Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joost H.

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Joost H. » 11 feb 2010, 16:45

mooi verhaal Macboy.

Tom

Bericht door Tom » 11 feb 2010, 17:19

Mooi verhaal Macboy.
Een bibliotheek met veel boeken, volledig beheerde en gearchiveerde documenten, alles werd bijgehouden.
Heb thuis een of ander horlogetijdschrift (naam even kwijt) waarin een heel artikel stond over dat documenteren van de historie. Zijn ze jaren mee bezig geweest om het goed doorzoekbaar te maken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 feb 2010, 18:35

Mont Blanc vindt ik erg gaaf Macboy :thumbup:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 11 feb 2010, 19:30

Afbeelding

Macboy, ik zie nu pas de foto's van de Montre Chronographe. Het COMIC SANS lettertype op de bezel is een beetje jammer :evil:

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 11 feb 2010, 20:00

Waar zie jij comic sans dan? :?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 11 feb 2010, 20:04

Ik zie het ook niet, lijkt er nog niet eens op. Cursief en Comic Sans zijn niet dezelfde dingen Joost ;)

Joost H.

Bericht door Joost H. » 11 feb 2010, 20:05

oh. :'( my bad
Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 11 feb 2010, 21:37

Die Mont Blanc ziet er goed uit Ilja. Leren band is natuurlijk wel klassieker. :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 feb 2010, 09:32

Mooie story over Patek Ilija. Toch gewoon 't meest prestigieuze merk ter wereld.

frankv

Bericht door frankv » 12 feb 2010, 10:27

alhoewel mijn invicta nu per dag maar 5 sec voor loopt, wat erg netjes is, merk ik dat ik toch graag een uurwerk had gehad dat ik kon "hacken" (stilzetten van de secondewijzer) om de tijd gemakkelijk goed te kunnen zetten

nu is het wachten tot de irritatie groot genoeg is om hem terug te zetten, liever had ik hem elke paar dagen even gehacked om de paar sec er weer af te krijgen

bij een horloge wat te langzaam loopt, heb je niks aan hacken natuurlijk, dat lijkt me dus helemaal niks, liever iets te snel en hackbaar, iets om op te letten bij een volgende aankoop!

handig vind ik trouwens de draaibare bezel, ideaal om de pizza te timen, of bij te houden of het "over een kwartier gaan jullie op bed" moment al verstreken is

ik dacht altijd dat ik een GMT functie wilde (vandaar mijn interesse in een Rolex Explorer 2), maar de Submariner functionaliteit is practischer denk ik, dan moet het toch maar een GMT master II worden om ook die cruciale pizza's kunnen timen, slechts 4.500 :-) het zal nog wel even bij de invicta blijven...

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 feb 2010, 10:53

frankv schreef:alhoewel mijn invicta nu per dag maar 5 sec voor loopt, wat erg netjes is, merk ik dat ik toch graag een uurwerk had gehad dat ik kon "hacken" (stilzetten van de secondewijzer) om de tijd gemakkelijk goed te kunnen zetten

nu is het wachten tot de irritatie groot genoeg is om hem terug te zetten, liever had ik hem elke paar dagen even gehacked om de paar sec er weer af te krijgen

bij een horloge wat te langzaam loopt, heb je niks aan hacken natuurlijk, dat lijkt me dus helemaal niks, liever iets te snel en hackbaar, iets om op te letten bij een volgende aankoop!

handig vind ik trouwens de draaibare bezel, ideaal om de pizza te timen, of bij te houden of het "over een kwartier gaan jullie op bed" moment al verstreken is

ik dacht altijd dat ik een GMT functie wilde (vandaar mijn interesse in een Rolex Explorer 2), maar de Submariner functionaliteit is practischer denk ik, dan moet het toch maar een GMT master II worden om ook die cruciale pizza's kunnen timen, slechts 4.500 :-) het zal nog wel even bij de invicta blijven...
Weet je hoe vaak je domino's kunt laten bezorgen van dat geld! :lol:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 12 feb 2010, 10:56

frankv schreef:alhoewel mijn invicta nu per dag maar 5 sec voor loopt, wat erg netjes is, merk ik dat ik toch graag een uurwerk had gehad dat ik kon "hacken" (stilzetten van de secondewijzer) om de tijd gemakkelijk goed te kunnen zetten

Twee weken geleden had ik het hologe gelijk gezet met de atoomklok ( http://www.nentjes.co.uk/atoomklok.php).
Dus ik dacht na het lezen van je post, laat ik eens kijken. Loopt op dit moment 1 seconde achter, mooi resultaat.

frankv

Bericht door frankv » 12 feb 2010, 10:59

Joost Hermens schreef:

Twee weken geleden had ik het hologe gelijk gezet met de atoomklok ( http://www.nentjes.co.uk/atoomklok.php).
Dus ik dacht na het lezen van je post, laat ik eens kijken. Loopt op dit moment 1 seconde achter, mooi resultaat.
die site heb ik ook ontdekt, 1 sec lijkt me erg goed, cosc spec is:

Afbeelding

testprotocol:

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 feb 2010, 12:57

Joost Hermens schreef:

Tja, dat heb je met een four liner, die zijn zeer precies :mrgreen:

dale vito

Bericht door dale vito » 12 feb 2010, 22:50

Goed verhaal Macboy, bedankt voor de tijd die je er in gestoken hebt. Het Patek museum wil ik ook zeker nog een x bezoeken, voor nu moet ik het met de pen uit de museumshop doen ;) .

Vwbt de Montblanc.. koop alsjeblieft gebruikt, want ondanks het hoge afwerkingsniveau krijg je er 0,0 voor terug mocht je hem ooit willen verkopen. Voor dit model zou ik inzetten op zo'n 1500-1600e ;)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 13 feb 2010, 12:04

Mijn Cartier Santos 100 liep na 20 dagen precies 7 sec (voor of achter weet ik niet meer) t.o.v. quartz. :shock: Had niet verwacht dat deze zo mooi zou lopen... Terwijl hij dat volgens mij per dag mag afwijken?

frankv

Bericht door frankv » 13 feb 2010, 21:15

Ik kwam het merk "Marcello C" tegen, Rolex look alikes (geen neppers dus, of wel, net wat je er van vindt...) met ETA uurwerken voor iets van 500-750 euro. Dit vond ik op zich wel een leuke, een soort Explorer II met zwarte bezel, maar ik heb verder geen idee of het wat is:

Afbeelding

niet de beste foto, maar deze kreeg ik niet ge-embed, het vergrootglaasje ziet er niet mooi uit trouwens:

http://www.marcelloc-watches.com/images ... /2.1/1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Topfuel

Bericht door Topfuel » 14 feb 2010, 09:56

Ik krijg er jeuk van Frank... :wink:

saab-fan

Bericht door saab-fan » 14 feb 2010, 11:31

Fantastisch forum hier...
Onlangs ontdekt, en me nu door de vele pagina's aan het worstelen om wat kennis op te bouwen.

Zelf sta ik op het punt eens een "deftig" horloge aan te kopen.
Budget : een 3000 euro

Ik neig (qua looks) nogal naar IWC.
Ik heb de IWC Portofino IW356305 (online) gezien die me wel aanspreekt omwille van zijn soberheid en elegantie (en past binnen budget!).

Maar door het forum hier te lezen begin ik wat meer sympathie te voelen voor Rolex (dat zou dan richting GMT-master gaan), wat ik vroeger vooral lompe horloges vond.
Want als je dan een dergelijk (duur) horloge koopt, zijn kwaliteit en waardevastheid natuurlijk minstens even belangrijk dan looks.

Ik hou echter niet zo van stalen bandjes.
Heb nu een simpele Festina die ik al jaren niet meer draag (vanwege haartjes op pols tussen bandje :oops: )

Zijn er andere mogelijkheden voor Rolex dan stalen bandje?
En wat is de kwaliteit van de IWC Portofino?

Alvast hartelijk dank voor jullie deskundige input hier.
Is heel leuk om lezen !

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2010, 12:55

Hoi Saabfan en welkom.

Ik kocht m'n eerste 34mm(?) stalen Portofino met zwarte lederen band in 1994 en was er trots op. Vond 'm toen al wel wat klein. Nu zijn ze groter. Looks zijn persoonlijk. Vind 'm nu wat saai en hij heeft 'n eta caliber, daar knap ik nu wat op af, je zou ook kunnen gaan(beetje meer $) voor 'n Jaeger Le Coultre Master Control ofzo, eigen werk. Over de kwaliteit van IWC en de Portofino. Het heeft 'n prijskaartje, maar de kwaliteit staat buiten kijf, wat mij btreft met door de jaren heen 5 IWC's en pa had er ook een stuk of 5 door de jaren heen(nu niet meer):Degelijk.

Bij Rolex zeg je 't zelf al. Merendeel is stalen banden muv bijvoorbeeld een (wit)gouden Daytona en 'n paar gouden Datejusts geloof ik. M'n pa draagt 'n originele 1993 Wempe Hamburg gouden Datejust met originele lederen band, net ding. Maar in staal zijn ze d'r niet....

Waar je jezelf 't beste bij voelt zou ik doen.

De IWC Portugieser 8 days in staal met witte plaat staat nog steeds op m'n mentale shortlist, prachtklok.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 feb 2010, 13:01

De IWC Portugieser 8 days in staal met witte plaat staat nog steeds op m'n mentale shortlist, prachtklok.

7 days that is........................... :mrgreen: :wink:

checkt nog snel even de linker pols.........................

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2010, 13:10

romo schreef:

7 days that is........................... :mrgreen: :wink:

checkt nog snel even de linker pols.........................
Maar hij heet toch '8days'? :bag:

Technisch heeft die veer 'n spanning van 8 dagen teruggebracht naar 7 , maar 8 is boven 7 (week) oid. Zoiets toch?

edit hij heet bij IWC dus gewoon Automatic....

:whistle:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 feb 2010, 13:13

Automatic, 7 days power reserve..................

Volgens mij heb je verder gelijk; technisch kan die veer 8 dagen, maar "gedownsized/tuned" naar 7 dagen...........

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2010, 13:16

:angel:
Anyway, ik vind 'm prachtig:
http://www.watchuwant.com/watches/iwc-p ... less-steel" onclick="window.open(this.href);return false;

romo

Bericht door romo » 14 feb 2010, 13:47

^ is ie ook....................

Lees even wat er op de achterzijde staat.......................... :mrgreen:

Deze; SKITTEREND
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie