Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Bericht door RVV » 25 nov 2008, 23:55

N73 zal binnenkort vervangen worden, touchscreen lijkt het magic word.. als je de fabrikanten tenminste mag geloven. Ik heb zelf een I touch, maar ben niet helemaal kapot van het touch screen gebeuren. In het begin vond ik het vooral science fiction (bij wijze van) nu vind ik het geinig. Ik doe eigenlijk niks met die I touch, Zo'n Apple met zijn omslachtige i tunes systeem vind ik niet echt gebruiksvriendelijk. Ik wil gewoon een MP3/MP4 kunnen "slepen" naar mijn mobiele telefoon. Een I phone hoe hip ook gaat het in ieder geval niet worden, ik ben ook niet kapot van die safari webbrouwser. Al dat geschuif met je vingers..Ik gebruik veel liever Opera Mini op mijn N73.

Nu zijn de hipste modelletjes veelal voorzien van touchscreens, LG en Samsung hebben stoere 8 megapixel toestellen. (geen must) Sony experia lijkt me ook wel geinig, alleen ben ik geen liefhebber van telefoons met slider constructies. Nokia blijft een beetje achter met touch screens.. Maar Nokia vind ik wel een fijn merk. Komt toch altijd weer terug bij nokia. N82 dan? Mooie opvolger, van de N73, maar eigenlijk wil ik een wat groter scherm, straks komt Nokia met de 5800 XpressMusic
Afbeelding

Toestel heeft alleen een 3.2 megapixel camera, steekt een beetje magertjes af bij het 8 megapixel geweld van LG, Sony en Samsung. Maar in principe is 5 megapixel voldoende.

Maar eigenlijk gaat het daar niet om, wat ik graag wil weten is, wat zijn de ervaringen met touch screen schermen bij mobiele telefoons in het dagelijkse gebruik ?

Blijvertjes ? Of leuk voor even ? En wat zijn de grootste nadelen van een touch screen scherm ?

Metchu

Re: Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Bericht door Metchu » 26 nov 2008, 00:03

op de iphone ERG prettig! werkt erg goed en zonder stom pennetje oid

Fernando

Bericht door Fernando » 26 nov 2008, 00:04

Rico ik zeg: Nokia N96.... :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2008, 00:40

N96 of de N85 lijkt me ook wel wat, hoe houd het schuifmechanisme zich ? Ik wil ongeveer 2 jaar met een toestel doen.

Bort

Bericht door Bort » 26 nov 2008, 07:24

Ik heb een HTC touch diamond en dat werkt hééééél gemakkelijk. Maar een iphone werkt gemakkelijker, das gewoon een waanzinnig goed scherm :)

Ga eerst eens testen in een winkel waar het toestel ligt. Er is namelijk wel wat verschil tussen die touchscreens. Je kan best voor jezelf uitmaken of het schermpje je vingerbewegingen goed registreert :) Eerst had ik een HTC touch (dat kleintje) en dat schermpje was niet goed genoeg naar mijn zin. Moest meermaals nog eens op het "knopje" drukken eerder de "klik" zag, heel lastig. Dan ben ik overgestapt naar de Diamond: wat een verschil! Werkt héél aangenaam, veel fijner scherm :)

Gijzer

Bericht door Gijzer » 26 nov 2008, 07:53

Ik heb de LG chocolate gehad. Volgens mij een van de eerste normale touchscreen toestellen.
Dramatisch. Telkens vlekken op het scherm waardoor het ding een eigen leven ging leiden.
Een normale sms typen was niet meer mogelijk.
Was in ieder geval blij dat ik maar een jaar abonnement had. Hopelijk is de nieuwe generatie beter.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 26 nov 2008, 07:54

Ik heb een Samsung Touchwiz F-480 en zou hem nooit meer kopen. Vooral sms-en gaat moeizaam en alleen nog maar met wijsvinger. De traditionele manier 'met de duimen' kan je wel vergeten. Ook scrollen e.d vergt enige gewenning en hiermee ga ik ook nu nog geregeld in de fout.

Verder is het een prima toestel, maar doe mij maar weer ouderwetse knoppen.

allen

Bericht door allen » 26 nov 2008, 09:36

Metchu schreef:op de iphone ERG prettig! werkt erg goed en zonder stom pennetje oid
Als je geen videobeelden wilt kunnen opnemen of mms berichten wilt kunnen versturen, want zo achterlijk is die telefoon dan weer wel, dan is het imho een geweldig apparaat. Kwa synchronisatie met de computer, of het nu voor je muziek, agenda of contacten zijn is het gewoon onovertroffen. Touchscreen werkt daarop ook nog eens perfect.

Einde onbedoeld reclameblok.

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2008, 09:45

Nadeel van de I touch die qau werking gelijkwaardig is aan de I phone, vind ik dat je bijna altijd 2 handen nodig hebt om dat ding te bedienen.

allen

Bericht door allen » 26 nov 2008, 09:51

iTouch ken ik niet Rico. Maar een iPhone hoef je echt niet met twee handen te bedienen. Hiervoor had ik een SE P990i, ook met touchscreen. Zat zelfs nog een pennetje en een los toetsenbordje bij. Werkte ook goed, alleen het los intikken van de nummers als je in de auto zat waren wat lastig.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 nov 2008, 09:59

Ik zelf kijk voor begin volgend jaar ook al naar de nieuwe telefoons, de iphone en de xpedia hebben nu mijn aandacht, liefst met mobiel internet, waarbij de xpedia ondanks dat ik geen fan ben van slide telefoons mijn lichte voorkeur, toestel is geheel in aluminium uitgevoerd, en mij ervaring met Sony Ericsson telefoons is goed, verder zit er in de SE o.a. een gps muis ingebouwd, waardoor de mogelijkheden van gebruik nog ruimer zijn.

Michel

frankv

Bericht door frankv » 26 nov 2008, 10:12

ik heb nu een sony p1i en ik vind de combinatie van het full qwerty toetsenbord en een touchscreen erg fijn, je kunt snel sms-jes en emails typen en toch ook op het scherm drukken en slepen om te navigeren

maar het touchscreen van een iphone is een stuk beter, bij de sony heb je vaak het pennetje nodig omdat de knopjes te klein zijn om met je vinger te kunnen bedienen

staar je niet blind op het aantal megapixels, mijn vrouw heeft een K850i met 5MP "cybershot" camera en de kwaliteit is dramatisch slecht, de lens is zo slecht dat je allerlei kleurranden om contrastrijke objecten ziet, het contrast is bagger, en dat voor een cameraphone uit de se cybershot reeks, ik zou hem er niet meer om gebruiken, maar het maakt mijn vrouw niet zoveel uit

de camera in de p1i is erg goed, 3.2MP is zat, kleurechtheid/diepte en contrast zijn veel belangrijker dan resolutie

dat onderstaande foto een beetje fuzzy lijkt komt omdat de scherptediepte erg kort is [het stammetje is precies scherp] en ik de camera niet helemaal goed stilhield, maar je ziet de kleurechtheid en het contrast [niet gephotosjopped!]

Afbeelding

frank

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 nov 2008, 11:09

Ik vind touchscreen niet echt fantastisch. Ik vind het te traag en regelmatig werkt het ook gewoon niet. Gisteren nog met 2 telefoontjes tegelijkertijd waarbij hij vastliep tijdens het terug willen wisselen. Dit laatste ligt aan de software op de iPhone (is de laatste versie) maar basis is dat het gewoon te traag reageert naar mijn verwachtingen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 nov 2008, 11:17

Ik heb een HTC Touch HD (tegenhanger van de Iphone) en die bevalt erg goed. Mooi groot scherm, 5mp camera, snelle processor, goedwerkend TouchFlo, aGPS met GoogleMaps is erg leuk en makkelijk. De bediening is ook erg prettig door het grote scherm met hoge resolutie. Het software keyboard is als een gewoon keyboard te gebruiken.

Ik zou deze telefoon zeker in de overweging meenemen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 nov 2008, 11:53

Fernando schreef:Rico ik zeg: Nokia N96.... :thumbup:
Ik zeg: N85

Komt op hetzelfde neer, alleen issie sneller + zuiniger en heeft ie geen tv. Dat wordt iig mijn vervanger voor de N73.

Tom V

Bericht door Tom V » 26 nov 2008, 12:33

Vind de iPhone heerlijk maar volgens mij moet Rico gewoon voor een traditionele Nokia gaan. Loopt hier namelijk altijd al de N73 op te hemelen ;).

EG

Bericht door EG » 26 nov 2008, 12:57

Rico als je non-touch screen wilt:

Nokia E51: Afbeelding

Gewoon rete fijne toestel, kan ook MP3, video etc. afspelen, heeft ook WIFI enzo en geloof mij maar, je kan er heel fijn mee surfen!

Maar als het touchscreen moet zijn vind ik de HTC Touch Diamond wel een fijne toestelletje:

Afbeelding

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 nov 2008, 13:08

Ik zit steeds vaker even op MP te kijken naar een iPhone, zeker nu ze onder de 400e komen. Momenteel bel ik via Simyo en ben daar zéér tevreden over, maar op dit moment levert Simyo nog geen data mogelijkheden. Dus bij aanschaf van iPhone zal ik ook een andere aanbieder moeten kiezen, daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Dus moet zelf ook nog even goed nadenken wat ik doe.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2008, 13:10

Ik heb zelf de MIO digi walker met ingebouwd GPS en kaarten van Europa gratis! werkt als lostaand navigatie systeem enmet flitspalen enz enz...werkt prettig.

Is ook grotendeels touchscreen en veelal met pennetje das minder maar went...

Echter de volgende keer misschien kijken naar deze de Sony Ericson C905 daar zit ook GPS navigatie + wifi en maar liefst 8 mp kamera en gezichtsherkenning enz enz...en groot scherm echter met uitschuifbaar toetsenbord mooi verwerkt...

voorbeeld>>

http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/SonyEric ... al_se_c905" onclick="window.open(this.href);return false;

filmpje :mrgreen:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2008, 13:28

Beter filmpje waarin alles duidelijk is te zien ...

lijkt mij een leuk ding en handig als je niet echt een touchscreen figuur bent :mrgreen:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 26 nov 2008, 15:20

@ Rene die heb ik idd ook gezien, mooi toestel volgens mij.
Moet in januari ook weer een ander toestel en ben niet zo een touchscreen fanaat.

RobS

Bericht door RobS » 26 nov 2008, 16:52

iphone!

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 26 nov 2008, 17:01

Ik had vroeger ook helemaal niks met telefoons die touchscreen hebben, momenteel heb ik een HTC touch dual en dat is echt een top telefoon. Ik vind het een must dat er wel een klavier op moet zitten, anders ben je altijd afhankelijk van het scherm tijdens het typen van bv smsjes.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 26 nov 2008, 17:04

Rob Schouten schreef:iphone!
I Claudius :roflol:

ibrahim demirhan

Bericht door ibrahim demirhan » 26 nov 2008, 19:02

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een N96. Ten eerste de accu die gaat soms nog geen dag mee en dat zonder zware belasting. Ten tweede de software die soms die alles doet behalve datgene wat je wilt. Eens in de zoveel tijd verschijnen er updates. En als laatste het schuifmechanisme van mij heeft nu al wat speling en ik ben er superzuinig op.

Er zijn ook goede kanten en dat is het geheugen van 16 gig. De GPS ontvanger is ideaal. Ik gebruik Nokia Maps en ben daar tevreden over. Je hebt snel ontvangst en hij pakt veel satelieten. Hij word compleet geleverd met koptelefoon autolader snellader usb kabel en een kabel om de telefoon aan de televisie aan te sluiten. En de simpele menustructuur van Nokia is fijn.

Dit is een korte overzicht van mijn ervaringen met het toestel. Als ik weer mocht kiezen zou ik hem toch laten liggen. Kwalitatief vind ik hem niet super, software die vastloopt en de speling geven mij het idee dat deze geen 2 jaar zal meegaan zonder de servicedesk van Nokia.

Plaats reactie