lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 30 jan 2010, 20:17

Robin schreef:
GTRene schreef:lid op dit draadje
Rene man, jouw fetish boeit me niet.En wat je met je geslachtsdeel in dit topic wil doen al helemáál niet. :shock: :lol:
whaha...lol, toch strange, DF werkt niet feilloos heb al vaker gehad dat ik dacht huh? draadje staat bovenaan maar geen bericht van gehad dat er een nwe aanvulling in zat :hammer: afijn, leuk spul erbij...en heb nog wat leuke info gevonden bij toeval, ff zoeke...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 30 jan 2010, 20:36

Ik kwam vandaag bij toeval (was wat andere info aan het opzoeken) via via in een draadje waar het over een nieuwe SC set ging, met veel power op de standaard NA Exige of Elise of die met SC (220<>240<>260pk)...er wordt gewerkt zonder IC het ding schijnt zo goed/mooi te werken dat ie weinig hitte produceert en heel veel vermogen bij lagere toerentallen van dat ding.

zo'n 275 WHP dus aan de wielen...op 91 octaan benzine (minimaal) zo'n elise/exige kan de 1/4 mile onder de 12 sec (laagst 11.3 gemeten) onder ideale omstandigheden) ze denken op ongeveer 330+pk aan het vliegwiel.

The NEW: TVS Supercharging the Lotus- The Next Generation In Supercharging...
We are the first in the world to successfully marry the newest blower technology from Eaton and Harrop to a Lotus. The improvements in efficiency are fantastic.

To date we have built dozens of Lotus race cars with our TVS technology, which are running hard across the world.

The first stage of this system does not use an intercooler. The blower is so efficient, that it simply does not need one to sustain about 280whp on the race track on 91 octane gas. For power demands in excess of 280whp, an intercooler, better fuel, or water injection would be required. This is all assuming a safe track tune with a large margin for error.

With this type of power, these cars absolutely fly!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze hebben er nog meer leuke producten, anyway hier de link

http://www.boefabrication.com/products.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kwam erachter in een link van 60? pagina's meeste vlot door gelezen...pfff

welke hier start

http://www.lotustalk.com/forums/f160/ne ... whp-64669/" onclick="window.open(this.href);return false; eind 2008 (en is nog bezig)

Interessant :thumbup: licht, weinig ruimte, veel vermogen zonder IC en dus geen koeler verstoppen of voor je raam :mrgreen:

dat maakt een mooie 111R met hardtop bv interessant, bv

Afbeelding :wink:

met dat vermogen :df:

ook wat handige PDF zaken op die website :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 00:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toch best vet die 2010 types.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9615
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 31 jan 2010, 02:37

Ik kan er maar niet aan wennen aan die nieuwe spoiler.
Die van de vorige klopte gewoon. Dit is haast zo'n aftermarket ding. :nah:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Ruud Hulsegge » 31 jan 2010, 07:29

Nou zelfs met die spoiler neem ik de gehele auto voor lief........ :clap:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 31 jan 2010, 09:12

Ik ben zo een twee drie niet gecharmeerd van de 2010 upgrade. Blauw met witte strepen is echter altijd goed :thumbup:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Ruud Hulsegge » 31 jan 2010, 17:37

Ruben schreef:Ik ben zo een twee drie niet gecharmeerd van de 2010 upgrade. Blauw met witte strepen is echter altijd goed :thumbup:
zal wel ff wennen zijn.....

Pffff.... Ruben. Ik heb me laten vertellen dat je meer gecharmeerd ben van wit met 1 bruine streep.
Daar was je op jonge leeftijd al gauw aan gewend toch? En is ook niet mooi. :nana: :nana: :nana: :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 18:38

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Ruud Hulsegge » 31 jan 2010, 18:54

:bag: Bedenk me zojuist dat de auto die ik vandaag gekocht heb wit is......

Oeps :lol: :lol:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SteV6 » 31 jan 2010, 19:10

Wie regelt de bruine folie :mrgreen: ?


Stephan

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Ruud Hulsegge » 31 jan 2010, 19:13

Doe dan toch maar de Zebrastrepen waar michel het over had...... :'(

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SteV6 » 31 jan 2010, 19:17

Wel gouden wieldopjes erop zetten hoor Ruud :!: Dan vergeet ik de bruine folie ;)

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Ruud Hulsegge » 31 jan 2010, 19:42

Denk dat ik een afspraak ga maken bij de dokter.
Word een beetje misselijk en licht in mijn hoofd. (beelden van witte auto met bruine streep en gouden wielen ziet)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 02 feb 2010, 14:37

waar ze ook heel mooi spul verkopen/maken voor de Lotus is bij TWRD

paar voorbeelden
Spending 7 months of development and modify, we had develop the first full matt carbon fiber Elise in the world. Parts including front and rear clamshell, mirror cover, hardtop, doors, bonnet, scoops, side skirts and hardtop interface were made by carbon fiber. The result is obvious, losing 55kg from the original body and improved handling.
Afbeelding

Afbeelding

maar ook dit
This Lotus Elise was used to be a normal S2 Elise with Rover K-series engine, the owner intend to join the Macau Road Sport Challenge on November 2009, so we develop and custom made a TWRD GT3 wide body race body kit with full set of AeroCatch quick releases system. This car will equip with a monster Honda K20A engine, it will fit a supercharger which boost the power to 350ps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwam ook nog de look alike van Herman daar tegen (die wat te koop staat voor een leuke interessante prijs, ask Herman)

Afbeelding

Afbeelding

ook dealers in europa.
We design a special TWRD Exige GT3 body work for our Exige S customer.

The full body kit is similar as the year 2006 Exige wide body GT3

The full body kit is including:-
Light weight front clamshell with wet carbon front lip
GT3-hard top
GT wide body rear clamshell
GT3 rear wing.


This body kit is now available, for more details, feel free to contact us.
Afbeelding

veel producten van carbon e.d. nice...

http://www.twrd.com.hk/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 02 feb 2010, 14:46

ook daar, Elise Exige staat zo'n Elise goed.

Afbeelding

mooie kleurcombo

Afbeelding

erg vet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 02 feb 2010, 15:37

Is dat TW Racing van Tom Walkinshaw die ook de eerste generatie clio V6 heeft ontwikkeld?

Want uh........ Ik ben het niet ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 02 feb 2010, 15:53

Tom Westendorp schreef:Is dat TW Racing van Tom Walkinshaw die ook de eerste generatie clio V6 heeft ontwikkeld?

Want uh........ Ik ben het niet ;)
lol, ik dacht al hey, we hebben een Lotus verfraaier in ons midden, handig :lol:

maa nee tis van TW research development

ik las al http://www.elise-shop.com/exterior-c-6.html?language=nl" onclick="window.open(this.href);return false; is ook dealer van hen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 13:22

weer zo'n leuke/snelle Lotus Elise met K20 Honda en Supercharger (300+pk)

http://www.pistonheads.com/sales/1477459.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
2004 S2 Elise 111S in Ardent Red - converted in 2007 by Maidstone Sports Cars to a very high spec as follows

Honda K20 Supercharged conversion (Build #28)
Large oil/water cooler.
Nitron Suspension
Upgraded Toe Links
Ali belled disks all round.
Goodridge braided brake hoses.
Pagid pads
Nyllatron bushes (replaced with Hofmanns Rose joints in Sept 2009)
All alloy upgraded radiator.
Quicksilver exhaust. (replaced with Tullet exhaust in Sept 2009).
Exedy uprated clutch.
Lightened flywheel
Brand new out the wrapper 6 speed Honda gearbox. Engine has covered 19,000 miles TOTAL TO Date (i.e Donor car plus mileage in Elise, so less than odometer reading!). Car mileage is currently reading only 20,500 at the moment.

2009 car Chargecooled by Hofmanns of Henly, plus other upgrades

DC5 inlet manifold.
New fuel lines.
Upgraded/strengthened JRSC charger shaft.
New OEM Honda Lambda sensor.
Entire suspension rose-jointed & geo'd to replace Nyllatron suspension.
Silkolene synthetic gearbox oil.
Tullet stainless exhaust.

Dyno'ed & remapped on rolling road at TDi by Simon Scuffham circa 300 brake at the wheels.

Other upgrades.

Motorsport mesh grills on engine cover, front covers & front grill.
Carbon fibre side scoops.
S2 supercharged rear spoiler.
Gull winged hardtop - hinged to allow better access, or completely removable in 60 secs & panels can be stored in custom made bags in the boot.
Soft top and tail unused, but comes with the car in the very unlikely event you want to change from the gull winged hardtop above.
Willans harnessbar and 3 point harnesses - existing factory seatbelts retained for everyday use.
Leather trimmed centre console with custom centre display with volts gauge & clock.
Momo leather steering wheel with quick release mechanism.

Other standard features include central locking & electric windows. Thatcham remote alarm immobiser with two keyfobs and full compliment of keys. Sony remote control radio/cd player and upgraded Alpine speakers front & rear.

Loads of other extras/enhancements with a immense amount of history/receipts/paperwork to support.

As a real nice bonus, the private plate K20 LOT (as in K20 Type R engine!), is on the car and included in the sale.

It sounds a cliche, given the above spec, but the car has never been tracked (a waste, yes ... I know!), has been pampered and had more money than I care to mention spent on it.
Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 17:08

Geen koopje.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 17:33

Ruben schreef:Geen koopje.
klopt, de complete set inbouwen en SC kost aardig wat extra, in NL helemaal...ik zou hem max op 20<>22.000,-gbp wegzetten.
zit ook wel veel nieuw en extra's bij...zo'n gulwing dakje kost ook aardig wat lijkt me.
en bijna 300 rwhp? das ook aardig wat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 07 feb 2010, 18:57

De prijs is juist netjes, 300whp ding is als nieuw als je het zo leest, komt ca. 1500 euro BPM bij!

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 07 feb 2010, 19:16

Michel P schreef:De prijs is juist netjes, 300whp ding is als nieuw als je het zo leest, komt ca. 1500 euro BPM bij!

Michel
Als nieuw zegt mij niets meer! :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 19:29

:mrgreen:

Die 1500 euro bpm is wel een goede opmerking.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9615
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 07 feb 2010, 20:27

2000 volgens autoweek.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 21:00

stel je handelt er nog wat centen af en al met al voor 28K euro op kenteken...als je dan de de 300whp rekent met dat gewicht heb je een aardige bom waar je de meeste auto's het nakijken mee geven kan :mrgreen:
hij lijkt wel redelijk tam/origineel qua looks ook al zitten er wat extra wijzigingen op, dus redelijk low profile.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten