Seat leon Cupra 310 UPDATE!!! GEJAT! pagina 11 verhaal.
- Tristan
Re: Seat leon Cupra 312pk limited edition...nu wel!
Mijn oude Leon FR (280pk / 415Nm) deed het volgende, gemeten met Performance Box:
0-100: 6,2
80-120: 3,2 (bij 80 km/u op cc en toen gas)
100-160 in 7,0 (100 km/u op cc en toen gas)
Dit op 19', 1 bestuurder en bijna volle tank.
0-100: 6,2
80-120: 3,2 (bij 80 km/u op cc en toen gas)
100-160 in 7,0 (100 km/u op cc en toen gas)
Dit op 19', 1 bestuurder en bijna volle tank.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik denk dat Chris sneller moet zijn, gezien zijn gewichtsvoordeel..
-
Ik weet dat nog zo net niet. Toen ik in de Cupra R van Ed reed leek het erop dat de Cupra R andere bakverhoudingen (korter, zeker de 3) had dan de normale Cupra. Heb de auto's lang uit elkaar gereden, dus kan het ook verkeerd hebben. Maar als dit zo is zou de Golf R ook in het voordeel kunnen zijn.
- atomchris
Ik denk dat het heel dicht bij elkaar zit,in het voordeel van de golf...
Die is ook sneller af-fabriek en dat lijkt me gewoon beter.
De cupra gaat en z'n 2 net tot de 100,zal het zo nog eens proberen als ik naar Amsterdam ga.
4de versnelling is tot +- 190(allemaal op de tellert,ik geen mooie meet apparatuur)
ik heb dus geen idee hoe snel ze is(peseta racert)en snelheid went nogal snel....jammer genoeg.
Die is ook sneller af-fabriek en dat lijkt me gewoon beter.
De cupra gaat en z'n 2 net tot de 100,zal het zo nog eens proberen als ik naar Amsterdam ga.
4de versnelling is tot +- 190(allemaal op de tellert,ik geen mooie meet apparatuur)
ik heb dus geen idee hoe snel ze is(peseta racert)en snelheid went nogal snel....jammer genoeg.
-
Hallo 310 rijders, is het wat om de auto's eens bijelkaar te zetten. Niet zozeer om te racen, maar het lijkt me kicken om al die 310's eens bijelkaar te zien.
- Hans R
Dat zal een saai beeld zijn
allemaal witte Seat's

-
panter schreef:Hallo 310 rijders, is het wat om de auto's eens bijelkaar te zetten. Niet zozeer om te racen, maar het lijkt me kicken om al die 310's eens bijelkaar te zien.
Je bedoeld een Mac Meeting?

-
Jahaa .... Mag de 310 'onrust' stoker dan ook meedoen ???panter schreef:Hallo 310 rijders, is het wat om de auto's eens bijelkaar te zetten. Niet zozeer om te racen, maar het lijkt me kicken om al die 310's eens bijelkaar te zien.
Ja jij ook hoor met je trage hokLeonneke schreef:Jahaa .... Mag de 310 'onrust' stoker dan ook meedoen ???panter schreef:Hallo 310 rijders, is het wat om de auto's eens bijelkaar te zetten. Niet zozeer om te racen, maar het lijkt me kicken om al die 310's eens bijelkaar te zien.

-
... ik neem aan dat er niet alleen ' witte' rondrijden. Ikzelf heb een 'zwarte'.
- Remmie
Bijna, Black PanterLuco schreef:The black wolf![]()

-
... jawel ... een zwarte panter, welteverstaan ...
- frank de jonge

Moeten jullie Oetje ook ff vragen. Die zit ook in die categorie wat vermogen aan gaat van de 310 maar dan aan de wielen

-
Die is de schroefjes van z'n sperdiff bij elkaar aan het rapen. Liggen hier en daar verspreid over de nederlandse snelwegenfrank de jonge schreef:Moeten jullie Oetje ook ff vragen. Die zit ook in die categorie wat vermogen aan gaat van de 310 maar dan aan de wielen

Luco schreef:Ja jij ook hoor met je trage hok![]()

- atomchris
gister in de cupra R van @win gereden,ben er nu wel achter dat al die piek vermogens leuk zijn,maar er gaat niets boven een snelle auto zo uit de fabriek!heerlijke wagen met een mooi vermogens opbouw!frank de jonge schreef:
Moeten jullie Oetje ook ff vragen. Die zit ook in die categorie wat vermogen aan gaat van de 310 maar dan aan de wielen
Dus ja wiel peekaas motor peekaas,allemaal leuk maar niet ideaal.
Gezeik met dat tunen(en dan vooral als je alles uit een motor wil persen),het wordt altijd een race wie het meeste heeft,daarbij is het nooit af altijd nog een slangetje hier en een pompje daar en "ja als je dat doet MOET je ook dit kopen anders werkt het niet"
ik zie mezelf nog wel eens in zo een cupra R rijden,en anders een wat trager hok met een simpel chippie erin...
Maar goed een keer samen komen met cupra is altijd leuk,op SO schijnt dat onmogelijk te zijn,daar gaat het er nogal snel om of je least of niet,en wie nou echt de snelste is....
Wanneer,waar?misschien leuk als Hanssie R er ook bij is?
- Hans R
Misschien weer een keer bij Edwin op de zaak ofzo.. als hij dat leuk vind, ik kom wel met de Golf R (is niet geleast trouwens
)
Hoewel ik een echte DF meeting met van alles en nog wat 100x leuker vind! :idea:

Hoewel ik een echte DF meeting met van alles en nog wat 100x leuker vind! :idea:
Ben ik het helemaal mee eens.atomchris schreef:gister in de cupra R van @win gereden,ben er nu wel achter dat al die piek vermogens leuk zijn,maar er gaat niets boven een snelle auto zo uit de fabriek!heerlijke wagen met een mooi vermogens opbouw!frank de jonge schreef:
Gezeik met dat tunen(en dan vooral als je alles uit een motor wil persen),het wordt altijd een race wie het meeste heeft,daarbij is het nooit af altijd nog een slangetje hier en een pompje daar en "ja als je dat doet MOET je ook dit kopen anders werkt het niet"
ik zie mezelf nog wel eens in zo een cupra R rijden,en anders een wat trager hok met een simpel chippie erin...
Maar goed een keer samen komen met cupra is altijd leuk,op SO schijnt dat onmogelijk te zijn,daar gaat het er nogal snel om of je least of niet,en wie nou echt de snelste is....
Ik heb nu drie ecu's met verschilldende programmas.
Het lekkerste programma is toch die van het middelste vermogen, mooie rustige opbouw van koppel en daarna rustige afbouw.
Het high boost programma geeft wel een kick, maar koppel komt veel harder in en bouwt sneller af, ik vind dat ook minder prettig rijden.
- atomchris
Ik denk dat Edwin dat wel leuk vindt,kan hij ook zijn R showen!dikke shit! Een meet met van alles en nog wa is natuurlijk erg leuk,alleen dacht ik dat een parkeerplaats meet "not done" is hier?en dat is nou juist de hobby van de Seat rijder,kappie open petje op en lullen maar...Hans R schreef:Misschien weer een keer bij Edwin op de zaak ofzo.. als hij dat leuk vind, ik kom wel met de Golf R (is niet geleast trouwens)

@luco:wat jij beschrijft is precies wat ik bedoel,mijn auto kent 2 standen:turbo aan/turbo uit....kan erg leuk zijn die klap in je nek. Maar voor het betere gooi en smijt werk is zo een fabriek instelling toch wel beter(en zeker niet langzaam ofzo).
Laten we eerlijk zijn,de ontwikkeling van zo een auto neemt wel ffkes wat tijd in beslag,en wij dan denken dat een vent in een schuurtje(met alle respect,heel knap wat ze allemaal kunnen doen) dat ff beter kan.
Soms is er wel wat voor te zeggen,bv een 150 pk Audi tunen naar 200 pk dat valt allemaal nog mee en je upgrade de motor alleen een beetje(200 pk kan je ook zo kopen)maar verder hoeft het voor mij niet meer zo.
De cupra van Edwin zou met een uitlaatje gewoon helemaal af zijn..IMHO natuurlijk allemaal
-
Edit: niet meer relevant wat ik schreef.atomchris schreef:gister in de cupra R van @win gereden,ben er nu wel achter dat al die piek vermogens leuk zijn,maar er gaat niets boven een snelle auto zo uit de fabriek!heerlijke wagen met een mooi vermogens opbouw!frank de jonge schreef:

Laatst gewijzigd door Harrie op 13 feb 2010, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans R
atomchris schreef:Ik denk dat Edwin dat wel leuk vindt,kan hij ook zijn R showen!dikke shit! Een meet met van alles en nog wa is natuurlijk erg leuk,alleen dacht ik dat een parkeerplaats meet "not done" is hier?en dat is nou juist de hobby van de Seat rijder,kappie open petje op en lullen maar...Hans R schreef:Misschien weer een keer bij Edwin op de zaak ofzo.. als hij dat leuk vind, ik kom wel met de Golf R (is niet geleast trouwens)
Hoewel ik een echte DF meeting met van alles en nog wat 100x leuker vind! :idea:![]()
Er valt weinig te zien onder de kap.. een stuk plastic..
-
Hoi Chris, hier moet ik toch echt eventjes subtiel ingrijpen. Ik heb ook gereden in de Cupra R van Edwin. Jawel, die auto rijdt lekker. Heerlijk onderstel trouwens. Maar ik ga je toch wel verklappen, dat die vermogensopbouw van die Cupra R bijna iets voor ouwe oma's is .......... Je kunt die auto gewoon continue vol op z'n staart trappen. Zo ergens vanaf de 4000 toeren moet je dan een beetje op gaan letten. Dat rijdt lekker op een rechte weg. Maar als je een leuke bocht in gaat en je wilt vermogen opbouwen IN DIE BOCHT, dan komt het vermogen veel en veel te laat in. Je bent de bocht al drie keer door voordat je het gevraagde vermogen kunt gebruiken.atomchris schreef: gister in de cupra R van @win gereden,ben er nu wel achter dat al die piek vermogens leuk zijn,maar er gaat niets boven een snelle auto zo uit de fabriek!heerlijke wagen met een mooi vermogens opbouw! Dus ja wiel peekaas motor peekaas,allemaal leuk maar niet ideaal.
Ik zelf denk dat er gewoon echt niks beters bestaat dan maatchippen. Ik heb een zeer rustig en mooi koppelverloop. Maar kan wel veel en veel gemakkelijker 'onderin' rijden. Ik kom eigenlijk nooit meer boven de 5500 - 5700 toeren. Bovendien kan ik, in een bocht, echt spelen met het vermogen. Zo'n Cupra R rijdt lekker, maar ik ben zelf van mening dat VEEL vermogen ook op de juiste tijd tot je beschikking moet kunnen komen.
Ik nodig je dan ook van harte uit een keertje in mijn hokkie te rijden. Dan VOEL je wat ik bedoel. Een brok vermogen die je continue tot je beschikking hebt. Heel erg goed en subtiel te doseren. ( Die velgen op die Cupra R vond ik trouwens echt ENORM VET ) ........
- atomchris
Maar bij jou zit dan ook al dat pompje/slangetje/boutje om hem goed af te stellen,doet hoeft allemaal niet voor mij,een auto moet goed zijn,en niet steeds weer een dingetje om hem beter te maken,snappie?
Ik heb toch aardig bochten genomen met de R(niet te hard,maar nog veilig voor op de openbare weg)en dat ging gewoon erg lekker. Mijn auto ging ook goed op het circuit hoor maar het voelt allemaal wat zekerder aan bij een auto die vanuit de showroom snel is.
Dat die van jou een kanon is mag duidelijk zijn en dat ritje sla ik dan ook niet af! :banaan: maar voor mij persoonlijk hoeft dat allemaal niet zo...
"gewoon"een snelle auto en daarnaast een circuit beestje(Lotus).
Maar goed ik geniet nog elke seconde dat ik in mijn auto rij!super ding!en voor mij snel genoeg.
Wanneer gaan we een meet houden,want nu wil ik meerijden ook! En daarna met de golf R mee!!!!iemand nog een M3 nieuw model?pak ik die ook ff mee!
Ik heb toch aardig bochten genomen met de R(niet te hard,maar nog veilig voor op de openbare weg)en dat ging gewoon erg lekker. Mijn auto ging ook goed op het circuit hoor maar het voelt allemaal wat zekerder aan bij een auto die vanuit de showroom snel is.
Dat die van jou een kanon is mag duidelijk zijn en dat ritje sla ik dan ook niet af! :banaan: maar voor mij persoonlijk hoeft dat allemaal niet zo...
"gewoon"een snelle auto en daarnaast een circuit beestje(Lotus).
Maar goed ik geniet nog elke seconde dat ik in mijn auto rij!super ding!en voor mij snel genoeg.
Wanneer gaan we een meet houden,want nu wil ik meerijden ook! En daarna met de golf R mee!!!!iemand nog een M3 nieuw model?pak ik die ook ff mee!

Kom gewoon de 20e naar cpz twee inschrijvingen erbij en kan je echt gas geven

-
.... wanneer gaan we de 'meet' houden .... tot nu zijn er eigenlijk weinig reacties .... met 3 of 4 mensen een meeting houden is wat weinig, lijkt me, maar misschien gaan er nog meer 310-rijders reageren ... nog even wachten op meer reacties