Heb over een maandje al weer vier jaar m'n rijbewijs en heb er denk ik zo'n 150.000km opzitten in veel verschillende auto's en op veel verschillende plekken.
Ik begon vlak na m'n 18e in een Civic, puur toeval ik kon er goedkoop aankomen. Heerlijk auto'tje die met z'n 90pk en net geen 1000kg nog best wel vlot was ook. Werd enorm in getrapt en de auto wilde zelfs wel eens dwars.
Echt veel gekke dingen heb ik daar niet in gedaan. Natuurlijk werd er stevig in doorgereden en daar waar het kon ging het volgas (80,100 of 120km wegen maakte daarbij niet heel veel uit), dat ging eigenlijk altijd goed.
Na dik een jaar overgestapt in m'n huidige Leon en niemand geloofde mij toen ik zei dat ik daar veel rustiger in zou rijden. Toch durf ik nu, na twee jaar in de auto gereden te hebben, te zeggen dat dat wel het geval is.
Tuurlijk wordt er wel eens hard gereden en worden afritten tegen het randje van gripverlies genomen, maar wel op momenten en plekken waar het beter kan.
Verkeersinzicht is door twee jaar lang 120km op een dag te hebben gereden ook beter dan een hoop van m'n leeftijdsgenoten denk ik. Heb al meerdere malen net op het laatste moment kunnen anticiperen op een andere idioot op de weg. Ik ben op deze auto te zuinig om er echt gekke dingen mee te doen.
Vandaar dat ik hem tussen neus en lippen door ook te koop heb staan en er weer een "ragbak" ala E30 oid. bij willen hebben en m'n motorrijbewijs wil halen. Niet om gekke dingen te doen, maar om nog meer te genieten van het rijden