Die Mini vind ik ook gaaf, maar denk niet dat ie ooit in de buurt gaat komen van het rijplezier en de beleving van zo'n Boxster Spyder. Dat is toch een hele andere klasse.
Als je minder uit wilt geven kun je natuurlijk kijken voor een S2000. Inmiddels uit productie, maar je moet er vast nog een nieuw exemplaar ergens op voorraad kunnen vinden. 240pk op 1220kg, 2.0 liter atmo motor met redline bij de 9000rpm en relatief kaal. Kost 50k. Motorisch een parel (als ie niet kapot gaat), hangt heerlijk aan het gas, alleen qua vermogen een stap terug tov zo'n Boxster (die meer koppel heeft en over het hele toerengebied wat meer thuis zal geven) en al helemaal vergeleken met de ACS1.
Die Boxster Spyder is gewoon één van de gaafste auto's recent uitgebracht vind ik... ik zou het wel weten als je het geld kan missen
Andere optie is een normale Boxster S halen en die door een tuner net iets scherper en lichter laten maken. Volgens mij haal je in Duitsland voor 45k wel een knappe S op, steek er nog 10k in bij een tuner en je komt aardig in de buurt bij zo'n Spyder

Er was zo'n tuner die ook de Cayman onder handen had genomen en met vrij kleine aanpassingen die auto (onderstel/sper) een stuk beter wist te maken. Mark weet vast wel welke ik bedoel. Dat moeten ze ook met een Boxster kunnen natuurlijk.
Een Z4, eventueel M, kan natuurlijk ook. 343pk op ~1350kg. Of zie de Alpina van Femme... beleving = top en sneller dan de meeste Porsches.
Maargoed, ik denk dat jij een auto zoekt die al uniek van zichzelf is... als ik die ACS1, Mini Coupe en Spyder voorkeur zo zie