Horloge / Horloges topic
- Martin van der Zwaard
Re: Horloge / Horloges topic
Heb hem een avondje gedragen en hij bevalt prima. Looks zijn gewoon goed en hij voelt degelijk aan.
Prima aankoop dus.
Die schakels heb ik er door de juwelier tussenuit laten halen. Koste niks en was met 5 minuten gedaan.
De misses moest wel lachen om de grote gele doos waarin het horloge toch wat iel overkomt.
Prima aankoop dus.
Die schakels heb ik er door de juwelier tussenuit laten halen. Koste niks en was met 5 minuten gedaan.
De misses moest wel lachen om de grote gele doos waarin het horloge toch wat iel overkomt.
- frankv
google: remove cyclops invicta
http://www.youtube.com/watch?v=SzhYmhawDCg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums2.watchuseek.com/showthrea ... 313&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor smalle polsjes: ik heb 3 schakels aan de 6 uur kant verwijderd en 1 aan de 12 uur kant, nav een tip op een rolex forum om zoveel mogelijk schakels bij de 6 te verwijderen, en nu zit hij inderdaad prima itt wat oude horloges waar bij de 6 gewoon niet voldoende te verwijderen schakels zaten en waar de sluiting eigenlijk te ver naar de 12 is gaan zitten, daar heb ik hier nu geen last van
http://www.youtube.com/watch?v=SzhYmhawDCg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums2.watchuseek.com/showthrea ... 313&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor smalle polsjes: ik heb 3 schakels aan de 6 uur kant verwijderd en 1 aan de 12 uur kant, nav een tip op een rolex forum om zoveel mogelijk schakels bij de 6 te verwijderen, en nu zit hij inderdaad prima itt wat oude horloges waar bij de 6 gewoon niet voldoende te verwijderen schakels zaten en waar de sluiting eigenlijk te ver naar de 12 is gaan zitten, daar heb ik hier nu geen last van
Laatst gewijzigd door frankv op 04 feb 2010, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paskal
- Auto: meerdere
Thanx, je moet maar weten dat zoiets een cyclops heetfrankv schreef:google: remove cyclops invicta
en voor smalle polsjes: ik heb 3 schakels aan de 6 uur kant verwijderd en 1 aan de 12 uur kant, nav een tip op een rolex forum om zoveel mogelijk schakels bij de 6 te verwijderen, en nu zit hij inderdaad prima itt wat oude horloges waarbij de 6 gewoon niet voldoende te verwijderen schakels zaten en waar de sluiting eigenlijk te ver naar de 12 is gaan zitten, daar heb ik hier nu geen last van

- Martin van der Zwaard
De eerste juwelier waar ik naartoe ging wilde het wel doen, koste 5,- en dan kon ik hem morgen ophalen. 3 schakels verwijderen....lijkt me niet zo erg veel werk maar ze wilde het niet meteen even doen.
Dus naar de volgende gegaan en die heeft er netjes 3 verwijderd en hoefde er niks voor te betalen. Dat is service!
Dus naar de volgende gegaan en die heeft er netjes 3 verwijderd en hoefde er niks voor te betalen. Dat is service!
- ErikMartijn
Ik heb zojuist ook maar een invicta gekocht, kan niet achterblijven natuurlijk
Het is modelletje 9937c, met volgens mij een eta uurwerk erin. Hij moet uit New York komen dus ik ben benieuwd wanneer ik hem in ontvangst mag nemen. Met fedex priority international word hij verstuurd.
2-3 werkdagen duurt het dan zeggen ze, maar dat betwijfel ik. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is modelletje 9937c, met volgens mij een eta uurwerk erin. Hij moet uit New York komen dus ik ben benieuwd wanneer ik hem in ontvangst mag nemen. Met fedex priority international word hij verstuurd.
2-3 werkdagen duurt het dan zeggen ze, maar dat betwijfel ik. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Waar heb je 'm gekocht? Bij een van bovenstaande juweliers? En die eerste, heb je daar wel n's wat gekocht ofzo. En die 2e ben je van plan als je daar nog geen klant was eens wat te kopen?Martin van der Zwaard schreef:De eerste juwelier waar ik naartoe ging wilde het wel doen, koste 5,- en dan kon ik hem morgen ophalen. 3 schakels verwijderen....lijkt me niet zo erg veel werk maar ze wilde het niet meteen even doen.
Wij krijgen van de Kijkshop/Lucardi etc hier vlakbij dagelijks klanten met hun klokjes waarvan de band op maat moet....kunnen ze/willen ze zelf niet doen....
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Robin ik snap jouw insteek wel.Robin schreef: Waar heb je 'm gekocht? Bij een van bovenstaande juweliers? En die eerste, heb je daar wel n's wat gekocht ofzo. En die 2e ben je van plan als je daar nog geen klant was eens wat te kopen?
Wij krijgen van de Kijkshop/Lucardi etc hier vlakbij dagelijks klanten met hun klokjes waarvan de band op maat moet....kunnen ze/willen ze zelf niet doen....
Mensen gaan voor een "koopje" naar een "winkel" zonder service, en gaan vervolgens naar een andere winkel voor de service.
Als ze deze dan niet krijgen dan ligt dat op eens aan deze winkel......
Ik kan me dus voorstellen dat jij er niet op zit te wachten dat mensen met hun goedkope knock-offs bij jouw komen om kleine klusjes uit te voeren onder het mom van service.
Je kunt het echter ook omdraaien.
Iemand die vandaag bij jou naar binnen loopt om een paar schakeltjes uit een horloge te halen, kan over een jaar misschien wel de duurste klok uit je zaak kopen.
Nogmaals, ik snap jouw insteek, maar er zijn ook winkeliers die er kansen in zien......
- Downforce Hans
Martin van der Zwaard schreef:De eerste juwelier waar ik naartoe ging wilde het wel doen, koste 5,- en dan kon ik hem morgen ophalen. 3 schakels verwijderen....lijkt me niet zo erg veel werk maar ze wilde het niet meteen even doen.
Dus eigenlijk had die juwelier waar je nog nooit wat gekocht heb en waar je waarschijnlijk nooit wat zult kopen gelijk klaar voor je moeten staan.
Als hij je gelijk geholpen had vond je de prijs dan wel gerechtvaardigd of was dat dan ook voor die 5 minuten teveel geweest.
Ik denk dat die beste man net bezig was om een vaste klant service te verlenen, dus met zijn service is waarschijnlijk niets mis.

- Martin van der Zwaard
Voor de duidelijkheid, ik was bereid om er gewoon voor te betalen. Had ik ook niet anders verwacht.
Of dat nu 5,- was of 10,- dat maakt me niks uit. Dat snap ik ook wel want je hebt daar tenslotte niks gekocht. Dus om het geld gaat het niet.
Ik kwam bij de eerste juwelier de winkel in en er was niemand. 1 dame stond achter de toonbank wat cadeautasjes te vouwen en achter in het kantoortje zat een meneer een bakkie koffie te drinken. Het was dus niet zo dat de winkel vol stond met mensen.
Toen ik vroeg of ze het konden en wilde doen was het antwoord jahoor, geen probleem. Als er dan twee man eigenlijk "niks" staat te doen en in 5 minuten een paar euro's kan verdienen, dan vind ik het raar dat ze dan zeggen dat ie de volgende dag klaar is. Prima, hun goed recht maar dan ga ik ff verder kijken. Als het er nou onwijs druk was geweest dan had ik het wel kunnen begrijpen, nu dus niet.
De tweede juwelier deed dus absoluut niet moeilijk en hielp me meteen. Op de vraag "hoeveel krijgt u van me" was het antwoord dus "niks". Als het 10,- was geweest dan had ik dat netjes betaald en geen woord er aan vuil gemaakt. Nogmaals, snap best dat ze daar geld voor vragen en zeker als je met een klokkie komt wat je niet eens bij hun gekocht hebt.
@Robin: Horloge heb ik gekocht via iBood, zoals een aantal anderen hier. Bij de eerste juwelier heb ik nog nooit iets gekocht nee. Maar zie eerste stuk van bovenstaande verhaal. Bij de tweede heeft de misses al regelmatig iets gekocht en ik ook, een jaar of 5 terug. Maar daar gaat het niet om. Sommige winkels verlenen dus wel een stukje service en andere niet. Ik zou dus eerder weer naar nummer 2 gaan dan naar nummer 1.
Of dat nu 5,- was of 10,- dat maakt me niks uit. Dat snap ik ook wel want je hebt daar tenslotte niks gekocht. Dus om het geld gaat het niet.
Ik kwam bij de eerste juwelier de winkel in en er was niemand. 1 dame stond achter de toonbank wat cadeautasjes te vouwen en achter in het kantoortje zat een meneer een bakkie koffie te drinken. Het was dus niet zo dat de winkel vol stond met mensen.
Toen ik vroeg of ze het konden en wilde doen was het antwoord jahoor, geen probleem. Als er dan twee man eigenlijk "niks" staat te doen en in 5 minuten een paar euro's kan verdienen, dan vind ik het raar dat ze dan zeggen dat ie de volgende dag klaar is. Prima, hun goed recht maar dan ga ik ff verder kijken. Als het er nou onwijs druk was geweest dan had ik het wel kunnen begrijpen, nu dus niet.
De tweede juwelier deed dus absoluut niet moeilijk en hielp me meteen. Op de vraag "hoeveel krijgt u van me" was het antwoord dus "niks". Als het 10,- was geweest dan had ik dat netjes betaald en geen woord er aan vuil gemaakt. Nogmaals, snap best dat ze daar geld voor vragen en zeker als je met een klokkie komt wat je niet eens bij hun gekocht hebt.
@Robin: Horloge heb ik gekocht via iBood, zoals een aantal anderen hier. Bij de eerste juwelier heb ik nog nooit iets gekocht nee. Maar zie eerste stuk van bovenstaande verhaal. Bij de tweede heeft de misses al regelmatig iets gekocht en ik ook, een jaar of 5 terug. Maar daar gaat het niet om. Sommige winkels verlenen dus wel een stukje service en andere niet. Ik zou dus eerder weer naar nummer 2 gaan dan naar nummer 1.
- Downforce Hans
Gezien je wat uitgebreidere verhaal zou de juwelier inderdaad wel wat meer moeite hebben mogen doen....
Grtz,Hanz06
Grtz,Hanz06

- RobS
Is het de 12 kantige versie?
- Paskal
YepRobS schreef:Is het de 12 kantige versie?
- Downforce Hans
So, cool 

- frankv
en gewoon de diver functionaliteit van de Invicta nu aan het gebruiken ook nog!
pizza's 10 minuten? even de 0 marker naar de minutenwijzer doordraaien en zo precies weten wat 10 minuten na entry is!
wel een pita om te draaien moet ik zeggen, de coin versie van de Invicta met Rolex bezel is denk ik beter te gebruiken dan deze Omega versie...
ps., over het bandjes inkorten, ik vind dat als je zoiets bij ibood koopt, je jezelf moet redden, als het niet met een paperclip gaat, koop je er maar voor 10 euro een bandjes inkorter bij, je kunt niet verwachten dat een juwelier je helpt als je hem daar niet gekocht hebt, als hij het doet is het mooi van hem, zo niet, dan niet, maar ik zou er zelf niet eens om gaan vragen, DIY!
pizza's 10 minuten? even de 0 marker naar de minutenwijzer doordraaien en zo precies weten wat 10 minuten na entry is!
wel een pita om te draaien moet ik zeggen, de coin versie van de Invicta met Rolex bezel is denk ik beter te gebruiken dan deze Omega versie...
ps., over het bandjes inkorten, ik vind dat als je zoiets bij ibood koopt, je jezelf moet redden, als het niet met een paperclip gaat, koop je er maar voor 10 euro een bandjes inkorter bij, je kunt niet verwachten dat een juwelier je helpt als je hem daar niet gekocht hebt, als hij het doet is het mooi van hem, zo niet, dan niet, maar ik zou er zelf niet eens om gaan vragen, DIY!
-
Deze Invicta , Reserve Sea Vulture heb ik hier ergens te liggen, handopwinder. Draag 'm zelden. Was wel winkelverkoop 1300nogwat....pfff. Carbon Dial, waterdicht , saffierglas, basisuurwerk Unitas/ETA 6498, Swiss Made....
- RobS
Vandaag is ook bij mij de Invicta binnen gekomen, 3 schakels er tussenuit gehaald aan de 6 kant en zit nu heerlijk om m'n pols
Het gele doosje is afschuwelijk, het vergrootglasje ook (maar dat los ik nog wel op) Voor de rest is het een prima ding voor het geld, ben er blij mee 

- Paskal
Juwelier heeft voor 5€ vier schakels er tussenuit gehaald en nog ff een extra gaatje in het bandje van mijn Tissot gemaakt.
Ik heb het vergrootglasje er ook afgehaald omdat ik het geen gezicht vond. Heb niet zo'n gasbrander-achtig ding zoals in het het filmpje, maar wel een gewone aansteker en een scherp stanley-mesje en ook dat werkt
Vervolgens restjes achterblijvende lijm heel voorzicht met het stanley-mesje eraf geschraapt en je ziet er nix meer van. Ben er tot op heden erg tevreden mee :banaan:
Ik heb het vergrootglasje er ook afgehaald omdat ik het geen gezicht vond. Heb niet zo'n gasbrander-achtig ding zoals in het het filmpje, maar wel een gewone aansteker en een scherp stanley-mesje en ook dat werkt

-
Paskal Morriën schreef:Juwelier heeft voor 5€ vier schakels er tussenuit gehaald en nog ff een extra gaatje in het bandje van mijn Tissot gemaakt.
Ik heb het vergrootglasje er ook afgehaald omdat ik het geen gezicht vond. Heb niet zo'n gasbrander-achtig ding zoals in het het filmpje, maar wel een gewone aansteker en een scherp stanley-mesje en ook dat werktVervolgens restjes achterblijvende lijm heel voorzicht met het stanley-mesje eraf geschraapt en je ziet er nix meer van. Ben er tot op heden erg tevreden mee :banaan:
Paskal, OK, ikzelf had dan die lijmrestjes er met een beetje wasbenzine afgehaald, zo'n Stanleymesje vind ik wat eng qua toch krasjes op 't glas (zit 'n soort laagje op 't glas) , maar teveel wasbenzine kan ook op/bij de O ringen/rubber/pakkinkjes van 't glas etc komen als je te scheutig bent.En de werking kan daardoor verminderen, boel uitdrogen.
- Pim
gdvr...
Net die Invicta binnen. Heb ik er 2 schakels tussenuit gehaald en wil ik als fine tuning nog even de band iets verplaatsen op de clip, schiet dat K#Tpinnetje weg..

Edit: GEVONDEN !!!! :banaan: hij past prima.. als hij nog wat rekt haal ik er nog een schakeltje tussenuit maar tot die tijd voldoet het nu goed. Gaaf ding voor die paar euro 8)
Net die Invicta binnen. Heb ik er 2 schakels tussenuit gehaald en wil ik als fine tuning nog even de band iets verplaatsen op de clip, schiet dat K#Tpinnetje weg..

Edit: GEVONDEN !!!! :banaan: hij past prima.. als hij nog wat rekt haal ik er nog een schakeltje tussenuit maar tot die tijd voldoet het nu goed. Gaaf ding voor die paar euro 8)
Laatst gewijzigd door Pim op 05 feb 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com
Ff. wat anders Tauchmeister 1937 is dat wat of troep zoals TW Steel en bij Invicata blijven?
Ingersoll kende ik ook niet is dat wat kwalitatief gezien? Voor rond de 250euro zien ze idd geval er leuk uit!
Wat is Breil f**** duur geworden zeg! Zijn ze kwalitatief ook beter geworden? of puur marketingmoney?
Toergoen? nooit van gehoord.....toch 799euro voor dat geld koop ik ook een Longines lijkt me betere kwaliteit?
Pelikaan? wa is da?
Ep Martin.......
Kortom allemaal klokken die er leuk uit zien best wel geld kosten maar is het wat?
Ingersoll kende ik ook niet is dat wat kwalitatief gezien? Voor rond de 250euro zien ze idd geval er leuk uit!
Wat is Breil f**** duur geworden zeg! Zijn ze kwalitatief ook beter geworden? of puur marketingmoney?
Toergoen? nooit van gehoord.....toch 799euro voor dat geld koop ik ook een Longines lijkt me betere kwaliteit?
Pelikaan? wa is da?
Ep Martin.......
Kortom allemaal klokken die er leuk uit zien best wel geld kosten maar is het wat?
- duifjes.com
http://www.bensontrade.nl/producten.asp ... c-Black-H1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat helemaal zwarte v indt ik wel gaag.....maar werderom de vraag....
aan de echte kenners....is dit wat?
Oke...nu stop ik met vragen stellen......
Laat ik het anders vragen.....rond de 500euro.....wat is best buy volgens jullie??? ()ik hou van anders dan anders....)
Dat helemaal zwarte v indt ik wel gaag.....maar werderom de vraag....

Oke...nu stop ik met vragen stellen......
Laat ik het anders vragen.....rond de 500euro.....wat is best buy volgens jullie??? ()ik hou van anders dan anders....)
- frankv
hmm, ik heb het vandaag ook even geprobeerd met een aansteker, maar hoe heb ij het gedaan? bij mij ging er niks los, maar was wel mijn glas lekker beroet, gelukkig zonder enig na-effect schoon te makenPaskal Morriën schreef:Juwelier heeft voor 5€ vier schakels er tussenuit gehaald en nog ff een extra gaatje in het bandje van mijn Tissot gemaakt.
Ik heb het vergrootglasje er ook afgehaald omdat ik het geen gezicht vond. Heb niet zo'n gasbrander-achtig ding zoals in het het filmpje, maar wel een gewone aansteker en een scherp stanley-mesje en ook dat werktVervolgens restjes achterblijvende lijm heel voorzicht met het stanley-mesje eraf geschraapt en je ziet er nix meer van. Ben er tot op heden erg tevreden mee :banaan:
hoe lang, waarop gericht, puntje van de vlam? blauwe deel? hoe, moet je hem er echt af snijden of werkt duwen ook?
-
frank, check je PM volgens mij staat je popup blocker aan 

- frankv
mooi ding hoor, maar 41 is al groot voor mij en ik hoor dat deze 46 is, iets voor duifjes denk ik...Robin schreef:Deze Invicta , Reserve Sea Vulture heb ik hier ergens te liggen, handopwinder. Draag 'm zelden. Was wel winkelverkoop 1300nogwat....pfff. Carbon Dial, waterdicht , saffierglas, basisuurwerk Unitas/ETA 6498, Swiss Made....
- Paskal
Beetje wasbenzine was in eerste instantie ook mijn idee, maar bij gebrek aan dat spul in huis (normaal staat het er uiteraard altijd), toch maar heel voorzichtig en met beleid met het nieuwe en dus vlijmscherpe losse mesje (uit de houder) de lijmresten weggehaald. Uiteraard niet met de punt, maar met het mesje zo vlak mogelijk op het glas. Geen krasje te bekennen, zelfs niet met een vergrootglasRobin schreef:Paskal, OK, ikzelf had dan die lijmrestjes er met een beetje wasbenzine afgehaald, zo'n Stanleymesje vind ik wat eng qua toch krasjes op 't glas (zit 'n soort laagje op 't glas) , maar teveel wasbenzine kan ook op/bij de O ringen/rubber/pakkinkjes van 't glas etc komen als je te scheutig bent.En de werking kan daardoor verminderen, boel uitdrogen.

@Frank: ben met zo'n lange aansteker voor het gasfornuis aan de slag gegaan. Seconde of 30 erop gehouden met afwisselend blauwe- en vlamdeel. Vervolgens kon ik met enige lichte drang het vergrootglasje er vanaf de binnenzijde van de wijzerplaat afduwen met het mesje waarbij ik het mesje uit de houder heb gehaald. Let op je vingers