Fotografie
- Matthijs
Re: Fotografie
Mooi en indrukwekkend!

-
Xave30
Gefeliciteerd met je dikke aanwinst Joost Schouten.
-
Xave30
Mijn eerste poging jaar of 3 geleden:JohanH schreef:
Paar weken terug nog in Hamburg geweest en daar naast het winkelen met vriendin in de verschrikkelijke kou (-7, maar voelde veel kouder aan) gepoogd wat standbeelden vast te leggen:
Helaas werkte de lucht niet erg mee zoals wel te zien is op de eerste twee foto's, hoe gaan jullie daar mee om zonder ND filter? Zoveel mogelijk de lucht er uit proberen te kaderen, inflitsen of een andere techniek?
(alleen met color saturation gespeeld)
Bonus ducky:
- Linc (Bas)
ik weet het niet hoor, ik heb het niet zo op externe flitsersMark Nauta schreef:Mijn eerste poging met externe flitsers:
En een foto van een auto onder een boom vind ik eigenlijk ook nooit zo mooi vanwege de spiegeling.
-
Xave30
Met nadruk up 'stiekem'. Hoe die flitspaal zo gluurt! 
- Robin Hartog
Hé, ik heb nog nooit een auto met een flitser gefotografeerd, dus wie ben ikMark Nauta schreef:I'll get the point. Is de eerste keer dat ik met een flitser schiet heRobin Hartog schreef:@Mark Nauta: Wat ik vooral denk bij flitsfoto's; óf lekker extreem (ala Martijn Koevoets, beetje dat surrealistische gevoel), óf net mooi ingeflitst zodat je bijvoorbeeld met tegenlicht ook een helder onderwerp hebt zeg maar.Dit zit er net tussen in en had net zo goed een reflectiescherm i.c.m. de zon kunnen zijn als je snapt wat ik bedoel
Just my $0.02
-
Hunter
Wow, die spaceshuttle is waanzinnig! Hier ook meteen als wallpaper! 8)
- Ravin ///M
LOL, ik wilde net hetzelfde posten, wat een mooi plaatje.
Zo'n lancering wil ik graag nog eens meemaken.
Zo'n lancering wil ik graag nog eens meemaken.
- markk
- Space shuttle is fantastisch
- standbeeld -> standbeeld vind ik erg mooi op, achtergrond vind ik wat afbreuk / rommelig. Had ik liever onscherp gezien.
- ducky -> wat soft qua scherpte, soft qua kleur en standaard midden in beeld
Vandaag zelf wat met potretten lopen oefenen met m'n nieuwe 85mm 1.8 lens. Resultaat na wat bewerking:
1. Mijn dochter, in het ziekenhuis, herstellende van een (acute) blinde darm operatie van afgelopen zaterdag

2. Haar vriend

3. M'n eigen kanjer

Ik vind zelf #2 erg geslaagd maar weet eigenlijk niet waarom. Iemand verstand van potretfotografie ?
Mark.
- standbeeld -> standbeeld vind ik erg mooi op, achtergrond vind ik wat afbreuk / rommelig. Had ik liever onscherp gezien.
- ducky -> wat soft qua scherpte, soft qua kleur en standaard midden in beeld
Vandaag zelf wat met potretten lopen oefenen met m'n nieuwe 85mm 1.8 lens. Resultaat na wat bewerking:
1. Mijn dochter, in het ziekenhuis, herstellende van een (acute) blinde darm operatie van afgelopen zaterdag
2. Haar vriend
3. M'n eigen kanjer
Ik vind zelf #2 erg geslaagd maar weet eigenlijk niet waarom. Iemand verstand van potretfotografie ?
Mark.
-
Metchu
gevaarlijk hoor Mark... om zo de foto's van de dames te posten met al die hertjesjagers hier 
maar ik denk dat je #2 leuk vindt, omdat de dude niet de lens inkijkt...
- duifjes.com
Heee Markk....vriend met die mooie auto's en dochterMetchu schreef:gevaarlijk hoor Mark... om zo de foto's van de dames te posten met al die hertjesjagers hier
zo bedoel je Metin????
- Matthijs
klik voor grote.
Ongelooflijk wat een kracht daar in die jets zit te zien aan de vlammen

Ongelooflijk wat een kracht daar in die jets zit te zien aan de vlammen
-
ErikS
duifjes.com schreef:Heee Markk....vriend met die mooie auto's en dochterMetchu schreef:gevaarlijk hoor Mark... om zo de foto's van de dames te posten met al die hertjesjagers hier
maar ik denk dat je #2 leuk vindt, omdat de dude niet de lens inkijkt...![]()
![]()
zo bedoel je Metin????
Zo, ech wel!
-
Luuk
Gefeliciteerd Joost, zoiets moet 'r hier ook nog ooit komen. Mja, wil zoveel!
@Matthijs: Bizarre foto's zeg, zeer indrukwekkend !! Het is dat 'mijn' Pagani nog zo mooi glimt op de achtergrond hier, anders was dat wel zeker een nieuwe geweest.

@Matthijs: Bizarre foto's zeg, zeer indrukwekkend !! Het is dat 'mijn' Pagani nog zo mooi glimt op de achtergrond hier, anders was dat wel zeker een nieuwe geweest.
http://www.flickr.com/photos/denniske/4283311280/" onclick="window.open(this.href);return false;Linc (Bas) schreef: En een foto van een auto onder een boom vind ik eigenlijk ook nooit zo mooi vanwege de spiegeling.
- JoostSchouten
Thanks @ de reacties.
En nu we het toch over lancerings-foto's hebben, dan kan deze niet ontbreken:

http://gizmodo.com/5372241/this-insane- ... amera-lens" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.launchphotography.com/Delta_ ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En de complete serie: http://www.launchphotography.com/Delta_ ... SP-23.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En nu we het toch over lancerings-foto's hebben, dan kan deze niet ontbreken:
http://gizmodo.com/5372241/this-insane- ... amera-lens" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.launchphotography.com/Delta_ ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En de complete serie: http://www.launchphotography.com/Delta_ ... SP-23.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Luuk
Bizar zeg! Wat een kracht… 
-
allen
Laat je niet misleiden Luuk. Jij als fotograaf weet toch hoe bizar krachtig Photoshop is?Luuk schreef:Bizar zeg! Wat een kracht…
- markk
Nog wat potretfotografie en fotografie met "invulflitsen" met m'n dochter geoefend

Vraag:
Foto #4 is een vrij zware digitale crop / zoom. Wat me opvalt is dat in haar donkere lange haar linksboven wat groene streepjes voorkomen die er volgens mij niet zouden horen te zitten.
Iemand enig idee wat dat is?
Ik dacht eerst aan CA maar dat is meestal paars. In de volledige raw/nef file zit het al en het is er dus niet ingekomen door de uitgevoerde bewerking in LR3.
Foto is genomen met een Nikon AFD 85mm f1.8 die een "groene coating" heeft.
Verdere parameters: diafragma voorkeuze, F1.8 diafragma, 1/160s sluitertijd, geen expose correctie en een -.7EV gecorrigeerde invulflits.
Mark.
Vraag:
Foto #4 is een vrij zware digitale crop / zoom. Wat me opvalt is dat in haar donkere lange haar linksboven wat groene streepjes voorkomen die er volgens mij niet zouden horen te zitten.
Iemand enig idee wat dat is?
Ik dacht eerst aan CA maar dat is meestal paars. In de volledige raw/nef file zit het al en het is er dus niet ingekomen door de uitgevoerde bewerking in LR3.
Foto is genomen met een Nikon AFD 85mm f1.8 die een "groene coating" heeft.
Verdere parameters: diafragma voorkeuze, F1.8 diafragma, 1/160s sluitertijd, geen expose correctie en een -.7EV gecorrigeerde invulflits.
Mark.
-
Luuk
Photoshop = allmighty!allen schreef:Laat je niet misleiden Luuk. Jij als fotograaf weet toch hoe bizar krachtig Photoshop is?Luuk schreef:Bizar zeg! Wat een kracht…
- Jurriuit
+1Tom schreef:Je dochter is erg mooi Mark!
- Adje ///M3
Lol @ Jurriuit