ver denk ik. Die vochten elkaar vanaf dag 1 de tent uit, 1 grote bende. Dat is binnen de PVV nog niet gebeurd. Daarom doen ze ook maar in 2 gemeentes mee. Alleen daar weten ze zeker dat ze goeie kandidaten hebben, anders beginnen ze er gewoon niet aan. Vind dat al een stuk slimmer dan de LPF destijds.

HansD

Bericht door HansD » 18 feb 2010, 09:25

ErikMartijn schreef:
G Kolkman schreef:

Daar geef ik je absoluut gelijk in maar dat is ook wel prima. Laat Wilders maar regeren en op z'n bek gaan, dan zijn we gelijk van die heldenverering af. Duurt max een jaar waarin het land niet bestuurd wordt (maar dat gebeurt nu ook al praktisch niet) en dan kunnen we weer normaal doen.

Dit gezegd hebbende kan bovenstaande heel goed een politiek spelletje van de PVDA zijn. Die gaan dik verliezen en Wilders winnen bij de volgende verkiezeingen. Laat er dan nu maar verkiezingen komen (wilders heeft toch geen goede mensen om in de regering te zitten), ga de oppositie in en hak alleen maar tegen Wilders (levert Pechtold ook stemmen op). Kabinet redt het niet, wilders afgeserveert en gewoon weer door waar we gebleven waren. Of , en dat is logischer, ze willen zich vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen even profileren :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 feb 2010, 09:27

JP schreef:....en als het valt? Krijgen we Balkenende 7.....?

Trouwens Balkie heeft net een nieuwe S600 Guard besteld a 600000euri, dus die wil nog niet weg.
Incl. BPM die hij niet hoeft te betalen zeker? Vergeten een hoop mensen =)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 feb 2010, 09:29

G Kolkman schreef:

Hoeveel problemen worden er NU opgelost dan? Dit kabinet maakt alleen maar nóg meer problemen. Veel slechter kan het dus niet imo. SP vind ik geen oplossing, want die wil naar een communistische staat (iedereen een gelijk inkomen). En die Halsema vond ik toch een partij triest in het kamerdebat voor de gemeenteverkiezingen. Tot DRIE keer overtoe geeft Wilders aan hoe hij het integratieprobleem wil aanpakken, en 3 keer zegt Halsema "kom nou eens met oplossing dan? Want het enige wat je kan is problemen constateren". Zat ze naar een ander debat te kijken ofzo?

Wilders krijg nu een hoop proteststemmen, maar zolang de huidig zittende partijen het niet aandurven om veranderingen door te voeren waar het volk op zit te wachten, zal Wilders gewoon groot blijven.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 18 feb 2010, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 18 feb 2010, 09:31

Maus335i schreef:

Trouwens Balkie heeft net een nieuwe S600 Guard besteld a 600000euri, dus die wil nog niet weg.
Ach over een tijdje hoeven we allemaal geen bpm meer te betalen :stom:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 feb 2010, 09:33

Kevin20v schreef:
Maus335i schreef:

Ach over een tijdje hoeven we allemaal geen bpm meer te betalen :stom:
Sorry, BPM of de vervanger CO2 tax :mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 18 feb 2010, 09:37

Zoals volgens mij 80% van Nederland hoop ik dat dit ook de druppel is, alleen zoals al reeds aangegeven. Het zal vrijdag vast wel weer met een sissertje aflopen en komen ze met ze alle lachend naar buiten alsof het een simpel vergaderingetje was.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 09:57

PVV alleen hoeft ook niet(regeren waarschijnlijk toch samen met), de rest van de andere partijen kunnen wel andere goede dingen aanbieden waar zij goed in zijn dus PVV mag/kan best de grootste zijn/worden das geen enkel probleem, immers de rest is groot genoeg en de mensen zijn groot genoeg als er echt iets niet goed gaat om in te grijpen.
in elk geval beter dan die al vele jaren waarin ik me erger aan de huidige gang van pappen en nathouden en schijterigheid en slappe was en (enz)
ik kan die koppen niet meer zien :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 feb 2010, 10:03

Zal me sausage wezen, alles wat erna komt is minstens zo slecht.

HansD

Bericht door HansD » 18 feb 2010, 10:04

Jij gelooft dat Wilders eventueel het kabinet ingaat Rene? Ik geloof er niks van dat hij dat zal doen, die blijft lekker in de oppositie. Lekker populistisch schreeuwen maar vooral niets zelf op hoeven te lossen. Ideale oppositiepartij.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 feb 2010, 10:06

Maus335i schreef: SP vind ik geen oplossing, want die wil naar een communistische staat (iedereen een gelijk inkomen).
Dat zijn uitspraken gebaseerd op 30 jaar geleden Maurice :lol: In werkelijkheid verdiep je je maar weinig in de diverse partijen als je dit soort uitspraken doet als je het mij vraagt of verdiep je je alleen in de partijen die je vanuit de media aanspreken :wink:

No offence verder maar op een vergelijkbare wijze stemt een groot deel voor het CDA. Mensen weten niet wat er met die partij mis is maar stemmen gewoon op het gevoel wat ze al jaren hebben bij het zien van een groen pamflet. Niet wetende dat ze stemmen op mensen die zich niet aan hun woord houden en niet te vertrouwen zijn (of de stemmers zijn zelf net zo achterbaks natuurlijk). Daarnaast stemt een grote groep gewoon vanuit geloof :bag: Gewoon met blindelingsvertrouwen dat el presidente wel de juiste beslissingen neemt.

Frank noemde het al: een bevolking krijgt de regering die ze verdienen.....

Persoonlijk hoop ik dat die achterbakse Verhagen en el presidente binnenkort eens neerstorten tijdens een snoep reisje O, dat mag je natuurlijk niet zeggen :sealed:

Ik had niet verwacht het ooit te zeggen maar mijn god wat mis ik paars zeg..

Robertdj

Bericht door Robertdj » 18 feb 2010, 10:10

@Hans
Als hij het niet doet is hij 3/4 van zijn achterban kwijt

Niels

Bericht door Niels » 18 feb 2010, 10:11

Als ie het wel doet raakt ie ook 3/4e van z'n achterban kwijt :lol:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 18 feb 2010, 10:12

Maus335i schreef:
G Kolkman schreef:

Hoeveel problemen worden er NU opgelost dan? Dit kabinet maakt alleen maar nóg meer problemen. Veel slechter kan het dus niet imo. SP vind ik geen oplossing, want die wil naar een communistische staat (iedereen een gelijk inkomen). En die Halsema vond ik toch een partij triest in het kamerdebat voor de gemeenteverkiezingen. Tot DRIE keer overtoe geeft Wilders aan hoe hij het integratieprobleem wil aanpakken, en 3 keer zegt Halsema "kom nou eens met oplossing dan? Want het enige wat je kan is problemen constateren". Zat ze naar een ander debat te kijken ofzo?

Wilders krijg nu een hoop proteststemmen, maar zolang de huidig zittende partijen het niet aandurven om veranderingen door te voeren waar het volk op zit te wachten, zal Wilders gewoon groot blijven.

Niet heel veel (helaas), maar ik zie dat een willekeurig ander kabinet niet beter doen. Dat is een beetje inherent aan politiek, het gaat bijna per definitie laaaaangzaaaaam, er is geen duidelijke koers zoals je bij bedrijven ziet. Moet je ook niet willen want er komen issues voorbij waar de meeste bedrijven uberhaupt niet mee om kunnen gaan.

Ik heb zelf niet gezien hoe Wilders dat wil aanpakken, dus daar kan ik niets over zeggen. Het is alleen zo ergerlijk (vind ik) dat hij het doet voorkomen dat als je dat probleem oplost je de rest van de problemen ook in 1x opgelost hebt. Well have I got news for you: dat is niet zo.

*stelt zich zo voor als Wilders nu al premier zou zijn geweest en ziet uitspraken als:

'de crisis is in de basis de schuld van de islam', 'we gaan onderzoeken of Karst T. toch geen islamiet was' en 'zonder al die allochtonen hadden we ook geen files!'

:hmmm:

HansD

Bericht door HansD » 18 feb 2010, 10:21

Robertdj schreef:@Hans
Nee hoor. Tenzij hij de absolute meederheid krijgt (God/Allah beware ons) kun je nu al voorspellen wat zijn excuses zullen zijn. Te links, hij wordt gediscrimineerd, enz terwijl hij heel goed weet dat als hij in de regering zit hij niet meer zomaar allerei onzin uit kan blaten zonder onderbouwing en hij helemaal niet genoeg mensen heeft met voldoende capaciteiten om in de regering te zitten.
3/4 van dat domme klapvee dat op hem gestemd heeft roemt hem vanwege zijn standvastigheid en zet hem op een nog hoger voetstuk. Ergo er komt een andere coalitie, Wilders blijft schreeuwen maar per saldo verandert er niets.

Luco

Bericht door Luco » 18 feb 2010, 10:46

HansD schreef:
Robertdj schreef:@Hans
Nee hoor. Tenzij hij de absolute meederheid krijgt (God/Allah beware ons) kun je nu al voorspellen wat zijn excuses zullen zijn. Te links, hij wordt gediscrimineerd, enz terwijl hij heel goed weet dat als hij in de regering zit hij niet meer zomaar allerei onzin uit kan blaten zonder onderbouwing en hij helemaal niet genoeg mensen heeft met voldoende capaciteiten om in de regering te zitten.
3/4 van dat domme klapvee dat op hem gestemd heeft roemt hem vanwege zijn standvastigheid en zet hem op een nog hoger voetstuk. Ergo er komt een andere coalitie, Wilders blijft schreeuwen maar per saldo verandert er niets.

Niet dat ik wilders goed praat

Maar het is wel een van de weinigen die bij zijn standpunten blijft, of deze nou goed of fout zijn laat ik in het midden.
Maar meewaaien met alle winden (zoals de rest doet) doet die iig niet.

En het domme klapvee wat op de pvda cda en (kots) christenunie heeft gestemd is nog dommer

Jij doet nou trouwens hetzelfde als wilders, elke pvv stemmer is dom klapvee.
Ik zou eerst eens in de spiegel kijken voor je zoiets gaat lopen blaten :thumbup:

Niels

Bericht door Niels » 18 feb 2010, 10:48

PVV gestemd Luco? :mrgreen:

Er zijn wel meer die niet meewaaien hoor alleen das allemaal geen coalitie werk..

Tom

Bericht door Tom » 18 feb 2010, 10:58

Ik zie telkens hetzelfde argument tegen Wilders, namelijk dat ie hard roept maar niet met een oplossing komt.
Naar mijn idee kan zo'n figuur helemaal geen kwaad.. het houd de boel in leven. Die hele tweede kamer zit vol met mensen die vooral bezig zijn om hun eigen hachje te redden, zie ook dat Irak debat. Natuurlijk doet Wilders dat ook in bepaalde mate, maar hij is niet voor niets op een bepaalde manier populair.
Het is niet zo dat ik achter al zijn ideeën sta of zo'n Wilders-fan ben, maar ik vind het wel positief om iemand daar te hebben zitten die tegendraads is, de boel wakker houd en niet altijd met politiek correcte antwoorden komt. Een compleet kabinet met Wilders-achtige figuren is natuurlijk ook niets, dan kom je ook geen klap verder.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 feb 2010, 11:00

"Hij komt niet met oplossingen"... nou, criminele allochtonen het land uit flikkeren mag dan not-done zijn volgens sommigen, maar ik vind het wel een uitstekend plan eigenlijk. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 11:01

zo is dat, hij mag er bij :thumbup: die griebels wat er nu zitten opzouten en of op een heel veel lager toontje mogen ze leuke goede dingen aandragen die in overweging mee genomen kunnen worden.

HansD

Bericht door HansD » 18 feb 2010, 11:17

Maar het is wel een van de weinigen die bij zijn standpunten blijft
Klopt. Dat is ook exact de reden dat hij niet in een coalitie gaat zitten. Zijn standpunten bekken namelijk lekker maar zijn niet realistisch en uitvoerbaar, zolang je in de oppositie zit is het gemakkelijk blaten en dezelfde standpunten herhalen zonder oplossingen aan te hoeven dragen.
En het domme klapvee wat op de pvda cda en (kots) christenunie heeft gestemd is nog dommer
Laten we het op net zo dom houden :wink: .
Jij doet nou trouwens hetzelfde als wilders, elke pvv stemmer is dom klapvee
Elke stemmer heb ik niet gezegd maar ik heb in mijn discussies met wildersstemmers niet bepaald veel doordachte argumenten gehoord.
"Hij komt niet met oplossingen"... nou, criminele allochtonen het land uit flikkeren mag dan not-done zijn volgens sommigen, maar ik vind het wel een uitstekend plan eigenlijk. :)
En wat doe je dan met die criminele bontkraagjes die nederlander zijn (het meerendeel)? Het softe gedoe zoals het tegenwoordig te vaak gaat bevalt mij ook niet maar om rucksichtloos met de botte bijl te gaan hakken lijkt me niet de oplossing.
Iedereen is tegen criminelen maar wat me aan wilders tegenstaat is dat hij criminelen en moslims in 1 adem noemt terwijl die bontkraagjes niets met de islam te maken hebben.

Maar we dwalen af. De vraag was; moet dit kabinet weg? JA. Gaat het nu dan eindelijk gebeuren; Ik hoop het maar heb mijn twijfels :D .

Plaats reactie