Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
straightsix

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door straightsix » 06 feb 2010, 13:58

Ik ben me ook aan het orienteren op een E46 M3, met de nodige twijfels.

Persoonlijk houd ik van hoe specialer hoe leuker, maar dan wel met de juiste (wederom persoonlijke) smaak.
Vooral speciale Individual kleuren vind ik apart. Aan de andere kant wissel ik vrij snel van auto. Niet dat ik een auto aftrap of iets dergelijks maar ik vind afwisseling gewoon leuk. Met het oog op de verkoop zijn heel aparte auto's weer lastig.

Een E46 M3 zou ik het liefst in Imola rood hebben, handbak en zwart leer. Dan wel een laat type vanwege alle bangmakerij over vroegere modellen en lage kilometerstand is altijd wel gewenst. Schuifdak, navigatie, parkeersensoren, zonnerollo's etc interesseren me eigenlijk weinig. Ik heb nu een hele mooie gevonden in het buitenland, uit 2004. Dat brengt me bij het volgende punt, namelijk import. De meeste zijn vrij negatief over import, maar waarom eigenlijk? Belangrijk is natuurlijk de historie, zonder deze heeft bijvoorbeeld een auto met lage kilometerstand geen meerwaarde bij mij omdat je gewoon niet weet wat je hebt. Maar een NL auto geeft toch net zo min garantie op kwalitieit als een buitenlandse auto verborgen gebreken o.i.d. zou moeten hebben (over het algemeen zal een nederlander eerder op onderhoud bezuinigen als een duitser is mijn persoonlijke mening). Wel koop ik dan het liefst de auto van eerste eigenaar of dealer, die mensen hebben meestal het geld voor het onderhoud. Alleen ik vind de nieuwe nummerbord combinaties om een of andere reden slecht staan bij import.

Wat zijn voor jullie de vereisten waar een E46 M3 sowieso aan moet voldoen (ook aan budget gerelateerd) en hoe denken jullie over import?

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 06 feb 2010, 20:18

Import heb ik zelf geen moeite mee... er is veeel meer keuze in bijv duitsland.
En navigatie e.d. kon mij ook gestolen worden hoor.. dat vond ik niet zo heel belangrijk.
Toen ik 1,5 jaar geleden ging kijken was een 2004 model voor mij niet haalbaar.. ik zou ook wel willen proberen een zo nieuw mogelijk bouwjaar te kopen.

Wat ik belangrijk vond was een aardige kilometerstand en de historie.. kon me eigenlijk niet schelen waar die stond als dat maar klopte..

ErikS

Bericht door ErikS » 07 feb 2010, 11:07

@ Imola rood:

DOEN!!! Is toch wel een van dé kleuren op een E46! (Genoeg liefhebbers voor wederverkoop iig!)

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 07 feb 2010, 11:55

Historie, eigenaren, onderhoud en schade verleden is gewoon super belangrijk.
Verder zou ik persoonlijk geen M3 kopen met meer als 100.000km op de klok, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Navigatie en bijv schuifdak zijn zeer leuke opties, maar ik zou me er niet blind op staren.
Voor mij was het in ieder geval een must dat de historie en eigenaren bekend waren. Dat de auto geen schade heeft gehad en dat er weinig kilometers op de klok stonden. Let goed op de terugroepacties van de eerder modellen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 feb 2010, 12:02

Sander Mooij schreef:Ik ben me ook aan het orienteren op een E46 M3, met de nodige twijfels.

Persoonlijk houd ik van hoe specialer hoe leuker, maar dan wel met de juiste (wederom persoonlijke) smaak.
Vooral speciale Individual kleuren vind ik apart. Aan de andere kant wissel ik vrij snel van auto. Niet dat ik een auto aftrap of iets dergelijks maar ik vind afwisseling gewoon leuk. Met het oog op de verkoop zijn heel aparte auto's weer lastig.

Een E46 M3 zou ik het liefst in Imola rood hebben, handbak en zwart leer. Dan wel een laat type vanwege alle bangmakerij over vroegere modellen en lage kilometerstand is altijd wel gewenst. Schuifdak, navigatie, parkeersensoren, zonnerollo's etc interesseren me eigenlijk weinig. Ik heb nu een hele mooie gevonden in het buitenland, uit 2004. Dat brengt me bij het volgende punt, namelijk import. De meeste zijn vrij negatief over import, maar waarom eigenlijk? Belangrijk is natuurlijk de historie, zonder deze heeft bijvoorbeeld een auto met lage kilometerstand geen meerwaarde bij mij omdat je gewoon niet weet wat je hebt. Maar een NL auto geeft toch net zo min garantie op kwalitieit als een buitenlandse auto verborgen gebreken o.i.d. zou moeten hebben (over het algemeen zal een nederlander eerder op onderhoud bezuinigen als een duitser is mijn persoonlijke mening). Wel koop ik dan het liefst de auto van eerste eigenaar of dealer, die mensen hebben meestal het geld voor het onderhoud. Alleen ik vind de nieuwe nummerbord combinaties om een of andere reden slecht staan bij import.

Wat zijn voor jullie de vereisten waar een E46 M3 sowieso aan moet voldoen (ook aan budget gerelateerd) en hoe denken jullie over import?
Ik zie tegenwoordig echt flink veel importauto's bij BMW dealers staan (de Beier, Ekris en de Maassche hebben op het moment sowieso wat importauto's staan), dus blijkbaar vinden de dealers zelf importeren ook geen probleem meer. Natuurlijk zal het standaard import-afzeikpraatje wel weer komen als je de auto inruilen wilt...

stefan740

Bericht door stefan740 » 07 feb 2010, 15:47

Mark Nauta schreef:Hmm....thanks voor de PM Jacco.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat de reactie zal zijn.
Advertentie is offline. Hij heeft je mailtje gehad, niet geantwoord en even snel de advertentie offline gezet denk ik?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 feb 2010, 16:07

Maus335i schreef:
Sander Mooij schreef:Ik ben me ook aan het orienteren op een E46 M3, met de nodige twijfels.

Ik zie tegenwoordig echt flink veel importauto's bij BMW dealers staan (de Beier, Ekris en de Maassche hebben op het moment sowieso wat importauto's staan), dus blijkbaar vinden de dealers zelf importeren ook geen probleem meer. Natuurlijk zal het standaard import-afzeikpraatje wel weer komen als je de auto inruilen wilt...
Vaak hebben ze zelf import ivm vraag <> aanbod en natuurlijk omdat de marge's veel groter zijn! een dealer waar je een import koopt en die ja later daarmee gaat 'pakken' is niet goed wijs......als je zelf geen geloof hebt in je eigen product... :protest:

straightsix

Bericht door straightsix » 07 feb 2010, 20:05

Ja dat zijn voor mij ook de belangrijkste zaken;
1. historie (kan deze de kilometerstand aantonen en is al het onderhoud goed uitgevoerd)
2. kilometerstand, bij goed gebruik en een niet al te ruig gebruik weet ik niet wat nu precies de grens is.
3. aantal eigenaren (dus niet een aantal fun eigenaren van een half jaar die even willen spelen)
4. een schade auto wordt in mijn ogen nooit zo goed als origineel, bij goed herstel heb je misschien geen problemen maar het tegenovergestelde kan ook)
5. verder moet de auto me gewoon aanspreken qua uiterlijk, specs etc.

Ik heb er nu één op het oog, Imola rood, 2004, 105.000 km gelopen, 2e eigenaar (vanaf 2005), volledig BMW dealer onderhouden, zwart leer, handbak, elec verwarmde stoelen, groot navi, parkeersensoren. Auto moet dus wel ingevoerd worden.
Wat denken jullie dat zoiets op NL kenteken mag/zal kosten?

Nog een vraag, wat houdt die eerste beurt in, bij 1000 of 2000 km (ben even vergeten)?

ErikS

Bericht door ErikS » 08 feb 2010, 08:12

Ik heb er nu één op het oog, Imola rood, 2004, 105.000 km gelopen, 2e eigenaar (vanaf 2005), volledig BMW dealer onderhouden, zwart leer, handbak, elec verwarmde stoelen, groot navi, parkeersensoren. Auto moet dus wel ingevoerd worden.
Wat denken jullie dat zoiets op NL kenteken mag/zal kosten?
klinkt als een 25K exemplaar! :thumbup:

Edit: gezien bouwjaar mischien nog wel wat hoger......

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 08 feb 2010, 11:47

Geen reactie gehad. Maar de advert is wel verwijderd. ;)

RVV

Bericht door RVV » 08 feb 2010, 23:23

Mark Nauta schreef:
Geen reactie gehad. Maar de advert is wel verwijderd. ;)

Helemaal niks van meegekregen :bag:

Eddow

Bericht door Eddow » 16 feb 2010, 17:59

Iemand bekend met deze M3 Cabrio? Een kennis van me is wel geintresseerd :)

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6542850" onclick="window.open(this.href);return false;

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 16 feb 2010, 21:21

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6385230" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden we ervan?

Vandaag even wezen kijken. Erg mooie auto. Zo op de foto's vind ik de achterdiffuser + uitlaten afschuwelijk, maar in werkelijkheid valt het reuze mee. Diffuser sluit enkel niet helemaal mooi aan. Interieur werkelijk als nieuw..De vorige eigenaar heeft hem gekocht uit de BMW huisselectie en al die zooi erop gegooid (uitlaat, inlaat, kats, diffuser..).

Lijkt me echter sterk, dit vermogen met enkel de genoemde aanpassingen...
Is het een nette prijs??

Shakes

Bericht door Shakes » 16 feb 2010, 21:24

OT

Van wie was de zilveren cabrio met CSL velgen bij de stal vrijdag?

Dik hok :thumbup:

leonard

Bericht door leonard » 16 feb 2010, 21:32

BamiesGTA schreef:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6385230

...
Is het een nette prijs??

Nou nee, die prijs vind ik erg stevig!! Persoonlijk vind ik 23k de max. Troost staat wel bekend als een goed bedrijf dus wellicht zou je bereid kunnen zijn om wat meer te betalen puur om de kwaliteit van de garage....

Auto staat al lang te koop, weet het niet helemaal zeker maar volgens mij al vanaf oktober.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 feb 2010, 21:43

Rare advertentie trouwens?

380PK en dan weer 321?

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 16 feb 2010, 21:50

leonard schreef:
BamiesGTA schreef:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6385230

...
Is het een nette prijs??

Nou nee, die prijs vind ik erg stevig!! Persoonlijk vind ik 23k de max. Troost staat wel bekend als een goed bedrijf dus wellicht zou je bereid kunnen zijn om wat meer te betalen puur om de kwaliteit van de garage....

Auto staat al lang te koop, weet het niet helemaal zeker maar volgens mij al vanaf oktober.
23k lijkt me wel erg laag, de goedkoopste is 21k en heeft 175000 op de teller...
@frank de jonge: Lijkt me niet dat troostautos bewust foute informatie geeft. De auto is echt smetteloos, minimale steenslag en verder als nieuw... Twijfel echter aan de vermogensmeting, lijkt me erg positief..

leonard

Bericht door leonard » 16 feb 2010, 22:27

BamiesGTA schreef:[23k lijkt me wel erg laag, de goedkoopste is 21k en heeft 175000 op de teller...
..
Dat is waar maar het is een model van voor de facelift en de afgelopen tijd zijn er toch 2 2003 modellen verkocht voor 21k KMstand van beide was 120k dus daar is mijn waarde op gebaseerd. Volg de markt maar eens een tijdje, roulatie zit er bijna niet in tenzij de prijs goed is.

Je moet het zelf weten als je bijv.28k wilt betalen. Als jij daar een goed gevoel bij hebt moet je dat doen maar ik zou dat er niet voor over hebben.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 feb 2010, 09:20

Volgens mij betaalde Mike 'S' (hier van het forum) vorig jaar (of 2 jaar geleden) al minder voor een 2002 M3, rond de 28k ofzo. Bij een BMW dealer als ik me niet vergis. Die had ook iets van 80k gelopen. Dan is krap 30k wel stevig te noemen, ook met 71kkm.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 17 feb 2010, 11:21

Klopt arthur..

Ik heb in okt 2008 iets meer dan 28k betaald voor een 2002 model met 82k op de teller.
En dat was idd bij een bmw dealer..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 feb 2010, 17:46

Geheugen is dus nog aardig fris, ondanks de verfluchten van de afgelopen weken hier thuis :mrgreen: :wink:

B46

Bericht door B46 » 17 feb 2010, 19:05

En dat was inclusief hele mooie 19 inch'ers! :wink:

Joost BMW

Bericht door Joost BMW » 17 feb 2010, 23:32

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brmvenc3sgcm" onclick="window.open(this.href);return false;

ruik ik iets vreemds...?
For sale because of traveling. please contact by mail.
the car is in vojens, Denmark

Joy

Bericht door Joy » 17 feb 2010, 23:47

Joost BMW schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brmvenc3sgcm

ruik ik iets vreemds...?
For sale because of traveling. please contact by mail.
the car is in vojens, Denmark
Het kenteken op de auto is voor buitenlanders die hier tijdelijk verblijven. Tot zover klopt het dus.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 18 feb 2010, 00:33

Inderdaad, maar het kenteken komt niet voor bij de rdw, terwijl de X3 met BN kenteken die hier altijd voor de deur staat er wel in voor komt. Een nieuwe stap van de scammers? Echt? Ik weet het niet. Sowieso het proberen waard dus, je komt er snel genoeg achter.
Overigens moet er volgens mij wel BPM worden betaald mocht de koper een Nederlands kenteken willen.

Plaats reactie