Arthur schreef:Je hebt wel een punt(je) Rico. Maar hoe claimt Abt of Pon dan 310pk terwijl ze alleen het regelapparaat zien? Dat was iig vroeger zo toen ze dat ding naar Abt stuurden, misschien doet Pon het tegenwoordig zelf? Dan nog, zij zien de auto niet en "rollen" dus ook niet. Hoe betrouwbaar is dan die 310pk?
Dat is het hele punt Arthur..
Het verkopen van chiptuning is vooral marketing.
Een optelsom van cijfers en voila je hebt een waarde waarmee je een klant imponeert. Die slikt het voor zoete koek, en laten we eerlijk wezen we slikken het toch allemaal voor zoete koek ? Wie zegt dan mijn M5 507pk heeft ? Mischien heeft ie er maar 478pk..
Vanmiddag stond de postbode bij mij op de oprit.. vond de M5 fantastisch.. autofreak.. kende alle cijfers uit zijn hoofd.. 507pk riep ie.. ja zeg ik klopt.. hoezo klopt ? Ik ga er ook maar domweg van uit dat de opgave van BMW klopt.
PK's verkopen is eigenlijk gebakken lucht verkopen.
Het enige wat voor je als rijder/eigenaar van belang is.. ben je tevreden over het vermogen.. voldoet die aan je verwachtingen..
Hierboven is uiteraard mijn persoonlijke mening en geen visie of kritiek op de topicstarter..
Want als hij vind dat het niet klopt dat hij niet de 310pk heeft gekregen die hem beloofd is, dan geef ik hem geen ongelijk om er werk van te maken. Maar stel je van te voren wel de vraag, wat wil je er mee bereiken ? Voor jezelf dan.
Laten we er voor het gemak even van uit uitgaan dat de Seat van Chris ook 282pk heeft.. en niet de 310pk die geclaimd word.
Hoe merkbaar is dat verschil in de praktijk ? het is een feit dat je bij stapgewijse vermogenstijgingen boven de 250pk niet een heel veel snellere auto voor terug krijgt.
voorbeeld, de 130i VS een standaard 135i coupe.. op papier 41 pk meer, 135i is sneller, maar gevoelsmatig had je hem veel sneller verwacht.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=3E3sNDQe ... L&index=23[/youtube]