Ontwerpen bestickering

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Ontwerpen bestickering

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2006, 10:29

Ik wil voor 2007 onze demo's voorzien van nieuwe stickers en kwa desgin moet het iets leuks, nieuws en opvallend worden.

Heeft hier iemand ideeen of wie is hier goed in.

Het mooiste ontwerp krijgt iets leuks *(weekend aygo rijden :-)

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2006, 10:53

Een Toyota Formule 1 auto over de zijkant aan beide kanten heen stickeren.

Voor een paar geleden reed en een bestelwagen van een plaatselijke autospuiter met een Porsche 911 over de zijkant heen geplakt, Die bus was elke keer weer een nekkendraaier en bij ook iedereen bekend.

Moet je voorstellen dat je een Toyota met een natuurgetrouwe copie van een Formule 1 auto over de zijkant ziet rijden. Echt gegarandeerd iedereen ziet die auto rijden..

Enuh wanneer kan ik de sleutels van die agyo ophalen :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2006, 12:55

Rico, slecht idee...sorry geen Aygo.

Het is juist de bedoeling dat de belijning v/d auto ook goed uitkomt en dat is met bestickering juist lastig *(nee geen grappen over belijning van toyota...) :lol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 dec 2006, 15:08

Demo, wat voor een demo?
Lijnen welke lijnen?
Kom toch eens ter zake, man!

Over welke auto gaat het :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2006, 15:43

van Aygo t/m RAV4

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2006, 15:44

2x aygo
4x yaris
1x corolla
3x auris
3x avensis
1x verso
1x rav4
1x prius

oftewel onze demovloot

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2006, 16:02

Duif wat een gelul ove die lijnen :wink: Daar kom je nooit uit, het resultaat een ratjetoe waar nog geen Toyota is uit te halen.

Je moet opvallen, een nekkendraaier, auto's waar men nog een keer extra nakijkt en over praat tijdens de verjaardag van ome Henk. Een paar vage lijnen doen het hem niet.

Oke geen F1 auto erop, (briljant idee maarja) zorg er dan voor dat die krengen opvallen. Niets te nadele van Toyota maar het zijn wel muurbloempjes over het algemeen. Stickers ze desnoods fluoriserend geel ofzo.

Roel

Bericht door Roel » 15 dec 2006, 16:52

Ik zou voor elke auto een ander soort sticker laten maken.

bijvoorbeeld

RAV4: Aan de ene kant nep modder erop. en aan andere kant op de deuren een man met pak met achterin een akte tas ofzo. Je benadrukt zo de off-road eigenschappen en het degelijke dat je er ook zonder problemen op je werk/ bij klanten kunt aankomen.

Verso: Een gezin met (veel) kinderen aan de zijkant plakken. Aan de andere kant kun je weer de zakenman plakken(ik weet niet waar je doelgroep precies ligt dus moet je maar even zelf kijken)

etc.

Maar je kunt natuurlijk ook de degelijkheid en betrouwbaarheid van toyota laten uitstralen. dat wil zeggen dat je op de buitenkant van de auto stickers opplakt van hoe het er binnen uitziet. Bijvoorbeeld het motorblok, onderstel en veiligheids uitrusting. Geeft denk ik ook een leuk effect van veraf :D.

Dus er zijn genoeg leuke dingen om te bedenken :D

ps. doe mij ipv die aygo maar een toyota pet :wink:

m@rco

Bericht door m@rco » 15 dec 2006, 16:55

[img:540:405]http://www.rankmyride.com/data/a/b/6753 ... h_tits.jpg[/img]

Is maar een voorbeeld maar zoiets pakkends moet je hebben.. zo'n formule 1 auto achtig iets vind ik helemaal geen gek idee.. voor op de sportievere modellen ofzo..

Marieke

re

Bericht door Marieke » 15 dec 2006, 17:23

Ik denk dat hij bedoelt dat het wel handig is als de lijnen van de auto te zien zijn voor potentiële kopers.... Over het algemeen vinden die de auto die ze (misschien) willen gaan kopen wél mooi. Is dan ook wel zo fijn als ze die auto goed kunnen zien ipv dat de vorm verdoezeld wordt door een sticker......

@Duifjes: ben je geen sponsor van een plaatselijke sportclub of iets dergelijks? De Aygo leent zich uitstekend voor een all over bestickering waarbij het ontwerp goed zichtbaar blijft. Ik heb bij de Toyota deale in Nijmegen gewerkt, die was/is sponsor van NEC en had daartoe dan ook een yaris en Aygo bestickerd. Trok veel positieve aandacht, ook van huidige klanten. Veel mensen hebben een band met een sportvereniging uit het dorp/stad. (is maar een idee hoor)

grtz marieke

RVV

Re: re

Bericht door RVV » 15 dec 2006, 17:27

Marieke schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat het wel handig is als de lijnen van de auto te zien zijn voor potentiële kopers.... Over het algemeen vinden die de auto die ze (misschien) willen gaan kopen wél mooi.grtz marieke
Eh Marieke we hebben het over Toyota kopers hoor :wink:

Marieke

I know

Bericht door Marieke » 15 dec 2006, 17:29

Euhm ja ik stond er ook verbaasd van, maar zulke mensen bestaan echt. Believe me, bene there done that. :P
Ik heb twee jaar bij Toyota in de showroom gestaan als verkoopster...

Ik heb tientallen mensen horen zeggen dat ze de belijning van een PRIUS prachtig vinden! Echt waar. Dat zulke mensen niet helemaal toerekeningsvatbaar zijn, ok, maar dat is hun eigen probleem.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2006, 17:32

ah tja dan ben je ervaringsdeskundige, niks tegen in te brengen :wink: ik moet altijd direct aan me schoonouders denken als ik over Toyota praat :lol:

Marieke

re

Bericht door Marieke » 15 dec 2006, 17:40

Ik zag het in het begin ook niet helemaal zitten, was absoluut geen Toyota fan (nu nog niet hoor wees niet bang) Ik heb daarvoor bij peugeot gewerkt (geen rotopmerkingen aub :P ) Ben altijd Peugeotfan geweest totdat ze de 407 SW introduceerden... toen was mijn liefde sterk bekoeld.

Het imago van Toyota is een stuk minder, en ik heb natuurlijk wel om moeten leren gaan met oude mensen... :P De gemiddelde yaris rijder
(vooral Verso) heeft een rollator of komt binnenkort in aanmerking voor zo'n ding.

Ps: als je autoverkoopster bent (geweest) verkoop je je schoonouders natuurlijk "jouw" merk. Mijn hele family rijdt dan ook Peugeot, heb ze nooit naar Toyota kunnen krijgen. Zelfs mijn schoonmoeder heeft een pug.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2006, 18:40

Marieke,

Bij Bas gewerkt! *(wanneer heb je daar gewerkt? tot 3 jaar geleden zat ik in Arnhem bij Lexus Tiemens.

Wij sponsorden GO-Ahead-Losers *(sorry michel) maar gelukkig nu niet meer......

Bedankt voor de tips!

Toyota <> imago, de doelgroep met de meeste muntjes is 55+ wat is het probleem? Onder particulieren is Toyota het meest verkocht en wereldwijd nummer 1 dus. Over het algemeen verdienen Toyota dealers redelijk wat dus mij maakt het niet uit :lol:

Vandaag bij de BMW dealer geweest moest even de service indicator resetten van Albert zijn 330i Touring en tjsa...zie daar leuke modellen staan. Zal ik dan maar een 335i kopen?

Roel

Bericht door Roel » 15 dec 2006, 19:41

Ik mag toch wel hopen dat je als verkoper achter je eigen merk staat? :?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 dec 2006, 22:58

Moet dat?

Als verkoper moet je goed zijn je eigen product te verkopen.. er achter staan lijkt me wat anders..

Hoewel het wel vreemd zou zijn als het niet zo is! :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 dec 2006, 23:25

Je kunt best achter je eigen product staan zonder dat je er zelf behoefte aan hebt.

Ik vind b.v. een Avensis ook een prima auto, maar ik heb er totaal geen behoefte aan.

RVV

Bericht door RVV » 16 dec 2006, 00:50

Duif toyota lijkt me een supermerk om te verkopen. serieus.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 16 dec 2006, 01:19

Niks mis met een Toyota staat al jaren numero uno in de Duitse Tuv en dat zegt toch wel genoeg.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 dec 2006, 02:17

Rico v Velzen schreef:Duif toyota lijkt me een supermerk om te verkopen. serieus.
Ja die hokken wil je niet voor jezelf houden inderdaad, weg ermee!

:)

@Marieke: Ik ben waarschijnlijk de enige hier op DF die de Prius (mits juiste kleur, etc.) niet lelijk vind. Het is jammer dat het niet door is gegaan, maar ik had hem al helemaal opgeleukt zoals ik wilde leasen. Ik houd sowieso niet echt van moderne auto's, maar de Prius vind ik mooier dan een Avensis bijvoorbeeld. Die nieuwe Toyota (ben nu alweer de naam kwijt) vind ik ook wel stoer in de sportieve variant. Beetje Italiaans uiterlijk zelfs.

@Jacco.

Even hardop brainstormen

Ik zou de nadruk gaan leggen op het Japanse. Toyota heeft een hele karakteristieke bedrijfsfilosofie. Daarnaast denk ik bij japan aan:
- Feng Shui
- Vechtsporten/kunsten
- Rust, soberheid en schoonheid (Shibui)
- D1 Grand Prix, driften, Tougé, gekke mannetjes
- Prachtige Ryokan architectuur, maar ook de moderne steden vol Neon.

De mensen daar in Deventer moet je niet triggeren met gave foto's van Japanse steden, maar ik denk dat ze de rust, soberheid en schoonheid erg weten te waarderen als nuchtere oosterlingen. Ik zou iets doen met:

- Kom tot rust in de nieuwste Toyota huppeldepup, neem een kijkje in onze keuken, Morrenhof, de toyotadealer van het Oosten.

Maak er een campagne van. Japanse catering erbij (niet te dik erbovenop leggen),

(sorry, ik heb alleen medicijnen op, met wat bier/wijn/whisky komt het wellicht wat beter uit mijn toetsenbord). Wellicht kun je er wat mee.

Een kennis van me heeft een Sushi restaurantje (en vishandel). Die heeft gave bestickering op zijn auto's. Helaas niet veel foto's van: http://www.sushiclinic.nl/contact.asp maar zijn bus is veel mooier. Aan de ene kant de Sushi Clinic, aan de andere kant zijn vishandel. Waarom zou je aan twee kanten hetzelfde maken? Is juist cool als mensen ze je zien komen in gaan. Dat trekt de aandacht en zet mensen aan het denken.

F1 auto's op de zijkanten van normale auto's of busjes is echt zoooo 2004.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 dec 2006, 09:24

Kijk Dennis zo ken ik je weer!

Alleen wil Toyota juist het Japanse niet benadrukken op dit moment komen alle modellen *(behalve de RAV4) uit Europa.

Als je thema matig gaat praten denk ik meer aan sportieve belijning. Stickering moet ook voor 'alle' kleuren' auto's kunnen. Zo krijgen we een brandweer rode Yaris maar ook een Cosmic Blue *(lichtblauw) een zwarte Auris en een Artic Green *(ondefineerbaar groen). De rest is hoofdzakelijk zilvergrijs metallic.

Marieke

re

Bericht door Marieke » 19 dec 2006, 12:07

@ Duifjes: Ja ik heb inderdaad met Bas gewerkt. Dat is nu (even denken) iets meer dan een jaar geleden dat ik daar weg ben gegaan. Heb er een jaar of twee gewerkt. Was erg leuk met Bas en de rest.

@ Dennis: Auris vind ik erg mooi, Avensis vind ik ook mooi en een hele fijne auto.

Je kunt best volledig achter een auto staan, maar die zelf privé niet willen bezitten. Andersom kan ook, niet volledig fan zijn van de auto, maar deze toch hebben/willen hebben. Ik heb bijvoorbeeld Peugeots, terwijl ik weet dat de techniek me weleens in de steek wil laten. Ik vind het niet de mooiste auto's die er zijn, maar ik ben wel helemaal fan van het rijgedrag van de auto.

Even terug naar toyota: ik stond wél helemaal achter het product. Ik ben overtuigd van de kwaliteit van de auto's, de uitrustingsniveaus en het rijgedrag. Toch zou ik deze zelf ook niet kiezen waarschijnlijk, door het gebrek aan emotie dat ik voel bij de auto, wat ik bij andere auto's wel heb.

Plaats reactie