Ik kwam vandaag bij toeval (was wat andere info aan het opzoeken) via via in een draadje waar het over een nieuwe SC set ging, met veel power op de standaard NA Exige of Elise of die met SC (220<>240<>260pk)...er wordt gewerkt zonder IC het ding schijnt zo goed/mooi te werken dat ie weinig hitte produceert en heel veel vermogen bij lagere toerentallen van dat ding.
zo'n 275 WHP dus aan de wielen...op 91 octaan benzine (minimaal) zo'n elise/exige kan de 1/4 mile onder de 12 sec (laagst 11.3 gemeten) onder ideale omstandigheden) ze denken op ongeveer 330+pk aan het vliegwiel.
The NEW: TVS Supercharging the Lotus- The Next Generation In Supercharging...
We are the first in the world to successfully marry the newest blower technology from Eaton and Harrop to a Lotus. The improvements in efficiency are fantastic.
To date we have built dozens of Lotus race cars with our TVS technology, which are running hard across the world.
The first stage of this system does not use an intercooler. The blower is so efficient, that it simply does not need one to sustain about 280whp on the race track on 91 octane gas. For power demands in excess of 280whp, an intercooler, better fuel, or water injection would be required. This is all assuming a safe track tune with a large margin for error.
With this type of power, these cars absolutely fly!
ze hebben er nog meer leuke producten, anyway hier de link
http://www.boefabrication.com/products.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kwam erachter in een link van 60? pagina's meeste vlot door gelezen...pfff
welke hier start
http://www.lotustalk.com/forums/f160/ne ... whp-64669/" onclick="window.open(this.href);return false; eind 2008 (en is nog bezig)
Interessant

licht, weinig ruimte, veel vermogen zonder IC en dus geen koeler verstoppen of voor je raam
dat maakt een mooie 111R met hardtop bv interessant, bv
met dat vermogen
ook wat handige PDF zaken op die website
