Recentelijk sprak ik met iemand die dolenthousiast was over de BMW 318ti E36. Het was mij eigenlijk nooit zo duidelijk, maar na dit gesprek was ik dus ook enthousiast. De combinatie van zijn gewicht en zijn standaard vermogen i.c.m. de aandrijving maakt het een hele leuke auto. Met de aankomende circuitdag in gedachten ging ik eens kijken op internet en daarbij word je overspoeld door 316's, maar een 318ti handgeschakeld is toch wel best schaars. Uiteindelijk vond ik al heel snel een goed aanbod (zelfs in mijn eigen woonplaats) waarbij ik gelijk ben gaan kijken en de vorige eigenaar de auto ook direct heeft achtergelaten bij ons voor de deur. De auto was reeds 10 jaar (!) in zijn bezit en nadat de koop al gesloten was nog leuker dan ik dacht.
De auto is cosmos zwart metallic en o.a. voorzien van:
electrisch schuifdak
boordcomputer
m-technic onderstel
m-stuur
bmw alarm
Daarnaast staat er op de aankoopfactuur (F 57899,10) een notitie van tuning van Carly Motors, 17 inch BBS wielen en een aanpassing voorwielophanging en afneembare trekhaak. Buiten de Carly aanpassing heb ik alles aangetroffen, dus dat zit ook wel goed

Volgens de vorige eingenaar stond hem iets bij van 15 pk. De koop was toen al gesloten, dus wel een leuke verrassing.
De auto is optisch niet superstrak, zitten wel wat krasjes en butsjes op, maar is prima te herstellen.
Technisch had / heeft de auto wat mij betreft eerst uiteindelijk behoorlijk wat tlc nodig en daar ben ik nu danook mee aan de slag:
- nieuwe koppeling
- nieuwe waterpomp
- nieuwe thermostaat
- verse Castrol olie
- nieuw K&N inlegfilter
- nieuwe bougies
- nieuwe multiriem incl. loop- en spanrol
- nieuwe hardy schijf
- wielen worden gericht
- uitlijnen
Ben nu nog wel op zoek naar 1 of twee sets geschikte gebruikte banden in 205/50R17 / 215/45R17 / 235/40R17 of 225/45R17 en een M-pookknop, want die heb ik in de huidige setting steeds los in mijn hand.
Na de circuitdag beslis ik hoe ik verder ga met de auto, heb er in ieder geval veel zin in.
Hierbij een armzalige foto van Marktplaats: