Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Macboy » 16 feb 2010, 16:19

Het is vrij simpel: wil je voor 100k in een leuke auto rijden of wil je de rest van je leven spijt hebben dat je het niet hebt gedaan toen het nog kon ?

Bovendien wil de belastingdienst juist dat je de winst zo hoog mogelijk hebt ! Het is niet moeilijk om een leuke kostenpost te vinden toch :)
Laatst gewijzigd door Macboy op 16 feb 2010, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2010, 16:20

Toch duizend keer liever geld afschrijven op een schitterende aankoop dan klakkeloos overmaken naar de blauwe enveloppen brigade! :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 feb 2010, 16:21

Jezus Tom, ik edit mijn post net met die toevoeging :)

Macboy

Bericht door Macboy » 16 feb 2010, 16:22

dubbel

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2010, 16:24

Toevallig! haha twee zielen 1 gedachte! :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 17:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... cle_detail" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2010, 18:24

Ik wist het wel Ferdinand!

Ohja om even terug te komen op je grapje de TomTom grap was bij mij al bekend ;) Maakt me niks uit hoor ;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 feb 2010, 19:52

Tom Westendorp schreef:Toch duizend keer liever geld afschrijven op een schitterende aankoop dan klakkeloos overmaken naar de blauwe enveloppen brigade! :mrgreen:
dat is ook zeker een punt, maar er zijn vast zinvollere bedrijfsinvesteringen dan
een auto.. Maar toch, jullie hebben natuurlijk gelijk, die Spyder is gewoon de car to have. Simpel. Botergeil cabriolet. Live is simple.

Klopt het dat de spyder toch een gelimiteerde versie is van 2000 exemplaren? Dat verandert de zaak toch wel wat vwb afschrijving ed.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 20:09

hoe schoon is die motor...en valt ie goedkoper uit met huidige bpm/co2 regels?

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 20:41

Ferdinand:
Even een andere optie: wat vind je van een Lotus 340R?
Zag er net één staan voor 30k. Zijn erg uniek en als het toch maar een speeltje voor erbij is, dan is zoiets ook nog wel gaaf. Is ook een 'dikke middelvinger' naar je omgeving auto, en een tweede zul je niet snel zien (behalve van hans :)). Afschrijven zullen ze niet veel meer doen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 feb 2010, 20:53

Lotus 340r is een mooie racer maar is geen optie. Dat is alleen een Spartaanse tracktool. Geen kofferbak, geen radio airco etc. Nee joh, dat zoek ik helemaal niet. Die Spyder is natuurlijk, alhoewel Mark dat anders ziet, maar ik toch niet, een sportieve summertime boulevard rijdert. Een extreme, puur gericht op een track, is de Spyder natuurlijk helemaal niet. Dat is bijv. een 340r of Lotus 260cup (of zo iets) natuurlijk wel. Wedden dat beide Lotussen sneller en beter zijnop een circuit.
Nee, de Spyder past mij precies. Het is veel meer een alternatief voor een BMW Z4 cabriolet, 911 cabriolet (!) of zo iets. Maar o jee, wat is de Spyder dan veel leuker vind ik.

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 21:25

Ik denk dat je die Spyder toch wat minder als een boulevardcruiser moet zien.
Een tracktool zoals een Lotus is het inderdaad niet, maar als Porsche zaken als een deurgreep eruit haalt voor gewicht dan zal het ding ook best puur rijden (is maar net wat je referentie is.. voor ik caterham-rijders pissig maak:)). Als het allemaal puur marketing is wat ze bij deze auto flikken dan zouden ze ook aardig wat gezeik krijgen van de vaste Porsche-fans. Het is nog alijd geen Porsche GT3 qua puurheid, maar een vergelijk met de Z4 of 911 cabriolet zou ik ook weer niet maken (dat zijn beide behoorlijk luxe auto's waar je prima veel kilometers mee kan maken). Denk dat de Spyder er ergens tussenin hangt.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 feb 2010, 08:42

Tom schreef:Ferdinand:
Even een andere optie: wat vind je van een Lotus 340R?
Zag er net één staan voor 30k. Zijn erg uniek en als het toch maar een speeltje voor erbij is, dan is zoiets ook nog wel gaaf. Is ook een 'dikke middelvinger' naar je omgeving auto, en een tweede zul je niet snel zien (behalve van hans :)). Afschrijven zullen ze niet veel meer doen.
Waar zag je die staan? Want ze staan al meer dan een jaar niet meer te koop op pistonheads, wel 2 op mobile.de maar daar vragen ze €48500,- voor 8)
Alleen maar goed natuurlijk voor mijn restwaarde.. toch leuk gelimiteerde auto's maar deze schrijven ook af, nieuw was de 340R €68000,-
En kijk maar naar de Mini Works GP, 2000 stuks van gemaakt, allemaal verkocht maar nu krijg je er geen drol voor terug.. misschien over 10 jaar dat ze weer stijgen in prijs.. maar nooit boven de nieuwwaarde dan zijn 2000 stuks gewoon teveel.

allen

Bericht door allen » 17 feb 2010, 08:46

Ik heb die pas nog op Marktplaats gezien Hans. Volgens mij vroegen ze er toen 33k voor. Heb zelf geen garage, dus een dak zou altijd gewenst zijn. Had ik wel een garage, was ik met dat geld overigens wezen shoppen in UK. Voor een Ariel Atom :!: 8)

Tom

Bericht door Tom » 17 feb 2010, 10:56

Hans:
http://link.marktplaats.nl/310249269" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 feb 2010, 11:58

Aha, dat is deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ik toen een bod opgedaan van €35000,- maar hebben ze nee tegen gezegd..
Later ging de pond naar beneden, tja toen was het goedkoop shoppen :wink:

Dit is wel een origineel nederlandse 340R maar er was iets mee, ik vind de mijne beter rijden..
Deze is ook een paar keer terug gegaan naar Lotus.. maar hij ziet er wel top uit!
Ik heb nu ook mijn rolbar zwart laten spuiten net als deze..

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 17 feb 2010, 12:17

Blijft natuurlijk een buitenaards gaaf ding, maar als ik moest kiezen: Keer op keer de Porsche!

allen

Bericht door allen » 17 feb 2010, 13:28

Dat is niet vreemd. Wie naar een Porsche kijkt, zal nooit uitkomen op een Lotus en omgekeerd. Compleet verschillende concepten.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 feb 2010, 14:21

Tom schreef:Ik denk dat je die Spyder toch wat minder als een boulevardcruiser moet zien.
Een tracktool zoals een Lotus is het inderdaad niet, maar als Porsche zaken als een deurgreep eruit haalt voor gewicht dan zal het ding ook best puur rijden (is maar net wat je referentie is.. voor ik caterham-rijders pissig maak:)). Als het allemaal puur marketing is wat ze bij deze auto flikken dan zouden ze ook aardig wat gezeik krijgen van de vaste Porsche-fans. Het is nog alijd geen Porsche GT3 qua puurheid, maar een vergelijk met de Z4 of 911 cabriolet zou ik ook weer niet maken (dat zijn beide behoorlijk luxe auto's waar je prima veel kilometers mee kan maken). Denk dat de Spyder er ergens tussenin hangt.
De Porsche Spyder kun je compleet vol hangen met alle toeters en bellen: satnav, airco, cruisecontrol, leather, verwarme stoelen, haardroger, Iphone shit, schapenleer, gouden kralen. ect. etc. zodat het gewoon een luxe open auto is. Niks sporty, gewoon patserbak. Maar, je kunt 'm ook 'kaal' kopen, nou, laat ik kaal nu erg mooi vinden .. :lol: De vergelijking met Z4 .en dat werk, gaat gewoon wel op. Dat is het concurrentieveld voor de Spyder.

Maar ik onderschrijf ook wel Tom dat de Spyder fantastich door Porsche gemaakt is. Ook ik heb de indruk dat Porsche veel serieuzer toewerkt, door bijv. gewichtsbeperking en ander onderstel, naar een daadwerkelijk heel goed rijdende Porsche, goede sportauto. Bijvoorbeeld veel beter dan BMW met hun Performance goedies en M-opsmuk voor non M-modellen. Die PP is marketing opsmuk. Denk ook dat Porsche dat beter doet.

Je noemt inderdaad de GT3. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je dat gaat/kan rijden, wel even (maar dan ook heel erg kort :) ) kijkt naar Lotus met de 340R en 260cup, of ander pure sporters die je kunt kopen. Maar ook dat is weer geen keuze, want als je een GT3 kunt lappen, is Lotus natuurlijk exit.

Maar Porsche Spyder is inderdaad voor James Dean, Brat Pitt, George Clooney en ikzelf :bag: kijk, dat rijtje bedoel ik :lol: :lol:

Groetjes, Ferdi Clooney

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 feb 2010, 15:46

Niet onbelangrijk( behalve als zoals bij Ellen het geval, sleutelen je hobby is) de Porsche is betrouwbaar :thumbup: :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 feb 2010, 16:04

Downforce Hans schreef:Niet onbelangrijk( behalve als zoals bij Ellen het geval, sleutelen je hobby is) de Porsche is betrouwbaar :thumbup: :mrgreen:
*proest*

Vette :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 feb 2010, 16:20

De 'spartaanse' Boxter Spyder ... :lol:
Macboy, ff fappen heet dat geloof ik toch?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

allen

Bericht door allen » 17 feb 2010, 16:59

Jeetje zeg Ferdinand. BMW heeft tenminste nog 50/50 gewichtsverdeling... :mrgreen: :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 feb 2010, 16:59

Wat is dat voor foute interieur kleur? Lijkt wel een gare Bayliner...

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 17 feb 2010, 18:15

Met jouw budget, je wens om 'echt' te leren auto rijden, het circuit vaker op te zoeken en een lichte afkeer voor afschrijving is *klik* de oplossing veel eenvoudiger dan 100 mille achterlaten bij het Porsche centrum... Behalve dat je dan op de boulevard niks te zoeken hebt. Ik wist het wel, hoe gaaf zo'n Boxster Spyder ook is ;-)

Plaats reactie