Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fernando

Re: Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Bericht door Fernando » 14 jan 2010, 23:36

Ik heb nu de Nokia N85 en ben er ontzettend tevreden mee. Het is wat de N96 had moeten wezen (opvolger N95).
We believe that N96 can not justify the high price it sells for by its scarce advantages. We would never recommend it as a replacement for N95 or its upgraded version N95 8Gb – you are basically getting nothing from what you would want to see in a smartphone priced like that. A digital TV tuner isn’t overly demanded on the market, so this addition won’t pass for a real advantage. The rest of improvements are even less significant. At the same time, N85 appears to be a perfectly balanced solution worthy of being titled as the successor to N95 with multiple improvements in all departments of functionality and also a better looking appearance, higher quality of materials and assembly. Bron: Smape.com

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 14 jan 2010, 23:40

ik bedoel uiteraard niet dat het waardeloze toestellen zijn want hoe ze werken en de mogelijkheden die ze hebben zijn prima en als je een probleemloos toestel hebt dan heb je er inderdaad een erg fijn toestel aan.

Jussi

Bericht door Jussi » 14 jan 2010, 23:42

jarno trulli schreef:rene in jouw geval zou ook ook de soe w995 eens meenemen die gaan in veel winkels eruit waardoor er leuke aanbiedingen zijn. nokia n-serie met slide zou ik uit de buurt blijven.
SE's zien er steeds zeer goed uit maar toch altijd nét niet goed genoeg om me te overtuigen. Over het algemeen hebben high-end SE's ook slechte autonomie en ik hoor over de Satio bv. dat ie verschrikkelijk traag is..

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2010, 23:43

jarno trulli schreef:rene in jouw geval zou ook ook de soe w995 eens meenemen die gaan in veel winkels eruit waardoor er leuke aanbiedingen zijn. nokia n-serie met slide zou ik uit de buurt blijven.
bedankt voor de tip, ziet er ook goed uit en foto's lijken ook mooi te lukken...hoe is de video opname? beetje leuk of...

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 15 jan 2010, 00:13

ik moet eerljik bekennen dat ik met de filmfunctie niet heel erg bekend ben en ook weinig over heb gehoord, ik durf ook niet te zeggen hoe dat zich verhoud met bijvoorbeeld nokia n86.

Jussi

Bericht door Jussi » 15 jan 2010, 00:17

Op Youtube kan je aardige filmpjes zien over de filmkwaliteit van de N86.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2010, 00:20

jarno trulli schreef:ik moet eerljik bekennen dat ik met de filmfunctie niet heel erg bekend ben en ook weinig over heb gehoord, ik durf ook niet te zeggen hoe dat zich verhoud met bijvoorbeeld nokia n86.
ik heb die Nokia niet...(heb nog wel een nokia maar een oudje die destijds heel in was, zonder camera e.d. nog) denk dat dat om een andere Rene gaat :hmmm:
zelf heb ik nu nog de MIO a501 digiwalker, destijds via een abon vanwege de navigatie en camera, maar de camera doet alleen onder bepaalde omstandigheden goed, vooral buiten echter is maar 2mp :mrgreen: maar de video is echt ruk 3x niks wat slecht...

nu lees ik regelmatig de meesten hebben 30frames per seconde? ofzo? echter de Renoir heeft er 120 ofzo? van de W995 nog niet gevonden, wel wat foto's geschoten met...die zien er wel goed uit.

ow
Conclusie
En dat is ook wel zo. De W995 is nergens slecht in. Het is een uitstekende telefoon en muziekspeler. De camera is degelijk, alhoewel hij het niet haalt bij andere 8,1 megapixel telefoons zoals de Nokia N86 of de LG Renoir, en de films zijn prima kijkbaar. Het is nog geen perfecte samenkomst van multimedia, zeker omdat er toestellen bestaan die op grafisch vlak beter zijn. Maar door zijn gebruiksgemak en de zeldzaam goede bouwkwaliteit is de W995 zeker de moeite waard Pluspunten Sony Ericsson W995
+ Bouwkwaliteit en design
+ Uitgebreide muziekspeler
+ Eindelijk een 3,5mm jackplug voor koptelefoons

Minpunten Sony Ericsson W995
- Beeldkwaliteit voor films
- Foto’s en video vallen wat tegen
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 jan 2010, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi

Bericht door Jussi » 15 jan 2010, 00:29

GTRene schreef:
jarno trulli schreef:ik moet eerljik bekennen dat ik met de filmfunctie niet heel erg bekend ben en ook weinig over heb gehoord, ik durf ook niet te zeggen hoe dat zich verhoud met bijvoorbeeld nokia n86.
ik heb die Nokia niet...(heb nog wel een nokia maar een oudje die destijds heel in was, zonder camera e.d. nog) denk dat dat om een andere Rene gaat :hmmm:
zelf heb ik nu nog de MIO a501 digiwalker, destijds via een abon vanwege de navigatie en camera, maar de camera doet alleen onder bepaalde omstandigheden goed, vooral buiten echter is maar 2mp :mrgreen: maar de video is echt ruk 3x niks wat slecht...

nu lees ik regelmatig de meesten hebben 30frames per seconde? ofzo? echter de Renoir heeft er 120 ofzo? van de W995 nog niet gevonden, wel wat foto's geschoten met...die zien er wel goed uit.
Ik denk dat Trulli bedoelt dat ie niet weet hoe de SE zich verhoudt tegenover een andere high-end cameraphone zoals de N86.

Andre

Bericht door Andre » 15 jan 2010, 00:32

Er komt een heel mooi touchscreen van apple Islate

Jussi

Bericht door Jussi » 15 jan 2010, 00:36

Andre schreef:Er komt een heel mooi touchscreen van apple Islate
Daar ga je wel een rugzak voor mogen bijkopen als je 'm wil meenemen.. 7 tot 10" display. :shock:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 jan 2010, 09:20

Heb een tijdje geleden gratis zo'n touchscreen-apparaat gekregen, maar eerlijk gezegd kon ik er niet aan wennen. Deel de mening van Jarno mbt de vele handelingen en daarbij zijn die dingen ook nog vaak relatief groot en blijf je dat ding aan de lader gooien. Ben weer snel teruggestapt naat mijn good old Nokia 6300 die me erg goed bevalt: kwaliteit is prima, geluid idem, lekker compact en doet een aardige tijd met een accu. Hij is wel saaaai, en minder qua foto-kwaliteit, maar daar heb ik ook geen telefoon voor...

Shakes

Bericht door Shakes » 27 jan 2010, 22:25

De Blackberry 9700 nu anderhalve week en bevalt goed!

Pinnen is dus echt 16 uur per dag, in de les, vergaderingen (aantekeningen maken......) en gewoon de hele dag babbelen met mensen in Jamaica en de VS. Briljant!

De Iphone is ook echt onmisbaar maar op een andere manier.

N.

Jussi

Bericht door Jussi » 28 jan 2010, 00:04

Heb nu twee weken de N97 mini en ik moet zeggen dat hij prachtig goed bevalt! Touchscreen werkt perfect. Geen extra handelingen tegenover 1 met een echt toetsenbord, integendeel! Sommige dingen gaan een stuk sneller. Verder is hij erg goed afgewerkt, zitten de menu's logisch ineen, werkt de navigatie top en de batterij gaat voldoende mee.

Een aanrader!

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 08:54

Ik wacht op de Sony Ericsson X10 :mrgreen: ,
Afbeelding

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 28 jan 2010, 09:12

Apple iPad

http://www.youtube.com/watch?v=S68CEaDy ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 09:16

@//Martijn,

ik heb gister live mee gekeken naar de presentatie van de iPad,
het is een leuk ding maar als je slim bent neem je de versie van 499 Dollar zonder het mobiele internet ( deze gaat gewoon via je wifi @ home ;))
en 16GB is genoeg lijkt me.

en als je buiten toch wilt internetten pak je mobiele telefoon :!:

al met al, leuk maar vrij nutteloos apperaat

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 28 jan 2010, 10:03

Eens. Dat was ook mijn idee na de presentatie. Beetje nutteloos, ook gezien de specs. Het is ook geen alternatief voor een laptop thuis omdat je gewoon dingen mist die op een laptop wel kunnen (USB, HDMI, printer, MIDI). Speeltje dus.

BrianV

Bericht door BrianV » 28 jan 2010, 10:14

Ik zat tedenken aan de ultieme tv gids :lol:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 29 jan 2010, 16:42

BrianV schreef:Ik wacht op de Sony Ericsson X10 :mrgreen: ,
Afbeelding
Idem :idea:

Al komen er binnen afzienbare tijd nog een 20 tal telefoons met Android als OS :hmmm:

BrianV

Bericht door BrianV » 29 jan 2010, 16:45

Stefan R schreef:
BrianV schreef:Ik wacht op de Sony Ericsson X10 :mrgreen: ,
Idem :idea:

Al komen er binnen afzienbare tijd nog een 20 tal telefoons met Android als OS :hmmm:
Dat klopt maar de SE is toch erg indruk wekkend kwa specs..
alleen kloote dat ze hem gaan leveren met android 1.6 ipv de 2.0 die nexus one wel heeft :stom:
een of andere reden durf ik niet over testappen op de iPhone 4G :mrgreen:

Stefan R

Bericht door Stefan R » 29 jan 2010, 17:33

De N1 is volgens mij nog indrukwekkender dan de SE, en in het echt minder fugly dan op foto's. Dus voor mij ook nog een kanshebber. Ik wil ze eigenlijk beide tegelijk zien /voelen, misschien is de 4" van de SE net te groot om lekker in de broekzak te passen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 feb 2010, 12:23

De HTC HD2 is een aardige miskoop. Zolang hij werkt is het een geweldig toestel, heerlijk snel, veel apps naast elkaar draaien, net een pc. Probleem is echter, hij loopt dagelijks vast. Af en toe verliest windows de verbinding waardoor je e-mail en msn niet meer werken. Vervolgens kan hij niet opnieuw verbinding maken zonder opnieuw op te starten (gemiddeld 5x per dag), het gekke is, de internet browser (Opera) blijft het wel gewoon doen. Echt een windows probleem dus. Met Task Manager kan je alleen processen die op de voorgrond draaien sluiten, zaken die op de achtergrond plaatsvinden kan je wel zien maar niet sluiten. Als dit wel kon zou het veel problemen oplossen.
De batterij houdt het met mijn gebruik hooguit 1 dag vol, terwijl ik bij de eerste paar keer opladen van helemaal leeg naar helemaal vol ben gegaan.

Toch een Android toestel aan moeten schaffen, oh well, better luckt next time :shithappens:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 feb 2010, 12:28

Marc RS4 schreef:Telefoon is een noodzakelijk kwaad voor mij.....bel ongeveer 800/900 minuten per maand vrijwel alleen maar zakelijk.

maja daar hebben er hier wel meer last van denk ik. :bag:
En dan er nog eens een fors deel prive erbij, iPhone wordt overdag gewoon bijgeladen...

Stefan R

Bericht door Stefan R » 04 feb 2010, 19:39

Robertdj schreef: De batterij houdt het met mijn gebruik hooguit 1 dag vol, terwijl ik bij de eerste paar keer opladen van helemaal leeg naar helemaal vol ben gegaan.
:shithappens:
Dat is iets wat je juist niet moet doen bij moderne accu's :bag:

BrianV

Bericht door BrianV » 11 feb 2010, 13:43

Belsimpel.nl webshop begint levering Google nexus one :banaan:
bron:
http://allaboutphones.nl/nieuws/4425/We ... s-One.html

Plaats reactie