Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Steven N. » 15 feb 2010, 16:19

FerdiACS1 schreef:De Spyder is een leuke sportieve boulevard auto, bedoeld voor de Porsche showing off. Geef je een bovendien de Spyder aan iemand die kan sturen, dan gaat het nog leuk over een circuit ook. Maar meer is het natuurlijk niet.
:protest:

Nooit aan gedacht om een 911 te importeren? :mrgreen:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 feb 2010, 17:20

Ik heb je laatste posts nog eens gelezen Ferdinand, en ook jouw quote hierboven. Ik denk dat je de auto zelf ook gewoon nog onderschat. Denk echt dat
dit gewoon een hele goede sportwagen is, die mening duurdere sportauto het vuur nog aardig aan de schenen zal leggen.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 feb 2010, 17:33

Ja leuke funauto.. als je hem nooit meer wegdoet, top! Ben je hem zat na 3 jaar = min. €40000,- armer.
Tja.. keuzes keuzes.. haal een mooie Boxster S uit Duitsland van 2 of 3 jaar oud en je heb evenveel lol.
Neemt niet weg dat dit wel een hele mooie Boxster is 8)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 feb 2010, 19:15

Ja, dat is waar Hans. Maar zoals ik je vertelde vind ik 'm gewoon cool. Maar 100k is veel en (misschien word ik nu afgeschoten door de DF-ers hierzo) er komt ook een Mini Spyder tweezitter. Ook erg leuk voor de helft van het geld! Maar mijn gevoel gaat op dit moment uit naar de Spyder.

Onderschatting Mark? Denk je dat? Misschien heb je wel gelijk. Maar het blijft natuurlijk een auto voor de consument, hoe scherp zal dat gaan...

Hans R

Bericht door Hans R » 15 feb 2010, 20:46

Welke Spyder? :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 feb 2010, 21:35

Lol. Ik bedoel die coupe mini, die vind ik gaaf. Met de hardtop. De works heeft 211pk, schnitzer kuurtje en voilà 240 pk en 330nm. Bovendien, ik vind dit helemaal geen Mini meer, maar een leuke kleine auto van BMW.

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 feb 2010, 22:06

Keuzes keuzes, ik zou het ook niet heel makkelijk vinden. Je moet doen waar je jezelf prettig bijvoeld. Ik denk dat wat hans zegt wel aardig opgaat.

Tom

Bericht door Tom » 15 feb 2010, 23:20

Die Mini vind ik ook gaaf, maar denk niet dat ie ooit in de buurt gaat komen van het rijplezier en de beleving van zo'n Boxster Spyder. Dat is toch een hele andere klasse.
Als je minder uit wilt geven kun je natuurlijk kijken voor een S2000. Inmiddels uit productie, maar je moet er vast nog een nieuw exemplaar ergens op voorraad kunnen vinden. 240pk op 1220kg, 2.0 liter atmo motor met redline bij de 9000rpm en relatief kaal. Kost 50k. Motorisch een parel (als ie niet kapot gaat), hangt heerlijk aan het gas, alleen qua vermogen een stap terug tov zo'n Boxster (die meer koppel heeft en over het hele toerengebied wat meer thuis zal geven) en al helemaal vergeleken met de ACS1.

Die Boxster Spyder is gewoon één van de gaafste auto's recent uitgebracht vind ik... ik zou het wel weten als je het geld kan missen :)

Andere optie is een normale Boxster S halen en die door een tuner net iets scherper en lichter laten maken. Volgens mij haal je in Duitsland voor 45k wel een knappe S op, steek er nog 10k in bij een tuner en je komt aardig in de buurt bij zo'n Spyder :)
Er was zo'n tuner die ook de Cayman onder handen had genomen en met vrij kleine aanpassingen die auto (onderstel/sper) een stuk beter wist te maken. Mark weet vast wel welke ik bedoel. Dat moeten ze ook met een Boxster kunnen natuurlijk.
Een Z4, eventueel M, kan natuurlijk ook. 343pk op ~1350kg. Of zie de Alpina van Femme... beleving = top en sneller dan de meeste Porsches.
Maargoed, ik denk dat jij een auto zoekt die al uniek van zichzelf is... als ik die ACS1, Mini Coupe en Spyder voorkeur zo zie :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 feb 2010, 23:23

Ik denk wel dat ik zelf voor de spyder zou gaan. Ik denk dat je 1 te goed is om er een mini naast te hebben. Die komt nooit in de buurt van het rijplezier dat de 1 je kan bieden denk ik, de Porsche is dan net weer even wat anders, staat qua rijbeleving denk ik boven de 1 waar de mini er denk ik (net) onder duikt.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 feb 2010, 09:39

Daar sta je nog van te kijken.. ik denk dat die Mini Spyder meer rijplezier bied dan de 1-serie, maar niet meer dan de Boxster Spyder natuurlijk.
Tja wat wil je ermee? Af en toe even toeren een leuk weekend weg, de Ring op, DF dag op Zandvoort?
Wat Tom zegt als je het kan missen, gewoon doen maar niet gaan piepen als die na 3 jaar nog maar de helft waard is..

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 feb 2010, 09:45

Kijk jongens, het is wel duidelijk. De Porsche Spyder vind ik verreweg de coolste. Denk ook dat de Mini Coupe geen partij is voor de Spyder. Maar 100k investeren, en na twee jaar 40k of zo iets te hebben weggegooid, is me ook wat. Wat ik kan doen is de Spyder helemaal oprijden, dus gewoon pakweg 6 tot 8 jaar in rondknorren, tot er een opvolger is. Het klopt wat TomTom zeggen ( :bag: heb ik de twijfelachtige eer voor het maken - als eerste - van deze vreselijke flauwe grap? Ik hoop het niet); ben wel gevoelig voor 'bijzondere' trends in autoland. En het is dus de vraag of ik die 6 tot 8 jaar zal uitzingen. Leuke tip Tom, een Honda S2000. Echt een superbak en bijzonder! Maar ik heb toch meer met de Porsche en de Mini Coupe.

Ik vrees ook een beetje dat de Mini Coupe een mode en hypeauto is. Dat maakt me niet uit, maar gaat dat niet snel vervelen? Dat is de Spyder m.i. toch veel minder. Sprak een collega die dat ding gezien heeft in het 'eggie'. Een witte met zwart alcantara. Je weet niet wat je ziet, hoe gaaf dat ding er uit ziet, werd mij verteld. Hij lijkt lager en breder dan de Boxter S, terwijl die dat niet is. Super exclusief, gewoon een botergeile cabrio van de eerste orde.

Enfin, denk maar dat ik de drol maar moet doorbijten.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 feb 2010, 09:58

Ga eerst maar ff kijken en proefrijden met dat ding! (ik ga mee)

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 10:01

Hans R schreef:Ga eerst maar ff kijken en proefrijden met dat ding! (ik ga mee)
Ik ga achterin.

Oh.. wait.. :morecoffee:

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2010, 11:05

Als het kan "lije" doen !

Persoonlijk vind ik de afschrijving of zulke auto's, ja ook M3's ed.. gewoon absurd. 6-8 jaar doorrijden dan boeit het niet zo, maar zie het maar een zo lang vol te houden. Markk lukt het wel.. mij zou het nooit lukken, omdat ik toch weer eens wat anders wil proberen.

De spyder is best een leuk ding, daar niet van, maar de indruk die je geeft in je postings is die auto vooral bedoelt om er mee te "cruisen".. ik weet niet welke ervaring je hebt met zulke auto's.. maar ik zou in jouw situatie straks in het voorjaar gewoon eens 2 weken een Boxster gaan huren.. kijk eens of je dat echt bevalt. Zou sneu zijn als je zo'n spyder koopt en na een half jaar kom je tot de conclussie dat zo'n ding eigenlijk niks voor je is.. want dan is het het echt afschrijven... reken maar gewoon op 20000 euro.

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 13:17

Ik geloof niet dat een Boxter hetzelfde plezier geeft. Het gaat vaak om een totaalpackage. Daar hoort rommelen met het dakje ook bij. Het hele idee dat je rijdt in een speciale uitvoering.

En dat je veel afschrijft als je de auto weer verkoopt is ook geen hogere wiskunde. Zal die heus wel over hebben nagedacht.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 feb 2010, 13:28

Het is wat Allen zegt inderdaad (zijn wij het nu eens over een Porsche?? :P). Het is gewoon de hele package die de Spyder zo speciaal maakt. Het dakje, de kleuren, meer power, minder gewicht, stoere achterkant etc etc. 320pk in een Boxtser is echt heel gaaf hoor. Ik heb eens een dag gestuurd met een
Cayman op CPZ, ook met ongeveer 320pk. Dan pas voel je hoe goed een Boxster/Cayman is, want die power kan die heel goed hebben. En dan voel je
dat in de basis de auto gewoon een betere is dan de 911. De setup van de wagen is gewoon super en die lijkt me bij de Spyder helemaal van ongekende
hoogte!!

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 13:33

Sprak de Porsche-marketingafdeling :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2010, 13:34

Oke maar afgezien van het speciale.. als Ferdinand nou het "bloot" rijden in de praktijk geen flikker aan vind ? Dan is het toch lullig als je in een opwelling zo'n ding hebt gekocht.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 13:38

Rico schreef:Oke maar afgezien van het speciale.. als Ferdinand nou het "bloot" rijden in de praktijk geen flikker aan vind ? Dan is het toch lullig als je in een opwelling zo'n ding hebt gekocht.
misschien is Ferdi wel een striker, ja niet in z'n orkest maar... :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2010, 13:41

Rico schreef:Oke maar afgezien van het speciale.. als Ferdinand nou het "bloot" rijden in de praktijk geen flikker aan vind ? Dan is het toch lullig als je in een opwelling zo'n ding hebt gekocht.
Dan sta je inderdaad een beetje vreemd te kijken. Ik zou er ook eerst een huren.

Mijn baas wilde altijd een xk8 coupe, heeft er eerst 1 een weekendje gehuurd en kwam tot de conclusie dat het echt helemaal niks voor hem was. Schade? 250 euro huur en benzine ofzo, dat is echt een schijntje als je het vergelijkt met wat zo'n auto afschrijft.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 16 feb 2010, 13:43

Denk dat die porsche je de mini doet vergeten. Andersom niet, koop je zo'n mini en blijf je eigenlijk die porsche willen. Geef je een smak geld uit en heb je nog niet de auto die je eigenlijk wou. Dat blijft gewoon jeuken. Afschrijving is uiteraard hoog zoals bij alle nieuwe auto's, maar denk dat de spyder een relatief hoge restwaarde zal hebben. Dit omdat het een bijzonder model is wat zeker geliefd gaat worden in de 2e hands markt, en mensen kunnen niet "een jaartje ouder" nemen want die zijn er simpelweg niet (dit geldt overigens ook voor de mini). Bovendien is de spyder gewoon een toekomstige classic (zoals de 550 spyder, 356 speedster en 911 speedster). Tot zover mijn duwtje in de goede richting :P

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 13:43

LOL@Mark. Ik ben heus niet anti-Porsche hoor. Alleen vind ik dat zo'n merk moet afnokken met het bouwen van die lompe terreindozen voor de snelweg en Panablabla's. Is een beetje als een lokale slager die appelstroop verkoopt. Door die wagens is het imago van een Porsche voor mij eigenlijk al tot een absoluut nulpunt gedaald. Echter, weet ik leuke modellen altijd wel te waarderen. Staar me niet blind op een naam. Deze Spyder is zo'n product, die ik wel kan waarderen. Temeer ook omdat er alweer een hoop overbodig gewicht uit is.

Rico, Die Ferdinand lijkt mij al erg lang aan het treuzelen en denken, dus wanneer hij z'n handtekening zet, zal dat imho weloverwogen zijn. Zelf heb ik de Speedster overigens onverwacht gekocht en de Caterham al helemaal. Die kwam onverwacht op mijn pad, zodat ik in allerhaast nog moest proberen de Speedster te verkopen om niet met 2 auto's te eindigen. In beide gevallen geen spijt. Soms moet je durven leven ipv rationele beslissingen nemen. :idea:

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2010, 13:55

100000 euro uitgeven en er achter komen dat het niet is wat je zocht heeft niks met leven te maken :wink:

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 13:59

Dat is omdat jij een saaie huisvader bent, die bmw geil is en niets, maar dan ook echt niets van het leven snapt. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee nee nee, ik wil geen ban! :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 15:08

:lol:

Plaats reactie