Niks mis met het 2.2 liter blok in de dagelijkse praktijk, zo groot is het verschil met een 325ci niet. De 2.2 heeft eerder last van badge de-tuning vanwege 320ci op de klep dan van het echte koppelgebrek. Gewoon beetje op toeren rijden, bovendien is het diff op een 320ci ook iets korter vertand. 3.38:1 vs 3.15:1 van een 325ci. Ga je doorsparen, dan dus inderdaad gelijk 330ci. Anders gewoon niet te moeilijk doen of het nou een 320ci of 325ci is.
De orientblauwe die je post ziet er netjes uit, ook al xenon aan boord. Nette kleur ook. Kijken, rijden, kopen. 13k is nou ook niet echt een hoofdprijs ofzo. Genieten van een open 6 cyl BMW voor corsa geld. Doen
Zwakke punten zoals elke E46:
voorste draagarmrubbers (gewoon Meyle erop plempen voor 65 euro)
silent blocs achter kunnen eraan gaan... na 2 ton op de klok
Bekend item zijn de stabi linkjes vooraan, die kunnen speling vertonen, meestal na iets meer dan een ton op de teller.
Subframe montage punten zou ik me geen zorgen over maken, vanaf 2001 versterkte bodemplaat en bovendien is het gewoon garantie bij de dealer.
Airco is wel een slap ding, maar da's motorisering onafhankelijk. Je krijgt er geen kroket mee afgekoeld. Dat is in een E39 bv wel weer flink anders.
Nee tot nu toe heb ik in de E46-jes altijd wel vrij lage kosten gehad, een E36 kost een hele hoop meer om rijdend te houden.