Goedkoopste autoverzekering via DF + trackday verzekering
-
Re: Goedkoopste autoverzekering via DF ?!
Maurice, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
En met leeftijdsbeperking doel ik er vooral op dat ze iemand helemaal niet kunnen verzekering ivm combinatie leeftijd en auto.

- Bert ///M3
Ik had hetzelfde met een M3 op mijn 23e, ging ook mooi niet door, kon alleen bij Rialto. Toen ik 24 was wilden ze het wel accepteren.
- Ravin ///M
Ben ik de enige die denkt dat de verzekeraar dan een vinger aan de pols houdt
mbt. het rijgedrag van de gemiddelde DFforummer? Ik heb Nein gestemd.
mbt. het rijgedrag van de gemiddelde DFforummer? Ik heb Nein gestemd.
-
Ik heb ook nee gestemd, maar dat komt ook deels omdat ik toch niet geaccepteerd wordt.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI

Laatst gewijzigd door Oof op 23 feb 2010, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels v D
Vriend van me had hetzelfde Oof, ook een 350Z. Heeft hem uiteindelijk op naam van de zaak laten verzekeren, hij was toen 19 en had z'n rijbewijs net een jaar. Was echt niet mogelijk op z'n eigen naam..
- Robertdj
Tot je iemand aanrijdt, dan kan je de rest van je leven dokken.oof schreef:Afgelopen week toevallig bezig geweest met een verzekering voor mijn nieuwe auto
21 jaar
0 schade vrije jaren
Nissan 350Z
All-risk
211 euro per maand![]()
Bijna gedaan maar toch even gekeken naar een verzekering op moeders naam
38 euro per maand![]()
Voor dat verschil mag ze soms wel een rondje er in rijden
-
idd....
ik heb altijd mn auto's op eigen naam gezet, vanaf me 18... ben nu geen beginnend bestuurder meer en heb een aantal schadevrije jaren opgebouwd... allemaal geen probleem! Ik ben nu 24 en ik betaal 23 euro in de maand voor mn 325... 8) nooit probelemen gehad trouwens met leeftijd en auto's, ook niet met de e30, of clio of rallye...
zou wel geinteresseerd zijn in zo'n verzekering, maar alleen als het goedkoper dan mijn tussenpersoon zou zijn. Maar mijn tussenpersoon is mijn buurman en dat heeft zo toch wel zn voordelen ...
ik heb altijd mn auto's op eigen naam gezet, vanaf me 18... ben nu geen beginnend bestuurder meer en heb een aantal schadevrije jaren opgebouwd... allemaal geen probleem! Ik ben nu 24 en ik betaal 23 euro in de maand voor mn 325... 8) nooit probelemen gehad trouwens met leeftijd en auto's, ook niet met de e30, of clio of rallye...
zou wel geinteresseerd zijn in zo'n verzekering, maar alleen als het goedkoper dan mijn tussenpersoon zou zijn. Maar mijn tussenpersoon is mijn buurman en dat heeft zo toch wel zn voordelen ...
- Mike S.
- Auto: M135i
die leeftijdsproblemen krijg je vaak bij de auto's die een dikke nieuwwaarde hebben of dik boven de 200pk uitkomen..
Heb ook nooit problemen gehad met mijn auto's totdat ik de M3 moest verzekeren
Maar mensen die problemen hebben met een dikke auto te verzekeren in Friesland ..... kan ik mijn tussenpersoon aanbevelen en die regelt het gewoon voor een mooi maandbedrag...
Heb ook nooit problemen gehad met mijn auto's totdat ik de M3 moest verzekeren

Maar mensen die problemen hebben met een dikke auto te verzekeren in Friesland ..... kan ik mijn tussenpersoon aanbevelen en die regelt het gewoon voor een mooi maandbedrag...
-
Robertdj schreef:Tot je iemand aanrijdt, dan kan je de rest van je leven dokken.oof schreef:Afgelopen week toevallig bezig geweest met een verzekering voor mijn nieuwe auto
21 jaar
0 schade vrije jaren
Nissan 350Z
All-risk
211 euro per maand![]()
38 euro per maand![]()
Denk je dat echt? Ik rij nu ook met een auto op mijn moeders naam, en ook omdat ik niks op eigen naam kan zetten omdat ik ooit mn rijbewijs tijdje kwijt ben geweest door te hard rijden. Maar dat terzijde, ook al rij ik iemand naar de klote, dan hoef ik echt niet de rest van mijn leven te dokken...
- Riceaux
Ik denk niet dat het lukt om mijn verzekering nog goedkoper te krijgen. Betaal nu 250 per jaar, voor een oldtimerverzekering zonder km-beperking. Leeftijd maakt bij die maatschappij ook niet uit. En het mag ook gewoon je enige auto zijn. Dus perfect voor mij aangezien m'n daily niet op mijn naam staat. Maar misschien heb ik er in de toekomst wel belang bij.
- Robertdj
Als jij hoofdbestuurder blijkt te zijn terwijl de auto verzekerd is met jouw moeder als hoofdbestuurder. Een klein crashje liggen ze niet wakker van, maar als je iemand het ziekenhuis in rijdt, of nog erger, invalide. Gaat het zodanig in de papieren lopen dat de verzekeraar een onderzoekje kan doen om te kijken wie werkelijk de hoofdbestuurder is. Als jij dat blijkt te zijn pleeg je fraude, is het contract ongeldig en wordt er dus niets betaald.Marco R. schreef:Robertdj schreef:Tot je iemand aanrijdt, dan kan je de rest van je leven dokken.oof schreef:Afgelopen week toevallig bezig geweest met een verzekering voor mijn nieuwe auto
21 jaar
0 schade vrije jaren
Nissan 350Z
All-risk
211 euro per maand![]()
38 euro per maand![]()
Denk je dat echt? Ik rij nu ook met een auto op mijn moeders naam, en ook omdat ik niks op eigen naam kan zetten omdat ik ooit mn rijbewijs tijdje kwijt ben geweest door te hard rijden. Maar dat terzijde, ook al rij ik iemand naar de klote, dan hoef ik echt niet de rest van mijn leven te dokken...
-
Nagenoeg niet bewijsbaar zoiets (in mijn geval althans).
- Niels v D
Niet? Als ze het je buren vragen? Of op je werk?
- Bert ///M3
Idd dan gaan ze spitten.
Ik heb toen een jaar Rialto gedaan op eigen naam en vanaf daar gewoon op mijn eigen naam bij een andere verzekering,dan ben je meteen van het gedoe af. Je blijft er anders gewoon mee zitten, wil je na 5 jaar alsnog een auto op je naam zetten dan heb je nog steeds 0 schadevrije jaren.
Niks op eigen naam kunnen zetten is ook een fabel, je kan altijd nog naar Rialto maar dat kost je gewoon 2500 per jaar oid, meteen vooruit betalen.
Is ook lachen ik vulde toen ook de online offerte is bij CB. Dan komt er een scherm voor je neus dat je voorlopige dekking hebt en je mag rijden tot je acceptatie er door is. Maar ze hingen sneller aan de telefoon dan ik de sleutels pakken kon
Ik heb toen een jaar Rialto gedaan op eigen naam en vanaf daar gewoon op mijn eigen naam bij een andere verzekering,dan ben je meteen van het gedoe af. Je blijft er anders gewoon mee zitten, wil je na 5 jaar alsnog een auto op je naam zetten dan heb je nog steeds 0 schadevrije jaren.
Niks op eigen naam kunnen zetten is ook een fabel, je kan altijd nog naar Rialto maar dat kost je gewoon 2500 per jaar oid, meteen vooruit betalen.
Is ook lachen ik vulde toen ook de online offerte is bij CB. Dan komt er een scherm voor je neus dat je voorlopige dekking hebt en je mag rijden tot je acceptatie er door is. Maar ze hingen sneller aan de telefoon dan ik de sleutels pakken kon

-
tegenwoordig kan alles makkelijk en snel via independer.nl .... als je geen tussenpersoon hebt, is dit het makkelijkst...
- frankv
ik ben op zich meer geinteresseerd in het verzekeren van mijn e30 m3 op artikel xyz met taxatierapport
-
Buren weten en zien niks, en die gaan zich daar echt niet druk over maken.Niels v D schreef:Niet? Als ze het je buren vragen? Of op je werk?
Op mijn werk, welk werk?
Ik snap wat je (en de rest) duidelijk wil maken, maar zodra er iemand anders achter het stuur zit en een ongeluk veroorzaakt wordt er echt niet zoiets van stal gehaald.
Heb het namelijk zelf meegemaakt (ongeluk eigen schuld met auto niet op eigen naam).
Het moet erg raar lopen en iets 'bijzonders' aan de hand zijn willen ze zoiets echt gaan uitzoeken.
- ashley87
De kans dat je betrokken raakt bij een ernstig ongeval is niet groot maar de kans is er inderdaad wel en een kleine kans op enorm vervelende gevolgen kan heel ernstig uitpakken en dan zou je wel eens het haasje kunnen zijn.Robertdj schreef:Als jij hoofdbestuurder blijkt te zijn terwijl de auto verzekerd is met jouw moeder als hoofdbestuurder. Een klein crashje liggen ze niet wakker van, maar als je iemand het ziekenhuis in rijdt, of nog erger, invalide. Gaat het zodanig in de papieren lopen dat de verzekeraar een onderzoekje kan doen om te kijken wie werkelijk de hoofdbestuurder is. Als jij dat blijkt te zijn pleeg je fraude, is het contract ongeldig en wordt er dus niets betaald.
Ik kom deze vragen toevallig dagelijks tegen en weet best dat er veel mensen zijn die hun auto op hun ouders naam verzekeren zonder zich zorgen te maken over de eventuele gevolgen. Kan de mensen er alleen op attenderen en ervoor laten tekenen op het aanvraagformulier maar uiteindelijk zijn ze zelf verantwoordelijk als ze niet doen wat de maatschappij heeft gesteld. (Een extra hoog eigen risico naast je eventueel normale eigen risico voor bestuurders onder de 24 jaar komt ook erg vaak voor, dat zou dan als een clausule op je polis moeten staan).
Buiten het voordeel dat je schadevrije jaren opbouwt als jezelf de verzekeringnemer bent of de verzekering op naam van je ouders staat maar je wel aangetekend bent als regelmatige bestuurder dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de aansprakelijkheid en wordt er gewoon uitgekeerd.
Ben je 24 jaar, dan zal de premievoordeel alleen maar groter worden als je schadevrij hebt gereden want je valt niet meer in de categorie van jeugdige bestuurders.
De premie is afhankelijk van meerdere variabelen maar het gewicht van de auto is één van de belangrijkste factoren voor het bepalen van de WA-premie. Een oudere zware auto is in de verzekering duurder dan een jonge lichte auto.
@ Bert: enkele maatschappijen hebben inderdaad andere richtlijnen maar ondanks een afwijkende premie ben je wel verzekerd

- Bert ///M3
Toen echt alles geprobeerd maar kreeg echt nergens wat voor elkaar, tussenpersonen zijn ook aan het zoeken geweest etc. Hielp ook niet dat ik de dag ervoor pas mijn rijbewijs haalde.ashley87 schreef: @ Bert: enkele maatschappijen hebben inderdaad andere richtlijnen maar ondanks een afwijkende premie ben je wel verzekerd
De verzekeringen hadden natuurlijk ook al door dat het mijn auto was dus dat op naam van ouders verzekeren ging ook niet op. Dat is 1 dag zo geweest bij Interpolis en er stond gewoon letterlijk in de polis dat ik er niet in rijden mocht, met naam geboortedatum en al.
- JP
Ook nee gestemd, want...
mijn verzekeringstussenpersoon kijkt elk jaar automatisch na waar het goedkoper kan. Stuurt ie mij een mailtje, en een aanvraag waar ik alleen bij de kruisjes hoef te tekenen en op te sturen.
Ik zou nog 40% kunnen besparen (over de huidige 60euro per maand allrisk) Dit kan op basis van mijn werkkilometers (140000 per jaar) en dan kan mijn priveauto van profiteren (iets met ervaring, dus extra korting)
Maar ik 'gun' het mijn tussenpersoon en ben te lui om zelf dit om te zetten, buiten hem om.....
[glazenbol]maarrrr, wordt verzekeren op trackdays tot een mogelijkheid. Dan spits ik mijn oren graag nogmaals....[/glazenbol]
mijn verzekeringstussenpersoon kijkt elk jaar automatisch na waar het goedkoper kan. Stuurt ie mij een mailtje, en een aanvraag waar ik alleen bij de kruisjes hoef te tekenen en op te sturen.
Ik zou nog 40% kunnen besparen (over de huidige 60euro per maand allrisk) Dit kan op basis van mijn werkkilometers (140000 per jaar) en dan kan mijn priveauto van profiteren (iets met ervaring, dus extra korting)
Maar ik 'gun' het mijn tussenpersoon en ben te lui om zelf dit om te zetten, buiten hem om.....
[glazenbol]maarrrr, wordt verzekeren op trackdays tot een mogelijkheid. Dan spits ik mijn oren graag nogmaals....[/glazenbol]
-
Daar heb ik ook wel interesse in. Zijn zaken als taxatie, bij motorisch verbouwde auto's, ook mogelijk?
- Robertdj
Zo is mijn 924 verzekerd, op naam van mijn moeder. Als -24 jarige betaal ik 250euro meer eigen risico.ashley87 schreef: (Een extra hoog eigen risico naast je eventueel normale eigen risico voor bestuurders onder de 24 jaar komt ook erg vaak voor, dat zou dan als een clausule op je polis moeten staan).
-
Heb m'n eerste auto op naam van pa gereden, 2de stond op eigen naam op m'n 21e. En dat was een 524td e28 op onbeperkt kilometrage dus heel goedkoop was dat niet. Maar ben nu 29 met een aantal auto's op naam, met maximale bonus/malus korting + punten op allemaal. 8 Schadevrije jaren op papier..... Dat zijn er meer dan pa! 

- RVV
Vanaf 29 april zullen we de mogelijkheid bieden om all risk verzekerd (met een deel eigen risico) mee te doen aan een DF trackday.
We zijn dan de enige partij die in Nederland verzekerd trackday rijden kan aanbieden.
Concreet, rij je tijdens deelname je auto in de kreukels dan krijg je dit vergoed.
Voorwaarden en details dat zal allemaal nog volgen, maar we vonden het wel een vermelding waard.
We zijn dan de enige partij die in Nederland verzekerd trackday rijden kan aanbieden.
Concreet, rij je tijdens deelname je auto in de kreukels dan krijg je dit vergoed.
Voorwaarden en details dat zal allemaal nog volgen, maar we vonden het wel een vermelding waard.