Dat lijkt mij ook handiger!Tom V schreef:Die cursus heb ik wel eens gedaan een tijd terug. Was best leuk al ging het alleen over proplassen (van bijvoorbeeld dorpels), uiteindelijk niet heel veel aangehad. Een cursus over plaatjes op elkaar lassen of stukjes pijp aan elkaar bakken wil ik nog wel een keer doen.Dennis Cavallino schreef:In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel.
1973 BMW 2002 tracktool project
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Mig/Mag lassen kan ik redelijk... Maar ik wil nog een keer leren TIG lassen! Lekker zelf RVS uitlaatjes maken... 8)
Herstelwerkzaamheden aan een auto zijn nooit zo mijn ding geweest... Vandaar ook dat ik niet echt meer met oldtimers bezig ben.
Herstelwerkzaamheden aan een auto zijn nooit zo mijn ding geweest... Vandaar ook dat ik niet echt meer met oldtimers bezig ben.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Dat lijkt me ook gaaf! Zelf rvs uitlaatjes lassen 8)
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Mijn uitlaat is ook redelijk custom made en toen ik stond te koekeloeren hoe die gast hem aan 't lassen was had ik zoiets van... Dat moet ik ook kunnen! 8)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Is ook handig
Zou ik die mini die hier staat ook eens onder handen kunnen nemen
Mini van oma, 3.5 inch uitlaat naar achter


Mini van oma, 3.5 inch uitlaat naar achter

- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Heb hier een Tig apparaatje staan, nu alleen nog leren lassen. uitlaatjes e.d. lassen komt het ongetwijfeld van pas..
- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Voglens mij kan je met een mig ook RVS en aluminium lassen, daarvoor moet je wel ander draad (en gas?) gebruiken geloof ik. Maar ik heb op school een keer mogen TIG lassen, en dat geeft toch wel een veel mooier resultaat!
@ Dennis: Die opmerking over het maken van een lascursus-filmpje.. tja, wie weet! Dan zal ik wel eerst een cameraman/vrouw moeten regelen..
@ Dennis: Die opmerking over het maken van een lascursus-filmpje.. tja, wie weet! Dan zal ik wel eerst een cameraman/vrouw moeten regelen..

-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:51
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
*zwaait*
als ik mijn FAIL cameramount tenminste mag inzetten bij u?
als ik mijn FAIL cameramount tenminste mag inzetten bij u?

- yorick
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Mooi project dit! Zitten aardig wat uren in.
Met MIG/MAG kun je idd ook aluminium lassen evenals brons en rvs en w.s nog veel meer. Gewoon staal met een argon co2 mengsel (menggas) maar bij het lassen van alu 100% argon. Je kan wel stellen dat elk materiaal z'n eigen draad en gas nodig heeft.
Het TIG lassen gebruikt Argon als beschermgas en een toevoegdraad Qua samenstelling zoveel mogelijk gelijk aan het moeder mat.. De lassen die je maakt met het TIG proces zijn idd mooier van uiterlijk, maar vergen wel iets meer ervaring van de lasser.
Met mijn ervaring en diploma's kan ik redelijk lassen, maar op een van de cursussen werk gezien van jongens die echt goed kunnen lassen. Hun werk lijkt wel machinaal gedaan
Met MIG/MAG kun je idd ook aluminium lassen evenals brons en rvs en w.s nog veel meer. Gewoon staal met een argon co2 mengsel (menggas) maar bij het lassen van alu 100% argon. Je kan wel stellen dat elk materiaal z'n eigen draad en gas nodig heeft.
Het TIG lassen gebruikt Argon als beschermgas en een toevoegdraad Qua samenstelling zoveel mogelijk gelijk aan het moeder mat.. De lassen die je maakt met het TIG proces zijn idd mooier van uiterlijk, maar vergen wel iets meer ervaring van de lasser.
Met mijn ervaring en diploma's kan ik redelijk lassen, maar op een van de cursussen werk gezien van jongens die echt goed kunnen lassen. Hun werk lijkt wel machinaal gedaan

- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Nu we weer een aantal weken verder zijn, heb ik weer wat foto's kunnen opsparen van al de werkzaamheden..
Het enige wat nog restte was de rechter voorzijde, deze was op het eerste oog nog vrij netjes en hard.. maar volgens mij ben ik roestblind ofzo (ik heb dat hok immers gekocht
), want na demontage van het voorscherm en een behandeling met de roterende staalborstel zag het er toch wat minder fris uit..


Het was dan wel hard, maar nu de tectyl en andere drap eraf is, was ik er toch niet zo heel blij mee. Het deed me denken aan een soort plakboek van een kind van 4.. Ik zou het uiteraard uit gemakzucht weer kunnen spuiten (ja, dat heb ik even overwogen) maar dan is het natuurlijk afwachten eer je er weer een extra ventilatiekanaal bij krijgt. Dus kreeg de slijptol z'n zoveelste nieuwe slijpschijfje en kon ik weer gaan hakken.


Dat krijg je ervan als je meerdere vloeren over elkaar heen last.. Gelukkig was de balk zelf nog knetterhard.

Het bleef echter niet bij de vloer en A-stijl. Toen ik het voorscherm eraf haalde, bleek namelijk dat die ook als een soort dragend deel fungeerde voor de koplampomlijsting.. volgens mij is dat normaal gesproken andersom, dus daar ging de slijptol ook even in

Daarna was het wederom tijd om te frituren. Ook hier begon ik met de binnendorpel, net zoals bij de linkerzijde.

De vloer begint al aardig vorm te krijgen..

En klaar! (het zwarte spul is trouwens Noverox, antiroest drap FTW)

Daarna was de A-stijl aan de beurt. Die was eigenlijk op hetzelfde punt doorgerot als die aan de linkerkant.. dus dat was eigenlijk zo klaar.

Hetzelfde verhaal bij de onderkant van de a-stijl:

Rrrrresult!

Daarna was de koplamprand/het frontje aan de beurt. Dit was een stuk lastiger, omdat de koplamprand goed aan moet sluiten op het voorscherm.. dus het was niet meer zomaar plaatjes tegen dingetjes aan bakken. Zodoende zat ik dus even een half uur te frutsen op 1 zo'n miniplaatje staal.. maar dan heb je ook wat, toch?


En ook dit gedeelte was weer dicht!


De binnenwielkast in het interieur (onder de achterbank) had eigenlijk ook wat aandacht nodig, tenminste, dat vertelde de opkrullende bitumenlaag mij. Na het verwijderen van deze troep klopte dat inderdaad..

Plaatje erop en klaar. Na het opvullen van dat grote gat, heb ik in beide binnenwielkasten een kleiner gat geboord om ze vol te kunnen spuiten met brunox (antiroest) en holle ruimte wax. Dan kunnen die holle ruimten ook weer even vooruit!

Daarna was het tijd voor weer een nieuwe pot strijkkit..

En wat frisse spuitbusjes stonechip en tectyl deden ook wonderen!

Tijdens het drogen van die tectyl (wat duurt dat verdomd lang zeg.. dat spul is niet aan te raden voor adhd-mensen zoals ik
) kon de kofferbak weer gevuld worden met m'n lpg-frame voorzien van pompfabriek en accuhouder. En een benzinetank zou af en toe handig kunnen zijn..

Ok, tectyl droog, dus konden de nieuwe voorschermen (van Walloth & Nesch) erop gezet worden. Het zijn imitatieschermen, maar de pasvorm viel me eigenlijk reuze mee. Qua vorm pasten ze eigenlijk meteen, het was een kwestie van hier en daar wat buigen, kloppen en een gaatje uitvijlen eer het ding strak zat.
Nou ja.. dat klonk eigenlijk wat te gemakkelijk, het eerste scherm heeft me namelijk 1.5 uur zoet gehouden.. (erop zetten, past niet, eraf halen, vijlen, erop zetten, past nog steeds niet, eraf halen, montagerandje bijbuigen, erop zetten, *censuur*, eraf, koplamprand bijkloppen, etc. etc.) maar het resultaat gaf enorm veel voldoening!!

Omdat ik in de lente en zomermaanden met 195/55/R15 semislicks rijd heb ik het binnenrandje van beide schermen netjes rond geklopt, ipv dat ze 1 cm horizontaal naar binnen priemen. Dat had ik bij de ouwe voorschermen ook gedaan, maar dat was griptangwerk ipv beschaafd hamertje-klopwerk.. ach, het waren toch verrotte dingen, en nu is het meteen goed

Daarna kon de vloer in de stonechip gezet worden (zie foto), vervolgens heb ik ze overgekwast met hammerite zwart. (ook zo'n irritant laaaangzaaaaaam drogende verfsoort btw)

Omdat de strijkkit van de voorschermen ondertussen opgedroogd was, kon ik het zaakje mooi glanszwart spuiten. Het is dan wel niet precies dezelfde kleur als de rest van de auto.. maar compleet overspuiten komt later wel, tot dat moment voldoet dit prima


Het begint weer op een complete auto te lijken!

Aangezien ik een tijdje terug besloten had om de auto bumperloos te houden, had ik 2 verstralers over (zaten op de voorbumper gemonteerd). En ik wou eigenlijk niet zonder.. mijn 02 is namelijk niet echt een lichtwonder. En speciale beugeltjes maken om ze toch aan de voorzijde te kunnen monteren vond ik eigenlijk ook niks, dus heb ik dit bedacht:

Leuk toch? En de lichtopbrengst heeft er nog amper onder te lijden ook, in ieder geval volgens de gecertificeerde garagrdeur-lichtbeeldtest!
Toen was het eigenlijk tijd om de auto weer op z'n wielen te zetten. De achteras was een beetje roestig, dus die had ik ondertussen even kaal gemaakt en in de brunox en stonechip gezet. Daarna was het alleen nog een kwestie van monteren..


In de beslissing om Koos Bumperloos te gaan rijden, was ook die van de Koos Stootstriploos verwerkt. Ik ergerde me er al een hele tijd aan, vooral passagiers leken er een sport van te maken om er met hun broekspijpen achter te blijven hangen.. kon je ze weer op die 100 jaar oude klemmetjes terug gaan klikken.. maar dat kon nu voor eens en voor altijd opgelost worden

Dezelfde glanszwart verf ging hier ook weer overheen..

Hm. Toen was er eigenlijk niks meer te doen, behalve de stoelen te monteren, het tapijt er weer in gooien en het hok weer van de assteunen af te halen.. EINDELIJK!
Het resultaat na 4 weken bak en braaiwerk:
(ok, het meeste zie je niet, maar even voor het idee
)



Nu nog een keertje de pedalenbak lassen (zondagje werk), pu motorsteunen maken, fatsoenlijke luchtinlaat maken, plastic deuren kopen, spuiten en weet ik veel wat ik allemaal nog meer bedenk om het hok harder te kunnen laten rijden op een circuit.. (voor de slimmeriken: van gladde verf ga je ook harder!)..
Maar nu kan ik in ieder geval verder met een basis die weer helemaal tiptop in orde is!
Het enige wat nog restte was de rechter voorzijde, deze was op het eerste oog nog vrij netjes en hard.. maar volgens mij ben ik roestblind ofzo (ik heb dat hok immers gekocht

Het was dan wel hard, maar nu de tectyl en andere drap eraf is, was ik er toch niet zo heel blij mee. Het deed me denken aan een soort plakboek van een kind van 4.. Ik zou het uiteraard uit gemakzucht weer kunnen spuiten (ja, dat heb ik even overwogen) maar dan is het natuurlijk afwachten eer je er weer een extra ventilatiekanaal bij krijgt. Dus kreeg de slijptol z'n zoveelste nieuwe slijpschijfje en kon ik weer gaan hakken.
Dat krijg je ervan als je meerdere vloeren over elkaar heen last.. Gelukkig was de balk zelf nog knetterhard.
Het bleef echter niet bij de vloer en A-stijl. Toen ik het voorscherm eraf haalde, bleek namelijk dat die ook als een soort dragend deel fungeerde voor de koplampomlijsting.. volgens mij is dat normaal gesproken andersom, dus daar ging de slijptol ook even in

Daarna was het wederom tijd om te frituren. Ook hier begon ik met de binnendorpel, net zoals bij de linkerzijde.
De vloer begint al aardig vorm te krijgen..
En klaar! (het zwarte spul is trouwens Noverox, antiroest drap FTW)
Daarna was de A-stijl aan de beurt. Die was eigenlijk op hetzelfde punt doorgerot als die aan de linkerkant.. dus dat was eigenlijk zo klaar.
Hetzelfde verhaal bij de onderkant van de a-stijl:
Rrrrresult!
Daarna was de koplamprand/het frontje aan de beurt. Dit was een stuk lastiger, omdat de koplamprand goed aan moet sluiten op het voorscherm.. dus het was niet meer zomaar plaatjes tegen dingetjes aan bakken. Zodoende zat ik dus even een half uur te frutsen op 1 zo'n miniplaatje staal.. maar dan heb je ook wat, toch?

En ook dit gedeelte was weer dicht!
De binnenwielkast in het interieur (onder de achterbank) had eigenlijk ook wat aandacht nodig, tenminste, dat vertelde de opkrullende bitumenlaag mij. Na het verwijderen van deze troep klopte dat inderdaad..
Plaatje erop en klaar. Na het opvullen van dat grote gat, heb ik in beide binnenwielkasten een kleiner gat geboord om ze vol te kunnen spuiten met brunox (antiroest) en holle ruimte wax. Dan kunnen die holle ruimten ook weer even vooruit!
Daarna was het tijd voor weer een nieuwe pot strijkkit..
En wat frisse spuitbusjes stonechip en tectyl deden ook wonderen!
Tijdens het drogen van die tectyl (wat duurt dat verdomd lang zeg.. dat spul is niet aan te raden voor adhd-mensen zoals ik

Ok, tectyl droog, dus konden de nieuwe voorschermen (van Walloth & Nesch) erop gezet worden. Het zijn imitatieschermen, maar de pasvorm viel me eigenlijk reuze mee. Qua vorm pasten ze eigenlijk meteen, het was een kwestie van hier en daar wat buigen, kloppen en een gaatje uitvijlen eer het ding strak zat.
Nou ja.. dat klonk eigenlijk wat te gemakkelijk, het eerste scherm heeft me namelijk 1.5 uur zoet gehouden.. (erop zetten, past niet, eraf halen, vijlen, erop zetten, past nog steeds niet, eraf halen, montagerandje bijbuigen, erop zetten, *censuur*, eraf, koplamprand bijkloppen, etc. etc.) maar het resultaat gaf enorm veel voldoening!!
Omdat ik in de lente en zomermaanden met 195/55/R15 semislicks rijd heb ik het binnenrandje van beide schermen netjes rond geklopt, ipv dat ze 1 cm horizontaal naar binnen priemen. Dat had ik bij de ouwe voorschermen ook gedaan, maar dat was griptangwerk ipv beschaafd hamertje-klopwerk.. ach, het waren toch verrotte dingen, en nu is het meteen goed

Daarna kon de vloer in de stonechip gezet worden (zie foto), vervolgens heb ik ze overgekwast met hammerite zwart. (ook zo'n irritant laaaangzaaaaaam drogende verfsoort btw)
Omdat de strijkkit van de voorschermen ondertussen opgedroogd was, kon ik het zaakje mooi glanszwart spuiten. Het is dan wel niet precies dezelfde kleur als de rest van de auto.. maar compleet overspuiten komt later wel, tot dat moment voldoet dit prima

Het begint weer op een complete auto te lijken!
Aangezien ik een tijdje terug besloten had om de auto bumperloos te houden, had ik 2 verstralers over (zaten op de voorbumper gemonteerd). En ik wou eigenlijk niet zonder.. mijn 02 is namelijk niet echt een lichtwonder. En speciale beugeltjes maken om ze toch aan de voorzijde te kunnen monteren vond ik eigenlijk ook niks, dus heb ik dit bedacht:
Leuk toch? En de lichtopbrengst heeft er nog amper onder te lijden ook, in ieder geval volgens de gecertificeerde garagrdeur-lichtbeeldtest!

Toen was het eigenlijk tijd om de auto weer op z'n wielen te zetten. De achteras was een beetje roestig, dus die had ik ondertussen even kaal gemaakt en in de brunox en stonechip gezet. Daarna was het alleen nog een kwestie van monteren..
In de beslissing om Koos Bumperloos te gaan rijden, was ook die van de Koos Stootstriploos verwerkt. Ik ergerde me er al een hele tijd aan, vooral passagiers leken er een sport van te maken om er met hun broekspijpen achter te blijven hangen.. kon je ze weer op die 100 jaar oude klemmetjes terug gaan klikken.. maar dat kon nu voor eens en voor altijd opgelost worden

Dezelfde glanszwart verf ging hier ook weer overheen..
Hm. Toen was er eigenlijk niks meer te doen, behalve de stoelen te monteren, het tapijt er weer in gooien en het hok weer van de assteunen af te halen.. EINDELIJK!
Het resultaat na 4 weken bak en braaiwerk:
(ok, het meeste zie je niet, maar even voor het idee

Nu nog een keertje de pedalenbak lassen (zondagje werk), pu motorsteunen maken, fatsoenlijke luchtinlaat maken, plastic deuren kopen, spuiten en weet ik veel wat ik allemaal nog meer bedenk om het hok harder te kunnen laten rijden op een circuit.. (voor de slimmeriken: van gladde verf ga je ook harder!)..
Maar nu kan ik in ieder geval verder met een basis die weer helemaal tiptop in orde is!

- yorick
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Behoorlijke update
lekker dat hij weer op de wieltjes staat.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Keihard gewerkt zeg! Nu lekker rijden en genieten. 

- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Zeker weten, gisteren heb ik voor het eerst in 2 maanden weer een rondje kunnen rijden.. en wat een heerlijk gevoel is dat weer, het blijft echt een tof wagentje om in te rijden!
Maar even wat anders leuks tussendoor; tijdens het braaien heb ik het meeste afgeslepen plaatwerk in een emmer gegooid (dat werden later 2 emmers..) en die knipmalletjes van karton ook bewaard. Het leek me namelijk leuk om na de werkzaamheden alles op een hoop te gooien voor een foto.. om een beetje te kunnen zien wat er allemaal voor troep vanaf geslepen en er weer aan gelast is
Wat eraf kwam:

En hiermee is dat alles weer aangevuld:

En tot slot nog wat betere foto's van het hok zelf



To be continued..
Maar even wat anders leuks tussendoor; tijdens het braaien heb ik het meeste afgeslepen plaatwerk in een emmer gegooid (dat werden later 2 emmers..) en die knipmalletjes van karton ook bewaard. Het leek me namelijk leuk om na de werkzaamheden alles op een hoop te gooien voor een foto.. om een beetje te kunnen zien wat er allemaal voor troep vanaf geslepen en er weer aan gelast is

Wat eraf kwam:
En hiermee is dat alles weer aangevuld:
En tot slot nog wat betere foto's van het hok zelf

To be continued..
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Blijft super gaaf! Kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat je er iets meer bij aan hebt gezet dan dat er af kwam 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Jemig, ik zit al in over het uitboren van een aantal puntlassen van de achterschermen en jij pakt gewoon op een grondige en nette manier je gehele auto aan
Erg leuk project om doorheen te neuzen, het geeft me absoluut inspiratie om lekker zelf aan de slag te gaan bij het vervangen van mijn achterschermen en eventueel dorpels.

Erg leuk project om doorheen te neuzen, het geeft me absoluut inspiratie om lekker zelf aan de slag te gaan bij het vervangen van mijn achterschermen en eventueel dorpels.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Hij is ZO gaaf he! 8)
Maarre... Tapijt terug er in en zo hard mogelijk over het circuit gaat? Waarom heb je dat er niet direct uit gelaten en er een rolkooi in geflatst?
Maarre... Tapijt terug er in en zo hard mogelijk over het circuit gaat? Waarom heb je dat er niet direct uit gelaten en er een rolkooi in geflatst?

- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Omdat het speciaal lichtgewicht racetapijt van oma is natuurlijk!

En Tom, dat klopt inderdaad, er zijn een paar stukken zo de afvalbak in gegaan zonder er verder bij na te denken.. ik heb ook een hoop lucht weggeslepen (vooral bij de achteras bevestiging), en een paar stukken knipkarton zijn ook 2 keer gebruikt enzovoort. Mja, dat waren er maar een paar, dus zoveel maakt het ook weer niet uit

En Tom, dat klopt inderdaad, er zijn een paar stukken zo de afvalbak in gegaan zonder er verder bij na te denken.. ik heb ook een hoop lucht weggeslepen (vooral bij de achteras bevestiging), en een paar stukken knipkarton zijn ook 2 keer gebruikt enzovoort. Mja, dat waren er maar een paar, dus zoveel maakt het ook weer niet uit

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Kijk... Dat is fraai!
Nu dat stuurtje er nog uit en op Marktplaats, die dingen zijn goud geld waard... Dan kun je voor dat geld een mooi dik sportstuurtje kopen en nog 2 avonden pinten.
Is het 350mm of 380mm btw? Ik had 350 in mijn Tii destijds... Mooi spul man.


Is het 350mm of 380mm btw? Ik had 350 in mijn Tii destijds... Mooi spul man.

- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Ontzettend leuke auto. Ik heb er ooit over lopen dubben er een aan te schaffen (maar over welke auto heb ik dat inmiddels niet?) maar vind eigenlijk dat er dan wel deze spatbordverbreders op moeten. Dan ziet zo'n 2002 er opeens niet meer zo 'ielig' en oud uit. En een prijs voor zo orgineel mogelijk auto (als zoals ie ooit uit de fabriek kwam) win je met dit exemplaar toch niet.

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Dan zou ik direct voor van die brede Alpina of Schnitzer wielkasten gaan, geen turbo imitatie maken...
Zoiets:


Zoiets:
- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Ik heb hiervoor nog 2 andere 02's gehad, waaronder een witte met die turbo verbreders. Ze zijn zeker mooi, maar persoonlijk vind ik die suffe uitstraling van een 'smalle' 02 wel leuk, met die verbreders is het opeens geen grappig autootje meer zeg maar.. al zou ik wel een turbospoilertje op de kofferbak willen hebben. Die vond ik een keer op ebay, maar die flapdrol vond 100 dollar verzendkosten niet meer dan redelijk, dus dat is nog even zoeken..
Dan vind ik die alpina/schnitzel uitbouw weer veel toffer, maar ieder zijn eigen smaak nietwaar?
Om de banden hoef je het niet te laten iig, met die turbo verbreders kan er 205 onder, en zonder verbreders rij ik (als het weer droog wordt) op 195 brede semislicks. Da's voorlopig ook breed zat voor zo'n licht wagentje met 1.8tje
Dan vind ik die alpina/schnitzel uitbouw weer veel toffer, maar ieder zijn eigen smaak nietwaar?
Om de banden hoef je het niet te laten iig, met die turbo verbreders kan er 205 onder, en zonder verbreders rij ik (als het weer droog wordt) op 195 brede semislicks. Da's voorlopig ook breed zat voor zo'n licht wagentje met 1.8tje

- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Mooie update. Haalde gisteren nog zo'n ding in (denk een 1602 o.i.d., reed een vrouw van een jaar of 50 in
) en moest meteen aan dit draadje denken.
Maar wat voor een spul is dat stonechip?

Maar wat voor een spul is dat stonechip?
- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Dat is een soort steenslagbeschermer, koop je in een spuitbus en het heeft een soort zandachtig oppervlak, en je kan het overspuiten. Sterk spul, je moet alleen wel opletten dat de motip variant net zo dun spuit als gewone lak (ideaal voor dorpels ofzo), terwijl de variant van tectyl gewoon een soort drab voor niet-zichtdelen is.
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Super werk Hein! Ik vind je werk echt leuk om te volgen.
Ik ben het met je eens dat die smalle look ook gewoon fun is om naar te kijken.
De Turbo look hoort bij een Turbo. Zo hebben wij onze auto erbij staan.

Ik ben het met je eens dat die smalle look ook gewoon fun is om naar te kijken.
De Turbo look hoort bij een Turbo. Zo hebben wij onze auto erbij staan.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Mooi projekt, staat echt heel gaaf zo op de oprit, die eerste foto van hierboven.