Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 12:47

amerikaan moeten ze wel zeggen, de meesten zijn van oorsprong(van heel vroeger uit) import zowel blank als zwart en alles wat daar tussen in zit :mrgreen:
echter met bepaalde gelovige afkomsten zijn ze ook niet zo blij :wink:

tis ook een beetje als, in Amsterdam of Rotterdam ben je het gewend die mix van mensen en is het "geaccepteerd" en of al normaal...echter zou je al die van origine niet NL medelanders ineens in een klein dorp zetten valt het enorm op :mrgreen:

integreren en geloven thuis laten graag... :angel:
Laatst gewijzigd door GTRene op 16 feb 2010, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 feb 2010, 12:59

Elise schreef: Helaas gaat die vlieger niet op.
Kijk naar de eerste gastarbeiders in Nederland.....dat waren kleine inktdruppels.....maar geen integratie.
Feit is dat mensen uit een bevolkingsgroep elkaar altijd opzoeken en zelf een inktvlek vormen.
Gastarbeiders zaten hier met het idee weg te gaan, net zoals de gastarbeiders in Dubai nu geen arabisch leren.

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2010, 13:05

Die posters gaan erg ver. Maar wat zegt het over alochtonen ? Niets toch ? Het zijn die linkse politieke partijen die de alochtoon willen binnenharken als tegenwicht voor het komende PVV "geweld" straks tijdens de landelijke verkiezingen.

Over taal. Tja je hebt jezelf er mee als je er niet mee kan redden. De overheid moet gewoon alleen nog maar in het Nederlands communiceren met met mensen. Geen tolken meer of dat gezeik, tenzij je zelf die tolk betaald.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 16 feb 2010, 13:07

Ravin ///M schreef:Ik denk dat de integratie in delen van Nederland waar de concentratie van nieuwkomers beperkt was gegaan is zoals ze moest, en in andere
delen -lees: de Randstad- deels goed en deels fout is gegaan. Je moet het zien als een inktdruppel in een plas water. Gooi je een pot inkt
leeg in de plas, dan zal het centrum van de inkt veel langer erover doen om te mengen met het water dan wanner je op veel plaatsen druppels
inkt plaatst.
Voordat het opschonen van de vlekken kan beginnen moet die pot met inkt toch eerst dichtgedraaid worden...
En dat is waar Wilders over gaat.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 13:10

Ravin ///M schreef:
Elise schreef: Helaas gaat die vlieger niet op.
Kijk naar de eerste gastarbeiders in Nederland.....dat waren kleine inktdruppels.....maar geen integratie.
Feit is dat mensen uit een bevolkingsgroep elkaar altijd opzoeken en zelf een inktvlek vormen.
Gastarbeiders zaten hier met het idee weg te gaan, net zoals de gastarbeiders in Dubai nu geen arabisch leren.
zou een goed idee zijn geweest :thumbup:

maar waarom zijn ze van idee veranderd :hmmm:

waarom niet terug naar hun mooie eigen land wat vaak vele malen groter is dan NL

het zijn vooral ook de jongeren die voor onrust zorgen maar weinig respect hebben voor NL en of ouders en ouders weinig er aan doen...(niet iedereen natuurlijk maar diegenen waar we het over hebben :wink: )

Luco

Bericht door Luco » 16 feb 2010, 13:53

Elise schreef:
Ravin ///M schreef:Ik denk dat de integratie in delen van Nederland waar de concentratie van nieuwkomers beperkt was gegaan is zoals ze moest, en in andere
delen -lees: de Randstad- deels goed en deels fout is gegaan. Je moet het zien als een inktdruppel in een plas water. Gooi je een pot inkt
leeg in de plas, dan zal het centrum van de inkt veel langer erover doen om te mengen met het water dan wanner je op veel plaatsen druppels
inkt plaatst.
Helaas gaat die vlieger niet op.

Dat ze elkaar regelmatig opzoeken of elkaar ontmoeten in bv een turks gemeenschapshuis, of spaans of italiaans is niks mis mee.
Mijn vader was italiaan en is ook naar nederland gekomen om te werken.
Maar hij leerde wel nederlands en heeft nooit geen dag zonder werk gezeten, (je moet werken voor je geld was zijn instelling)
Maar hij ging ook drie keer in de week naar het italiaanse centrum waar we woonden, is niks mis mee.
Intergreren is je eigen cultuur en levenswijze aanpassen zodat die passen bij de cultuur en de gewoonten van het land waarin je verblijft.
Wat wel vreemd is dat ze altijd spreken over tweede of derde generatie allochtonen, zo hebben ze mij nooit genoemd (misschien omdat ik mijn moeders naam heb aangenomen)

Metchu houd ook aan bepaalde dingen vast uit zijn cultuur en geloof, maar hij doet dat op een manier die past bij hem en zijn omgeving, dat is integreren vind ik, je hoeft niet al je principes enzo overboord te gooien.
En zo zijn er nog genoeg mensen die dat doen, maar je hoort en leest alleen de slechte verhalen.

Beetje jammer

Shakes

Nederland gaat weer stemmen

Bericht door Shakes » 16 feb 2010, 14:06

Zo Luco, nuance. Dat zie je niet vaak :mrgreen:

Anyway mijn vader kwam ook x jaar geleden naar Nederland. Op school moest hij boeken delen want er was gewoon geen rooie cent. Nu, zoveel jaar later, voelt hij zich hier nog niet thuis.
Ik op een bepaalde manier ook niet maar dat terzijde.

Wat ik me afvraag is in hoeverre de gastarbeiders in "het eigen land" wel geschoold waren. Ik neem niet aan dat de meeste zijn afgestudeerd aan de Universiteit van Marrakech of Istanbul. 18 uur per dag werken en je bek houden zal het wel zijn geweest. Wisten "wij"veel wat we binnenhaalden en hoe veel sneller hullie zich zouden vermenigvuldigen dan de blondjes met blauwe ogen.
Visie in NL is er eigenlijk nooit geweest en zal er ook wel niet komen omdat "we"een achterlijk volk zijn. Je ziet het aan de prachtige posters van politieke partijen, compleet bespottelijk. Daartegenover zetten wij een Wilders neer die ook een klap van de molen heeft gehad en dat is het.
Een grijs gebied bestaat niet meer. Nuance, Luco's post uitgezonderd, is er niet meer en dat is uiteindelijk de doodsteek voor een normalere maatschappij. Om het nog maar niet te hebben over onze multiculturele samenleving. GTFOH met die bullshit.

X

Metchu

Bericht door Metchu » 16 feb 2010, 14:11

Wat Luco en Ravin zegt...

Juist die mensen bijvoorbeeld die een campagne doen in het Turks, zijn de mensen die actief betrokken zijn en een schakel kunnen zijn. Maar in plaats van deze kwalitatief goeie mensen te gebruiken, word dat de kop in gedrukt en steeds meer een wig geslagen en zelfs zwartgemaakt nu. Jonge, ik vond het GEWELDIG dat ik een spaanse poster had. Ik was zo trots als een pauw dat ik met 2 andere spanjaarden uit de buurt op een poster stond met spaanse leuzen. Die ouwe spanjaarden vonden het ook mooi. Ik ging elke WK en EK naar het spaanse centrum om daar wedstrijden te kijken van Spanje! GEWELDIG! genieten was dat. Had ik die poster niet gemaakt, was ik met een lompe rode poster gekomen, had ik misschien nooit geaccepteerd geweest of vertrouwd of wat dan ook. Op deze ludieke manier heb ik een brug weten te slaan naar die mensen en heb ik goede contacten aan overgehouden. Het zal mij een worst wezen of ik dat in het spaans/turks of zelfs grieks zou doen... echt niet, het gaat mij om het doel. En dat is in een goede samenleving, mooie maatschappij met elkaar leven zonder ergernissen...

Met oppervlakkig bedoel ik dus, kijk dan eens verder dan wat oneliners en krantenkoppen of gezanik

voor de rest denk ik dat ik niemand kan overhalen hier en even goede vrienden hoor. Maar op sommige punten zullen we het niet eens worden en dat is geen probleem. Dat is het mooie van het land waarin we leven :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 16 feb 2010, 14:19

Metchu schreef: voor de rest denk ik dat ik niemand kan overhalen hier en even goede vrienden hoor. Maar op sommige punten zullen we het niet eens worden en dat is geen probleem. Dat is het mooie van het land waarin we leven :thumbup:
100% waar! Maar wel met wederzijds respect!

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2010, 14:48

Alles valt en staat met het woord respect.....als er wederzijds respect is komt het wel goed.

Alleen dat is nu net het punt.

Ik kom regelmatig zeer vriendelijke en aardige buitenlandse mensen helemaal niets mis mee en ik hoop dat ze ook over mij zo denken. Alleen het grote
probleem zie ik bij de jongere mensen en vooral de Marokkaanse en Turkse. Direct grote mond geen respect voor anderen en ouders ik denk dat daar
op dit moment het grootste probleem zit en niet in de 1ste generatie buitenlanders die hier naar toe kwamen. Uiteraard zit je met cultuur verschillen en
ik heb daar helemaal geen probleem mee als het maar wederzijds is. Ik ben het eens met het standpunt als je naar NL komt moet je gewoon NL kunnen
spreken en wat van onze cultuur weten maar ik vindt het soms helemaal niet verkeerd om ook eens naar de andere culturen te kijken sterker nog vaak
nog interessant ook.....weet je we leven met zn allen op deze aarde en we moeten het met elkaar doen *(hahhahahaa...duifjes opmerking...) Trouwens de Chinese
gemeenschap is de slechts geïntegreerde maar daar hoor en zie je niets van...dus daar hoor je de mensen ook niet over.....

Mijn beeld over vluchtelingen etc is ook drastisch gewijzigd nadat ik een tijdje als vrijwilliger heb gewerkt bij vluchtelingenwerk.....dan zie je ook de andere
kant dat mensen heel graag willen werken alleen niet mogen.....

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 14:57

Dank je Jacco. :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2010, 15:20

allen schreef:Dank je Jacco. :mrgreen:
Voel jij je aangesproken??? als persoon zijnde?

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2010, 15:50

duifjes.com schreef:

En terecht,, alle Chinezen horen in een BMW of Mercedes te rijden.. en waar rijd die Allen nou weer in ??? Laat ie een goed voorbeeld nemen aan zijn broer :clap:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2010, 15:52

Rico schreef:
duifjes.com schreef:

En terecht,, alle Chinezen horen in een BMW of Mercedes te rijden.. en waar rijd die Allen nou weer in ??? Laat ie een goed voorbeeld nemen aan zijn broer :clap:
Eeehhh...Rico....Allen heeft ook een BMW...alleen geen Rolex.......

Macboy

Bericht door Macboy » 16 feb 2010, 15:58

Respect is een liedje van Aretha Franklin, maar geen oplossing voor het zinloze geweldig in Nederland :) Geld geven om de orde niet te verstoren is helemaal schandalig !

Nederland moet 2 dingen doen om er een goed land van te maken:

1. Politie instrueren om met dezelfde methodes te werken als in Engeland en Duitsland, dat betekent KEIHARD aanpakken van rellen, samenscholing en disrespect naar politie, brandweer en ambulance. Zoals iemand hier eerder opmerkte: op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek is in de praktijk gewoon onzin. Je hebt ruim genoeg de tijd om pleinen e.d. te ontruimen voordat de ME er is. Als je een sensatiezoeker bent moet je niet zeuren als je achteraf gepakt wordt.

http://www.dumpert.nl/mediabase/827931/ ... actie.html

Kortom: bij opstootjes of onzinnige kwesties meteen HARD ingrijpen. Zero tolerance. Weg = weg, zo niet wordt je gewoon weggeslagen.

2. Rechters instrueren om nu eens echt zware straffen op te leggen bij zinloos geweld. Ambulance personeel blokkeren ? Ziekenhuis instormen ? 1 jaar de cel in en de volgende keer 5 jaar de cel in. De derde keer 10 jaar met TBS. Als genoeg bevolkingsgroepen dit risico kennen, zullen ze zich wel twee keer bedenken en zo niet ? Dan gewoon de bak in.

Oplossingen verzinnen is achterhaald. Gewoon lik-op-stuk beleid gebaseerd op VERGELDING.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 feb 2010, 16:43

+1 Macboy!

En er is ook een PVDA jostiband afdeling :mrgreen:
http://www.dumpert.nl/mediabase/822251/ ... or_sn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2010, 17:08

+2 Macboy!

Hou je alleen wel het probleem met al die melkert banen, de parkeerwachters de mensen in de flits auto's wat doe je als die lastig gevallen worden? Die hebben weinig tot geen bevoegdheden.

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 19:11

http://www.dumpert.nl/mediabase/832721/ ... ndeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;
skitterend :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 feb 2010, 19:31

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 19:37

:mrgreen: Jacco, je weet toch wel hoe verschrikkelijk serieus ik dit hele forum neem. Dan is het toch niet raar dat ik me aangesproken voel? :mrgreen:

Die agent doet het goed. 8)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 feb 2010, 19:37

recht op d'r neus BOTS :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 20:00

inderdaad goed gedaan, zo te zien heeft die vrouw wel/ook een probleem(overspannen achtig) en mag/kan op die manier niet eens verstandig les geven...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 feb 2010, 20:03

GTRene schreef:
inderdaad goed gedaan, zo te zien heeft die vrouw wel/ook een probleem..
Háár probleem is dat ze zó'n verschrikkelijke rotkop heeft dat ik ook wel ff een hengst voor d'r bek wil geven....graag. :twisted:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 feb 2010, 20:15

Probleem hier; de politie heeft het te "druk" en blijft er maar "omheendraaien"

http://www.dumpert.nl/mediabase/833031/ ... neeuw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 20:18

:mrgreen: zag het op TV :df:

geef ze eens ongelijk :lol:

liever dat ze dat doen dan staan te flitsen :thumbup:

Plaats reactie