Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- straightsix
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 20:26
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik ben me ook aan het orienteren op een E46 M3, met de nodige twijfels.
Persoonlijk houd ik van hoe specialer hoe leuker, maar dan wel met de juiste (wederom persoonlijke) smaak.
Vooral speciale Individual kleuren vind ik apart. Aan de andere kant wissel ik vrij snel van auto. Niet dat ik een auto aftrap of iets dergelijks maar ik vind afwisseling gewoon leuk. Met het oog op de verkoop zijn heel aparte auto's weer lastig.
Een E46 M3 zou ik het liefst in Imola rood hebben, handbak en zwart leer. Dan wel een laat type vanwege alle bangmakerij over vroegere modellen en lage kilometerstand is altijd wel gewenst. Schuifdak, navigatie, parkeersensoren, zonnerollo's etc interesseren me eigenlijk weinig. Ik heb nu een hele mooie gevonden in het buitenland, uit 2004. Dat brengt me bij het volgende punt, namelijk import. De meeste zijn vrij negatief over import, maar waarom eigenlijk? Belangrijk is natuurlijk de historie, zonder deze heeft bijvoorbeeld een auto met lage kilometerstand geen meerwaarde bij mij omdat je gewoon niet weet wat je hebt. Maar een NL auto geeft toch net zo min garantie op kwalitieit als een buitenlandse auto verborgen gebreken o.i.d. zou moeten hebben (over het algemeen zal een nederlander eerder op onderhoud bezuinigen als een duitser is mijn persoonlijke mening). Wel koop ik dan het liefst de auto van eerste eigenaar of dealer, die mensen hebben meestal het geld voor het onderhoud. Alleen ik vind de nieuwe nummerbord combinaties om een of andere reden slecht staan bij import.
Wat zijn voor jullie de vereisten waar een E46 M3 sowieso aan moet voldoen (ook aan budget gerelateerd) en hoe denken jullie over import?
Persoonlijk houd ik van hoe specialer hoe leuker, maar dan wel met de juiste (wederom persoonlijke) smaak.
Vooral speciale Individual kleuren vind ik apart. Aan de andere kant wissel ik vrij snel van auto. Niet dat ik een auto aftrap of iets dergelijks maar ik vind afwisseling gewoon leuk. Met het oog op de verkoop zijn heel aparte auto's weer lastig.
Een E46 M3 zou ik het liefst in Imola rood hebben, handbak en zwart leer. Dan wel een laat type vanwege alle bangmakerij over vroegere modellen en lage kilometerstand is altijd wel gewenst. Schuifdak, navigatie, parkeersensoren, zonnerollo's etc interesseren me eigenlijk weinig. Ik heb nu een hele mooie gevonden in het buitenland, uit 2004. Dat brengt me bij het volgende punt, namelijk import. De meeste zijn vrij negatief over import, maar waarom eigenlijk? Belangrijk is natuurlijk de historie, zonder deze heeft bijvoorbeeld een auto met lage kilometerstand geen meerwaarde bij mij omdat je gewoon niet weet wat je hebt. Maar een NL auto geeft toch net zo min garantie op kwalitieit als een buitenlandse auto verborgen gebreken o.i.d. zou moeten hebben (over het algemeen zal een nederlander eerder op onderhoud bezuinigen als een duitser is mijn persoonlijke mening). Wel koop ik dan het liefst de auto van eerste eigenaar of dealer, die mensen hebben meestal het geld voor het onderhoud. Alleen ik vind de nieuwe nummerbord combinaties om een of andere reden slecht staan bij import.
Wat zijn voor jullie de vereisten waar een E46 M3 sowieso aan moet voldoen (ook aan budget gerelateerd) en hoe denken jullie over import?
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Import heb ik zelf geen moeite mee... er is veeel meer keuze in bijv duitsland.
En navigatie e.d. kon mij ook gestolen worden hoor.. dat vond ik niet zo heel belangrijk.
Toen ik 1,5 jaar geleden ging kijken was een 2004 model voor mij niet haalbaar.. ik zou ook wel willen proberen een zo nieuw mogelijk bouwjaar te kopen.
Wat ik belangrijk vond was een aardige kilometerstand en de historie.. kon me eigenlijk niet schelen waar die stond als dat maar klopte..
En navigatie e.d. kon mij ook gestolen worden hoor.. dat vond ik niet zo heel belangrijk.
Toen ik 1,5 jaar geleden ging kijken was een 2004 model voor mij niet haalbaar.. ik zou ook wel willen proberen een zo nieuw mogelijk bouwjaar te kopen.
Wat ik belangrijk vond was een aardige kilometerstand en de historie.. kon me eigenlijk niet schelen waar die stond als dat maar klopte..
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
@ Imola rood:
DOEN!!! Is toch wel een van dé kleuren op een E46! (Genoeg liefhebbers voor wederverkoop iig!)
DOEN!!! Is toch wel een van dé kleuren op een E46! (Genoeg liefhebbers voor wederverkoop iig!)
- Martijn 327i
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Historie, eigenaren, onderhoud en schade verleden is gewoon super belangrijk.
Verder zou ik persoonlijk geen M3 kopen met meer als 100.000km op de klok, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Navigatie en bijv schuifdak zijn zeer leuke opties, maar ik zou me er niet blind op staren.
Voor mij was het in ieder geval een must dat de historie en eigenaren bekend waren. Dat de auto geen schade heeft gehad en dat er weinig kilometers op de klok stonden. Let goed op de terugroepacties van de eerder modellen.
Verder zou ik persoonlijk geen M3 kopen met meer als 100.000km op de klok, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Navigatie en bijv schuifdak zijn zeer leuke opties, maar ik zou me er niet blind op staren.
Voor mij was het in ieder geval een must dat de historie en eigenaren bekend waren. Dat de auto geen schade heeft gehad en dat er weinig kilometers op de klok stonden. Let goed op de terugroepacties van de eerder modellen.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik zie tegenwoordig echt flink veel importauto's bij BMW dealers staan (de Beier, Ekris en de Maassche hebben op het moment sowieso wat importauto's staan), dus blijkbaar vinden de dealers zelf importeren ook geen probleem meer. Natuurlijk zal het standaard import-afzeikpraatje wel weer komen als je de auto inruilen wilt...Sander Mooij schreef:Ik ben me ook aan het orienteren op een E46 M3, met de nodige twijfels.
Persoonlijk houd ik van hoe specialer hoe leuker, maar dan wel met de juiste (wederom persoonlijke) smaak.
Vooral speciale Individual kleuren vind ik apart. Aan de andere kant wissel ik vrij snel van auto. Niet dat ik een auto aftrap of iets dergelijks maar ik vind afwisseling gewoon leuk. Met het oog op de verkoop zijn heel aparte auto's weer lastig.
Een E46 M3 zou ik het liefst in Imola rood hebben, handbak en zwart leer. Dan wel een laat type vanwege alle bangmakerij over vroegere modellen en lage kilometerstand is altijd wel gewenst. Schuifdak, navigatie, parkeersensoren, zonnerollo's etc interesseren me eigenlijk weinig. Ik heb nu een hele mooie gevonden in het buitenland, uit 2004. Dat brengt me bij het volgende punt, namelijk import. De meeste zijn vrij negatief over import, maar waarom eigenlijk? Belangrijk is natuurlijk de historie, zonder deze heeft bijvoorbeeld een auto met lage kilometerstand geen meerwaarde bij mij omdat je gewoon niet weet wat je hebt. Maar een NL auto geeft toch net zo min garantie op kwalitieit als een buitenlandse auto verborgen gebreken o.i.d. zou moeten hebben (over het algemeen zal een nederlander eerder op onderhoud bezuinigen als een duitser is mijn persoonlijke mening). Wel koop ik dan het liefst de auto van eerste eigenaar of dealer, die mensen hebben meestal het geld voor het onderhoud. Alleen ik vind de nieuwe nummerbord combinaties om een of andere reden slecht staan bij import.
Wat zijn voor jullie de vereisten waar een E46 M3 sowieso aan moet voldoen (ook aan budget gerelateerd) en hoe denken jullie over import?
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Advertentie is offline. Hij heeft je mailtje gehad, niet geantwoord en even snel de advertentie offline gezet denk ik?Mark Nauta schreef:Hmm....thanks voor de PM Jacco.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat de reactie zal zijn.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Vaak hebben ze zelf import ivm vraag <> aanbod en natuurlijk omdat de marge's veel groter zijn! een dealer waar je een import koopt en die ja later daarmee gaat 'pakken' is niet goed wijs......als je zelf geen geloof hebt in je eigen product...Maus335i schreef:Ik zie tegenwoordig echt flink veel importauto's bij BMW dealers staan (de Beier, Ekris en de Maassche hebben op het moment sowieso wat importauto's staan), dus blijkbaar vinden de dealers zelf importeren ook geen probleem meer. Natuurlijk zal het standaard import-afzeikpraatje wel weer komen als je de auto inruilen wilt...Sander Mooij schreef:Ik ben me ook aan het orienteren op een E46 M3, met de nodige twijfels.
Persoonlijk houd ik van hoe specialer hoe leuker, maar dan wel met de juiste (wederom persoonlijke) smaak.
Vooral speciale Individual kleuren vind ik apart. Aan de andere kant wissel ik vrij snel van auto. Niet dat ik een auto aftrap of iets dergelijks maar ik vind afwisseling gewoon leuk. Met het oog op de verkoop zijn heel aparte auto's weer lastig.
Een E46 M3 zou ik het liefst in Imola rood hebben, handbak en zwart leer. Dan wel een laat type vanwege alle bangmakerij over vroegere modellen en lage kilometerstand is altijd wel gewenst. Schuifdak, navigatie, parkeersensoren, zonnerollo's etc interesseren me eigenlijk weinig. Ik heb nu een hele mooie gevonden in het buitenland, uit 2004. Dat brengt me bij het volgende punt, namelijk import. De meeste zijn vrij negatief over import, maar waarom eigenlijk? Belangrijk is natuurlijk de historie, zonder deze heeft bijvoorbeeld een auto met lage kilometerstand geen meerwaarde bij mij omdat je gewoon niet weet wat je hebt. Maar een NL auto geeft toch net zo min garantie op kwalitieit als een buitenlandse auto verborgen gebreken o.i.d. zou moeten hebben (over het algemeen zal een nederlander eerder op onderhoud bezuinigen als een duitser is mijn persoonlijke mening). Wel koop ik dan het liefst de auto van eerste eigenaar of dealer, die mensen hebben meestal het geld voor het onderhoud. Alleen ik vind de nieuwe nummerbord combinaties om een of andere reden slecht staan bij import.
Wat zijn voor jullie de vereisten waar een E46 M3 sowieso aan moet voldoen (ook aan budget gerelateerd) en hoe denken jullie over import?

- straightsix
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 07 mei 2009, 20:26
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja dat zijn voor mij ook de belangrijkste zaken;
1. historie (kan deze de kilometerstand aantonen en is al het onderhoud goed uitgevoerd)
2. kilometerstand, bij goed gebruik en een niet al te ruig gebruik weet ik niet wat nu precies de grens is.
3. aantal eigenaren (dus niet een aantal fun eigenaren van een half jaar die even willen spelen)
4. een schade auto wordt in mijn ogen nooit zo goed als origineel, bij goed herstel heb je misschien geen problemen maar het tegenovergestelde kan ook)
5. verder moet de auto me gewoon aanspreken qua uiterlijk, specs etc.
Ik heb er nu één op het oog, Imola rood, 2004, 105.000 km gelopen, 2e eigenaar (vanaf 2005), volledig BMW dealer onderhouden, zwart leer, handbak, elec verwarmde stoelen, groot navi, parkeersensoren. Auto moet dus wel ingevoerd worden.
Wat denken jullie dat zoiets op NL kenteken mag/zal kosten?
Nog een vraag, wat houdt die eerste beurt in, bij 1000 of 2000 km (ben even vergeten)?
1. historie (kan deze de kilometerstand aantonen en is al het onderhoud goed uitgevoerd)
2. kilometerstand, bij goed gebruik en een niet al te ruig gebruik weet ik niet wat nu precies de grens is.
3. aantal eigenaren (dus niet een aantal fun eigenaren van een half jaar die even willen spelen)
4. een schade auto wordt in mijn ogen nooit zo goed als origineel, bij goed herstel heb je misschien geen problemen maar het tegenovergestelde kan ook)
5. verder moet de auto me gewoon aanspreken qua uiterlijk, specs etc.
Ik heb er nu één op het oog, Imola rood, 2004, 105.000 km gelopen, 2e eigenaar (vanaf 2005), volledig BMW dealer onderhouden, zwart leer, handbak, elec verwarmde stoelen, groot navi, parkeersensoren. Auto moet dus wel ingevoerd worden.
Wat denken jullie dat zoiets op NL kenteken mag/zal kosten?
Nog een vraag, wat houdt die eerste beurt in, bij 1000 of 2000 km (ben even vergeten)?
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
klinkt als een 25K exemplaar!Ik heb er nu één op het oog, Imola rood, 2004, 105.000 km gelopen, 2e eigenaar (vanaf 2005), volledig BMW dealer onderhouden, zwart leer, handbak, elec verwarmde stoelen, groot navi, parkeersensoren. Auto moet dus wel ingevoerd worden.
Wat denken jullie dat zoiets op NL kenteken mag/zal kosten?

Edit: gezien bouwjaar mischien nog wel wat hoger......
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Geen reactie gehad. Maar de advert is wel verwijderd.Mark Nauta schreef:Hmm....thanks voor de PM Jacco.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat de reactie zal zijn.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mark Nauta schreef:Geen reactie gehad. Maar de advert is wel verwijderd.Mark Nauta schreef:Hmm....thanks voor de PM Jacco.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat de reactie zal zijn.
Helemaal niks van meegekregen

- Eddow
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 05 nov 2009, 09:54
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Iemand bekend met deze M3 Cabrio? Een kennis van me is wel geintresseerd 
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6542850" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6542850" onclick="window.open(this.href);return false;
- BamiesGTA
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6385230" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden we ervan?
Vandaag even wezen kijken. Erg mooie auto. Zo op de foto's vind ik de achterdiffuser + uitlaten afschuwelijk, maar in werkelijkheid valt het reuze mee. Diffuser sluit enkel niet helemaal mooi aan. Interieur werkelijk als nieuw..De vorige eigenaar heeft hem gekocht uit de BMW huisselectie en al die zooi erop gegooid (uitlaat, inlaat, kats, diffuser..).
Lijkt me echter sterk, dit vermogen met enkel de genoemde aanpassingen...
Is het een nette prijs??
Wat vinden we ervan?
Vandaag even wezen kijken. Erg mooie auto. Zo op de foto's vind ik de achterdiffuser + uitlaten afschuwelijk, maar in werkelijkheid valt het reuze mee. Diffuser sluit enkel niet helemaal mooi aan. Interieur werkelijk als nieuw..De vorige eigenaar heeft hem gekocht uit de BMW huisselectie en al die zooi erop gegooid (uitlaat, inlaat, kats, diffuser..).
Lijkt me echter sterk, dit vermogen met enkel de genoemde aanpassingen...
Is het een nette prijs??
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
OT
Van wie was de zilveren cabrio met CSL velgen bij de stal vrijdag?
Dik hok
Van wie was de zilveren cabrio met CSL velgen bij de stal vrijdag?
Dik hok

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
BamiesGTA schreef:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6385230
...
Is het een nette prijs??
Nou nee, die prijs vind ik erg stevig!! Persoonlijk vind ik 23k de max. Troost staat wel bekend als een goed bedrijf dus wellicht zou je bereid kunnen zijn om wat meer te betalen puur om de kwaliteit van de garage....
Auto staat al lang te koop, weet het niet helemaal zeker maar volgens mij al vanaf oktober.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Rare advertentie trouwens?
380PK en dan weer 321?
380PK en dan weer 321?
- BamiesGTA
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
23k lijkt me wel erg laag, de goedkoopste is 21k en heeft 175000 op de teller...leonard schreef:BamiesGTA schreef:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6385230
...
Is het een nette prijs??
Nou nee, die prijs vind ik erg stevig!! Persoonlijk vind ik 23k de max. Troost staat wel bekend als een goed bedrijf dus wellicht zou je bereid kunnen zijn om wat meer te betalen puur om de kwaliteit van de garage....
Auto staat al lang te koop, weet het niet helemaal zeker maar volgens mij al vanaf oktober.
@frank de jonge: Lijkt me niet dat troostautos bewust foute informatie geeft. De auto is echt smetteloos, minimale steenslag en verder als nieuw... Twijfel echter aan de vermogensmeting, lijkt me erg positief..
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat is waar maar het is een model van voor de facelift en de afgelopen tijd zijn er toch 2 2003 modellen verkocht voor 21k KMstand van beide was 120k dus daar is mijn waarde op gebaseerd. Volg de markt maar eens een tijdje, roulatie zit er bijna niet in tenzij de prijs goed is.BamiesGTA schreef:[23k lijkt me wel erg laag, de goedkoopste is 21k en heeft 175000 op de teller...
..
Je moet het zelf weten als je bijv.28k wilt betalen. Als jij daar een goed gevoel bij hebt moet je dat doen maar ik zou dat er niet voor over hebben.
- Arthur
- Berichten: 43505
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Volgens mij betaalde Mike 'S' (hier van het forum) vorig jaar (of 2 jaar geleden) al minder voor een 2002 M3, rond de 28k ofzo. Bij een BMW dealer als ik me niet vergis. Die had ook iets van 80k gelopen. Dan is krap 30k wel stevig te noemen, ook met 71kkm.
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Klopt arthur..
Ik heb in okt 2008 iets meer dan 28k betaald voor een 2002 model met 82k op de teller.
En dat was idd bij een bmw dealer..
Ik heb in okt 2008 iets meer dan 28k betaald voor een 2002 model met 82k op de teller.
En dat was idd bij een bmw dealer..
- Arthur
- Berichten: 43505
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Geheugen is dus nog aardig fris, ondanks de verfluchten van de afgelopen weken hier thuis



-
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
En dat was inclusief hele mooie 19 inch'ers! 

-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
- Locatie: E46 ///M3 Coupe
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brmvenc3sgcm" onclick="window.open(this.href);return false;
ruik ik iets vreemds...?
ruik ik iets vreemds...?
For sale because of traveling. please contact by mail.
the car is in vojens, Denmark
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Het kenteken op de auto is voor buitenlanders die hier tijdelijk verblijven. Tot zover klopt het dus.Joost BMW schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brmvenc3sgcm
ruik ik iets vreemds...?
For sale because of traveling. please contact by mail.
the car is in vojens, Denmark
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Inderdaad, maar het kenteken komt niet voor bij de rdw, terwijl de X3 met BN kenteken die hier altijd voor de deur staat er wel in voor komt. Een nieuwe stap van de scammers? Echt? Ik weet het niet. Sowieso het proberen waard dus, je komt er snel genoeg achter.
Overigens moet er volgens mij wel BPM worden betaald mocht de koper een Nederlands kenteken willen.
Overigens moet er volgens mij wel BPM worden betaald mocht de koper een Nederlands kenteken willen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Wimo en 9 gasten