Rico v Velzen schreef:Duif toyota lijkt me een supermerk om te verkopen. serieus.
Ja die hokken wil je niet voor jezelf houden inderdaad, weg ermee!
@Marieke: Ik ben waarschijnlijk de enige hier op DF die de Prius (mits juiste kleur, etc.) niet lelijk vind. Het is jammer dat het niet door is gegaan, maar ik had hem al helemaal opgeleukt zoals ik wilde leasen. Ik houd sowieso niet echt van moderne auto's, maar de Prius vind ik mooier dan een Avensis bijvoorbeeld. Die nieuwe Toyota (ben nu alweer de naam kwijt) vind ik ook wel stoer in de sportieve variant. Beetje Italiaans uiterlijk zelfs.
@Jacco.
Even hardop brainstormen
Ik zou de nadruk gaan leggen op het Japanse. Toyota heeft een hele karakteristieke bedrijfsfilosofie. Daarnaast denk ik bij japan aan:
- Feng Shui
- Vechtsporten/kunsten
- Rust, soberheid en schoonheid (Shibui)
- D1 Grand Prix, driften, Tougé, gekke mannetjes
- Prachtige Ryokan architectuur, maar ook de moderne steden vol Neon.
De mensen daar in Deventer moet je niet triggeren met gave foto's van Japanse steden, maar ik denk dat ze de rust, soberheid en schoonheid erg weten te waarderen als nuchtere oosterlingen. Ik zou iets doen met:
- Kom tot rust in de nieuwste Toyota huppeldepup, neem een kijkje in onze keuken, Morrenhof, de toyotadealer van het Oosten.
Maak er een campagne van. Japanse catering erbij (niet te dik erbovenop leggen),
(sorry, ik heb alleen medicijnen op, met wat bier/wijn/whisky komt het wellicht wat beter uit mijn toetsenbord). Wellicht kun je er wat mee.
Een kennis van me heeft een Sushi restaurantje (en vishandel). Die heeft gave bestickering op zijn auto's. Helaas niet veel foto's van:
http://www.sushiclinic.nl/contact.asp maar zijn bus is veel mooier. Aan de ene kant de Sushi Clinic, aan de andere kant zijn vishandel. Waarom zou je aan twee kanten hetzelfde maken? Is juist cool als mensen ze je zien komen in gaan. Dat trekt de aandacht en zet mensen aan het denken.
F1 auto's op de zijkanten van normale auto's of busjes is echt zoooo 2004.