Ik vind het zelf wel een hele mooie foto die 2 flink onder- en ingesneeuwde auto`s laat zien
Fotografie
- TurboClouseau
Re: Fotografie
Ik ben ook geen profi fotograaf hè, maar gewoon iemand met een heel simpel digitaal camera`tje
Ik vind het zelf wel een hele mooie foto die 2 flink onder- en ingesneeuwde auto`s laat zien
-
allen
Eerst vragen en dan jezelf verdedigen met goedkope smoesjes? 
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
+1allen schreef:Sorry, hiervoor geldt hetzelfde.
Overigens vallen de rode en de zilveren auto nog meer op dan je eigen wagen. :idea:
- Linc (Bas)
welke rode auto?allen schreef:Sorry, hiervoor geldt hetzelfde.
Overigens vallen de rode en de zilveren auto nog meer op dan je eigen wagen. :idea:
-
Xave30
Linc Blaine 
- KW
Ja die andere auto's vallen teveel op. Daarom zei ik al, mijn foto's zijn ook niet veel bijzonders, maar qua sneeuw en kou-weergave vind ik ze wel beter dan die van Rene.allen schreef:Sorry, hiervoor geldt hetzelfde.
En nee dat komt niet omdat het m'n eigen foto / eigen auto is, zie hier genoeg voorbij komen dat ik veel beter vind 8)
- Ravin ///M
Netjes geshopt!
-
Luuk
Oké, nu nog die Corsa met GSI veren op de achtergrond, en je hebt een snapshot!Linc (Bas) schreef:welke rode auto?allen schreef:Sorry, hiervoor geldt hetzelfde.
Nee, zo'n 'voor de deur' shots zijn vaak niet echt heel spannend.
Ténzij je natuurlijk zo'n huis hebt...
- KW
Deze foto's zijn ook helemaal niet bijzonder 8) maar voor een simpele 'voor de deur shot' vind ik hem toch niet zo heel verkeerd.
-
Luuk
Nouja het is gewoon een informatieve foto: Kijk, er ligt óók op mijn auto sneeuw. 
- Joh@n
Nog 2,5 week :banaan:

+

+

Nice
+
+
Nice
- Mark Nauta
Leuk Johan!!
2 week april ben ik ook weer in het Porsche-museum te vinden
.
2 week april ben ik ook weer in het Porsche-museum te vinden
- JohanH
Nikon > Canon.

- Mark Nauta
Mijn eerste poging met externe flitsers:

- Martin van der Zwaard
Netjes! Hier in de buurt genomen Mark??
Zoek nog een leuke locatie voor een laatste shoot van de Touring. Of jij moet nog ff tijd hebben van de week

Zoek nog een leuke locatie voor een laatste shoot van de Touring. Of jij moet nog ff tijd hebben van de week
- JohanH
Ik vind de achterkant eigenlijk wat teveel ingeflitst Mark, of had je als doel om de aandacht op de derriere te vestigen? Ook lijken je velgen wat te licht (maar dat kan aan mijn monitor liggen).
Paar weken terug nog in Hamburg geweest en daar naast het winkelen met vriendin in de verschrikkelijke kou (-7, maar voelde veel kouder aan) gepoogd wat standbeelden vast te leggen:

Helaas werkte de lucht niet erg mee zoals wel te zien is op de eerste twee foto's, hoe gaan jullie daar mee om zonder ND filter? Zoveel mogelijk de lucht er uit proberen te kaderen, inflitsen of een andere techniek?
Paar weken terug nog in Hamburg geweest en daar naast het winkelen met vriendin in de verschrikkelijke kou (-7, maar voelde veel kouder aan) gepoogd wat standbeelden vast te leggen:
Helaas werkte de lucht niet erg mee zoals wel te zien is op de eerste twee foto's, hoe gaan jullie daar mee om zonder ND filter? Zoveel mogelijk de lucht er uit proberen te kaderen, inflitsen of een andere techniek?
- Robin Hartog
@JohanH: Inflitsen!

(Oké, hier werkte de lucht alsnog wel mee, maar inflitsen is koning i.m.o.!
)
@Mark: Achterkant is idd mijn inziens wat te fel ingeflitst, verder mooie toning.
Overigens ben ik weer een klein beetje langzaamaan begonnen met een soort van studio-fotografie en dan vooral kleine objecten zoals een horloge bijv. Dit heb ik bijv. een kleine 2 jaar terug geschoten:

(Oké, hier werkte de lucht alsnog wel mee, maar inflitsen is koning i.m.o.!
@Mark: Achterkant is idd mijn inziens wat te fel ingeflitst, verder mooie toning.
Overigens ben ik weer een klein beetje langzaamaan begonnen met een soort van studio-fotografie en dan vooral kleine objecten zoals een horloge bijv. Dit heb ik bijv. een kleine 2 jaar terug geschoten:
- Mark Nauta
JohanH schreef:Ik vind de achterkant eigenlijk wat teveel ingeflitst Mark, of had je als doel om de aandacht op de derriere te vestigen? Ook lijken je velgen wat te licht (maar dat kan aan mijn monitor liggen).
Thanks heren! Sowieso wil je met flitslicht natuurlijk wel nadruk leggen op belichting. Dat het dan iets extremer is dan daglicht is natuurlijk logisch.Robin Hartog schreef:@JohanH: Inflitsen!
@Mark: Achterkant is idd mijn inziens wat te fel ingeflitst, verder mooie toning.![]()
Daarom kun je er niet onderuit dat je dat wat ziet. Misschien is het ietsje te inderdaad. De velgen zijn redelijk licht ja, maar bij mij niet te overdreven.
Kan uiteraard ook goed aan mijn scherm liggen.
Dank je Martin. Is hier in de buurt genomen ja. Vlak buiten Roosendaal.Martin van der Zwaard schreef:Netjes! Hier in de buurt genomen Mark??
Zoek nog een leuke locatie voor een laatste shoot van de Touring. Of jij moet nog ff tijd hebben van de week![]()
Geef maar aan wanneer je kan, kunnen we best een momentje voor pikken
- Robin Hartog
@Mark Nauta: Wat ik vooral denk bij flitsfoto's; óf lekker extreem (ala Martijn Koevoets, beetje dat surrealistische gevoel), óf net mooi ingeflitst zodat je bijvoorbeeld met tegenlicht ook een helder onderwerp hebt zeg maar.
Dit zit er net tussen in en had net zo goed een reflectiescherm i.c.m. de zon kunnen zijn als je snapt wat ik bedoel
Just my $0.02
- Tom V
Duo touring shootMark Nauta schreef:JohanH schreef:Ik vind de achterkant eigenlijk wat teveel ingeflitst Mark, of had je als doel om de aandacht op de derriere te vestigen? Ook lijken je velgen wat te licht (maar dat kan aan mijn monitor liggen).Thanks heren! Sowieso wil je met flitslicht natuurlijk wel nadruk leggen op belichting. Dat het dan iets extremer is dan daglicht is natuurlijk logisch.Robin Hartog schreef:@JohanH: Inflitsen!
@Mark: Achterkant is idd mijn inziens wat te fel ingeflitst, verder mooie toning.![]()
Daarom kun je er niet onderuit dat je dat wat ziet. Misschien is het ietsje te inderdaad. De velgen zijn redelijk licht ja, maar bij mij niet te overdreven.
Kan uiteraard ook goed aan mijn scherm liggen.
Dank je Martin. Is hier in de buurt genomen ja. Vlak buiten Roosendaal.Martin van der Zwaard schreef:Netjes! Hier in de buurt genomen Mark??
Zoek nog een leuke locatie voor een laatste shoot van de Touring. Of jij moet nog ff tijd hebben van de week![]()
Geef maar aan wanneer je kan, kunnen we best een momentje voor pikken.
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Had zondag de beschikking over deze Alfa Mito:

Best een leuk ding..
Mensen kijken spontaan om als je voorbij komt rijden
Best een leuk ding..
Mensen kijken spontaan om als je voorbij komt rijden
- Martin van der Zwaard
Had wel leuk geweest inderdaad. Was het niet dat Mark niet kan als ik kan en andersom. En mijn auto gaat zaterdagochtend naar de nieuwe eigenaar toe.Tom V schreef:Duo touring shoot
- Mark Nauta
I'll get the point. Is de eerste keer dat ik met een flitser schiet heRobin Hartog schreef:@Mark Nauta: Wat ik vooral denk bij flitsfoto's; óf lekker extreem (ala Martijn Koevoets, beetje dat surrealistische gevoel), óf net mooi ingeflitst zodat je bijvoorbeeld met tegenlicht ook een helder onderwerp hebt zeg maar.Dit zit er net tussen in en had net zo goed een reflectiescherm i.c.m. de zon kunnen zijn als je snapt wat ik bedoel
Just my $0.02
- JoostSchouten
Niet 100% fotografie, maar wist geen ander topic waar ik m'n 'nieuwe trots' kon posten. 
Vandaag is m'n nieuwe camera binnen gekomen. Een Sony HDR-FX1000E.
Een prachtige semi-professionele HD-camera.
Heel wat verbeteringen t.o.v. z'n oudere broertje de FX1. Een nieuwe lens, grote lichtsterkte, de handling en bediening zijn stukken beter geworden en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat phone-pics, allemaal klikbaar.

En samen met z'n oudere broertje de FX1:

Eens kijken of ik komend seizoen weer mooie rally/auto-gerelateerde video's kan maken! :banaan:
Vandaag is m'n nieuwe camera binnen gekomen. Een Sony HDR-FX1000E.
Een prachtige semi-professionele HD-camera.
Heel wat verbeteringen t.o.v. z'n oudere broertje de FX1. Een nieuwe lens, grote lichtsterkte, de handling en bediening zijn stukken beter geworden en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat phone-pics, allemaal klikbaar.
En samen met z'n oudere broertje de FX1:
Eens kijken of ik komend seizoen weer mooie rally/auto-gerelateerde video's kan maken! :banaan: